اولین جابجایی فضایی بین ستاره ای سرانجام منظومه شمسی را ترک می کند


اومواموا-سفینه فضایی بیگانه
اومواموا-سفینه فضایی بیگانه

اشتراک گذاری مراقبت است!

بیگانگان: اولین شیفت فضایی بین ستاره ای سرانجام منظومه شمسی را ترک می کند. Oumuamua اولین بازدید کننده بین ستاره ای شناخته شده ای بود که از منظومه شمسی عبور کرد. از آنجا که فضا کاوش شد اولین بار شروع به گزارش در مورد “Oumuamua” کرد، این جرم یک چهارم مایلی از مدار پلوتون عبور کرد و اکنون در حال خروج از منظومه شمسی خارجی است.

گزارش‌های مرکز اخترفیزیک اسمیتسونیان هاروارد پس از انتشار مقاله‌ای که ادعا می‌کرد «اوموآموآ ممکن است منشأ مصنوعی داشته باشد» در رسانه‌های جریان اصلی موجی ایجاد کرد و این گمانه‌زنی را ارائه کرد که این شی می‌توانست «عمداً توسط یک تمدن بیگانه به اطراف زمین فرستاده شده باشد».

این نظریه بر اساس «شتاب اضافی» جسم، یا افزایش غیرمنتظره سرعت آن جدا از تأثیر گرانشی خورشید است. این موضوع امروزه هنوز هم محققان را دچار مشکل کرده است.

ما از زمان کشف این جرم بین ستاره ای در سال 2017 چیز زیادی در مورد آن یاد نگرفته ایم. اما یک چیز قطعی است. به سرعت در حال حرکت است، سریع تاول می زند.

ماموریت آپولو 11: برخورد فضانوردان با بیگانگان
ماموریت آپولو 11: برخورد فضانوردان با بیگانگان

به گفته ناسا، در واقع، زمانی که Oumuamua در نزدیک‌ترین نقطه به زمین بود، با سرعت 196000 مایل در ساعت (87.3 کیلومتر در ثانیه) در درون منظومه شمسی می‌چرخید.

این بیش از 3 برابر سریعتر از سرعت متوسط ​​یک سیارک کمربند اصلی و 109 برابر سریعتر از سرعت متوسط ​​یک گلوله است، با این حال، تنها 0.017 درصد سرعت نور است. در صورتی که شما تعجب می کنید.

با وجود این، تقریباً 5 سال بعد، اوموآموآ به تازگی خارج از منظومه شمسی را ترک می کند. در حال حاضر در حال عبور از پلوتون است و مسافتی بیش از 2,832,000 مایل (4,557,662 کیلومتر) را هر 24 ساعت طی می کند. تا 2 سال دیگر به طور کامل در فضای بین ستاره ای منتشر نخواهد شد.

تیرکمان سریع از Oumuamua به دور خورشید در سال 2017 مشاهده و طبقه بندی شی را دشوار کرد.

تا به امروز، ما هنوز به طور رسمی “Oumuamua” را طبقه بندی نکرده ایم. این تا حدی به این دلیل است که ما صادقانه هیچ ایده ای نداریم. در ابتدا، ما فکر کردیم که این یک سیارک است – یک تکه سنگ بزرگ از یک منظومه ستاره ای دور.

سپس ما فکر کردیم که این یک دنباله دار است – یک کوه یخ کیهانی که از جایی در ناشناخته بزرگ پرتاب شده است.

اکنون دانشمندان و محققین گیج شده اند. تنها به حدس و گمان باقی مانده است، با داده های کمی، که بازدیدکننده کیهانی چه بوده است، زیرا از دید دورتر و دورتر می شود.

کشف بیگانه: اندام بیگانگان غول پیکر در مریخ مشاهده شده است
کشف بیگانه: اندام بیگانگان غول پیکر در مریخ مشاهده شده است