علاقه مند رژیم غذایی کتوژنیک؟ 10 دلیل چرا زمان آن است توقف!

رژیم کتوژنیک آنلاین رژیم غذایی کتوژنیک ، یک رژیم غذایی با کربوهیدارت کم، پروتئین و چربی بالا است که اثرات مختلفی در سلامتی ما دارد. زمانی که ما کربوهیدرات و قند رو حذف میکنیم و بعد طبق اصول درست مواد غذای چرب و پروتئین ها رو جازگزین میکنیم، به بدنمون یاد میدیم که از چربی ها استفاده کنه. بنابراین زمانی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید چربی های اضافی بدن به شکل چشمگیری حذف می گردند. نقاط مهمی که در ادامه این مطلب قصد داریم به آن ها بپردازیم در رابطه با درشت مغذی ها می باشد که اطلاعات بسیاری در این موارد در اختیار شما قرار می دهیم.

البته اگر شما به دنبال اطلاعات کاملی از رژیم کتو میگردید پس توصیه میکنیم که مطلب راهنمای کامل رژیم کتوژنیک را مطالعه کرده تا بتوانید به اصولیترین شکل ممکن این رژیم را A – Z از رژیم های کتوژنیک 1402 انجام دهید. و در آنها، بدن اجازه نمییابد تا از کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده کند و به همین سبب وابسته به اجسام کتونی است. اما در مورد بیماران مبتلا به دیابت، مصرف بالای چربی به خصوص چربی اشباع شده می تواند ناسالم و نگران کننده باشد. به هیچ وجه خود سرانه این کار رو انجام ندین چون ممکنه بدون اینکه خودتون بدویند، آسیبی به بدنتون وارد بشه.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

همانطور که پیشتر بارها به آن اشاره کردیم، با تغییر سوخت بدن از گلوکز به چربی، وارد حالت کتوزیس میشوید. غذاهای دریایی نیز به طور طبیعی سرشار از PUFA هستند. رژیم کتوژنیک کربوهیدراتهای مصرفی (که در بدن تبدیل به قند میشود) را کاهش داده و در عین حال به بدن اطمینان میدهد که انرژی مورد نیازش به طور کامل از چربیها تامین میشود. توی این حالت سلولهای بدن به انسولین جواب نمیدن و نمیتونن از قندخون برای سوخت و ساز استفاده کنن. از طرفی افرادی که به صورت حرفه ای ورزش میکنن میتونن از مکمل هایی مثل پروتئین وی برای اینکه حجم عضلاتشون ریزش پیدا نکته استفاده کنن.

بسیاری از مردم، این رژیم رو ترجیح میدن چون میتونن نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنن. اما رژیم کتوژنیک همچنان به عنوان درمانی برای این بیماری به ویژه در کودکان مبتلا به صرع استفاده می شود. به طور کلی، فرد باید از یک برنامه قدرتی پیروی کنید – روشی از تمرینات قدرتی که در آن به تدریج فشار وارد شده به عضلات افزایش خواهد یافت تا رشد عضلانی را تحریک کند(معروف به هایپرتروفی). و اما برای رسیدن به جواب سوال « چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم ؟ این بیماران باید قبل از شروع رژیم در مورد بیخطر بودن آن و میزان مصرف داروها با پزشک مشورت کنند.

این رژیم برای بیشتر افراد سالم بیخطر است؛ اما ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد؛ به همین دلیل، شروع آن به صورت خودسرانه توصیه نمیشود. این خوراکی ها به شدت فرآوری شده اند و معمولاً کربوهیدرات بالایی دارند. به طور کلی، تنها رژیمهای کتوژنیک استاندارد و رژیمهای پر پروتئین به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند و به شدت توصیه میشوند، در حالی که رژیمهای دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند که عمدتاً توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار سه رازها و تکنیکها: نحوه استفاده برای لاغری سریع برای ایجاد یک موفق کسب و کار(محصول) میگیرند. رژیم های کتوژنیک دوره ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول به وسیله بدنسازان یا ورزشکاران استفاده می شوند.

بنابراین فردی که می خواهد رژیم کتوژنیک را در برنامه خود قرار دهد در درجه اول باید از وضعیت سلامت بدن خود کاملا با خبر باشد و سپس بر اساس هدفی که دارد، این رژیم غذایی را انتخاب و اجرا نماید. در نتیجه معمولا در هفته اول و دوم این رژیم افراد کاهش وزن سریعی را تجریه می کنند. پیگیری ماکروها به شما کمک میکند تا رژیم غذایی را اصولی رعایت کنید و در سریعترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسید. وجود چربی اضافه در بدن، با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندروم متابولیکی ارتباط نزدیکی دارد.

همینطور میوه هایی که دارای کربوهیدرات کمی هستند، همانند توت و ملون در این رژیم مؤثر می باشند. همه میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند، اما شما تنها می توانید میوه های خاصی (معمولا انواع توت ها) را آن هم به اندازه کمی میل کنید. رژیم کتوژنیک چرخشی(CKD): این رژیم غذایی شامل دوره های غذایی پر کربوهیدرات و پرچرب است, به طور مثال یک دوره 5 روزه رژیم کتو و 2 روز رژیم پر کربوهیدرات از آنجا که رژیم کتو چنین چربی بالایی دارد, دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی چربی میل کنند.

همونطور که گفتیم افرادی که زیر نظر کارشناس های زیبیتو از رژیم Z217 برای لاغری استفاده کردن، بین 7 تا 10 کیلو در هر دوره 21 روزه کاهش وزن رو تجربه کردن. سپس شروع به کاهش آهسته کربوهیدرات دریافتی خود در یک دوره چند هفته ایی کنید، در حالی که به تدریج مصرف چربی های غذایی خود را افزایش دهید تا کالری خود را ثابت نگه دارید. وقتی کربوهیدرات را کاهش میدهید بدن شما به تدریج از چربی ها برای تامین انرژی استفاده میکند و بعد از چهارهفته چربیسوزی واقعی شروع میشود.

پس از رسیدن به مرحله کتوز، تا زمانی که دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات کنیم، بیشتر سلولها از اجسام کتونی برای تولید انرژی استفاده میکنند. مهمترین ویژگی این رژیم زمانبندی شدن تغذیه و رسیدن به نتیجه مطلوب در بازه زمانی مشخص است. بنابراین تا زمانی که بدن به اندازه کافی کربوهیدرات داشته باشد، چربی ها انباشته خواهند شد و از آن ها جهت تامین انرژی استفاده نمی شود. همانطور که گفته شد در رژیم کتوژنیک، تولید انسولین کاهش می یابد که این خود به کاهش شیوع آکنه پوستی کمک می کند.

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان ابزاری برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع به وجود آمد. بعلاوه، این رژیم غذایی می تواند در افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نقشی اساسی داشته باشد. بعلاوه، با یاری این رژیم غذایی بدن می تواند چربی را در کبد به کتون تبدیل کند که در تامین انرژی مورد احتیاج مغز موثر است. اگرچه مطالعات انجام شده در این زمینه کافی نبوده اما از نظر علمی می توان گفت سوختن قند و کربوهیدرات های وارد شده به بدن، باعث عدم ذخیره سازی قند در بدن می شود.

غذاهای رژیم کتوژنیک

دچار افزایش وزن ( چاقی ) میشید، در عین حالی که بدن مواد مغزی رو جذب نمیکنه. یکی از اصول اولیه رژیم کتوژنیک، کاهش روزمره اشتهای کاذب برای خوردن مواد غذایی مختلف هستش. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین یاری کند، که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. توی این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل همه چیز رو در مورد رژیم لاغری کتوژنیک بهتون توضیح بدیم. پژوهشهای بیشتر نشان میدهد که رژیمهای غذایی غنی از آمینواسید ممکن است به کاهش چاقی و کاهش مقاومت یاختهها به انسولین کمک کنند، اما استفاده از آنها همچنان مورد اختلاف است.

تنوع زیاد مواد تشکیل دهنده به شما در تهیه مواد غذایی متفاوت کمک می کند! به عقیده متخصصان در تغذیه افرادی که از مشکلاتی همچون دیابت، کلیه و گوارش رنج میبرند باید روزانه بیشتر از 800 کالری مواد غذایی دریافت شود. بسیاری از نوشیدنی های الکلی با توجه به مقدار کربوهیدراتی که دارند، می توانند بدن شما را از وضعیت کتوز خارج نمایند. بله. اما باید دقت داشت که حتما و در ابتدای راه میزان ورود و دریافت مواد غذایی کربوهیدراتی را در حد بسیار کم نگه دارید، در غیر اینصورت روند افزایش وزن نسبتا شدید در انتظارتان خواهد بود. ᠎Da᠎ta has been gen​er at​ed  wi th GSA  C​onte nt Generator D emoversion​.

جگر مرغ در رژیم کتوژنیک

تقریبا در تمام رژیمهای لاغری مثل رژیم کتوژنیک احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید. عده ای دیگری هم هستند که فقط برای حفظ سلامتی و جلوگیری از چاقی یا لاغری همیشه سعی می کنند که بهترین برنامه غذایی را انتخاب کنند که در آن علاوه بر اینکه از خوردن هیچ یک از غذاهای خوشمزه خودشان را محروم نمی کنند بلکه تمام مواد مغزی لازم را از طریق برنامه غذایی مناسب دریافت می کنند.

رژیم کتوژنیک آنلاین اگر به دنبال آشنایی با محصولات کتوژنیک در مشهد هستید، شما را با یک محصول فوق العاده شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 آشنا خواهیم کرد. شما باید با یک سایت معتبر کار کنید تا مطمئن شوید که رژیم کتوژنیک را به شیوه ایی سالم، بدون افزایش خطر عوارض یا عوارض جانبی منفی دنبال می کنید. رژيم غذايي سالم، مصرفِ زياد روغن را توصيه نميكند و ترجيح اين است كه مصرف چربي و قند به حداقل برسد.

در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی هایی مثل آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم می شود. جالبه بدویند که تمام غذاهایی که توی رژیم غذایی Z217 بهتون داده میشه به صورت کامل غذاهای روتین و معمولی ما ایرانی هاستن. مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که با یاری این رژیم، 7 نفر از 21 شرکت نماینده قادر به قطع استفاده از تمام داروهای دیابت هستند. این رژیم به شما اجازه میدهد تا در نزدیکی تمرینات ورزشیتان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

کینوا و رژیم کتوژنیک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک لطفا از صفحه ما بخواهید.