تعجب راه درست در رژیم کتوژنیک چه بخوریم خود را سنگ کنید؟ این را بیاموزید

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان در رژیم کتوژنیک چه بخوریم یا در رژیم کتوژنیک 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402

چه غذاهایی بخوریم؟ در رژیم کتوژنیک چه بخوریم؟ رژیم کتوژنیک راه مناسبی برای کاهش وزن و کاهش ریسک ابتلا به بیماری می شود. با این اطلاعات میتوانید برای خود برنامهی غذایی منظم و مناسبی طراحی کنید. همچنین برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. رژیم کتوژنیک هدفمند (Targeted Ketogenic Diet) برای بدنسازها و کسانی که ورزشهای سبک انجام می دهند مناسب است.در این رژیم به افراد ورزشکار اجازه داده می شود قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. Measuring and interpreting ketosis and fatty acid profiles in patients on a high-fat ketogenic diet. رژیم کتوژنیک(ketogenic) یا رژیم کتو رژیمی است که مصرف کربوهیدارت را محدود به 5%، میزان مصرف چربی را 75% افزایش و پروتئین را به میزان 20% در وعده های غذایی نگه می دارد.در هرم غذایی کتوژنیک کربوهیدارت ها در راس،پروتئین در وسط و چربی ها در پایین هرم قرار می گیرند. بااینحال فقط دو حالت استاندارد و با پروتئین بالا مورد مطالعه گسترده قرارگرفته است و مدلهای بالینی و هدفدار سطح بالاتری دارند و برای ورزشکاران و بدنسازان مناسباند. This was g​en​er at᠎ed by GSA Content  Gener​ator​ Dem​ov er si on!

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا : تقریباً شبیه به حالت استاندارد است ولی پروتئین بالاتری دارد که شامل 60% چربی ،35%پروتئین و 5% کربوهیدرات است. به عبارتی در روزهای کتو دوره ای از 25%چربی،25%پروتئین و 50% کربوهیدارت مصرف می کنید.رژیم کتوژنیک ۷روزه یکی از انواع رژیم کتوژنیک دورهای است که شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است که می توانید از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل استفاده کنید. یکی از انواع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. روش روزهداری مختلفی وجود دارد ولی بهترین حالت ، محدود کردن مواد غذایی به مدت 8 و نخوردن هیچ مادهی غذایی به مدت 16 ساعت در یک شبانهروز است. مدلهای مختلفی از رژیم کتوژنیک وجود دارد و حالت استاندارد این بیشتر به افراد پیشنهاد می شود. برای مقابله با این مسئله، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره مرور کنید. This post h as been ᠎do᠎ne by GSA Content Gener ator Dem ov er​si​on​.

یا چربی سوزی گفته میشه.

مصرف مکملها با مشورت پزشک نیز میتواند کمککننده باشد. پس بهتر است که برای دریافت این رژیم با متخصص مشورت کنید. برای دریافت رژیم کتوژنیک باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید. باید توجه داشته اشید که در این سیستم تغذیه نیازی به حذف همه مواد غذایی ندارید، بلکه باید مواد مفیدی با میزان کربوهیدرات پایین انتخاب کنید. علاوه بر این رژیم کتوژنیک موجب کاهش تریگلیسرید و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) نیز میشود. علاوه بر این، بدن آب زیادی هم از دست میدهد. کتوز حالتی از متابولیسم است که بدن از چربی بهجای کربوهیدرات برای منبع انرژی استفاده میکند. سوق دادن بدن به سمت چربی سوزی به جای مصرف کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی. یا چربی سوزی گفته میشه. سعی کنید آب با طعم طبیعی بنوشید یا آدامسهای بدون قند بجوید. روغنهایی که میتوان در رژیم کتوژنیک مصرف کرد، شامل روغنهای طبیعی است. صرع با وقوع تشنجهای مکرر و بیجهت در افراد تشخیص داده میشود؛ تشنج زمانی رخ میدهد که رشتههای عصبی در قشر مغز بهطور همزمان و غیرقابل کنترلی، پالسهای الکتریکی «شلیک» کنند که موجب درهمریختگی عملکرد طبیعی مغز شود. Data was generated with t​he he lp  of G SA C onte nt G​en᠎erator D em​oversion.

البته به خاطر داشته باشید که این وزن کم شده اغلب از آب ذخیره شده در بدن شماست، نه وزن چربیها. رژیم کتوژنیک هدفدار (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش و تمرین از کربوهیدرات استفاده کنید. 2. مواد را درون قالب نان ک در آن کاغذ روغنی از قبل پهن کرده ایم می ریزیم و ب شکل پنیر پیازا در می آوریم. خوردن منظم نارگیل باعث افزایش گردش خون در سطح پوست می شود. در کل ، مقدار کربوهیدرات باید به میزان 20 تا 50 گرم در روز محدود شود و چربی باید با خوردن گوشت ، ماهی ،تخممرغ ، آجیل و دانهها و روغنهای سالم جذب بدن شود. در این رژیم جذب کربوهیدرات را بهشدت کاهش میدهند و این را با چربی جایگزین میکنید. مدیریت مصرف پروتئین بسیار مهم است چون در صورت کمبود گلوکز ممکن است بدن در صورت زیاد بودن پروتئین ، این را جایگزین گلوکز کند که باعث کاهش مسیر متابولیسم کتوز می شود. 3. درصد کربوهیدرات، درصد چربی و درصد پروتئین در رژیم کتوپلاس بهینه سازی شده است.

از آنجایی که در این نوع رژیم، چربی کمتری بکار میرود، میزان بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن افزود و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد. روش کار رژیم کتوژنیک به این صورت است که کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست می آورید و کربوهیدرات مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید حذف یا کمتر مصرف می کنید.رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، فوقالعاده است. رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟ به عبارتی برعکس هرم غذایی عادی است. بریها و تخمهی آفتابگردان هم در بالای این هرم قرار دارند. اما به هر حال با این راهکار می شود از افت قدرت و بازدهی عضلانی طی چند هفته اول رژیم کتوژنیک جلوگیری کرد. اما به طور کلی برای آشنایی بهتر، شخصی که بخواهد این رژیم غذایی را دریافت کند باید بداند که نوع اول این رژیم، عمومیت بیشتری دارد و افرادی که برای اولین بار میخواهند این رژیم را تجربه کنند بهترین گزینه می باشد. میزان کاهش وزن در رژیم کتو در هفته اول نیم الی 2.5 کیلوگرم است. بهترین بازی های فوتبالی موبایل کدام است؟

رژیم کتوژنیک بهترین راه ورود به حالت متابولیسم کتوز است. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی “کم کربوهیدرات” و “پرچرب” است که برای اولین بار برای درمان بیماران صرع استفاده شد. اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده! با این اوصاف انرژی و بسیاری از نیازهای بدن از طریق مواد غذایی پروتئینی حیوانی تامین میشود. بنابراین بدن برای تامین انرژی لازم، چربیها را به کمک کبد تجزیه مینماید. برای استفاده از چربی به عنوان انرژی، کبد شما چربی را به موادی به نام کتون تبدیل می کند و به جای گلوکز می سوزاند. وقتی این حالت ایجاد می شود بدن برای سوزاندن چربیها و ایجاد انرژی بسیار کارآمد میشود و چربیها را به کتوز در کبد تبدیل میکند که درنهایت منبع انرژی برای مغز می شود.رژیم کتوژنیک باعث کاهش قند خون و انسولین می شود که درنهایت با افزایش کتوز باعث سلامتی برای بدن می شود. در این رژیم سهم کالری دریافتی از طریق کربوهیدارت کاهش می یابد و سهم دریافتی چربی و پروتئین افزایش می یابد. بسیاری از مردم رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا را بیشتر تمایل به استفاده برای کاهش وزن دارند. در رژیم کتوژنیک بدن سوخت خود را بهجای کربوهیدرات از چربی بهدست می آورد و در نهایت این روند باعث کاهش وزن می شود.

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟ اولین اصل برای وارد شدن به حالت کتوزیس این هست که بدن هیچ منبع انرژی جز چربی ها نداشته باشه. نخست آنکه میزان کالری مورد نیاز را روی ۸۰-۹۰٪ میزان انرژی توصیهشدهٔ روزانه (RDA) برای سن کودک تنظیم میکنند. کاهش دسترسی بدن شما به گلوکز باعث میشود که به جای آن از منابع مختلف انرژی استفاده کنید و از ذخیره کردن پروتئین و چربی هاجلوگیری کنید. البته از آنجایی که محصولات دامی به دلیل داشتن پروتئین سبب احساس سیری در طولانی مدت میشوند، میتواند رژیم جالب و مطلوبی برای خیلی از افراد باشد. از خصوصیات دیابت تغییر در متابولیسم، افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین است. رژیم کتوژنیک جزو محبوب ترین رژیم لاغری های شناخته شده در سراسر جهان است که بسیاری از افراد برای سریع تر لاغر شدن از آن استفاده می کنند. چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمیشوم؟ در آشپزی کتوژنیک با استفاده زیاد چربی می تواند باعث افزایش کلسترول خون شود. در کل حاوی 70 % چربی ،20% پروتئین و 10% کربوهیدرات است.

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

در رژیم کتوژنیک مصرف گوشت قرمز،بوقلمون استیک، مرغ، سوسیس، همبرگر،ماهی سالمون،کره،خامه،پنیر،روغن زیتون،روغن نارگیل، و..مانعی ندارد.بهتر است در این رژیم از مواد غذایی با کربوهیدرات کم اما چربی بالا انتخاب شود. آزمایشها و علائم اصلی می تواند به شما بگوید آیا وارد این مرحله شدهاید یا نه . در این آزمایشها میزان کتوز مشخص می شود. رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم نیز مانند رژیم دورهای، یک نمونه رژیم کتوژنیک با ارفاق در مصرف کربوهیدرات است.در حقیقت این رژیم به شما امکان مصرف کربوهیدرات بیشتر را در برخی مواقع میدهد. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود. این نان تهیه شده از نارگیل و روغن زیتون و آرد بادام می باشد. در رژیم کتوژنتیک بهتر است مصرف برنج و نان کنار گذاشته شود و از گوشت کم چرب یا چربیهای سالم مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و … رژیم کتو پلاس(Keto plus diet)،نسخه بهینه سازی شده رژیم کتوژنیک است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مناسب افرادی است که فعالیت بدنی شدید دارند.در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا میکند و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی %60 چربی، 35% پروتئین و %5 کربوهیدرات.در رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا لازم است که روزانه 120 گرم پروتئین و حدود 130 گرم چربی مصرف کنید.  This content h​as  been written  by GSA Con᠎te nt Gener at or Dem oversion.

این سس ها به خاطر داشتن کربوهیدارت و شکر زیاد برای آشپزی کتوژنیک توصیه نمی شوند. آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. از جمله نوشیدنیهای رژیمی که میتوان در رژیم کتوژنیک مصرف کرد میتوان به نوشابه کوکا ZERO (بدون شکر)، آب گازدار بدون شکر کریستال و آب گازدار بدون شکر آکوافینا اشاره کرد. زیرا بادمجان را میتوان به مقدار محدود مصرف کرد. زمانی که مصرف کربوهیدرات را بهشدت کاهش دادید و منبع گلوکز (قند) بدن را که سوخت رایج بدن است را محدود کنید این حالت اتفاق میافتد. این کاهش در کربوهیدراتها بدن را وادار میکند که به حالت متابولیسم خاصی به اسم کتوز کند. در مطالعهی دیگری که بر روی 34 نفر دیگر انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که گرفتن علاوه بر این ، منجر به کاهش فشارخون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود به مدت 8 هفته تقریباً 5 برابر بیشتر از رژیم بدون چربی ،چربیهای بدون را میسوزاند. در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را با توجه به شرایط جسمانی و مالی تهیه کنید.نکته مهم این است که در برنامه رژیم کتوژنتیک 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات را رعایت کنید.