خطرات برای سلامت مغز – شروع سلامت


سلامت مغز یک موضوع بزرگ است که باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. مسائل مربوط به کاهش وزن، بیماری های قلبی و سرطان از جمله تحقیقات شده ترین و کشنده ترین علل مرگ زودهنگام در افراد هستند، اما برای افرادی که بلافاصله در معرض خطر این موارد نیستند، همیشه این احتمال وجود دارد که عوامل دیگری به یک موضوع تبدیل شوند. همانطور که مردم در زندگی سپری می‌کنند، انتخاب‌هایی که انجام می‌دهند می‌توانند اثرات پایدار و پیش‌بینی‌نشده‌ای بر اندام‌های داخلی شما داشته باشند و یکی از معدود قسمت‌هایی از بدن که کاملاً ضروری است و به شدت نادیده گرفته می‌شود، مغز است.

چگونه دارو می تواند بر سلامت مغز تاثیر بگذارد

در حالی که مردم به متخصصان پزشکی اعتماد می کنند، انسان ها خطاناپذیر نیستند و اشتباهاتی رخ می دهد. تعداد زیادی از افرادی که انواع مختلفی از داروها را مصرف می کنند، مشخص شده است که نوعی اثرات منفی ناشی از واکنش ناشی از مخلوط کردن داروهایی را که نباید با هم مصرف شوند، تجربه کرده اند. مهم است که همیشه تحقیقات خود را انجام دهید و بدانید که چه چیزی مصرف می کنید به جای اینکه فقط آنچه را که به شما گفته می شود بپذیرید. یک اشتباه کوچک می تواند عواقب جدی و تغییر دهنده زندگی داشته باشد و بر سلامت مغز شما تأثیر بگذارد

.

آسیب مغزی بر سلامت مغز تاثیر می گذارد

بسیاری از مردم به گونه ای زندگی می کنند که گویی مرگ و میر آنها فقط یک رویای دور است. آنها فراموش می کنند که هر وقت کاری انجام می دهند که آنها را در راستای یک حادثه احتمالی قرار می دهد، جان خود را به دست می گیرند. سقوط از ارتفاع 3 تا 8 فوتی در اطراف خانه و تصادفات وسیله نقلیه تعداد زیادی از صدمات مغزی را که افراد متحمل شده اند، تشکیل می دهند. متأسفانه بخش بزرگی از این تصادفات باعث می شود که افراد به طور دائمی مغز آسیب دیده باشند. هنگامی که به سلامت مغز خود فکر می کنید، به یاد داشته باشید که در تمام فعالیت های روزانه خود به ایمنی فکر کنید و برای محافظت از جمجمه و مغز خود از محافظ روی سر خود استفاده کنید.

انزوا می تواند باعث زوال مغز شود

زمانی که افراد شبکه سالمی از افراد در اطراف خود نداشته باشند، به احتمال زیاد به هذیان می پردازند. این به این دلیل است که آنها کسی را ندارند که خود را در برابر آن بررسی کنند. همچنین باعث می شود که آنها بیشتر بر خود متمرکز شوند، زیرا آنها خود را به مسائل دیگران درگیر نمی کنند. بدون درگیر شدن برخی از آن مراکز ذهن، زوال مغز به یک احتمال تبدیل می شود.

یک شبکه اجتماعی خوب برای سلامت مغز شما مفید است. سعی کنید به گروه ها بپیوندید، با همسایگان چت کنید و در کمک به دیگران در مشکلاتشان مشارکت کنید.

این به بهبود سلامت مغز شما کمک می کند و حتی به ایجاد ارتباطات جدید در مغز شما کمک می کند.

فقدان ورزش و سلامت مغز

زمانی که بیرون سرد است، بودن در داخل خانه می‌تواند عالی باشد، اما اگر در تمام طول سال در داخل خانه هستید و به اندازه کافی ورزش نمی‌کنید، بدن شما به خوبی عمل نمی‌کند. عادت خواهد کرد که هرگز نیازی به ایجاد انرژی نداشته باشد. این می تواند باعث بی حالی شود و کاهش جریان خون در بدن باعث کاهش جریان خون به مغز شما می شود. بیرون رفتن و حرکت در اطراف می تواند به حفظ شادابی و آمادگی ذهن شما برای کار کمک کند. یک عادت خوب روزانه برای افزایش سلامت مغز این است که در یک نقطه از روز 30 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید.

مشکلات سلامتی که بر سلامت مغز تأثیر می گذارد.

بسیاری از شرایط سلامتی می توانند بر سلامت مغز شما تأثیر بگذارند و بر عملکرد روزانه آن تأثیر بگذارند.

  • فشار خون بالا می تواند باعث تغییراتی در رگ های خونی شما شود که می تواند منجر به سکته مغزی یا خونریزی های کوچک در مغز شما شود. این همچنین می تواند منجر به برخی از اشکال زوال عقل شود.
  • افسردگی می تواند با اختلال در عملکرد روزانه ما بر مغز ما تأثیر بگذارد و بسیاری از مطالعات حتی آن را با زوال عقل مرتبط کرده اند.
  • دیابت باعث آسیب به رگ های خونی بدن ما از جمله مغز می شود. این امر خطر سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش می دهد. و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد

بسیار مهم است که قبل از هر چیز از طریق ورزش و رژیم غذایی مناسب از بروز این بیماری ها پیشگیری کنید. اگر لازم است در جستجوی درمان برای این مشکلات سلامتی تردید نکنید. درمان سریع می تواند این شرایط را که بر سلامت مغز شما تأثیر می گذارد، متوقف کند.

رژیم غذایی ضعیف

مطالعات مختلف به شدت به این واقعیت اشاره کرده اند که رژیم غذایی با سلامت مغز مرتبط است.

غذاهایی که می خوریم می توانند تأثیر زیادی بر سلامت مغز ما داشته باشند.

مغز ما به غذاهای تولید کننده انرژی خوب نیاز دارد اینها به عنوان سوخت برای کمک به عملکرد مغز و حفظ تمرکز در طول روز عمل می کنند.

مغز شما همچنین برای سالم ماندن به مواد مغذی خاصی نیاز دارد. اسیدهای چرب امگا 3 به ساخت و ترمیم سلول های مغز کمک می کنند و آنتی اکسیدان ها استرس و التهاب سلولی را کاهش می دهند که با پیری مغز و سایر بیماری های عصبی مانند آلزایمر مرتبط است.

مشکلات خواب

الگوهای خواب خوب برای سلامت مغز شما بسیار مهم است.

بعد از یک شب بی خوابی، اغلب صبح روز بعد احساس تنبلی می کنید، و یک مطالعه جدید دلیل آن را نشان می دهد: سلول های مغز شما نیز احساس سستی می کنند. هنگامی که سلول های مغز خسته هستند، ممکن است بیشتر فراموش کنید و به راحتی حواس خود را پرت کنید.

این مطالعه نشان داد که کمبود خواب، ارتباط موثر سلول‌های مغز را دشوار می‌کند، که می‌تواند بینایی شما و عملکرد ذهنی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

از این مطالعه می‌توان دریافت که کمبود خواب می‌تواند بر سلامت مغز ما تأثیر بدی بگذارد

عوامل ژنتیکی

ممکن است برخی از عوامل ژنتیکی خانوادگی وجود داشته باشد که بر سلامت مغز ما تأثیر بگذارد.

با این حال، با انجام تمام اقدامات ذکر شده در بالا، از جمله مهمتر از همه رژیم غذایی خوب و ورزش و همچنین مکمل های مغزی که به طور ویژه برای بهبود طراحی شده اند. سلامت مغز می تواند تا حد زیادی خطرات ما را برای سلامت مغز کاهش دهد و در نتیجه شانس ما را برای داشتن یک زندگی سالم طولانی با عملکرد خوب مغز افزایش دهد.