مریض و بی حوصله انجام رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران روش قبلی؟ این را {بخوانید|بیاموزید

رژیم کتوژنیک و لاغری سریع 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 ؟ رژیم غذایی کتوژنیک یکی از روشهای شناخته شده برای لاغری است که تاثیر آن در کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن اثبات شده است. از آن جا که سوخت مصرفی بدن گلوکز می باشد بدن نمی تواند گلوکز کافی دریافت کند و مجبور می شود برای تأمین انرژی مورد نیاز بدن چربی های انباشته شده را بسوزاند که این عامل باعث کاهش وزن می شود. در واقع استفاده از چربی ها به عنوان سوخت در رژیم غذایی کتوژنیک باعث کاهش وزن و لاغری فرد می شود. مقاله پیشنهادی: ابدومینوپلاستی یا عمل لاغری آخرین گزینه برای کاهش وزن شما. تنها پس از مشاوره با پزشک یا متخصص تغذیه، مکمل ها (در صورت نیاز) را مصرف کنید. با این حال، تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و سرشار از پروتئین به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. لبنیات در بالای هرم رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارد و مصرف آن باید محدود باشد.

انواع کتوژنیک

عوارض رژیم کتوژنیک چیست مواد غذایی شما باید دربرگیرنده ۷۰ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات باشند. توصیه میکنیم مصرفی کربوهیدرات کل خود را زیر ۳۵ گرم و کربوهیدرات خالص را زیر ۲۵ گرم نگه دارید. نکته مهم این است که باید بدانید مواد غذایی شما باید دربرگیرنده ۷۰ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات باشند. شما سندرم مغزی مبهم را در چند روز ابتدایی تجربه خواهید کرد. برای دستورالعمل پخت غذا و تهیه آن استفاده کرد. سنگهای کلیوی را میتوان درمان کرد و دلیل خوبی برای قطع رژیم کتوژنیک نیست. علاوه بر بیماری صرع، به نظر میرسد رژیم کتوژنیک برای درمان بیماریهایی که در گروه اختلالات سیستم عصبی دسته بندی میشوند هم موثر است. علاوه بر این نشانههایی وجود دارد که ثابت میکند این رژیم در درمان برخی سرطانها، آلزایمر و چند بیماری دیگر هم موثر است. گزارشی برای «ژورنال پزشکی نیویورک» نوشت و مدعی شد که بیماران مبتلا به صرع خود را، از سال ۱۹۱۲ با موفقیت کامل با استفاده از همین پرهیز غذایی و سپس یک رژیم فاقد نشاسته و قند درمان نمودهاست. برخی مطالعات نشان دهنده برگشت کامل بیماری دیابت نوع ۲ با رژیم کتوژنیک بوده است، ( رژیم کتوژنیک برای دیابت ) که به دلیل کاهش سطح قند خون و کاهش نیاز به دارو در این افراد محقق شده است.

دسر های کتوژنیک

برای سالهای بسیاری تصور میشد که کره و خامه به دلیل محتوای بالای چربی اشباعشده باعث ایجاد بیماری قلبی میشود. بیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. هم چنین بررسی این رژیم روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند طی یک دوره 2 ساله به طور متوسط 9/11 کیلوگرم وزن کم کردند؛ کاهش وزن و از دست دادن چربی به بهبود دیابت نوع 2 کمک شایانی می کند. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در کاهش وزن کمک کند. تا زمانی که تریگلیسیرید شما پایین باشد، کاملاً خوب خواهید بود. 1 قاشق چای خوری کره بریزید، و اجازه دهید تا کره ذوب شود. با قاشق از مواد بردارید و داخل ظرف بریزید و بپزید. مواد را درون ظرف ریخته و به مدت 30 دقیقه روی شعله باید باشد. 4. در یک ظرف ، ابتدا کدو را اضافه کنید، سپس یک لایه گوشت خرچنگ اضافه کنید. قارچ ها رو هم داخل اضافه کنید و تا زمانی که نرم بشن ( احتمالا حدود ۴ دقیقه زمان ببره ) سرخ کنید. بوی بد دهان. استون یک کتون است که تا حدودی در نفس ما دفع می شود که می تواند بوی تند شبیه به پاک کننده ناخن داشته باشد.البته معمولاً موقتی است و طولانی مدت از بین می رود.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد

احتمال تحلیل عضلات تقریبا در همه رژیم های لاغری وجود داره، با این حال دریافت پروتئین زیاد و سطح بالای کتون بادی ها میتونه تا حدودی از تحلیل عضلات پیشگیری کنه، وزنه زدن و ورزش های مقاومتی میتونه به پیشگیری از تحلیل عضلات شما کمک کنه. آیا تا به حال خامه فرم گرفته منجمد را امتحان کرده اید؟ اسفناج و گوجه فرنگی را خرد کرده و روی حرارت قرار دهید و با روغن زیتون سرخ می کنیم سپس ژامبون و پیاز و فلفل سبز را اضافه کنید. در حین این که قارچ ها در حال سرخ شدن هستن، تخم مرغ ها را با خامه سنگین و یک مقدار ادویه مخلوط کنید. سرخ کنید تا سیر قهوه ای شود. درشت مغذیهای رژیم غذایی به حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد چربی، ۳۰ تا ۳۵ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات تقسیم میشوند. راحت شدن سبک زندگی، استفاده از وسایل نقلیه، تکنولوژی های پیشرفته امروزی از عواملی هستند که باعث ایجاد معضلی بزرگ به نام چاقی میشوند. دلایل بروز صرع گوناگون است، برخی از آنها در دستهٔ سندرمهای صرعی جای دارند که اغلب در دوران کودکی آغاز میشوند.

برنامه غذای کتوژنیک

این یعنی بدن نیازی به سوزوندن چربی های زائد خودش نداره چون انرژیش از جای دیگه تامین میشه. کتوز یک وضعیت متابولیک است که در آن، بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. در این شرایط، سلول ها باید آنزیم های جدیدی بسازند (یک ماشین سلولی کاملاً جدید) تا چربی را به عنوان منبع جدید سوخت تجزیه کنند. حداقل مقدار کربوهیدرات نیز مورد نیاز است، بنابراین به طور کامل سبزیجات نادیده گرفته نمی شود، زیرا آنها به شما کمک می کنند تا مواد مغذی مفید را دریافت کنید. آموزشهایی رژیم غذایی لاغری سریع که در دوره لاغری با ذهن، به شما آموزش می دهم، تا ابد میتواند به بهبودِ بیشتر وضعیت جسمی تان کمک کند. هفته پنجم به بدن شما کمک می کند تا از مرحله شوک ناگهانی بیرون بیاید. شما می توانید در این نوع رژیم، از نوشیدنی هایی مانند آب، چای، قهوه و نوشابه رژیمی استفاده کنید.

شما باید مایعات بیشتری (آب، آب میوه تازه، پاستار، شیر و غیره)، چای، قهوه و سبزیجات حاوی مقادیر زیاد فیبر بنوشید. هفته آخر برنامه رژیم غذایی بسیار هیجان انگیز است زیرا شما وزن زیادی از دست داده اید. البته این رژیم برای کاهش وزن هم به کار گرفته می شود، اما تنها نتایج کوتاه مدت آن مورد مطالعه قرار گرفته است که آن هم به جواب قطعی و واحدی نرسیده است. رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش چربی دریافتی بدن را در حالت کتوزیس قرار می دهد. با توجه به این موضوع باید شکل وعده غذایی صبحانه رو برای یک مدت تغییر بدین و از غذاهایی استفاده کنید که مطابق با رژیم غذایی کتوژنیک باشه. شما باید اکثر وعده های غذایی کتوژنیک و محصولات کتویی خود را بر اساس مواد غذایی زیر تنظیم کنید: گوشت، ماهی های چرب، تخم مرغ، کره و خامه، پنیر، آجیل و دانه ها، روغن های سالم، آووکادو، سبزیجات کم کربوهیدرات و چاشنی ها. بیش از 6 عدد آجیل ماکادامیا مصرف نکنید، زیرا مقدار کربوهیدرات خوبی را در خود دارند. اگر نمیتوانید برنامه رژیم غذایی هفته چهارم را به عنوان رژیم غذایی خود رعایت کنید، می توانید، رژیم هفته 3 را دنبال کنید. اگر به دنبال مواد غذایی هستدی که دارای کربوهیدرات کم باشد می توانید از تخم مرغ، پنیر فرآوری نشده، آووکادو، بادام زمینی، فندوق، گردو و بادام استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

تقریباً برای یک دهه، رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم درمانی برای صرع کودکان از جایگاهی در دنیای پزشکی برخوردار بود و تا زمانی که محبوبیت آن با معرفی عوامل ضد صرع متوقف شد، به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. در رژیم کتوژنیک ما کربوهیدرات دریافتی را به 20 تا 50 گرم در روز محدود می کنیم. شما باید به تدریج میزان کربوهیدرات را در طی روز کاهش دهید. هفته سوم، هر چند شبیه به دو هفته اول است، اما مقدار کالری مصرفی شما متفاوت است. در هفته آخر یک باره کربوهیدرات را حذف می کنید و خود را با دنیای جدید غذاهای کم چربی، بدون شکر و کربوهیدرات وقف دهید. 2. مصرف پروتئین خود را محدود کنید. کتوژنیک هدفمند (TKD): در این نوع از رژیم، میتوانید زمانی که ورزش میکنید، کربوهیدرات مصرف کنید. در این نوع رژیم، ۵ روز اول همان رژیم کتوژنیک استاندارد را انجام میدهیم و در ۵ روز دوم یا به اصطلاح روزهای آزاد از ۲۵% چربی، ۲۵% پروتئین و ۵۰% کربوهیدرات استفاده میکنیم. قرص مایهپنیر: این پروتئین را در شیر یا ماست بریزید تا جذب پروتئین روزانهی خود را افزایش دهید.

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟

این روش برای افرادی که تحرک زیادی دارند مناسب است و میزان استفاده از چربی، پروتئین و کربوهیدرات به این صورت است که از ۶۰% چربی، ۳۰% پروتئین و در نهایت ۱۰% کربوهیدرات استفاده میشود تا به فعالیت بدنی زیاد نیز کمک کند. تولید کتون به عوامل متعددی مانند میزان متابولیسم پایه در حالت استراحت (BMR)، شاخص توده بدنی (BMI) و درصد چربی بدن بستگی دارد. مرحله دوم “حمله” که برای داشتن اثرات لاغری باید حداقل ۱۴ روز طول بکشد، مربوط به مصرف توده چربی است، زیرا بدن با محرومیت از سوخت طبیعی خود، یعنی شکر، شروع به حمله به ذخایر میکند. این معمولا بین ۳ تا ۴ روز طول میکشد. بیشتر افراد نیاز دارن دریافت کربوهیدارتها رو تا حدود 25 الی 30 گرم در روز محدود کنن تا بدنشون در حالت کتوز یا کتوزیس قرار بگیره. در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را تهیه کنید و برای یک هفته یا ۳۰ روز خودتان برنامهریزی کنید. مانند هفته اول، شش وعده غذایی در روز می خورید و دو بار در روز قهوه مصرف می کنید. 5. روزه بگیرید. روزه داری می تواند ابزاری عالی برای تقویت سطح کتون به طور مداوم در طول روز باشد. در اولین نوع این رژیم که استاندارد است، ما با مصرف ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و در نهایت ۵% کربوهیدرات در طول دوره مشخص به وزن ایده آل خود میرسیم. ᠎Th​is post h as  be᠎en do ne  by GSA C᠎on tent G᠎en᠎er​ator Demov er​si on.

ممکن است رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران نخبه و افرادی که قصد عضلهسازی یا اضافهکردن وزن دارند؛ مناسب نباشد. مواقعی که عجله دارید، شما میتوانید آن را در ماکروویو گرم کرده و در مسیرتان به محل کار یا مدرسه از خوردن آن لذت ببرید. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از ۵۰ گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قندخون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود. برای از دست دادن چربی، باید از برنامه رژیم غذایی 5 هفته ای کتوژنیک شروع کنید. با این حال، همچنین میل شما به مصرف کربوهیدرات وجود دارد، و شما ممکن است به عنوان یک پاداش برای از دست دادن وزن تان بسیار زیاد بخورید. در حالت ایده آل ، شما باید بین 1.3 گرم تا 1.7 گرم پروتئین در ازای هر کیلوگرم از وزن بدون چربی خود میل کنید. معمولاً در همه جا بین ۲۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه شده است.