فعالیت های تقویت کننده مغز….حافظه خود را تیز کنید – شروع سالم


فعالیت های تقویت کننده مغز

در سال‌های اخیر، چند پیشرفت جالب به صورت آنلاین رخ داده است که سعی دارد به افراد کمک کند تا سرعت عملکرد مغز خود را افزایش دهند. بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برنامه‌هایی ایجاد کرده‌اند که فعالیت‌های تقویت‌کننده مغز هستند و قول می‌دهند افراد را باهوش‌تر کنند. اما با استفاده از دانش مد قدیمی، علاقه مند خواهید بود در این مقاله راه هایی برای استفاده بیابید فعالیت های تقویت کننده مغز که نیز کمک خواهد کرد حافظه خود را تقویت کنید و تمرکز و توجه خود را افزایش دهید

با بازی ذهن خود را به چالش بکشید و آن را تحریک کنید

بازی های ذهنی در 10 سال گذشته بسیار محبوب و رایج شده اند. اگر علاقه مند به بهبود عملکرد مغز خود هستید، ممکن است بخواهید برخی از پیشنهاداتی را که در طول سال ها محبوب بوده اند، بررسی کنید. مطالعات نشان داده است که مغز می تواند تیزتر شود از طریق استفاده از این نوع آموزش. مشخص شده است که چندین زمینه رشد از جمله حافظه و شناخت جهانی را بهبود می بخشد. حتی نشان داده شده است که تأثیر اختلالات شناختی ناشی از بیماری را کاهش می دهد.

وارد بازی های استراتژیک شوید

آیا تا به حال به بازی های استراتژیک علاقه داشته اید؟ انواع مختلفی از بازی های استراتژیک به صورت رایگان در دسترس هستند. اینها به شما کمک می کند تا به استدلال و توانایی خود تمرین خوبی بدهید، که می تواند به حل انواع مشکلات کمک کند. به این دلیل که این امر مستلزم آن است که یک راه حل موفق و محتمل برای یک مانع ایجاد شده توسط حریف ارائه دهید. به علاوه، آنها فقط هستند سرگرمی ساده

در اینجا 7 بازی استراتژیک برای شروع کار آورده شده است تقویت مغز و کمک حافظه خود را تیز کنید

  • شطرنج: پادشاه از بازی ها. …
  • Nine Men’s Morris: Mill’s the game.
  • برو: ساخت آسیا. …
  • شوگی: انگلیسی شطرنج. …
  • “Connect Four”: تابلوی عمودی
  • چکرز: بپرید و بدزدید. ..
  • تیک تاک پا: دایره یا مربع؟ ..

خواندن

خواندن روشی عالی برای تحریک بسیاری از نواحی مغز شماست. دانشمندان توانسته‌اند پیشرفت‌های افرادی را که شروع به مطالعه زمان می‌کنند اندازه‌گیری و پیگیری کنند. به نظر می رسد این افراد نسبت به افرادی که کمتر مطالعه می کنند، می توانند مهارت های اجتماعی پیچیده را سریعتر توسعه دهند. خواندن یک کتاب کاملاً توصیفی نیز تخیل شما را درگیر می کند تا برای درک آنها نیازی به نشان دادن چیزهایی نداشته باشید. این روزها می توانید کتاب های آنلاین را با قیمت مناسب پیدا کنید.

ورزش کنید

در طول زندگی یک فرد، میزان تمرینی که انجام می دهد می تواند در نحوه رشد مغز او نقش داشته باشد. هنگامی که دانشمندان پس از انجام ورزش، مغز ورزشکاران را مورد مطالعه قرار دادند، دریافتند که اسکن ها به وضوح افزایش اتصال در قشر پیشانی مغز آنها را بیان می کند. آن بخش از مغز این است که چگونه می توانید برای آینده برنامه ریزی کنید، انتخاب کنید و هر روز وظایف مشابهی را انجام دهید.

پیاده روی ورزشی است که اکثر افراد قادر به انجام آن هستند.

پیاده روی در فضای باز به شما این امکان را می دهد که ذهن خود را پاک کنید و به شما کمک می کند مغز یک تقویت از طریق افزایش سطح اکسیژن در حین راه رفتن.

محققان در ایالات متحده دریافتند که یک پیاده روی ساده در پارک ممکن است مفید باشد تقویت مغز فواید. این نشان داده شد با افزایش توجه و حافظه فعال بعد از پیاده روی.

پیاده روی سطح اکسیژن مغز شما را افزایش می دهد.

مدیتیشن کنید

وقت گذاشتن برای مدیتیشن یک راه عالی برای افزایش ضریب هوشی است زیرا به شما فرصتی می دهد تا افکار خود را در واقع سازماندهی کنید. اگر زمان کمی را صرف قرار دادن چیزها در فهرستی کنید که باید برای آن روز در نظر گرفته شود، متوجه خواهید شد که کارهای بیشتری انجام داده اید و می توانید واضح تر فکر کنید.

موسیقی

گوش دادن به موسیقی با کیفیت خوب در چند سال گذشته برای کمک به کودکان با مشکلات یادگیری استفاده شده است. مطالعات نشان داده است که با گوش دادن منظم از طریق هدفون، موسیقی به ایجاد ارتباطات جدید و مسیرهای عصبی در مغز کمک می کند.

محققان کشف کرده اند که پردازش نبض موسیقی از نواحی حرکتی مغز استفاده می کند. این نشان می دهد که موسیقی و حرکت ارتباط نزدیکی با هم دارند.

همچنین مشخص شد که نواحی مغز که با احساسات مرتبط هستند، در ریتم و پردازش صدا نقش دارند.

چنین یافته هایی از استفاده از موسیقی برای تحریک و مناطقی از مغز ما را تقویت کنیم.

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم

چقدر خوب اطلاعاتی را که هر روز با آنها روبرو می شوید و همچنین از گذشته به خاطر می آورید. حافظه بخش بزرگی از نحوه نگرش مردم به زندگی خود است، زیرا به هر نحوی که رویدادها را به خاطر بسپارند، تأثیری ماندگار بر رویدادهای بعدی می گذارد. چیزی که به نظر می رسد مردم اغلب فراموش می کنند این است که مغز انسان بخش شگفت انگیز و قابل آموزش بدن است و شما می توانید از طریق ورزش ذهنی و بدنی ارتباطات جدیدی در مغز خود ایجاد کنید. بچه های جوان. آیا می توانید تصور کنید که اگر مردم سالن های ورزشی برای مغز داشته باشند، چگونه می شد؟ در چند پاراگراف بعدی چند نکته و ایده در مورد چگونگی انجام این کار را خواهید دید حافظه خود را تیز کنید و به تحریک مغز شما برای ایجاد ارتباطات جدید کمک می کند.

یک صبحانه متعادل بخورید

اگرچه مردم مدام می گویند که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است، بسیاری از مردم آن را جدی نمی گیرند. صبحانه اولین چیزی است که در یک روز می خورید، بنابراین این مواد مغذی واقعا مهم هستند. وقتی صبحانه می خورید، مواد مغذی جذب شده از غذایی که می خورید به شروع تمام عملکردهای متابولیک در بدن شما کمک می کند. اگر این وعده غذایی را حذف کنید، اساساً به بدن خود می گویید که بدون هیچ گونه سوختی با تمام توان کار کند. حتی اگر یک میان وعده کوچک باشد، قبل از شروع به خوردن چیزی ساده فکر کنید. یک صبحانه آسان و سالم مانند اسموتی مغز شما را در آغاز یک روز پرمشغله تقویت می کند.

تمام میوه ها و سبزیجات خود را در یک پردازنده بریزید و شما آماده هستید!

طراحی و نقاشی

انجام نوعی هنر می تواند توانایی شما را برای نگهداری اطلاعات در حافظه شما افزایش دهد. مطالعات با استفاده از هنر نشان داده است که افرادی که در گروه‌هایی از چیزهایی که قرار بود به خاطر بسپارند، عکس می‌گرفتند، دو برابر افرادی که این کار را نمی‌کردند، موفق بودند. این احتمالاً به این دلیل است که آنها از بخش‌های مختلف مغز خود برای یادآوری و تولید اطلاعات استفاده کردند.

بیشتر بخواب

شما ممکن است از طرفداران بزرگ بیدار ماندن و تماشای تلویزیون و انواع برنامه ها باشید. محققان در مورد خطرات بیدار ماندن به مردم هشدار داده اند دیر و کم خوابیدن کمبود خواب با کیفیت می تواند سیستم ایمنی بدن شما را کاهش داده و به حافظه شما آسیب برساند. در عوض سعی کنید بیشتر روزها زود به رختخواب بروید، مخصوصاً زمانی که در حال کار هستید و شب های دیروقت را برای روزهایی که نیازی به زود بیدار شدن ندارید، صرفه جویی کنید. خواب است برای تعدادی از عملکردهای مغز مهم استاز جمله نحوه ارتباط سلول های عصبی با یکدیگر. در حقیقت، مغز تو و بدن در حالی که شما بسیار فعال است خواب. مطالعات اخیر نشان می دهد که هنگام خواب، سموم مختلفی از مغز شما خارج می شود که در هنگام بیداری جمع می شوند. خواب با کیفیت برای عملکرد خوب مغز و همچنین کمک به آن بسیار مهم است تیز کردن حافظه شما

تنفس عمیق عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

اگر در دهه‌های 80 و 90 بزرگ شده‌اید، احتمالاً طنزهای زیادی را در مورد روش‌های مقابله با استرس به خاطر دارید. یکی از موارد ذکر شده معمولاً تمرینات تنفس عمیق است، و معلوم می شود که تنفس عمیق واقعاً برای مغز و عملکرد بدن و ذهن شما مفید است. این به این دلیل است که خونی که به مغز شما می رود باید با اکسیژن و اکسیژن پر شود. مواد مغذی به طوری که مغز شما بتواند در سطح مطلوبی کار کند. محققان حتی می گویند که 10 دقیقه تمرین تنفسی می تواند تفاوت قابل توجهی در توانایی های شناختی شما ایجاد کند و به نوبه خود سلامت مغز شما را بهبود بخشد.