فصل جشن: چگونه سالم بمانیم


فصل جشن: چگونه سالم بمانیم
فصل جشن: چگونه سالم بمانیم

اشتراک گذاری مراقبت است!

دور هم جمع شدن خانواده و غذا خوردن وقتی با دقت انجام شود فواید زیادی دارد. یکی از وعده های غذایی فصل جشن که باید با احتیاط به آن نزدیک شوید، جشن های بزرگ در مناسبت هایی مانند کریسمس و سال نو است.

چگونه در فصل جشن سالم بمانیم

بسیاری از مردم در فصول جشن در این مهمانی‌های تعطیلات افزایش وزن را تجربه می‌کنند، زیرا (به غیر از میزبانان سخاوتمندانه)، آنها تحت تأثیر شادی قرار می‌گیرند و نمی‌دانند چه مقدار و چه مقدار غذای تعطیلات می‌خورند. هنگامی که مقدار زیادی غذا مصرف می کنیم اما کالری اضافی را از طریق فعالیت های بدنی مصرف نمی کنیم، به ناچار در یک دوره زمانی با افزایش وزن غیرضروری مواجه می شویم.

کریسمس 2022: غذاهای سالم برای خانواده در این دوره جشن

از رفتن به ویزیت با معده خالی خودداری کنید

روز را با یک صبحانه سالم و متعادل که شامل غذاهای سبوس دار، پروتئین کم چرب و میوه است شروع کنید. برای جلوگیری از پرخوری یا زیاده روی در غذاهای جشن از رفتن به ملاقات با معده خالی خودداری کنید.

تا زمانی بخورید که دیگر گرسنه نباشید، نه تا زمانی که احساس سیری کنید

مدتی طول می کشد تا بدن شما ثبت کند که شکم شما به اندازه کافی پر شده است، بنابراین اگر تا زمانی که واقعاً احساس سیری کنید غذا می خورید، بیش از حد غذا خورده اید.

در مورد چیزی که می خورید متین باشید

راز دیگر این است که در مورد چیزی که می خورید خوش برخورد باشید. غذاهایی را انتخاب کنید که فیبر بالایی دارند، زیرا این مواد برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارند.

همچنین، قبل از شروع غذای اصلی، با خوردن یک غذای سالم که حاوی مقدار زیادی غذاهای کم‌انرژی مانند سالاد یا سوپ سبزیجات است، تقلب کنید. اینها قبل از خوردن پای چرخ کرده، بوقلمون کبابی یا رندانگ گوشت گاو شما را سیر می کند.

به جای نوشیدن کالری آب بنوشید

یکی از ترفندهای ساده برای محدود کردن کالری دریافتی، پیروی از یک قانون ساده است: کالری خود را ننوشید. نوشیدن 330 میلی لیتر آب به اندازه یک قوطی 330 میلی لیتری یک نوشابه – منهای کالری – شما را سیر می کند. بنابراین به جای یک بطری آب میوه، یک نوشابه یا یک نوشیدنی الکلی، به جای آن چند لیوان آب را انتخاب کنید.

شاید برای یک گردهمایی غیررسمی مثل باربیکیو. بطری آب پر از آب و تکه‌های لیمو و خیار را در نظر بگیرید.» این یک جایگزین با طراوت برای آب ساده است و می تواند تشنگی شما را برطرف کند.

وقتی برای «نه» گفتن مشکل دارید، «بعدا» بگویید

اغلب، هنگام بازدید، میزبان دائماً غذا را در بشقاب شما می ریزد و اصرار دارد که بیشتر بخورید. اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید «نه» بگویید، سعی کنید «بعدا» بگویید. به این ترتیب، شما بی ادب به نظر نمی رسید و امیدواریم میزبان شما یادش نرود که شما را برای خوردن بیشتر فشار دهد.

آهسته غذا بخورید

در نهایت، آهسته غذا بخورید و به جای خوردن، روی معاشرت تمرکز کنید. آهسته غذا خوردن به بدن شما اجازه می دهد تا ثبت کند که به اندازه کافی غذا خورده اید تا پرخوری نکنید.

غذاهای سالم برای تغذیه سالم ارائه دهید

اگر میزبان هستید، با ارائه غذاهای سالم تر، کار را برای مهمانان خود آسان کنید. با سرو مقدار زیادی سبزیجات شروع کنید تا مردم این سبزیجات را سیر کنند. کربوهیدرات های پرفیبر مانند برنج قهوه ای، هون زنبور برنج قهوه ای و نان سبوس دار ارائه دهید. برنج سفید یک عادت سخت برای شکستن است، اما می‌توانید با مخلوط کردن برنج قهوه‌ای و سفید با هم این انتقال را آسان‌تر کنید.

به طور معمول، غذاهای دریایی و گوشت غذای اصلی مهمانی های شام را تشکیل می دهند. در صورت امکان، ماهی بیشتری سرو کنید، به خصوص ماهی های روغنی مانند سالمون و ماهی خال مخالی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و برای قلب مفید هستند.

وقتی گوشت سرو می کنید، به جای برش های چرب، گوشت بدون چربی را به آنها بدهید. مثلاً قبل از پختن، پوست مرغ را جدا کنید. از سرخ کردن عمیق خودداری کنید و در عوض غذا را سرخ کنید، بخارپز کنید، کبابی کنید و بجوشانید.

غذا خوردن جمعی مربوط به جشن گرفتن زندگی است و هیچ چیز بیشتر از غذاهای خوشمزه که سلامتی را تقویت می کند زندگی را جشن نمی گیرد. پس با تغذیه عاقلانه و یافتن زمانی برای فعالیت بدنی در تعطیلات سالم بمانید و تناسب اندام را حفظ کنید و به جای تعطیلاتی که به سلامتی و دور کمر شما آسیب زیادی وارد می کند، آن را به یک تعطیلات سالم تبدیل کنید.