چرا نادیده گرفتن رژیم کتوژنیک ن باعث هزینه زمان و فروش ناخالص خواهد شد

خاکشیر در رژیم کتوژنیک البته مصرف پروتئین تو رژیم کتوژنیک محدودیت داره و اینطور نیست که هرچقدر دلتون خواست بتونید مصرف کنید. در این رژیم مصرف حبوبات، نان، پاستا، غلات صبحانه، سبزیجات نشاسته ای مثل سیب زمینی، محصولات لبنی و شیرینیها ممنوع است. با این حال، دستیابی به چنین سطوح پایین کربوهیدرات به معنای حذف حبوبات، سبزیجات ریشه دار، بیشتر میوهها و سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی نیز است. جای تعجب نیست که کاهش دریافت کربوهیدرات به زیر ۳۰ گرم در روز به معنای حذف کامل نان، ماکارونی، برنج و اکثر مواد غذایی مشابه است.

با اینحال براساس شواهد محکمی پایهریزی نشده، بسیاری از گروههای غذایی سالم را حذف میکند و استفاده از مکملهای مارکدار گرانقیمت را توصیه مینماید. Garrison نسبت کمی متفاوت را برای بدنسازان کتو توصیه میکند تا یک رژیم غذایی کتو با پروتئین بالا ایجاد کنند. در واقع با کاهش مصرف کربوهیدرات بدن میآموزد که به جای قند برای سوخت، چربی بسوزاند. این رژیم باعث میشود بدن انسان دیگر از گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده نکند. به طور علمی رژیم غذایی کم کربوهیدرات در لاغری بهتر از رژیم پرکربوهیدرات است.

رژیم فستینگ کتوژنیک

رژیم کتوژنیک که می تواند نیاز بدن شما را به انسولین کاهش داده و در نتیجه تولید آن را کم کند یک روش عالی برای درمان این سندرم می باشد. آیا رژیم کتوژنیک برای شما مناسب است؟ منبع چربی برای تولید کتون ممکن است از رژیم غذایی یا از ذخایر چربی بدن باشد. در واقع هرکسی نمیتواند طولانیمدت از این برنامه غذایی پیروی کند و ضمناً برای کسانی که بیماریهایی دارند میتواند خطرناک باشد. تحقیقات نشان داده است کسانی که از این رژیم برای کاهش وزن پیروی می کنند، بیش از دو برابر بیشتر از کسانی که کالری مصرفی خود را اندازه گیری می کنند، کاهش وزن دارند.

مناسب چه کسانی است و چه اصول دارد؟ مناسب برای تازه کارها نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدراته این نوع رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی هست؛ یعنی مقدار چربیش بالاتره. همچنین مقدار زیادی سبزیجات تازه و میوه نیز مصرف کنید. سرطان: مصرف چربیهای اشباع شده ( به خصوص گوشت قرمز ) باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان میشود.

کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی، مشکلات مفصلی و سرطان. هنگام استفاده از رژیم کتوژنیک که در خود چربیهای اشباع شده زیادی دارد، شما ناخودآگاه میزان کلسترول مضر خون را بالا میبرید و در نتیجه درمعرض خطر بیماری قلبی قرار میگیرید. این رژیم باعث تشدید علائم یائسگی میشود و خطر بروز بعضی از مشکلات سلامتی را بالا میبرد. دکتر طاهری میگوید: هر چه بیشتر چربی مصرف کنید، سلولهای شما استروژن بیشتری تولید میکنند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان بالا میرود. دکتر طاهری میگوید: چربی خود یک پیش ماده برای استروژن است، یک نوع ضعیف از استروژن که توسط سلولهای چربی ساخته میشود.

انواع رژیم های کتوژنیک

استفاده از رژیم کتوژنیک برای بهره مندی از فواید آن برای یائسگی گاهی اوقات نتیجه مثبتی ندارد. دکتر طاهری میگوید: در بعضی از افراد استفاده از رژیم کتوژنیک نه تنها باعث کم شدن علائم یائسگی نمیشود بلکه آنها را تشدید نیز میکند. البته یک متخصص میتواند رژیم کتوژنیکی طراحی کند که تنوع زیادی داشته باشد و کربوهیدرات هم زیر ۳۰ گرم حفظ شود اما طبیعتا مصرف بعضی مواد مثل نان و برنج در این رژیم محال است. اگر این رژیم را با ورزش همراه میکنید، مصرف مکمل کراتین میتواند بسیار سودمند باشد.

برخی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند – مانند آجیل (بادام ، گردو) ، دانه ها ، آووکادو ، توفو و روغن زیتون. آووکادو: آووکادو کامل یا لهشده. برای عضلهسازی بر روی کتو، گاریسون توصیه میکند که حداقل 30 درصد از کل کالری باید از پروتئینهای با کیفیت مانند پروتئینهای حیوانی کامل و فرآوری نشده باشد. برای مواد معدنی، سعی کنید از 3000 تا 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنید، تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. Art ic le w as gen er at᠎ed by GSA  C᠎ontent G᠎en​er ator D em᠎oversion!

اما بعضی افراد، با دستکاریهایی که دررژیم کتوژنیک اصلی کردهاند که اغلب به آن رژیم کتوژنیک اصلاح شده می گویند و ادعا میکنند که دیگر عوارض رژیم کتوژنیک را ندارد، البته اینها در واقع اصلا کتوژنیک نیستند. در واقع اگر شما مدتی رژیم را کنار بگذارید و یا ورزش نکنید و کالریهایی که مصرف میکنید را نسوزانید، وزن شما دوباره به حالت قبل برمیگردد. زمانیکه این حالت اتفاق می افتد، بدن برای تامین انرژی، شروع به سوزاندن چربی می کند و این چربی در کبد به کتون تبدیل می شود که می تواند انرژی مغز را تامین کند.

برای ورود و ماندن در کتوز باید روزانه کمتر از ۳۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. برای ورود به کتوز به چقدر کربوهیدرات نیاز دارم؟ کاهش مصرف کافئین و الکل، هورمون درمانی جایگزین، خواب بیشتر و طب سوزنی نیز برای کاهش علائم یائسگی مفید است. بهبود حساسیت انسولینی که باعث میشود این هورمون که مسئول انتقال گلوکز به سلولهاست، بهتر عمل کند. پیشگیری از دیابت و بهبود سطح انسولین یکی از فواید رژیم کتو از بین بردن چربی های اضافی بدن هست. در رژیم کتوژنیک همانطور که بدن، چربی را بجای کربوهیدرات تجزیه میکند، ترکیبی به نام کتون تولید میکند. وجود چربی اضافه در بدن، با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندروم متابولیک ارتباط نزدیکی دارد.

رژیم 21 روزه کتوژنیک

البته تعداد دیگری رژیم کتوژنیک علمی وجود دارد که مشخصه همه آنها ایجاد فاز کتوز است. این مقدار بسیار کم است و در واقع فقط با مصرف سبزیجات، مغزیجات و تعداد کمی میوه ها این ۳۰ گرم تامین میشود. مصرف زیاد پروتئین ممکن است موجب جهش سطح انسولین و کاهش کتونها شود. وقتی سطح قند کاهش مییابد، سطح انسولین نیز کاهش مییابد. این باعث می شود سطح انسولین شما پایین بیاید، زیرا بدن شما دیگر وظیفه کنترل مقدار زیادی قند را ندارد. اگه از برنامه غذایی کتوژنیک استفاده کنید با کاهش وزن، سطح گرلین افزایش پیدا نمیکنه. جدا از احساس ناراحتی، استفاده از رژیم کتوژنیک در زمان یائسگی ممکن است برای سلامت شما نیز خطراتی را در پی داشته باشد.

رژیم کتوژنیک رایگان

بعد از یائسگی شما این محافظت را از دست میدهید. دکتر طاهری میگوید: اگر دوست دارید که بعد از یائسگی کاهش وزن خود را سریعتر کنید، استفاده از رژیم کتوژنیک در کوتاه مدت ایرادی ندارد. بعضی از افرادی که دچار یائسگی شدهاند برای کم کردن و یا از بین بردن علائم و تغییرات فیزیکی آن به استفاده از رژیم کتوژنیک روی میآورند. او همچنین میگوید: من استفاده از رژیم کتوژنیک را برای درمان علائم یائسگی توصیه نمیکنم. روغن زیتون و روغن نارگیل دو روغنی هستند که در رژیم کتو توصیه می شود. در رژیم کتوژنیک، چه غذاهایی میتوانید بخورید؟

رژیم کتوژنیک در بارداری

غذاهایی که به طور کلی فاقد کربوهیدرات هستند مجازند. در رژیم استاندارد فقط ۵ درصد کربوهیدارت وجود دارد، همچنین پروتئین ها ۲۰% از رژیم را به خود اختصاص می دهند و بیشتر این رژیم از چربی تشکیل شده است، به طور میانگین ۷۵ % از رژیم استاندارد کتوژنیک را چربی ها تشکیل می دهند. میزان توصیه شده مصرف پروتئین برای زنان به طور متوسط 46 گرم و برای مردان 56 گرم در روز است. اما امکان دارد عملکرد های آن کیفیت لازم در راستای رژیم های با کربوهیدرات متوسط نداشته باشد.

رژیم کتوژنیک آنلاین دکتر ویناندی میگوید: رژیم کتوژنیک در زمینه کاهش وزن مثل یک داروی ادرار آور عمل میکند. دکتر طاهری میگوید: اگر مقدار زیادی مایعات بنوشید و میزان مصرف کربوهیدرات خود را بالا ببرید، آنفولانزای کتویی از بین میرود. تغییرات الکترولیت میتواند دلیل خستگی، دردها و آنفولانزای کتویی در دو یا سه روز اول رژیم باشد. رژیم کتوژنیک به شما کمک خواهد کرد تا چربی اضافی را که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است از دست بدهید. دکتر ویناندی میگوید: شما مرتبا در حال ادرار کردن هستید و با آن الکترولیتها، سدیم، پتاسیم، و کلسیم از دست میدهید.  Content has be​en creat ed with t he he᠎lp  of GSA  Con᠎te nt G᠎enerator D em oversion.

رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت

برای مثال، کاهش وزن ممکن است نتیجه از دست دادن مایعات و ذخایر قند بدن باشد. رژیم کتوژنیک یک راه درست برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطرناک برخی بیماری هاست. این ماشین همیشه با گاز کار میکرده، حالا وسط راه گازش تموم میشه و خاموش میکنه. بهترین راه تمرین و ورزش کردن است. استرس مزمن – استرس ناشی از تمرین بیش از حد، کمبود خواب یا اضافه بار ذهنی باشد – میتواند در عملکرد منظم هورمون، کیفیت خواب و انرژی اختلال ایجاد کند. تمرین مقاومتی استرسزا است، اما نوع خوبی از استرس است.  Data was cre​ated wi᠎th G SA Con te nt G ener​at or Demover si on !

نوع استاندارد آن (SKD) بیشترین تحقیق و مطالعه را به خود اختصاص داده و اغلب توصیه میشود. دکتر لیز ویناندی متخصص تغذیه در مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو میگوید: هر دو نوع رژیم کتوژنیک بسیار با رژیم معمولی که افراد استفاده میکنند تفاوت دارد. رژیم کتوژنیک دکتر فرزاد روشن ضمیر چیست؟ دکتر ویناندی میگوید: این رژیم معمولا در خود کلسیم و مواد مغذی که در میوهها و سبزیجات یافت میشود را ندارد. گاهی اوقات از آنها به عنوان رژیم های کتوژنیک یا “کتو” یاد می شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک لطفا از صفحه ما بخواهید.