رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع به معنای مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را سریع کاهش دهند یا وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند رژیم غذایی مناسبی برای حفظ سلامت جسم و روح خود داشته باشند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و بدن ایده آل آشنا کنیم.

البته افرادی که میزان متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تعادل بین قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما چه رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

افراد می توانند با اهداف رژیم غذایی خود پیش بروند بهترین نکات تغذیه ای مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه کاهش وزن سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر توصیه های مربوط به دوره رژیم غذایی خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی خود بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم و پهلو توصیه می شود که با فرد مورد نظر ورزش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های یک رژیم غذایی خوب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده بخورید.
  3. در وعده های غذایی از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین برنامه رژیم غذایی ، مصرف غذا نباید حذف شود مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش روزافزون زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت دسترسی داشته باشند. بهترین متخصص تغذیه همچنین به بخش مراجعه کنید رژیم غذایی در اینترنت اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک خود ارسال کنید.

پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط پزشک ، پزشک شما را آماده کرده و برنامه رژیم غذایی مناسب را برای شما ارسال می کند. همچنین می توانید در صورت داشتن س questionsال با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.مطمئن باشید که به خاطر دارید رژیم غذایی که برای شما آماده شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که ارائه کرده اید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

نحوه افزایش وزن با رژیم چاقی

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان از 1600 تا 2400 و برای مردان از 2000 تا 3000 است. در حال حاضر ، افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری اضافی مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند انواع رژیم های چاقی ارزان و مناسب را با مشورت متخصص تغذیه در وعده های غذایی خود قرار دهند و می توانند به تناسب اندام و افزایش وزن کمک کنند.

غذای کارآمد برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن در وعده صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود از این غذا در میان وعده ها استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است که یک موز متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین غذاها در افزایش وزن است که دسترسی به آن بسیار آسان است. یک تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه می توان با رژیم غذایی وزن خود را کاهش داد

  • کالری دریافتی باید کاهش یابد. روزانه غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. میان وعده های شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به شما کمک می کند تا سیر بمانید تا به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک شوید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر سیر نمی شوید ، بلکه تمایل بیشتری به خوردن دارید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از سالم ترین غذاهایی هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که غذایی با کره و پنیر آماده شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • از غذاها و غذاهای چرب استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهایی که چربی می سوزانند را در رژیم غذایی خود قرار دهید ، مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم این به معنای محرومیت از غذا و پیروی از برنامه های رژیم غذایی دقیق نیست. شما می توانید با انتخاب عاقلانه غذا ، از جمله مراقبت از حجم هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، مصرف غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی خود ، سالم بمانید.

رژیم متعادل این شامل همه گروه های غذایی اصلی ، با حجم مناسب در وعده های غذایی است و مواد مغذی ایده آل را برای بدن فراهم می کند.
هر فردی متفاوت است و رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع که شامل همه گروه های غذایی و مصرف مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی های اشباع شده و شکر کمتر شما را در مسیر زندگی سالم قرار می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای غنی از کالری و مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم میز

اعتدال یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل وعده های غذایی به شما کمک می کند تا از غذاهای سالم تری لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را برای بدن تامین کند. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی را به دلیل فیبر غنی از بین می برند و میل شدید به خوردن را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، گندم کامل و آرد خاکستری ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که چاق است برنامه غذایی سالم این ضروری است؛ باید از انواع خاصی از چربی ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس به دلایل خاصی نباید مصرف شوند. گردو ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ های کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. پرهیز از این غذاها می تواند سدیم موجود در وعده های غذایی شما را محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید