غذاهای سالم برای خانواده در این دوره جشن


غذاهای دورهمی جشن
غذاهای دوره جشن کریسمس 2022

اشتراک گذاری مراقبت است!

دوره جشن اینجاست. خانواده دور هم جمع می شوند تا جشن بگیرند و احساس خوشبختی کنند. بسیار طبیعی است که یک فرد وقتی با انواع و اقسام شیرینی‌ها، تنقلات و سایر غذاهای فاسد احاطه شده است، کالری اضافی را در مکان‌های نامناسب جمع کند. با این حال، افراط در این غذاهای خوشمزه اما ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن ناسالم شود.

توجه به آنچه مصرف می‌کنید و میزان مصرفتان ضروری است تا مطمئن شوید که سال جدید را با کیلوهای اضافی شروع نمی‌کنید. به همین دلیل، نکاتی را با شما در میان می گذاریم که می تواند میان وعده ها و خوردن غذا در این فصل را کمتر ناسالم و برای بدن شما مفیدتر کند.

نکاتی که باید برای سالم سازی غذاهای جشن امسال در نظر داشته باشید:

بدون شیرینی، جشن ها کامل نمی شود. هر کسی یک خوراکی مورد علاقه دارد که مشتاقانه منتظر آن است. به جای خرید شیرینی جات امسال، خودتان در خانه با مواد باکیفیت و جایگزین های سالم تر درست کنید. شما کنترل بیشتری روی مقدار شکر و چربی مصرفی هنگام تهیه دسر در خانه دارید. به این ترتیب ممکن است بدون گناه به خوردن شیرینی ها بپردازید.

انبه: میوه تقویت کننده قوای جنسی و تقویت جنسی

2. میان وعده های سالم انتخاب کنید

میان وعده‌های سالم بین وعده‌های غذایی به شما کمک می‌کند تا سیر و پرانرژی داشته باشید و در عین حال میل به غذا را کاهش دهید. با این حال، میان وعده‌هایی که در طول مهمانی‌ها، بازی‌های کارتی، یا در حین حضور بازدیدکنندگان ارائه می‌شوند، ممکن است تعداد کلی کالری را افزایش دهند. میان وعده های بد را با میان وعده های سالم تری که چربی، شکر و نمک کمتری دارند، تغییر دهید.

3. جایگزین های سالم تری را انتخاب کنید

اگر رژیم غذایی متعادلی دارید، لازم نیست غذاها و دسرهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید. با این حال به خاطر داشته باشید که هدف اصلی غذا سوخت رسانی به بدن شماست، نه تنها لذت بردن و جشن گرفتن. از عناصر اختراعی استفاده کنید تنها چیزی که لازم است کمی تعویض است.

4. وعده های غذایی را برای جبران از دست ندهید

اگر وعده‌های غذایی خود را حذف کنید، یا در وعده غذایی بعدی خود پرخوری می‌کنید یا میل به غذاهای چرب و شیرین خواهید داشت. بهترین شرایط برای جشن گرفتن این فصل جشن و در عین حال فعال و سالم ماندن نیست. می توانید صبح خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید. صبحانه ای که سرشار از پروتئین و فیبر است، شما را برای یک روز تغذیه سالم آماده می کند. به عنوان یک راهنما هر دو تا سه ساعت یک میان وعده مغذی بخورید.

5. با هر وعده غذایی یک سالاد بخورید

غذاهای تهیه شده در خانه در فصل تعطیلات گران هستند. یک سالاد سبزیجات تازه و خوب ممکن است راهی عالی برای متعادل کردن کالری دریافتی، توقف پرخوری و افزایش احساس سیری باشد. میوه ها و سبزیجات تازه در یک کاسه سالاد منبع فوق العاده فیبر و مواد معدنی مفید هستند.

فصل جشن: چگونه سالم بمانیم

6. در حد اعتدال بنوشید

الکل منبع کالری خالی است و به افزایش گرسنگی معروف است. ما می دانیم که کالری اضافی به عنوان چربی در بدن ذخیره می شود. خودتان را به دو نوشیدنی متوسط ​​محدود نکنید و به جای شراب شیرین، شراب خشک را انتخاب کنید. به هر قیمتی از نوشیدنی های گازدار و شیرین خودداری کنید. در طول فصل تعطیلات، چای سبز، آب سم زدایی، آب نارگیل و آب میوه ها و ماکت های تازه را انتخاب کنید.