خطرات فشار خون بالا … علائم و درمان. – شروع سالم


فشار خون بالا اغلب قاتل خاموش نامیده می شود. علائم اغلب واضح نیستند. ورزش و تغییر رژیم غذایی اولین راه برای شروع کاهش فشار خون است.

این خطرات فشار خون بالا……علائم و مدیریت.

فشار خون بالا وضعیتی است که در فرد هنگام فشار خون در رگ های خونی شما بالاتر از حد طبیعی است. دلایل مختلفی برای این وضعیت وجود دارد. علائم فشار خون بالا ممکن است از نظر فیزیکی قابل توجه نباشد مگر اینکه فرد برای معاینه نزد پزشک خود مراجعه کند. فشار خون بالا به دلیل علائم ظریف آن به عنوان قاتل خاموش نیز شناخته می شود. اغلب سال ها طول می کشد تا این وضعیت آشکار شود.

علائم احتمالی فشار خون بالا

فشار خون بالا یا پرفشاری خون وضعیتی است که در آن ضربان قلب فرد در مقایسه با محدوده فشار خون طبیعی اکثر افراد افزایش می یابد. این عارضه در بسیاری از افراد به خصوص افرادی که از ابتلای خود به این عارضه آگاه نیستند می تواند کشنده باشد. علائم فشار خون بالا معمولاً بسیار مبهم و غیر اختصاصی هستند. به همین دلیل است که اگر فرد تصوری از احتمال ابتلا به فشار خون بالا نداشته باشد، این وضعیت اغلب نادیده گرفته می شود.

علائم غیر اختصاصی فشار خون بالا

یکی از علائم احتمالی مبهم فشار خون بالا سردرد است. اگرچه شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این علائم خاص فشار خون بالا هستند، بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا اغلب گزارش می دهند که این علائم به ویژه زمانی است که ضربان قلب آنها افزایش می یابد. سرگیجه نیز یکی دیگر از علائم ظریف فشار خون بالا است. همراه با سرگیجه احساس تهوع است که اغلب برای فردی که ممکن است فشار خون بالا داشته باشد اتفاق نمی افتد.

یکی دیگر از انواع ظریف یا غیر خاص علائم فشار خون بالا تاری دید است. این علامت همان علامتی است که ممکن است باعث وحشت فرد شود زیرا در واقع یک چیز معمولی نیست. برخی از این علائم ممکن است باعث شود فرد به پزشک مراجعه کند یا معاینه شود.

پیامدهای فشار خون بالا

چندین چیز وجود دارد که تحت تأثیر فشار خون بالا قرار می گیرد. یکی از اولین چیزهایی که مبتلا شدن به این عارضه تحت تاثیر قرار می گیرد اندازه قلب افراد است. از آنجایی که فشار خون بالا به این معنی است که قلب سخت تر کار می کند تا خون را به اطراف بدن پمپ کند تمایل به رشد بزرگتر از اندازه طبیعی دارد. اگرچه ممکن است داشتن قلب بزرگ‌تر ایده‌آل به نظر برسد، اما به این معنی است که بافت‌ها فراتر از آنچه که می‌توانند گسترش یافته‌اند. در نهایت، قلب سریعتر از یک قلب با اندازه معمولی فرسوده می شود. این به دلیل تلاش مضاعف برای پاسخگویی به نیازهای بدن یک فرد مبتلا به فشار خون بالا است.

شریان ها و سایر رگ های خونی نیز ممکن است در نتیجه فشار بالا آسیب ببینند. این وضعیت به دلیل تلاش بیش از حد برای رساندن خون به قسمت‌های مختلف بدن، سخت شدن رگ‌ها را تسریع می‌کند. شریان های سفت شده قادر به حفظ جریان ثابت خون به اندام های حیاتی نیستند که می تواند منجر به سکته مغزی، حمله قلبی و نارسایی کلیه شود. خطر مرگ ناشی از سکته در افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار بیشتر از افراد دارای فشار خون طبیعی است.

درمان و مدیریت فشار خون.

درمان فشار خون بالا بسیار مهم است و نیاز به تغییراتی در سبک زندگی دارد و ممکن است به کمک داروها نیاز داشته باشد. محدود کردن یا حذف غذاهای چرب و چرب در رژیم غذایی روزانه یکی از کارهایی است که باید انجام شود، زیرا این مواد به رسوب در شریان ها کمک می کنند که آنها را باریک می کند. ثابت شده است که کاهش مصرف قند به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش می دهد.

ترک سیگار همچنین می تواند به کنترل فشار خون بالا و همچنین کاهش مصرف الکل کمک کند.

پرهیز از مکان‌های گرم یا گرم برای کسانی که فشار خون بالا دارند نیز مفید است زیرا گرمای شدید می‌تواند ضربان قلب را در تلاش برای خنک کردن بدن تسریع کند. ماندن طولانی مدت در جکوزی یا استخر آب گرم می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بسیار خطرناک باشد.

ثابت شده است که ورزش منظم فشار خون را کاهش می دهد. حداقل یک پیاده روی سریع 30 دقیقه ای در روز به زودی به کاهش فشار خون شما کمک می کند.

بهتر است سالانه سلامت جسمانی خود از جمله فشار خون را بررسی کنید.

در بین مراجعه به پزشک، ایده خوبی است که روی دستگاه فشار خون خود سرمایه گذاری کنید تا خودتان فشار خون خود را به دقت بررسی کنید.