راهنمای هودینی برای رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

همونطور که میدونید رژیم کتو جزو رژیم های لو کرب یا رژیم کم کربوهیدرات هست و چیزی که در رژیم کتوژنیک مهمه وارد شدن بدن به حالت 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 کتوزیس هستش. یعنی چربی های سالم (چربی های غیر اشباع) می خورید تا چربی بسوزانید. از سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کنند (هویج، شلغم، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین) اجتناب کنید و بیشتر روی مصرف سبزیجات غیر نشاسته ای تمرکز کنید. میتوانید سالادی که حاوی سبزیجات کم کربوهیدرات است را به عنوان میان وعده مصرف کنید. سوءتغذیه: اگر بهطور معمول از سبزیجات و میوهها منظم استفاده میکنید، ممکن است با شروع این رژیم دچار سوءتغذیهی ریزمغذیهایی مثل منیزیوم، سلنیوم، فسفر، ویتامین B و C شوید. قرار دادن تکههای خیار، لیمو، برگ نعناع یا برخی میوهها در آب و خوردن آن در طول روز، یکی از بهترین نوشیدنیهایی است که به شما در رژیم کتو کمک میکند. چگونه می توان با خوردن چربی وزن کم کرد؟ خب حالا که با مفهوم رژیم کتو آشنا شدیم می خواهیم در این بخش به بررسی انواع رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری بپردازیم. نکته: این برنامه غذایی صرفا یک نمونه است تا خیلی بیشتر با این برنامه غذایی آشنا شوید. اگر می خواهید با عوارض و مشکلات این رژیم آشنا شوید این بخش را از دست ندهید!

آیا راهنمای کامل رژیم کتوژنیک یک کلاهبرداری است؟

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه منظور از کتوزیس چیست؟ نتیجه این اتفاق قرار گرفتن بدن در وضعیتی متابولیک به نام کتوزیس -کتوز- است. وقتی شما کربوهیدرات کمتری میل کنید سطح انسولین خون کاهش می یابد و بدن وارد حالت کتوزیس می شود. با انجام این رژیم بدن به علت نداشتن کربوهیدرات برای سوخت و ساز سراغ چربی های انباشته شده می رود. مهم است که مهارت های آشپزی خود را برای تهیه غذای تازه افزایش دهید؛ زیرا غذاهای فرآوری شده با کربوهیدرات بالا، برای رژیم کتو خوب نیستند، بنابراین انواع دستورالعمل های مورد تایید کتو را برای موفقیت رژیم خود بررسی کنید. یکی دیگر از غذاهای ایرانیزه شده بیکن است. یکی از مزایای رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران حرفهای، کاهش زمان ریکاوری بعد از تمرینات است. البته چندین مطالعه طولانی مدت وجود دارد که مزایای مثبتی را برای رژیم کتوژنیک نشان میدهد. اگر مقاله راهنمای کامل رژیم کتوژنیک رو مطالعه کرده باشید، به احتمال قوی میتونید حدس بزنید چه مواد غذایی برای وعده صبحانه ممنوع هستن. منتهی برخی افراد مانند زنان باردار، افراد مبتلا به فشار خون و بیماران عصبی می بایست از گرفتن این رژیم پرهیز کنند. در زنان به از بین رفتن علائم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک می کند. مطالعات نشان میدهد که کتوهای کمکالری میتواند به شما در کاهش BMI و تجربهی تناسب اندام کمک کند.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی

شواهدی وجود دارد که نشان میدهد رژیمهای نوع کتو گرسنگی را کاهش میدهند. شاخص توده بدنی تنها یک معیار ساده و سطحی است و فقط وضعیت وزنی ما را نشان میدهد. همه ما به خوردن نان حلقوی، ماهیدودی و تخممرغ برای صبحانه علاقه داریم. در روزهای اولیه و احتمالاً در هفته های اول باید وسوسه خوردن شیرینی و شکر را کنترل کنید. در بین تمام رژیم های غذایی: موقعیت 37این رژیم مانند همه رژیم های دیگر تنها در صورتی موثر خواهد بود که به مدت طولانی از آن پیروی کنید. علاوه بر این در همین مقدار، 15 گرم فیبر هم داره که میتونه در نهایت به ایجاد احساس سیری بیشتر در بدن کمک کنه. در نهایت با سوزاندن این چربی ها لاغری هر چه سریعتری حاصل می شود. شما می توانید از فهرست میوه های زیر در برنامه غذایی خود استفاده کنید، اما زیاده روی نباید کنید چراکه ممکن است چاق شوید. • با شروع رژیم کتوژنیک، تجویز مکمل های ویتامین و مینرال و همچنین ال-کارنیتین آغاز میشود. مقدار ال-کارنیتین با توجه به سطح غلظت کارنیتین پلاسما و در حدود ۵۰ الی ۱۰۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن باید مصرف شود و میزان ویتامین ها و املاح بر اساس تجویز متخصص تغذیه تعیین میگردد. Data was gen᠎erat ed ᠎by G​SA Con te​nt G ener ator DE​MO!

برای مواد معدنی، سعی کنید از 3000 تا 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنید، تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. ۲۸ گرم تخممرغ، ۱۱ گرم بیکن، ۳۷ گرم از خامهٔ غلیظ زدهشدهٔ ۳۶٪، ۲۳ گرم کره و ۹ گرم سیب. برای مثال میتوانید از نان کتوژنیک و ماست در رژیم کتوژنیک که دارای کمترین میزان کربوهیدرات هستند، استفاده کنید. ماست در رژیم کتوژنیک باید کربوهیدرات پایینی داشته باشد. هیچ میانبری برای موفقیت در کاهش وزن وجود ندارد! لازم است جهت دستیابی به موفقیت و کاهش وزن محسوس حتماً از این هرم غذایی پیروی کنید. به عنوان مثال توی یک وعده گفته شده سینه مرغ سرخ شده توی روغن زیتون رو به همراه 100 گرم سالاد کاهو با ترکیب یک مقدار خیلی کمی آب لیمو ( برای مزه دار شدن و البته روغن زیتون ) میل بشه. اما رژیم کتوژنیک همچنان به عنوان درمانی برای این بیماری به ویژه در کودکان مبتلا به صرع استفاده می شود. هنگامی که کربوهیدرات کمی مصرف کنید، بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای سوخت میکند.

انواع غذاهای کتوژنیک

عوارض رژیم کتوژنیک برای بدن چیست؟ شما می توانید در طی مدت زمان کوتاهی با رعایت کردن رژیم کتوژنیک به وزن ایده روش عملی برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک لاغری آل خود برسید. از برخی انواع سرطان ها جلوگیری می کند و این به این دلیل است که رشد سلول های سرطانی را آهسته می کند. اگر در طول روز خود را گرسنه می بینید ، می توانید برای مهار اشتهای خود آجیل ، دانه ها ، انواع پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید، گرچه میان وعده می تواند پیشرفت لاغری شما را در طولانی مدت در مورد میوه و سبزی رژیم کتوژنیک آهسته کند. مرحله سوم: در این میان در صورت عدم وجود گلوکز، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند. با ایجاد حالت کتوزی ،توانایی بدن برای چربی سوزی و تامین انرژی ،به طور فوق العاده ای افزایش مییابد .رژیم کتوژنیک باعث میشود چربی ها در کبد به کتون تبدیل شوند این رژیم غذایی موجب کاهش قند خون و سطح انسولین می شود. مصرف زیاد پروتئین ممکن است موجب جهش سطح انسولین و کاهش کتونها شود. Content h​as been generat​ed wi​th t he he᠎lp of GSA Co nt​en᠎t  Genera to r DEMO.

لیست غذاهای کتوژنیک

شما میتوانید صبحانه ای که حاوی پنیر پرچرب و نان کتوژنیک است را هر روز به هر میزان که دوست دارید مصرف کنید. در این مقاله سعی کردیم تا به صورت تکمیلی درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری و عوارض رژیم کتوژنیک برای بدن صحبت کنیم. ابتدا درباره مفهوم و هدف رژیم کتوژنیک (Keto Diet) برای لاغری صحبت خواهیم کرد سپس سراغ قوانین، مزایا و معایب آن خواهیم رفت. ما امروز قصد داریم تا مهم ترین نکات را درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری در اختیارتان بگذاریم. مدیر کربوهیدراتهای ما در پی آن است که یک ماشینحساب کتو داخلی را بهصورت رایگان در بهروزرسانیهای آینده اضافه کند. در این صورت مهم ترین نکته فقط استفاده از یک رژیم کتوژنیک اصولی هست که ما بهترین رژیم کتوژنیک ایرانی یعنی رژیم Z217 رو بهتون پیشنهاد میکنیم. اینجا پایان کار هست و میتونید خودتون رو آماده یک وعده متفاوت برای صبحانه کنید. نکته جالب دیگه در مورد این غذا این هست که برای تهیش از آرد گندم استفاده نمیشه. آیا در مورد زمان بندی رژیم کیتو کنجکاو هستید؟ تخم مرغ به عنوان یک رژیم غذایی کم کالری، کم کربوهیدرات و پروتئین بالا طبقه بندی می شود.

به نظر شما چگونه رژیمی با این رتبه بندی اینقدر محبوب شده است؟ بعد از گوشت قرمز و سفید، نوبت به یک مورد کاملا در دسترس و به نسبت ارزون تر به نام تخم مرغ میرسیم. در این ویدئو دکتر محمدحسن افتخاری متخصص تغذیه در مورد اینکه عوارض رژیم کتوژنیک چیست با شما صحبت میکنند. این موضوع در مورد رژیم کتوژنیک هم صدق میکنه. فیبرها به هضم بهتر غذا هم کمک میکنن و اجازه نمیدن فرد دچار یبوست بشه. این اجسام کتونی به مغز رفته و جایگزین گلوکز میشود. روغن نارگیل: باعث پف کردن وافلها میشود. خیلی از رژیم ها باعث گرسنگی شما می شود! اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم ها برای کاهش وزن است. در واقع میتوان گفت بهترین صبحانه برای لاغری است. این مکانیسم رژیم کتوژنیک است که از سالیان دور برای درمان کودکان مبتلا به صرع استفاده می شد و بدن آنها نسبت به دارو واکنش نشان نمی داد. در تحقیقات، انجام هرگونه مطالعه طولانی مدت و تحت کنترل، به دلیل عدم رعایت آن بسیار دشوار است. در یک مطالعه که در سال ۱۹۲۵ میلادی صورت گرفت نشان داده شد ۶۰٪ بیماران از تشنج رهایی یافتند و ۳۵٪ از آنان، کاهش پنجاه درصدی در تعداد تشنجها را تجربه کردند.

تفاوتی که رژیم کتوژنیک چرخه ای با نوع استاندارد دارد، این است که افراد در طی پنج روز از رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک پیروی می کنند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. البته لازم به ذکر است که نسخه استاندارد رژیم کتو، جنبه درمانی ندارد و تنها برای لاغری قابل استفاده است. رژیم کتوژنیک به عنوان یک درمانِ همراه (مکمل) در کودکان و نوجوانان مبتلا به صرعمقاومبهدارو، کاربرد دارد. بسیار همه کاره است – از آن در قهوه صبح خود استفاده کنید، آن را به سوپ و سس اضافه کنید، آن را به عنوان رویه کتو براونی یا به عنوان دیپ برای انواع توت ها مخلوط کنید. بدن در صورت عدم دسترسی به کربوهیدرات ها به سمت چربی سوزی حرکت می کند. جالب است بدانید؛ ویتامین ها در روند کاهش و افزایش وزن تاثیر می گذارند. است. این مواد حاوی ویتامین سی هم هستند.

نحوه اجرای رژیم کتوژنیک

ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل آلا برای رژیم کتو بهترین انتخاب هستند این گروه های غذایی سرشار از ویتامین های گروه ب و پتاسیم هستند. مصرف بیش از حد چربی ها بر اساس آنچه در رژیم کتو رعایت می شود باعث مشکلات سلامتی مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض بیماری های قلبی و تصلب شرایین می شود. تا اینجا فهمیدیم که رژیم کتو یک رژیم غذایی مبتنی بر انتخاب غذاهایی با سطوح کم کربوهیدرات و سرشار از چربی های سالم است. • در برخی موارد ممکن است نیاز باشد به مدت ۱۲ الی ۷۲ ساعت ناشتا باشید تا آمادگی لازم برای شروع رژیم کتو را داشته باشید و در این مدت صرفا از آب و نوشیدنی های بدون کالری استفاده کنید، البته این مرحله برای شروع رژیم کتوژنیک کلاسیک که قرار است برای طولانی مدت ادامه داشته باشد ضروری نمیباشد. خوراکی های شیرین مانند لیموناد، بستنی ها، غلات یا نشاسته و در حالت کلی موادی که کربوهیدرات بالایی دارند، از موارد منع مصرف در رژیم غذایی کتوزیست می باشد.