چگونه شقاق مقعد خود را به سرعت درمان کنیم. – شروع سالم


شقاق مقعدی چیست؟

اگر وقتی به توالت می روید احساس می کنید در حال عبور از شیشه هستید و اگر چند ساعت بعد همچنان درد دارید، به احتمال زیاد از شقاق مقعدی

شقاق مقعدی معمولاً یک بیماری جدی نیست. می تواند افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد. اغلب در نوزادان و کودکان خردسال دیده می شود، زیرا یبوست یک مشکل رایج در این گروه های سنی است.

در بیشتر موارد، پارگی به خودی خود طی چهار تا شش هفته بهبود می یابد. در مواردی که شقاق مقعدی بیش از هشت هفته باقی بماند، مزمن در نظر گرفته می شود.

یک شقاق مقعدی یک شکستگی نازک کاغذی کوچک در پوست مقعد است که بسته به مدت زمانی که آن را داشته اید ممکن است سطحی یا عمیق باشد. خیلی اوقات ممکن است واقعاً دیدن آن دشوار باشد. برای چیزی معمولاً بسیار کوچک که باعث درد وحشتناکی می شود که احتمالاً بدترین نوع دردی است که من تا به حال تجربه کرده ام. اگر می‌خواهید بفهمید که بالاخره چگونه من را بخوانید، ادامه دهید شقاق مقعدم را به سرعت درمان کرد.

چه چیزی باعث ایجاد شقاق مقعدی می شود؟

شقاق مقعدی در اثر آسیب یا ضربه به کانال مقعد ایجاد می شود. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که:

  • از یک چهارپایه بزرگ عبور می کنید.
  • شما یبوست دارید و سعی می کنید مدفوع سفت را دفع کنید.
  • اسهال مکرر داشته اید.
  • زایمان می تواند باعث آسیب به کانال مقعد شود.

شقاق همچنین می تواند در اثر معاینه مقعدی، مقاربت مقعدی یا یک جسم خارجی ایجاد شود. در برخی موارد، شقاق ممکن است ناشی از بیماری کرون باشد.

بسیاری از پزشکان بر این باورند که تنش اضافی در دو حلقه عضلانی کنترل کننده مقعد نیز ممکن است دلیل ایجاد شقاق باشد.

علائم شقاق مقعد.

یک شقاق مقعدی ممکن است یک یا چند مورد از علائم زیر را ایجاد کند:

  • درد شدید در ناحیه مقعد هنگام اجابت مزاج.
  • رگه های خون روی مدفوع یا روی توالت بعد از پاک کردن.
  • سوزش یا خارش در ناحیه مقعد.
  • یک پارگی قابل مشاهده در پوست اطراف مقعد شما.
  • پس از استفاده از توالت، دو تا سه ساعت یا بیشتر درد داشته باشید.
  • برچسب پوستی یا توده کوچک پوست در کنار پارگی.

روتین روزانه که به بهبود شقاق مقعدی من کمک کرد.

می توانید این روتین را از عصر شروع کنید زیرا معمولاً درد با دفع مدفوع صبحگاهی شما کاهش می یابد. این روال در نتیجه آزمون و خطاهای زیاد، تحقیقات آنلاین و کمک دیگرانی که این وضعیت دردناک مشابه را تجربه کردند، به وجود آمد. خوشبختانه بسیاری از مردم در نهایت می توانند شقاق مقعدی آنها را به سرعت درمان کنید.

  1. قبل از رفتن به رختخواب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون 2 عدد زردآلو خشک، نرم کننده مدفوع DulcoEase، 30 کپسول ژل نرم بخورید.” rel=”noopener noreferrer”>a Dulco Ease تبلت (این کار مدفوع شما را نرم می کند و عبور آن را راحت تر می کند) و یک لیوان بزرگ آب و بروید و یک شب راحت بخوابید.
  2. وقتی از خواب بیدار می شوید قبل از رفتن به توالت یک لیوان آب گرم و قرص ایبوپروفن بخورید. فقط در صورتی که هوس کردید بروید. دکتر GI من گفت بیشتر از 3 دقیقه ننشین. اگه نیومد برو یه کاری بکن و وقتی راحتتر اومد دوباره برگرد.
  3. وقتی بالاخره رسید، کارهای مختلفی می توانید انجام دهید تا درد کمتری داشته باشید. این کار کوچک بعدی که انجام دادم باعث بهبودی اساسی در زمان بهبودی من شد. قبل از رفتن به توالت، مقدار کمی از وازلین اورجینال ژله نفتی 100 گرمی بمالید.” rel=”noopener noreferrer”>وازلین خالص وازلین روی ناحیه مقعد و همچنین کمی داخل آن. این کمک می کند که مدفوع راحت تر به بیرون سر بخورد.
  4. هنگامی که درد در ابتدا هنوز شدید است، یک حمام آب گرم داشته باشید که می توانید بلافاصله وارد آن شوید تا درد را تسکین دهید.
  5. من همچنین روی یک قیمت قابل حمل Homecraft برای توالت استاندارد، محلول بهداشت شخصی، توالت کاسه شستشوی مراقبت شخصی با ظرف صابون، ایده آل برای سفر، تمیز کردن و خالی کردن آسان، مناسب صندلی توالت استاندارد سرمایه گذاری کردم.” rel=”noopener noreferrer”>حمام سیتز که روی توالت می نشست. می توانم آن را با آب گرم پر کنم و بعد از اجابت مزاج 10 دقیقه روی آن بنشینم. برخی از افراد در حالی که در آب گرم می نشینند راحت تر هضم می کنند … زیرا گرما باعث شل شدن ماهیچه مقعد می شود. این کار درد را تسکین می دهد اما برای تمیز کردن ناحیه نیز مفید است. مهم است که ناحیه بسیار تمیز نگه داشته شود تا بهبودی صورت گیرد.
  6. وقتی درد کاهش یافت، روز خود را به طور معمول ادامه دهید.

جلوگیری از عود شقاق مقعدی

بسیار مهم است که از چند قانون ساده پیروی کنید و دیگر هرگز این درد را نخواهید داشت.

1. هرگز فشار نیاورید.

2 بیشتر از 3 دقیقه ننشینید.

3 POO را نرم نگه دارید.

4 مقدار زیادی آب بنوشید.

5 منطقه را تمیز نگه دارید.

6. قبل از حرکات روده از کمی وازلین استفاده کنید

7 هنگام مسافرت همیشه دستمال توالت همراه داشته باشید.