“منهتن سیاه” روماره بردن بازتابی از هارلم دهه 1960 است


تاریخ هماهنگ فرهنگ و هنر سیاه در هارلم – همانطور که دوستان و همسایگان می گویند – در نمایشگاه جدید پولونسکی در نمایشگاه اصطلاحنامه کتابخانه عمومی نیویورک مورد بررسی قرار می گیرد. در یک بخش ، یک مدل از Augusta Savage را خواهید یافت صدایش را بلند می کند و آواز می خواند خواننده هایی را به تصویر می کشد که سرود ملی سیاه را در دستان خدا اجرا می کنندبه در بخشی دیگر ، شاگرد او نورمن لوئیس ضرباهنگ جاز هارلم دهه 1940 را با اکسپرسیونیسم انتزاعی ثبت می کند. موسیقی خیابانیبه اما پیوند هارمونی (به معنای واقعی کلمه و به صورت مجازی) Romare Bearden است.

کولاژ بردن منهتن سیاه بازتابی در هارلم در دهه 1960 است. با این حال ، زندگی بردن ، همکار Savage و Lewis و دوست نور معاصر (جیمز بالدوین ، رالف الیسون ، بیلی هالیدی ، دوک الینگتون ، جیکوب لارنس و تونی موریسون) ، زندگی اثبات هماهنگی و فرهنگ سیاه و همچنین آثار او.

تامی لاوسون ، متصدی هنر و آثار هنری در مرکز شومبرگ ، می گوید: “در هر کاری که انجام می دهد ، بردن به سیاهی اشاره می کند – کار او بازتابی از زندگی ، فرهنگ و عشق او به مردم و مکان های موجود در آن است.” کتابخانه تحقیق در زمینه فرهنگ سیاه در هارلم ، که مجموعه ای از هنرهای Bearden ، شامل نقاشی ، نقاشی ، چاپ و حتی ملیله را در خود جای داده است.

مربوط به بردن منهتن سیاه از چشم اندازهای ساختمان ، پله های آتش نشانی و ورودی های هنر دکو برای ایجاد ابعاد استفاده می کند. این عنوان ممکن است همه منهتن را نشان دهد ، اما بردن به معنی همسایه هایی است که از ساختمان های خانه و جماعات پیاده رو به بیرون نگاه می کنند ، هارلم را نشان می دهد. یک پالت روشن و مکمل نارنجی و آبی خیابان های هارلم را بازسازی می کند – درست مانند خیابان 125 ، جایی که استودیوی بردن در آن قرار داشت.

فلش

منهتن سیاه

عکس باید دارای اعتبار باشد: © 2021 Romare Bearden Foundation / دارای مجوز از VAGA در انجمن حقوق هنرمندان (ARS) ، نیویورک

این آهنگ یکی از عبارات بیردن در نیویورک است ، از ضبط صحنه های خرید در خیابان 7 تا کلوپ شبانه هارلم. ساویو

“آنچه بردن می خواست انجام دهد نشان دادن زیبایی شهر است. افرادی که از پنجره به بیرون نگاه می کنند. شلوغی و شلوغی خیابان ها. لاوسون می گوید این بازتابی از زندگی شهری است. “تصاویر بردن برخی از عناصر جاز را با تعامل بین شخصیت ها و بداهه نوازی مواد استفاده شده منعکس می کند.”

استعدادهای جاز و چند وجهی بردن از بزرگترین تأثیرات وی است. او آهنگ هایی برای بیلی هالیدی و دیزی ژیلسپی نوشت و در دهه 1950 آهنگ او “Seabreeze” تبدیل به یک آهنگ ضبط شده توسط بیلی اکستین و تیتو پوئنته شد. در اوایل زندگی ، او یک جانباز ، فعال و مددکار اجتماعی بود. او ریاضیات را در نیویورک تحصیل کرد ، در حالی که به عنوان تصویرگر اصلی و ویرایشگر هنری در مجله مدرسه انجمن Eucleian همکاری می کرد.

رالف الیسون ، دوست Bearden ، استعدادهای مختلف این هنرمند را به یاد آورد:

او می گوید: “من بازدیدهای استودیو در خیابان 125 رومی را به خاطر می آورم ، جایی که او روی سه راه نشسته بود و نقشه می کشید و دیدگاه استادان هلندی و ایتالیایی را توضیح می داد.” گاهی اوقات با ریتم های موندریان می خواند و آنها را با ساختار جاز پیوند می داد. »

روماره بردن خود را وقف یک مطالعه مادام العمر درباره هنر ، از جمله اکتشافات استادان فرانسوی ، مجسمه های آفریقایی ، موزاییک های بیزانسی ، چاپهای ژاپنی و نقاشی های منظره چینی کرده است. منهتن سیاه این یکی از بیانات بیردن از شهر و روزمرگی است که به طرز شگفت انگیزی تحت تأثیر جهانی ، فرهنگی و هنری او تغییر کرده است.

لاوسون می گوید: “او احتمالاً یکی از تأثیرگذارترین و نوآورترین هنرمندان قرن بیستم است.” “و او در هویت و عشق خود به فرهنگ سیاه و سفید قوی بود.”

او در طول زندگی خود چندین نمایشگاه موفق را رهبری می کند ، از حداقل 8 دانشگاه مختلف آموزه های افتخاری دریافت می کند و مدال هنرهای ریاست جمهوری ملی را در سال 1987 برنده می شود.

از تحصیلاتش در آمریکای جنوبی گرفته تا تحصیلاتش در دانشگاه سوربن ، تحسین برانگیزترین آثار بیردن آنهایی هستند که بیننده را به فضول فرهنگ سیاه تبدیل می کنند. در طول بیانات او ، استعدادها و علایق فراوان او در اثر منعکس می شد.

هنرمند با خودش می گوید: “زمان یک الگو است. می توانید با تجربه ای دیگر به همان جایی که شروع کرده اید برگردید و با درک بیشتر امیدوار باشید. شما می روید و سپس به سرزمین خیال خود برمی گردید “.


این داستان بخشی از مشارکت ما با NYPL اطراف است نمایشگاه پولونسکی از گنجینه های کتابخانه عمومی نیویورک، که شامل مقالات 4000 ساله از مجموعه های تحقیقاتی کتابخانه است-من یک مقاله مربوط به نیویورک را در طول ماه سپتامبر منتشر کرده ام ، و می توانید همه آن را مشاهده کنید به gothamist.com/treasuresبه اکنون شکار گنج در ساختمان Stephen A. Schwarzman در خیابان پنجم و خیابان 42 باز است. در حال حاضر بلیط های زمان بندی شده رایگان در اینجا موجود استبه

دیدگاهتان را بنویسید