کجا می توان دوره میکروبیولوژی را بصورت آنلاین یاد گرفت؟


در حالی که انرژی در یک اکوسیستم جریان دارد و تبادل گازها و مواد مغذی بین میکروب‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد، ماده زنده بین خاک و اتمسفر چرخه می‌زند. موجودات زنده ای که مواد مرده و پوسیده را تجزیه می کنند و به منابع مفید و تغذیه برای گیاهان تبدیل می کنند، میکروارگانیسم ها یا میکروب ها نامیده می شوند. آنها را می توان با میکروسکوپ مشاهده کرد و این مطالعه میکروبیولوژی نامیده می شود.

تحقیقات پیرامون شخصیت میکروب ها مانند تکامل، رفتار، فیزیولوژی و آسیب شناسی در میکروبیولوژی مورد بررسی قرار می گیرد. شناخت میکروارگانیسم ها به بشر در پیشرفت های پزشکی در فرمولاسیون دارویی و توسعه واکسن ها و سایر صنایع مهم مانند بخش غذا و نوشیدنی کمک کرده است.

میکروبیولوژی اکنون در قالب آموزش مجازی در دسترس است. دانش آموزان می توانند یک دوره آنلاین میکروبیولوژی که توسط دکتر شان الیوت تدریس می شود در نظر بگیرند.

میکروب های مفید و مضر

عمل میکروبی بسته به نوع میکروارگانیسم، زمان، دما و سایر شرایط می تواند مفید و مضر باشد. باکتری ها و قارچ ها به تجزیه مواد مرده و تبدیل آن به کود آلی غنی از مواد مغذی برای گیاهان کمک می کنند. در طی فرآیند تجزیه، مولکول های معدنی به اتمسفر آزاد می شوند. حیوانات و انسان ها برای تغذیه به گیاهانی که در خاک غنی ارگانیک رشد می کنند وابسته هستند. هنگامی که آنها می میرند، چرخه مواد زنده ادامه می یابد، بنابراین تبدیل مرده ها به عنوان سوخت های فسیلی، و سایر ترکیبات آلی که اساساً برای تأمین حیات روی این سیاره مفید هستند، ممکن می شود.

میکروب ها برای انسان، حیوانات و گیاهان مضر هستند و باعث بیماری می شوند. آنها وارد بدن موجود زنده می شوند و عملکردهای فیزیولوژیکی آن را که برای حفظ یک موجود سالم لازم است فلج می کنند. به عنوان مثال، باکتری ها باعث اسهال، ذات الریه، وبا و طاعون می شوند. آبله مرغان، سرماخوردگی، آنفولانزا و سرخک توسط ویروس ها منتقل می شوند. حمله قارچی منجر به عفونت پای ورزشکاران، کرم حلقوی و پوست می شود. غذا در اثر انتشار کپک، قارچ و باکتری فاسد می شود.

اهمیت مطالعات میکروبیولوژی

میکروبیولوژیست ها به درک میکروب های نادیده کمک می کنند و به ابداع استراتژی هایی برای مقابله با اثرات مضر آنها کمک می کنند و از آنها به عنوان بیوسنتز کننده در زمینه های مختلف مانند کودها، فرآوری نساجی کنف، دباغی های چرم و صنایع غذایی استفاده می کنند. برخی از زمینه هایی که تحقیقات میکروبیولوژی در آنها سودمند بوده است عبارتند از:

نوآوری دارویی در توسعه دارو زمانی که میکروب شناسی به عنوان مرحله مهمی در فرمولاسیون آنتی بیوتیک ها، استروئیدها و واکسن های ضروری معرفی شد، دستخوش تغییر شد. آنتی بیوتیک ها توسط میکروب ها به عنوان بخشی از چرخه متابولیک آنها تولید می شوند. این ماده آنتی بیوتیکی در شرایط آزمایشگاهی استخراج می شود و در ساخت داروهای مورد نیاز که به انسان و حیوان در مبارزه با عفونت کمک می کند استفاده می شود.

واکسن ها به مبارزه با بیماری های واگیر ویروسی مانند کروناویروس اخیر کمک می کنند. بیماری های فلج اطفال و آبله از طریق برنامه های موثر واکسیناسیون که توسط دولت ها در سراسر جهان دنبال می شود، از جهان ریشه کن می شوند. میکروبیولوژی به جلوگیری از آلودگی میکروبی در مراحل نگهداری و جابجایی داروهای ضروری کمک می کند.

کاربرد میکروبیولوژی در صنعت بیوتکنولوژی در هر مرحله رایج است. بیوتکنولوژیست ها از میکروب ها در فرآوری محصولات برای طیف وسیعی از بخش ها مانند غذا، مکمل های غذایی، تولید پارچه، کاغذ، پیشگیری از بیماری ها، سوخت های جایگزین، نظارت بر محیط زیست و مدیریت زباله استفاده می کنند. استفاده از عملکرد میکروبی در فرآوری مواد غذایی یک روش قدیمی است که اکنون در مقیاس بزرگتر در صنایع تبدیلی مواد غذایی استفاده می شود.

بیوتکنولوژی میکروبی در ژنومیک و نقشه برداری DNA برای درک بیماری های انسانی و شرایط مساعدی که آلودگی را منتشر می کند، کمک می کند. مهندسی ژنتیک برای تغییر DNA میکروب ها برای تولید داروها و واکسن های زنده استفاده می شود.

هک ها و نکات را مطالعه کنید

یک موضوع علمی با برنامه درسی جامع، نیاز به روش‌های منسجم و سازمان‌یافته مطالعه را افزایش می‌دهد. هنگامی که یک دانش آموز میکروبیولوژی را یاد می گیرد جدول زمانی برای مطالعه منظم میکروب شناسی طراحی می کند، مقداری از برنامه درسی به صورت دوره ای و به موقع تکمیل می شود تا دوباره تجدید نظر شود. حضور در کلاس ها و یادداشت برداری به دانش آموزان کمک می کند تا شک و تردید خود را با مدرس دوره برطرف کنند. هنگام یادداشت برداری می توان نکات مهم را برای ارجاع و بررسی بعدی برجسته یا حاشیه نویسی کرد. می توان یادداشت های حسابداری آماده را در نکات کوتاه تهیه کرد، از یادداشت ها و فلش کارت ها استفاده کرد تا برنامه درسی طولانی را به راحتی حفظ کند.

دوره آنلاین میکروبیولوژی

میکروب شناسی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود – میکروبیولوژی خالص و کاربردی. بر اساس این طبقه بندی، بسیاری از دروس میکروبیولوژی به منظور آموزش چند حوزه اصلی به عنوان دروس تکمیلی هستند که حتی برای اهداف آموزش مداوم مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر این دوره ها آنلاین هستند و تعداد کمی از آنها به عنوان دوره های رایگان اغلب برای یادگیری خودسرانه طراحی شده اند. در اینجا لیستی از دوره های آنلاین میکروبیولوژی وجود دارد که می توانید از هر کجا دنبال کنید:

  1. دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد دوره های صدور گواهینامه بسیاری را در میکروبیولوژی ارائه می دهد که با علم کاربردی سروکار دارد و برای هر کسی که برای مشاغل مرتبط با صنعت آماده می شود مفید است. اکثر این دوره ها رایگان هستند. گواهی تایید شده توسط دانشگاه را می توان با پرداخت حداقل هزینه توسط دانشجویان مایل دریافت کرد. موضوعات تحت پوشش این برنامه های گواهینامه آنلاین رایگان عبارتند از:

  • مطالعات موردی در ژنومیک عملکردی

  • مقدمه ای بر زیست رسانا

  • زیست رسانای پیشرفته

  • تخمیر غذا – هنر پخت و پز با میکروب ها

  • زیست شناسی سلولی

تعهد هاروارد به ارائه بهترین مفاهیم در علم به زبان آموزان بدون تبعیض و کمک به مردم برای دسترسی به مخزن دانش باعث شده است که این دوره های میکروبیولوژی به عنوان آهنگ های صوتی آنلاین در دسترس باشند.

  1. با

موسسه فناوری ماساچوست یک پیشگام در آموزش مجازی است که دوره های رایگان میکروبیولوژی آنلاین را ارائه می دهد. دوره آن در مورد سلول درمانی و کاربردهای کاربردی آن به درک درمان با سلول های بنیادی برای میکروبیولوژیست ها و محققان کمک می کند. سلول درمانی دیگر مانند CAR-T راه حل های عصر جدید برای درمان در کشت بافت و توسعه اندام ها و اندام های از دست رفته است. این دوره نه تنها جنبه میکروبیولوژی بلکه حتی مهندسی و شیمی تحلیلی پشت کاربرد سلول درمانی را آموزش می دهد.

  1. مجموعه آموزشی CDCP

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، مجموعه‌های آموزش الکترونیکی را در دوره‌های میکروبیولوژی ارائه می‌دهند که جامع هستند و می‌توانند به عنوان واحدهای آموزش مداوم مورد استفاده قرار گیرند. دوره های ارائه شده توسط محققین همکار با تجربه کمی در موضوع مورد نظر ابداع شده است. چند موضوعی که بخشی از مجموعه میکروبیولوژی آموزش الکترونیکی هستند عبارتند از:

اکثر این دوره ها بر اساس میکروبیولوژی خالص هستند و به درک اصول اولیه کمک می کنند

نتیجه:

میکروب شناسی جامع است، با این حال، کمک در دسترس است، و اگر استاد موضوع را درک نمی کنند، نباید از نزدیک شدن به آن منصرف شد.