مزایای پیروی از یک برنامه غذایی گیاهی – زندگی سالم را حفظ کنید


اخیراً صحبت های زیادی در مورد اینکه چگونه یک رژیم غذایی گیاهی نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه راهی عالی برای کمک به محیط زیست است، مطرح شده است. اما تغییر سبک زندگی شامل گوشت به گیاهخواری یا حتی وگان می تواند دشوار به نظر برسد. با این حال، با افزایش موسسات مزرعه تا چنگال و گزینه های فراوان در فروشگاه مواد غذایی محلی شما، آسان تر از همیشه است.

در اینجا برخی از بهترین دلایل برای حرکت به سمت سبک زندگی گیاهخواری و نحوه ایجاد یک برنامه غذایی مبتنی بر گیاه آورده شده است.

قلب های سالم

میوه-سالاد-تازه-قلب-کاسهتحقیقات زیادی در مورد اینکه آیا گیاهخوار بودن یا نبودن واقعاً خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد، انجام شده است. بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده است، افرادی که رژیم غذایی عمدتاً گیاهخواری دارند نسبت به افرادی که گوشت می خورند 22 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند.

و در حالی که آنها متوجه شدند که سکته مغزی کمی افزایش یافته است. با این حال، اعتقاد بر این است که از کمبود برخی ویتامین های B در گوشت است. مصرف مکمل های روزانه باید با این خطرات مقابله کند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

دیابت-بیماری-سلامتنشان داده شده است افرادی که به طور منظم غذاهای گیاهی می خورند کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند. همچنین نشان داده شده است که آنها حساسیت بیشتری به انسولین دارند که به تنظیم قند خون شما کمک می کند. و به نظر می رسد که شما می توانید این فواید را بدون توجه به شاخص توده بدنی خود به دست آورید.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی گیاهی می تواند به درمان علائم دیابت نوع 2 کمک کند. بنابراین، چرا به آن ضربه نمی زنیم؟

برای محیط زیست بهتر است

درختان-تپه-سبز-آبی-طبیعت پارکنشان داده شده است که صنعت کشاورزی برای محیط زیست مضر است. از جنگل زدایی برای استفاده از زمین برای پرورش گاو گرفته تا استفاده از سوخت های فسیلی برای تامین انرژی تجهیزات مزرعه، راه های زیادی وجود دارد که گاوها و مرغداری ها برای آسیب رساندن به محیط زیست انجام می دهند.

با کاهش تعداد گاوداری ها و مرغداری ها، اثرات منفی کشاورزی بر محیط زیست را کاهش می دهیم. اگر ما به یک رژیم غذایی گیاهی تر روی بیاوریم، می توانیم افراد بیشتری را با استفاده از زمین کمتر تغذیه کنیم که یک مزیت قطعی است.

می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

روبان صورتیخوردن بیش از حد گوشت قرمز با سرطان روده بزرگ مرتبط است، که اگر زود تشخیص داده نشود، به ویژه کشنده است. با خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر می توانید خطر ابتلا به این سرطان به خصوص کشنده را کاهش دهید.

نه تنها این، بلکه گیاهان و غلات کامل دارای مواد شیمیایی گیاهی هستند که به مبارزه و پیشگیری از انواع بیماری ها از جمله سرطان کمک می کند. برای داشتن زندگی طولانی تر، سالم تر و بدون سرطان، باید سعی کنید یک برنامه غذایی گیاهی را در منوی هفتگی خود ایجاد کنید.

چگونه یک برنامه غذایی گیاهی ایجاد کنیم

گیاهیاگرچه ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، ایجاد یک برنامه غذایی مبتنی بر گیاه در واقع بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. صبح کمی اسفناج یا گوجه فرنگی به تخم مرغ خود اضافه کنید. به دنبال جایگزین های گوشت در فروشگاه باشید یا به سادگی یک شب در هفته یک وعده غذایی مبتنی بر گوشت را با سالاد جایگزین کنید.
برای نکات بهداشتی مفیدتر، بقیه وبلاگ ما را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا زندگی سالم تر و طولانی تری داشته باشید.