علل فشار خون بالا – شروع سلامت


علل فشار خون بالا

فشار خون اندازه گیری شدت پمپاژ خون از طریق رگ های خونی بدن انسان به و از قلب است. فشار خون بالا و همچنین فشار خون پایین برای هیچ فردی ایده آل نیست. در واقع یک محدوده طبیعی فشار خون وجود دارد که اندازه گیری هر فرد بر اساس آن است. این معمولاً به سن و سلامت فعلی فرد بستگی دارد. معمولاً در نقاط خاصی از بدن اندازه گیری می شود. برای اندازه گیری فشار خون از ابزاری به نام فشارسنج استفاده می شود.


فشار خون بالا چیزی است که معمولا پزشکان را نگران می کند زیرا شرایط و بیماری های خاصی با آن همراه است. سلامت فرد معمولاً تحت تأثیر فشاری است که در رگ های خونی وجود دارد. فشار با مانیتور در فشار سیستولیک و دیاستولیک مطابق با ضربان قلب فرد اندازه گیری می شود.

علت بالا فشار خون

سابقه خانوادگی

علت اصلی بیشتر موارد افزایش فشار خون در یک فرد ناشناخته است. عواملی وجود دارد که فرد را بیشتر مستعد این بیماری می کند. با این حال علت وجود این وضعیت در برخی افراد مشخص نیست. چند مورد وجود دارد که در آن خون بالا فشار به دلیل مشکلات کلیه است. تنگ شدن شریان ها و ناهنجاری فیزیکی آئورت نیز ممکن است یکی از دلایل باشد. ژن ها همچنین در مستعد شدن فرد به فشار خون بالا مقصر هستند. خانواده هایی که سابقه این عارضه را دارند باید از عوامل مؤثر در این بیماری آگاه باشند تا بتوانند از تأثیر منفی آن بر زندگی خود جلوگیری کنند.

اضطراب و استرس

بسیاری از پزشکان اغلب افزایش فشار خون را به خلق و خوی افراد مرتبط می دانند. عصبانیت و آشفتگی اغلب باعث فشار خون بالا شود. این به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان زندگی آرام و بدون استرس را برای مبتلایان به این بیماری توصیه می کنند.

از سوی دیگر، افزایش فشار خون فردی که قبلاً این بیماری را دارد ممکن است منجر به سردرد و سایر احساسات عجیب شود.اما اغلب اوقات هیچ علامتی وجود ندارد فشار خون بالا. به همین دلیل مهم است که فشار خون خود را مرتباً چک کنید.

رژیم غذایی پرچرب

رژیم غذایی فرد نیز ممکن است به فشار خون بالا و همچنین سبک زندگی و عادات روزانه فرد. خوردن مواد غذایی حاوی کلسترول بالا و همچنین غذاهای چرب می تواند منجر به ایجاد پلاک در شریان ها شود و در نتیجه قلب تلاش می کند بیشتر برای دریافت خون پمپاژ کند. از طریق شریان های تنگ شده

سیگار کشیدن نیز یک عامل پیشرو است که باعث فشار خون بالا می شودباعث سخت شدن شریان ها و رگ های خونی می شود که باعث می شود حرکت پمپاژ جریان خون کمتر کارآمد باشد.

قند و کربوهیدرات بالا در رژیم غذایی

قند و کربوهیدرات بیش از حد در رژیم غذایی شما نیز یکی از دلایل رایج این بیماری هستند فشار خون بالا. هنگامی که بدن در پاسخ به رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا، انسولین و لپتین بیش از حد تولید می کند، باعث افزایش فشار خون می شود.

هیپرانسولینمی افزایش می یابد خون فشاربا کاهش دفع سدیم و آب از کلیه ها و در نتیجه انقباض عروق خونی و تاثیر بر فشار خون.