علاقه مند در مورد رژیم کتوژنیک؟ 10 دلیل زمان آن است توقف!

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند به طور متوسط 2 پوند (0.9 کیلوگرم) بیشتر از گروهی که رژیم کم چرب را دنبال کردند، وزن کم کردند. در حالت عادی، بدن کربوهیدرات را به قند (گلوکز) تبدیل میکند؛ هورمون انسولین قند رو از خون به سلولها میبرند تا بعنوان سوخت استفاده شود و مابقی بصورت چربی ذخیره میشود. شواهد حاصل از یک مطالعه ۲۴ هفتهای از پنج زن مبتلا به PCOS نشان داد که تنها خوردن غذاهای کتوژنیک منجر به تعادل بیشتر هورمونها میشود و بسیاری از عوارض جانبی آن را از بین میبرند.

رژیم کتوژنیک آنلاین مطالعات پیرامون شرکت کنندگان مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را اجرا کرده اند نشان می دهد که شرکت کنندگان شاهد کاهش چشمگیر داروهای کاهش دهنده قند و سطح گلوکز ناشتا بوده اند. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. رژیمهای غذایی کمکربوهیدرات مانند کتوژنیک، ممکن است افراد مبتلا به دیابت نوع۱ را در خطر هیپوگلیسمی (کاهش شدید قند خون) قرار دهد و جانشان را به خطر اندازد.

به نقل از نت نوشت؛ در رژیم کتوژنیک، شخص به سرعت به تناسب اندام می رسد و تقریبا این کاهش وزن حفظ می شود. رژیم کتوژنیک موجب تقویت حساسیت به انسولین و کاهش چربی میشود و برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت، فواید سلامتی زیادی دارد. این موضوع به همراه افزایش کتون ها، فواید سلامتی فراوانی برای بدن و تناسب اندام دارد. شام: استیک به همراه تخم مرغ و سالاد دورچین. Th᠎is con tent was gen er at​ed wi᠎th t᠎he ᠎help of GSA Conte nt Gene ra to​r DE​MO!

رژیم کتوژنیک 216

شام: همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخم مرغ و پنیر. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. این عارضه جانبی معمولاً پس از 3 تا 4 هفته از بین میرود. برنامه ریزی برای وعده های غذایی خود از قبل نیز می تواند مفید باشد و می تواند به شما در صرفه جویی در وقت اضافی در طول هفته کمک کند. پزشک مدنظر تشخیص می دهد که فرد لازم است در بین وعده های غذایی خود از میان وعده ها استفاده کند. در این رژیم سهم کالری دریافتی از طریق کربوهیدارت کاهش می یابد و سهم دریافتی چربی و پروتئین افزایش می یابد. ᠎Th​is  data has ​been c re​ated  by GSA C​ontent Ge᠎nerator  DE᠎MO!

آکنه و جوش: کاهش سطح انسولین در بدن و خوردن قند کمتر یا حذف غذاهای فرآوری شده به بهبود جوش های پوستی کمک می کند. این رژیم شامل خوردن گوشت، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، سبزیجات، میوه ها، غده ها ( مواد غذایی غده دار )، آجیل و دانه ها است یک رژیم غذایی سرخپوشان سخت گیرانه سبب حذف غذاهای فرآوری شده، شکر، غلات، حبوبات و محصولات لبنی می شود. به طور کلی، شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن چربی ها، مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است.

به طور کلی این شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و مصرف چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. در حقیقت افرادی که این رژیم را انتخاب میکنند، سعی میکنند که خوراکیهای سرشار از منابع چربی سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ را جایگزین خوراکیهای پر کربوهیدرات کنند. رژیم کتوژنیک رایگان میتواند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین بدن شده و از این جهت میتواند سلامتی زیادی برای بدن داشته باشد. به عنوان مثال مصرف شیرینی به شدت میزان انسولین را افزایش میدهد.

بر طی تحقیقات انجام شده محققان به این نتیجه رسیده بودند که با بکارگیری رژیمی با حداقل کربوهیدارات ممکن و غنی از چربی حملات تشنج در کودکان کاهش یا توقف یافتند. برای جبران، بدن انسولین بیشتری تولید خواهد کرد که در نتیجه این فرایند، انسولین خون و هم قند خون بالا میروند. رژیم کتوژنیک میتواند سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد و در نتیجه ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. رژیم پرطرفداری که بعضا گفته میشود راهی حتی برای از بین بردن برخی بیماریها از جمله صرع و ناراحتیهای قلبی است.

در اینجا میزان کربوهیدراتها در ۱۰۰ گرم برخی از انواع توتها ذکر شده است. زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوز است. مطمئنا شما رو وسط راه نمیذاره چون میتونه به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کنه. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتیین: این رژیم بسیار شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتر ی دارد.

رژیم استاندارد کتوژنیک: این رژیم با کربوهیدرات بسیار کم، مقدار متوسط پروتئین و مقادیر فراوان چربی تنظیم میگردد که شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. میوهها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات حاوی کربوهیدرات فراوان و سرشار از فیبر هستند. مواد غذایی حاوی چربی حیوانی فراوان مانند تخممرغ، گوشت و پنیر پای ثابت رژیم غذایی کتوژنیک هستند. طبق نتایج یک مطالعه، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند.

احتمالا در این رژیم، افزایش کتون ها،کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز نقشی اساسی در کاهش وزن دارند. البته لازم به ذكر است كه میزان دقیق کالری مورد نیاز هر فرد به نسبت سن، جنسیت و فعالیت بدنیاش تعيين ميشود؛ مثلاً ورزشكاران به كالري بيشتري نياز دارند. رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده می شود.اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) کاربرد دارد، اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد سایر نسخه ها نیز اعمال می شود. تامین آب مورد نیاز، عملکرد بدن از جمله متابولیسم را بهتر می کند.

رژیم غذایی کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زمانی که رژیم لاغری کتو دارید، برای تامین انرژی مورد نیاز بدنتان، کربوهیدرات بسیار کمی مصرف خواهید کرد. سرطان: در حال حاضر رژیم کتوژنیک برای درمان انواع مختلف سرطان و رشد سریع تومور مورد استفاده قرار میگیرد. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند انواع پیشرفتهتری از رژیم کتو هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده میشوند. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): این نوع رژیم به صورت دورهای است. با توجه به تاثیر شگفتانگیز این رژیم غذایی بر کاهش وزن، افرادی که شرایط جسمانی خاصی ندارند براحتی میتوانند از کتوژنیک پیروی کنند.

فواید این رژیم غذایی تنها محدود به درمان دیابت و کاهش وزن نیست و مطالعات متعددی نشان داده است که این رژیم میتواند تاثیر مثبتی روی بسیاری از بیماریها از جمله صرع، بیمازیهای قلبی، سرطان، آلزایمر، پارکینسون، سندرم پلی کیستیک تخمدان و آکنه داشته باشد. وضعیت کتوز علایم بالینی خاص هم ایجاد می کند که نشان دهد فرد دچار کتوز شده است، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش احساس گرسنگی یا اشتها. یک مطالعه6 ماهه نشان داده است که رژیم غذایی اکو – اتکینز باعث از دست دادن وزن بیشتر و بهبود بیشتر در عوامل خطر بیماری های قلبی نسبت به یک رژیم غذایی گیاهی لاکتو اووی پر کربوهیدرات می شود.

رژیم کتوژنیک (کتو) بر اساس یک فرآیند متابولیک به نام “کتوز” است، که زمانی اتفاق می افتد که بدن شما گلوکز کافی برای انرژی ندارد، بنابراین در عوض چربی می سوزاند. در رژیم کتوژنیک استفاده از سدیم اضافی و همچنین جایگزین کردن پروتئین گیاهی بجای پروتئین حیوانی، به بیماران کلیوی توصیه می شود. اگر به توضیحاتی که قبل تر داده شد توجه کرده باشین، قطعا میدونید که وظیفه انسولین توی بدن انسان رسوندن قند به سلول و یا ذخیره کردن اون به شکل چربی هستش. این شکل از رژیم به فرد قدر میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند.

این رژیم معمولا به چهار شکل مختلف تجویز میشود اما رژیم کتوژ استاندارد و کتوژنیک با پروتئین بالا از اشکال رایج آن هستند. این فرایند به این معناست که بدن با کوچک ترین فعالیت شروع به چربی سوزی می کند. هر کسی که این دارو را مصرف می کند باید از رژیم کتو اجتناب کند. در رژیم کتوژنیک، مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. سبزیجات (همچنین سرشار از کربوهیدرات) محدود به برگ سبزیجات (مانند کلم, چغنندر سوئیسی, اسفناج), گل کلم, کلم بروکلی, جوانه بروکسل, مارچوبه, فلفل, پیاز, سیر, قارچ, خیار, اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک کرفس و کدو است. ᠎Post has been cre ated ​by GSA C onte nt Generator Demover᠎si​on!

این رژیم اولین بار در سال ۱۹۲۰ برای درمان کودکان مبتلا به تشنج مورد استفاده قرار گرفت. با این وجود، تنها نوع استاندارد و ورژن پروتئین بالای این رژیم به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. در مقابل رژیم کتوژنیک به نظر میرسد اثر مثبت داشته باشید. ۳- رژیم کتوژنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزشهای سبک یا پیادهروی انجام میدهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. اگر به اندازه کافی کربوهیدرات را کاهش داده باشید (20 تا 50 گرم استاندارد است) و مصرف چربی خود را به اندازه کافی افزایش داده باشید، بدن شما احتمالاً وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز شده است.