تهدیدات ویپ های غیرقانونی در خیابان در بریتانیا


ویپ ها در بریتانیا
ویپ ها در بریتانیا

اشتراک گذاری مراقبت است!

تهدیدات ویپ های غیرقانونی در خیابان در بریتانیا. نرخ افزایش فروش غیرقانونی ویپ به کودکان مدرسه ای در بریتانیا در صدر تهدیدات در خیابان ها قرار دارد.

در زمان به‌روزرسانی، صدها هزار دستگاه ویپ‌هایی که قوانین را زیر پا می‌گذارند، ضبط شده است.

و این نگرانی وجود دارد که ویپ های ارزان قیمت و رنگ های روشن در دستان نوجوانان 12 و 13 ساله قرار گیرد.

دولت گفت که در حال بررسی اقدامات بیشتر برای محافظت از کودکان در برابر بخار کردن است.

کارشناسان بهداشت نگرانی‌های خود را ابراز کرده و اظهار داشته‌اند که از افزایش مصرف سیگارهای الکترونیکی توسط کودکان و جوانان «عمیقاً آشفته» شده‌اند.

آنها افزودند که شنیدن اینکه این محصولات می توانند غیرقانونی و غیرقانونی باشند، “وحشتناک” بود.

«وقتی تیم‌های استانداردهای بازرگانی فروش محصولات ویپینگ به بچه‌ها را بررسی می‌کنند، متوجه می‌شویم که تقریباً از هر سه کسب‌وکار یک نفر قانون را نقض می‌کند.»

مغازه های تلفن همراه، فروشگاه های هدیه و فروشگاه های رفاه از جمله مغازه هایی هستند که دستگاه ها را به کودکان می فروشند.

قوانین بریتانیا میزان نیکوتین و مایع الکترونیکی موجود در ویپ ها و هشدارهای بهداشتی مورد نیاز در بسته بندی را محدود می کند.

در سال‌های اخیر، ویپ‌ها و سیگارهای الکترونیکی راهی موفق برای کمک به بسیاری از افراد برای ترک سیگار بوده است.

اما برخی از مغازه ها ویپ های حاوی 12000 پف مایع الکترونیکی را می فروشند، در حالی که قانون تنها حدود 600 عدد را مجاز می داند. برخی دیگر حاوی مقادیر بالای نیکوتین غیرقانونی هستند.

بیش از 1.4 تن ویپ غیرقانونی در نیمه دوم سال گذشته در شمال شرق انگلیس از مغازه ها کشف و ضبط شد.

یکی از مادران در اسکاتلند، گفت که دختر 15 ساله‌اش ماه‌ها به‌طور غیرقانونی توسط مغازه گوشه‌ای محلی‌اش، ویپ‌های یکبار مصرف می‌فروخت.

او می‌گوید: «مناطق خاصی از روز وجود داشت که او می‌توانست به آنجا برود و آنها را بخرد. او باید منتظر می ماند تا مغازه دار به او اشاره کند.»

این زن گفت که از اینکه مغازه‌های گوشه‌ای این دستگاه‌ها را به بچه‌هایی می‌فروشند که «به وضوح زیر سن هستند و یونیفرم مدرسه‌شان را پوشیده‌اند» «عصبانی» است.

او می‌گوید: «نمی‌توانستم بفهمم که چرا دخترم دچار خونریزی از بینی، سردرد و تغییرات خلقی می‌شود، و وقتی با ویپ‌های مخفی شده در اتاق خواب او برخورد کردم، شوکه شدم.

دختر به مادرش گفت که شروع به بخار کردن کرده است زیرا همه دوستانش در مدرسه این کار را انجام می‌دهند و کار به جایی رسیده است که او را به دلیل عدم انجام این کار انتخاب می‌کنند.

مادر گفت که او اکنون سیگار کشیدن را متوقف کرده است و احساس بسیار بهتری نسبت به آن دارد.

ویپ ها یا سیگارهای الکترونیکی بسیار ایمن تر از سیگارهای معمولی هستند زیرا حاوی تنباکوی مضر نیستند یا از دود تنباکو قطران یا مونوکسید کربن خطرناک تولید می کنند.

با این حال، کارشناسان بهداشت می گویند که آنها بدون خطر نیستند و تحقیقات بیشتری برای کشف اثرات بالقوه آنها در طول سالیان متمادی مورد نیاز است.

آنها حاوی نیکوتین هستند – ماده ای که افراد را به سیگار معتاد می کند.

سخنگوی وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی در انگلیس گفت: «ما قوانین سختگیرانه ای را برای جلوگیری از جذابیت استفراغ برای کودکان، از جمله محدودیت در تبلیغات محصول، تعیین محدودیت در قدرت نیکوتین، برچسب زدن و الزامات ایمنی، و غیرقانونی کردن آن معرفی کرده ایم. برای فروش ویپ های نیکوتین به افراد زیر 18 سال.

ما به دقت توصیه‌های areview را در نظر می‌گیریم: منسوخ کردن سیگار کشیدن، از جمله اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر سیگار کشیدن.

ما قویاً به کودکان و جوانان توصیه می کنیم از سیگارهای الکترونیکی غیرقانونی و غیرقانونی استفاده نکنند و از دولت و نهادهای نظارتی می خواهیم که فروش این محصولات را متوقف کنند.

او گفت که بسته بندی ساده سیگارهای الکترونیکی و مایعات الکترونیکی نیکوتینی و غیر نیکوتینی باید معرفی شود و همچنین محدودیت های شدیدتری برای تبلیغات محصولات ویپینگ اعمال شود تا از آنها فقط به عنوان کمکی برای ترک سیگار استفاده شود.

“اگر به زودی اقدامی انجام نشود، ما در معرض خطر ابتلای نسل‌هایی از کودکان معتاد به نیکوتین هستیم.”

از شما برای خواندن تهدیدات ویپ های غیرقانونی در خیابان در بریتانیا سپاسگزاریم.