رژیم کاهش وزن شکم – رژیم کاهش وزن


رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

امروزه چربی شکمی در بیشتر افراد وجود دارد. چربی دور شکم و باسن نسبتاً طبیعی است و آسیبی به بدن نمی رساند ، اما اگر بیش از حد مجاز باشد ، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

برخی از چربی ها درست زیر پوست هستند. سایر چربی ها در اعماق قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها قرار دارند و بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی چربی احشایی است که باعث سفت شدن چربی شکم و متورم شدن شکم می شود.

این قسمت اغلب با شکم شروع به چاق شدن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، ما باید دلایل چاقی شکمی را قبل از نیاز به روشهای سریع کاهش وزن شکمی بدون ورزش یا با ورزش ، یا با قرصهای شیمیایی مضر و جلوگیری از چاقی بدانیم ، زیرا در هر صورت ، پیشگیری بهتر از آن است که یک درمان باشد.

رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

البته غذاهای رژیم غذایی شما نباید شما را از هرگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای تضعیف شکم و لگن ، مصرف همه مواد مفید و جایگزینی غذاهای مفید با غذاهای مضر و فرآوری شده با مصرف کم است.

در ادامه به معرفی و بررسی غذاهای با وزن شکم می پردازیم

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدهایی که در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر جلدی که مانند نام آن زیر پوست است.
  • چربی احشایی که چربی شکمی است و خطرناک است و این چربی زیر عضلات شکم است.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل متعددی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیروقت
  • غذاهای پر چرب بخورید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • مقدار زیادی تنقلات پر انرژی بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • نوشابه بخورید
  • وعده های غذایی زیاد
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس شدید در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از افراد به چاقی اهمیت نمی دهند و آن را زیبا می دانند و با خود می گویند من به خواسته هایم اهمیت می دهم و مردم برای من ارزش قائل نیستند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاقی مادامی که ضرری نداشته باشد خوب است. بدن ، در غیر این صورت هزینه زیادی خواهد داشت. نه وزن کم کنید و نه وزن اضافه کنید.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید بسیار جدی گرفته شود ، زیرا چربی احشایی که در شکم ظاهر می شود می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی منتقل شده و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم ما را به انجام و عدم انجام آنچه شامل رژیم غذایی مناسب ، ورزش و تحرک و پایبندی به اصول عملی است ، سوق می دهد.

رابطه جنسی نیز عامل مهمی در تضعیف شکم است ، زیرا در مردان بیشتر از زنان چربی احشایی در شکم و پهلو جذب می شود.

ورزش برای کاهش وزن شکم

انواع مختلفی از تمرینات کاهش وزن شکمی وجود دارد که می توانید با انجام این تمرینات روزانه و رعایت رژیم غذایی برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما این روزها ، به دلیل مشغله زیاد افراد که زمان کمتری برای ورزش دارند ، ما به شما چند تمرین ساده را آموزش می دهیم تا بتوانید در خانه وزن خود را کاهش دهید ، که می توان آنها را در هر مکانی انجام داد و به تجهیزات زیادی احتیاج ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر ورزش خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه ورود خوبی برای افراد است. 20 دقیقه در روز بروید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و در طی آن متابولیسم بهتری خواهید داشت. شکم با گذشت زمان کوچک می شود.

تضعیف شکم با تردمیل همان راه رفتن است و کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند در عرض 12 هفته دچار کاهش شدید چربی احشایی می شوند.

بنابراین شما باید پیاده روی را در برنامه خود بگنجانید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی ها را می سوزاند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

صبحانه بخورید تا بدون ورزش سریع وزن کم کنید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. اکنون ما با یک ماده مغذی سروکار داریم که هر سه را می خورد ، یعنی شیر.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم مناسب متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

نوشیدن شیر در طول روز را فراموش نکنید ، حتی اگر بتوانید میان وعده های خود را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد.

ضعیف شدن شکم و پهلوها با زنجبیل

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه آن برای تضعیف شکم استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل کالری محدودی دارد و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم را افزایش می دهد ، می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و معده شما را متورم می کند ، بنابراین از غذاهای غنی از نمک و نمک در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

غذاهای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

خورده نمی شود

رژیم غذایی اولیه رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد ، بدن شما فکر می کند گرسنه است تا کالری بسوزاند و باعث چاقی نشود.

سرکه سیب

سرکه سیب سطح قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های سوزاندن چربی احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

اغلب توصیه می شود روز خود را با سرکه سیب برای هضم یکنواخت در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و سطح pH معده را متعادل نگه می دارد ، که می تواند به شما کمک کند شکمی صاف داشته باشید.

مشخص است که سرکه سیب سیری را افزایش می دهد و اشتهای شما را سرکوب می کند. باید هر روز یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب گرم با معده خالی بنوشید.

میوه ها

تحقیقات نشان داده افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها مانند پنی سیلین ها (ترکیباتی هستند که تولید چربی را متوقف می کنند) هستند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس ترشح هورمون ها را از بدن افزایش می دهد که تعادل و عادات غذایی بدن را مختل کرده و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن نفخ کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم مناسب غذا باعث تجمع چربی در شکم می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدا قوی هستند و به ویژه در پردازش و از بین بردن چربی معده مفید هستند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه باعث می شود تا ظهر انرژی داشته باشید و نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم شما را تسریع کرده و وزن کم می کنید.

کنجد

سوزان طبیعتی گرم دارد و باعث چربی سوزی در ناحیه شکم شده و باعث کاهش وزن می شودبه

سیاه دانه ها

دانه های سیاه خواص زیادی برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو و کاهش وزن دارند ، بنابراین از آن غافل نشوید.

چوب میخک

میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین آن را با غذاهای مضر جایگزین کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی استفاده کنید.

آجیل

گردو دارای مقدار زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که کلسترول و کاهش وزن را کاهش می دهد.

باید بدانید که انواع غذاها برای کاهش وزن شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد ، زیرا بدن به چربی حیاتی نیاز دارد.

گردو چربی های خوب و خوبی است و مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا فندق و هر گردو می تواند روند تضعیف شکم و باسن را افزایش دهد.

دارچین

دارچین طبیعتی گرم دارد و برای تضعیف افراد سرد مزاج مفید است ، زیرا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

آب

همیشه برای کاهش وزن آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و مطمئن شوید که قبل از غذا آب سرد می نوشید تا بدن کالری بیشتری گرم کند. برای گرم کردن آن. کاهش وزن

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما به شما احساس سیری می دهد. مقدار زیادی آب سرد بنوشید ، گفته می شود که حتی کالری می سوزاند. این به این دلیل است که آب یخ هنگام ورود به بدن باید با دمای بدن گرم شود ، که به انرژی نیاز دارد. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث می شود کلیه ها به جای کبد کار کنند ، بنابراین مواد زائد را از بدن دفع می کند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد از کار دفع زباله رها شود ، کبد چربی بدن را می سوزاند تا به انرژی تبدیل شود.

انجام دادن

هل به دلیل داشتن خاصیت چربی سوزی باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن نیم کیلوگرم چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، به این معنی که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

ضعف موضعی شکم

این روزها تبلیغات زیادی در مورد تجهیزات مختلف کاهش وزن و حتی جراحی ها مشاهده می کنیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

کاهش وزن شکم با دستگاه لاغری و ژل

قبل از هر چیز باید بگوییم که تضعیف شکم و لگن بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب امکان پذیر نیست و گاهی خطرناک است.

تضعیف موضعی شکم با وسایلی مانند ضعف شکم یا تضعیف شکم با وسایل خاصی که به شکم متصل شده و با حرارت زیاد آب و چربی بدن را می سوزاند تا حدی امکان پذیر است و با آن تغذیه مناسب و تحرک لازم است ..

کرم ها و ژل ها برای لاغری شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

عمل کاهش وزن بیشتر برای افرادی است که اضافه وزن و چاقی دارند.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روش های دیگر م workثر واقع نشد ، به سراغ جراحی بروید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در شکم باشد ، اما عواقب ، آسیب ها و خطرات نیز باید در نظر گرفته شود.

عمل کاهش وزن عمدتا بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن کم می کند.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کند.

انواع عملیات کاهش وزن

بای پس معده Roux-en-Y

حلقه معده (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین معده

دیدگاهتان را بنویسید