فیلر چشم چیست؟ آیا این روش برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم مناسب است؟


آیا فیلر چشم روش مناسبی برای شما است؟ چشمان شما تاثیر زیادی روی ظاهر چهره و چگونه دیده شدنتان خواهد داشت. اگر چشمان شما همیشه خسته به نظر می‌رسد و زیر چشمانتان دایره‌های تیره و ظاهری گودرفته دارید، ممکن است تنها به دلیل خواب ناکافی و بی‌کیفیت باشد. اما اگر استراحت کافی دارید و حتی با وجود داشتن خواب کافی باز هم زیر چشمان شما تیره و فرورفته است، احتمالاً به درمان‌های زیبایی نیاز خواهید داشت. درمان‌های متعددی می‌تواند برای رفع گودی زیر چشم و لکه‌های تیره زیر چشم‌ها موثر باشند که یکی از آنها فیلر چشم است. فیلرها یا پرکننده‌های پوستی در زیر چشم تزریق می‌شوند. اما آیا شما کاندید خوبی برای دریافت این درمان زیبایی هستید؟ در این مقاله هر آنچه که باید در مورد فیلر زیر چشم بدانید را بررسی خواهیم کرد. برای انجام این روش زیبایی می‌توانید از طریق سایت با متخصص پوست در ارتباط باشید.

فیلر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم یکی از انواع پرکننده‌های پوستی آرایشی است. در این نوع پرکننده‌های پوستی که به زیر چشم‌ها تزریق می‌شوند، ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید به نواحی گود و فرورفته زیر چشم تزریق می‌شود و به دلیل اینکه فضای گود زیر چشم‌ها را پر می‌کند، طرفداران این روش می‌گویند که ظاهر سیاهی و گودی زیر چشم‌ها را بهبود می‌بخشد. تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا باید تزریق ژل زیر چشم را انجام دهید یا نه یک تصمیم بزرگ است. شما باید مواردی مانند: هزینه، نوع پرکننده یا فیلر مورد استفاده، انتخاب یک فرد حرفه‌ای برای انجام این کار، زمان بهبودی و عوارض جانبی بالقوه آن را در نظر بگیرید.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

متن انگلیسی:
Eye fillers are used to lighten the under-eye area. They make that area look plumper and brighter
ترجمه متن:
فیلرهای زیر چشم برای روشن کردن ناحیه زیر چشم استفاده می‌شوند و می‌توانند آن نواحی را پرتر و روشن‌تر نشان دهند.

healthline

انواع فیلر زیر چشم

انواع مختلفی از درمان‌های پرکننده چشم وجود دارد. آنهایی که به‌صورت معمول بیشتر برای تزریق زیر چشم استفاده می‌شوند شامل موارد زیر است:

  • اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود. پرکننده‌های اسید هیالورونیک از یک ژل مصنوعی ساخته شده‌اند که ماده طبیعی بدن را تقلید می‌کند. آنها تولید کلاژن در پوست را تحریک می‌کنند.
  • پلی‌ال – لاکتیک اسید: پلی-ال-لاکتیک اسید یک ماده زیست‌سازگار و مصنوعی است که ممکن است از طریق فرایندی به نام نخ خطی تزریق شود. این ماده به طور قابل‌توجهی تولید کلاژن را تقویت می‌کند و با نام تجاری Sculptra Aesthetic به بازار عرضه شده است.
  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم: این فیلر پوستی زیست سازگار از فسفات و کلسیم ساخته شده است. این ترکیب می‌تواند تولید کلاژن را در پوست تحریک کند و به حمایت و حفظ بافت هم‌بند کمک می‌کند و باعث حجم دادن به ناحیه زیر چشم می‌شود.

کاربردهای فیلر چشم چیست؟

به‌صورت کلی تمامی پرکننده‌های پوستی با هدف تحریک کلاژن‌سازی، تقویت بافت و استحکام پوست و از بین بردن لکه و تیرگی‌ها استفاده می‌شوند. فیلر چشم نیز برای رفع گودی زیر چشم، کبودی، فرورفتگی، حلقه‌های سیاه زیر چشم و از بین بردن چین‌وچروک‌های اطراف چشم کاربرد دارد. آنها می‌توانند ظاهر چشم‌ها را بهتر کنند تا فرد جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد.

متن انگلیسی:
Tear trough filler can help improve the appearance of many under eye conditions, such as hollowness, dark circles, and mild eye bags
ترجمه متن:
فیلر زیر چشم می‌تواند به بهبود ظاهر بسیاری از مشکلات زیر چشم مانند گودی، حلقه‌های تیره و پف خفیف چشم‌ها کمک کند.

aestheticcenternj

۱. فیلر برای گودی زیر چشم (رفع گودی زیر چشم با فیلر)

حفره‌ها یا گودی زیر چشم که به دلیل از دست دادن حجم در نواحی اشکی ایجاد می‌شوند می‌توانند باعث ایجاد ظاهری گودرفته و خسته در زیر چشم‌ها شوند. در بسیاری از موارد، گودی زیر چشم نیز می‌تواند باعث ایجاد حلقه‌های تیره شود. با فیلر زیر چشم می‌توان به این نواحی فرورفته و گود حجم داد و آن را به حداقل رساند. در نتیجه یکی از کاربردهای فیلر برای رفع گودی زیر چشم است. خصوصاً زمانی که گودی و فرورفتگی زیر چشم‌ها به دلیل افزایش سن و کاهش استحکام و ساختار پوست باشد، رفع گودی زیر چشم با فیلر امکان‌پذیر است.

۲. فیلر سیاهی زیر چشم

گودی زیر چشم می‌تواند سایه‌ای ایجاد کند که موجب به وجود آمدن حلقه‌های تیره در زیر چشم‌ها شود. با پر کردن این حفره‌ها و گودی‌های زیر چشم می‌توان عمق این سایه‌ها را کاهش داد و به کمتر شدن ظاهر این حلقه‌های تیره کمک کرد. البته باز هم باید به دلیل ایجاد این سیاهی زیر چشم توجه کرد، چرا که تمام لکه‌ها و تیرگی‌های زیر چشم را نمی‌توان با تزریق فیلر درمان کرد.

۳. رفع پف زیر چشم با فیلر

فیلر زیر چشم می‌تواند یک راه حل مفید برای پف و تورم زیر چشم هم باشد. علت ورم زیر چشم می‌تواند عواملی مانند ژنتیک، افزایش سن، احتباس مایعات و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست باشد. از فیلر می‌توان برای افزودن حجم به قسمت‌های خاصی از زیر چشم استفاده کرد تا ظاهر این پف و ورم پوشانده شود.

ایا فیلر زیر چشم چروک را از بین می برد؟

از فیلر چشم می‌توان برای پر شدن پوست زیر چشم استفاده کرد که باعث کاهش خطوط و چین‌وچروک در این ناحیه می‌شود. با این حال، بسته به نوع چین‌وچروک، روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد که ممکن است برای از بین بردن چین‌وچروک‌های زیر چشم مناسب‌تر باشند.

عکس فیلر زیر چشم (فیلر زیر چشم قبل و بعد)

با مقایسه عکس قبل و بعد تزریق فیلر زیر چشم می‌توان به تفاوتی که فیلر چشم ایجاد می‌کند پی برد. ظاهر چهره افراد بعد از تزریق فیلر زیر چشم قبل و بعد بسیار جوان‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

کاربرد فیلر چشمکاربرد فیلر چشم
کاربرد فیلر چشم

فیلر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

فیلر چشم برای افرادی که زیر چشمشان به دلیل سالخوردگی، الگوهای خواب نامنظم، کم‌آبی بدن یا رگ‌های خونی قابل‌مشاهده کبود و فرورفته است می‌تواند گزینه مناسبی باشد. علاوه بر این کسانی که به دلیل بالا رفتن سن زیر چشمشان گود و تیره شده و ظاهری توخالی دارد می‌توانند با تزریق فیلر زیر چشم این تورفتگی‌ها و تیرگی‌ها را درمان کنند. افرادی که به دلیل افزایش سن در اطراف چشمشان چین‌وچروک زیادی دیده می‌شود هم می‌توانند با کمک تزریق فیلر به زیر چشم‌ها، چین‌وچروک‌ها را از بین ببرند.

فیلر چشم برای چه کسانی مناسب نیست؟

با وجودی که تمام افراد برای تزریق فیلر کاندید مناسبی هستند، اما برای تزریق فیلر زیر چشم این مورد برای همه صدق نمی‌کند. آناتومی منحصربه‌فرد هر فرد و شرایط خاص او تعیین می‌کند که آیا کاندید مناسبی برای تزریق فیلر به زیر چشم‌ها هست یا خیر.

برای مثال اگر سیاهی چشم ناشی از تغییر رنگ پوست یا هیپرپیگمانتاسیون ژنتیکی باشد، تزریق فیلر گزینه مناسبی نیست. علاوه بر این افرادی که سیگار می‌کشند هم کاندید مناسبی برای دریافت فیلر چشم نیستند. فیلرهای چشم برای ایمنی در زنان باردار یا شیرده آزمایش نشده است و توصیه نمی‌شود در این زمان‌ها از آنها استفاده کنید. علاوه بر این بر اساس گفته‌های FDA، فیلرهای پوستی ممکن است گزینه مناسبی برای کسانی با خونریزی‌های فعال، مشکلات انعقاد خون و سایر شرایط خاص پزشکی نباشد.

مزایای انجام فیلر چشم

فیلرهای پوستی از جمله فیلرهایی که زیر چشم ها تزریق می‌شوند یک سری مزیت‌ها دارد که آنها را به انتخابی موثر برای اکثر افراد تبدیل می‌کند. این درمان تزریقی کم تهاجمی می‌تواند به میزان زیادی کاهش حجم زیر چشم‌ها را جبران کند و سایه‌های زیر چشم را به حداقل برساند. علاوه بر این تاثیر زیادی روی بهبود حلقه‌های سیاه دور چشم، گودی و پف‌های خفیف چشم دارد. اکثر نتایج بلافاصله قابل مشاهده است و با کمترین میزان ناراحتی، محدودیت تزریق و عوارض جانبی می‌توان بهترین نتایج را دریافت کرد.

می‌خوای بدونی فیلر چشم برات مناسبه یا نه؟

برای بررسی مشکلت نوبت بگیر.

روش تزریق فیلر زیر چشم

روش تزریق فیلر چشم بر اساس نوع فیلر مورد استفاده متفاوت است. اولین قدم مشاوره با یک پزشک قبل از درمان است. در ادامه پزشک ناحیه را که تزریق در آن انجام می‌شود مشخص کرده و آن را با یک مایع استریل پاک می‌کند. سپس یک کرم بی‌حس‌کننده را روی آن ناحیه می‌مالد و اجازه می‌دهد تا جذب پوست شود.

در مرحله بعدی فیلر یا از طریق یک سوزن کوچک یا از طریق یک کانول لبه‌ای به زیر پوست تزریق می‌شود. زیر هر چشم یک یا چند تزریق لازم است. سپس باید پزشک فیلر را در جای خود صاف کند. بسیاری از افراد در طول عمل فیلر چشم عملاً هیچ دردی احساس نمی‌کنند. کل این روش بین ۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

ماندگاری فیلر زیر چشم

فیلرها به مرور زمان دوباره جذب بدن می‌شوند. آنها نتایج دائمی ارائه نمی‌دهند. مدت‌زمان ماندگاری هر فیلر متفاوت است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • پرکننده‌های اسید هیالورونیک معمولاً بین ۹ ماه تا ۱ سال دوام می‌آورند.
  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم معمولاً بین ۱۲ تا ۱۸ ماه دوام می‌آورد.
  • اسید پلی‌ال لاکتیک می‌تواند تا ۲ سال دوام بیاورد.
  • انتقال چربی ممکن است تا ۳ سال دوام داشته باشد.

آمادگی برای انجام فیلر زیر چشم

اولین و مهم‌ترین اقدام قبل از دریافت فیلر زیر چشم انتخاب محصول مناسب برای تزریق است. علاوه بر این به افراد متقاضی تزریق فیلر به زیر چشم توصیه می‌شود که چند روز قبل از تزریق مصرف الکل و کشیدن سیگار را قطع کنند. همچنین با مشورت با پزشک بهتر است از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و وارفارین هم پرهیز کنند. در نهایت این که اگر هر نوع عفونت چشم یا حساسیت پوستی وجود داشته باشد باید به پزشک اطلاع داد و در صورت نیاز تزریق فیلر را به تعویق انداخت.

بعد از تزریق فیلر زیر چشم چه باید کرد؟ (مراقبت های بعد از فیلر چشم)

پس از انجام عمل، پزشک به شما یک کیسه یخ می‌دهد تا آن را روی آن ناحیه اعمال کنید. ممکن است بعد از آن مقداری قرمزی، کبودی یا تورم مشاهده کنید، اما در بیشتر موارد این عوارض کوتاه‌مدت خواهند بود. پزشک چند جلسه بعد مجدداً یک ارزیابی انجام می‌دهد تا ببیند آیا تزریق فیلر بیشتر نیاز است یا خیر. به افرادی که فیلر تزریق کرده‌اند توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کنند. همچنین بهتر است چند ساعت بعد از تزریق فیلر به صورت نشسته باشند و از دراز کشیدن یا خوابیدن خودداری کنند، چرا که می‌تواند ورم زیر چشم‌ها را بیشتر کند.

عوارض فیلر زیر چشم

در اکثر موارد عوارض جانبی ناشی از تزریق فیلر به زیر چشم‌ها حداقل و کوتاه مدت است و می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سرخی
  • پف‌کردگی
  • نقطه قرمز کوچک در محل(های) تزریق
  • کبودی

تزریق اشتباه فیلر زیر چشم

اگر پرکننده خیلی نزدیک به سطح پوست تزریق شود، ممکن است این ناحیه ظاهری آبی یا پف کرده پیدا کند. این عارضه جانبی به‌عنوان اثر Tyndall شناخته می‌شود که به دنبال تزریق اشتباه فیلر زیر چشم اتفاق می‌افتد. در برخی موارد، اگر این اتفاق بیفتد، پرکننده باید حل شود. اگر فیلر شما هیالورونیک اسید بود، تزریق هیالورونیداز به حل سریع فیلر کمک می‌کند. تزریق اشتباه فیلر چشم می‌تواند موجب شود که فیلرها به داخل عروق ظریف خونی اطراف چشم هم وارد شده و موجب پارگی این عروق شوند.

ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

معمولاً بعد از تزریق فیلر زیر چشم ها کمی متورم می‌شود. این ورم و قرمزی ممکن است یک تا دو روز بعد از تزریق هم ادامه داشته باشد که طبیعی است و بعد از آن بهبود می‌یابد. اما اگر ورم ادامه داشت، باید حتماً به پزشک مراجعه کرد.

فیلر چشم انجام دادی و ورم کرده؟ نگران نباش. همین الان مشاوره بگیر.

کبودی بعد از تزریق فیلر زیر چشم

کبودی یکی دیگر از عوارض رایج تزریق فیلر زیر چشم است. این عارضه نیز باید بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین برود. البته کمپرس آب سرد تاثیر زیادی روی از بین رفتن این کبودی دارد. باز هم اگر کبودی بیشتر از این مدت ادامه داشته باشد، باید آن را به پزشک اطلاع داد.

عفونت فیلر زیر چشم

از عوارض بسیار نادر تزریق فیلر چشم، عفونت است. این عفونت می‌تواند هم بلافاصله بعد از تزریق و هم چند هفته بعد از آن اتفاق بیفتد. علائم آن هم شامل قرمزی، سوزش و درد می‌شود. معمولاً استریل نبودن وسایل تزریق فیلر یا محیط انجام عمل، تمیز نکردن محل تزریق یا وجود زخم و عفونت فعال پوستی اصلی‌ترین دلیل عفونت فیلر زیر چشم است.

از بین بردن فیلر زیر چشم در خانه

گاهی اوقات بسته به نوع فیلر چشم تزریق شده ممکن است یک سری شرایط مانند تورم یک‌دست در محل تزریق یا ایجاد یک سری گلوله‌های توپر مشاهده شود. در این شرایط می‌توان از یک سری روش‌ها برای تخلیه کردن فیلر زیر چشم در خانه استفاده کرد. رایج‌ترین روش ماساژ دادن ناحیه موردنظر برای از بین بردن این مشکلات است.

هزینه فیلر چشم در کلینیک

پرکننده های چشم یک عمل زیبایی هستند، بنابراین تحت پوشش هیچ طرح بیمه درمانی نیستند. هزینه‌ها تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد و می‌تواند متفاوت باشد. از نوع فیلر چشم انتخابی گرفته تا میزان فیلر تزریق شده تا دستمزد پزشک و هزینه‌های کلینیک همگی می‌تواند روی هزینه فیلر زیر چشم تاثیر بگذارد. برای اطلاع از هزینه فیلر چشم (زیر چشم) روی این لینک کلیک کرده و از طریق کلینیک نوبت خود را ثبت کنید.

تزریق فیلر چشم باید توسط متخصص پوست انجام شود.تزریق فیلر چشم باید توسط متخصص پوست انجام شود.
پزشک برای تزریق فیلر چشم از بی حسی موضعی استفاده می‌کند.

فرق مزوژل با فیلر زیر چشم

در جدول زیر می‌توانید تفاوت مزوژل و فیلر زیر چشم را مشاهده کنید.

مشخصات مزوژل فیلر زیر چشم
مواد تشکیل‌دهنده ترکیب ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و روغن‌های معدنی ترکیب مواد پرکننده مانند هیالورونیک اسید
کاربرد بهبود ظاهر پوست و تقویت آن، از بین بردن چین‌وچروک‌ها و تغذیه پوست پر کردن فرورفتگی‌ها و چین‌وچروک‌های عمیق، استحکام دادن به بافت و ساختار پوست
میزان ماندگاری کوتاه‌مدت و موقتی ماندگاری تا یکسال
عوارض التهاب و تورم کبودی، تورم، عفونت و خارش
مقایسه مزوژل و فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم بهتر است یا مزوتراپی؟

فیلر زیر چشم می‌تواند نتایجی فوری و قابل لمس را به دنبال داشته باشد، اما دوام و ماندگاری کمتری دارد. از طرفی مزوتراپی به‌عنوان یک درمان تدریجی می‌تواند علاوه بر تغذیه پوست، به بهبود ظاهر آن کمک زیادی کند و بافت و ساختار آن را بهبود ببخشد. با این حال مزوتراپی به جلسات بیشتری نسبت به تزریق فیلر چشم نیاز دارد. انتخاب بین این موضوع که فیلر زیر چشم بهتر است یا مزوتراپی به شرایط هر فرد، نتایجی که انتظار دارد و خواسته‌های او بستگی خواهد داشت.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

فیلر چشم برای کاهش تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود و کاربرد آن بسیار رایج است. این فیلرها برای زیر چشم هنوز مورد تایید قطعی FDA نیستند، اما با این حال چند نوع مختلف آنها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که رایج‌ترین آن هیالورونیک اسید است. مهم نیست که چه نوع پرکننده‌ای برای شما بهترین است. انتخاب یک متخصص پوست باتجربه و دارای مدرک معتبر مهم‌ترین چیزی است که برای تزریق فیلر زیر چشم باید به آن توجه کرد.

شما می‌توانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

مراقب زیبایی شماست!



منبع