روش آزمایش شده و درست برای رژیم کتوژنیک رایگان در جزئیات گام به گام

رژیم کتوژنیک آنلاین 1. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): در این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین به میزان متوسط و چربی در اندازه بالا مصرف میشود. رژیم کتوژنیک با بهبود عوامل خطرزا مانند سطح کلسترول بد (HDL)، فشار خون و قند خون در جلوگیری از بیماری های قلبی بسیار موثر است. پیروی از رژیم کتوژنیک رایگان موثرترین راه ورود به فرآیند کتوزی است. شاید در ابتدا کاهش وزن از طریق رژیم کتوژنیک بیشتر از رژیم های کم چرب با کربوهیدرات بیشتر باشد اما با گذشت زمان این اختلاف در کاهش وزن از بین میرود.

در حقیقت، تحقیقات نشان می دهند که رژیم کتوژنیک به مراتب برتر از رژیم های غذایی کم چرب است. اضافه وزن و مصرف موادی با چربی های مضر، نداشتن تحرک و بارداری می تواند عامل بروز بیماری کبد چرب باشد. علاوه بر این، گیاهانی مانند پونه کوهی و رزماری، عطر و طعم فراوان به غذا می دهند و تقریباً بدون کربوهیدرات هستند. رژیم کتوژنیک رایگان رژیمی غذایی بر پایه کربوهیدرات است که با رژیمهای کم کربوهیدرات دیگر مانند اتکینز شباهت دارد.

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن

رژیم کتوژنیک رایگان (یا به طور خلاصه رژیم کتو) رژیمی بر پایه کربوهیدرات است که فوایدی برای سلامتی دارد. ۲۰ ماه قبل از شروع تحقیق، ۱۰ نفر از این ورزشکاران از یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات بالا و چربی کم (HCLF) استفاده میکردند که به طور دقیق تر آنها روزانه ۶۰% کربوهیدرات، ۲۵% چربی و ۱۵% پروتئین استفاده میکردند و ۱۰ نفر دیگر نیز از یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم و چربی بالا (LCHF) استفاده میکردند که شامل مصرف روزانه ۱۰% کربوهیدرات، ۷۰% چربی و ۲۰% پروتئین میشد. بعد از 2 تا 3 ماه اول، میتوانید کربوهیدرات را در موارد خاص مصرف کنید.

اجتناب کرده اند ساعت ۹ صبح به همان اندازه ۴ بعد اجتناب کرده اند ظهر، به شماره تلفن پیامک بدین را انتخاب کنید و انتخاب کنید بفرمایید کدام ممکن است رژیم غذایی خواستن دارید. آیا این رژیم در طولانی مدت ایمن است؟ یکی از بزرگترین محاسن رژیم لاغری کتوژنیک، احساس سیری همراه با کاهش وزن هست. تب کتوژنیک باعث کاهش انرژی و عملکرد ذهنی فرد شده و فرد علاوه بر مشکلات خواب، حالت تهوع، احساس گرسنگی بیشتری کرده و دچار مشکلات معده خواهد شد. در نهایت این عملکرد به افراد کمک میکند تا در مدت زمان بیشتری احساس سیری در بدن افراد وجود داشته باشد و اگر شخصی قصد داشته باشد بلافاصله بعد از خوردن غذا احساس سیری برای او اتفاق بیفتد، استفاده از پروتئین ها در بدن او می تواند نکته مهمی شمرده شود.

تری گلیسرید خون یکی از مولکول­های مضر در خون است که اگر کنترل نشود احتمال حملات قلبی و سکته را زیاد می­کند. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و عوامل موثر در بروز بیماری ها است. استفاده از این رژیم برای خانم ها هیچ مشکلی نداره. درباره رژیم کتوژنیک اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد ، اما به نظر می رسد این رژیم برای بسیاری از افراد بی خطر است . مزیت های مهم رژیم کتوژنیک شامل زیاد شدن کتون، کم شدن میزان قند خون بدن و بهبود دادن حساسیت های انسولین می باشد.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

در حال حاضر از این رژیم غذایی برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کمک به کند شدن رشد تومور های سرطانی استفاده می شود. همچنین در صورت ادامه دار شدن مشکلات گوارشی به متخصص گوارش مراجعه فرمایید. برای به حداقل رساندن این عوارض باید یک رژیم منظم(تحت نظر پزشک متخصص تغذیه) با کربوهیدرات کم را طی چند هفته امتحان کنید و در صورت نداشتن عوارض آن را ادامه دهید. حال با توجه به اینکه انواع رژیم کتوژنیک را ذکر کردیم و اطلاعاتی از آن ها برای شما داشتیم، در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های غذایی کم چربی برتر باشد ، از جمله افزایش مصرف پروتئین ، که مزایای بی شماری را برای فرد فراهم می کند. همچنان در این رژیم میزان مصرف کربوهیدرات ها بسیار اندک می باشد و میزان ۱۰ درصد از کالری های مصرفی روزانه را به خود اختصاص میدهند و نباید از این حد تجاوز کند. این رژیم یک رژیم با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا میباشد.

برای مثال 5 روز کتوژنیک استاندارد و 2 روز کربوهیدرات بالا مصرف میشود. مناسب برای تازه کارها نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدراته این نوع رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی هست؛ یعنی مقدار چربیش بالاتره. ناگفته نماند که یکی از خطرات سلامتی در مواجه به رژیم کتو، کمبود مواد مغذی در بدن است. این مواد ممکن است حاوی گلوکز بالایی نیز باشند و مصرف بیش از حد چنین خوراکی هایی در طولانی مدت، می تواند بر شاخص سلامتی بدن تاثیر منفی گذاشته یا تناسب اندام را از حالت تعادل خارج کند.

رژیم غذایی کتو، یکی از رژیمهای پرطرفدار است که به کاهش وزن و درمان بیماریهای مختلف کمک میکند؛ اما با وجود تمام مزیتهایی که دارد ممکن است در بعضی شرایط برای سلامتی مضر باشد؛ پس بهتر است قبل از اینکه به سراغ این رژیم بروید با فواید و عوارض رژیم کتو بیشتر آشنا شوید. برای انجام رژیم کتوژنیک به منظور درمان پارکینسون بهتر هست که تحت نظر پزشک باشید. این یکی از نقاط قوت رژیم کتو و دلیل اصلی محبوبیت آن است: طرفداران رژیم کتو می گویند شما می توانید وزن زیادی را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش دهید.

چرا که در صورت مصرف زیاد پروتئین، پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود و همین امر ممکن است انتقال شما به فاز کتوز را کند کند. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این شکل از رژیم به فرد قدر می دهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. با این حال بر روی رژیم استاندارد و غنی از پروتئین تحقیقات گسترده انجام شده و رژیم چرخهای و هدفمند پیشرفتهتر بوده و در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده میشود. علاوه بر این موارد ، به دلیل اینکه سطح مواد معدنی در بدن شما کاهش میابد ، احتمال بروز سنگ کلیه ، یبوست و آسیب به استخوان ها بوجود می آید.

شمارش کربوهیدرات های مصرفی در ابتدا می تواند مفید باشد. رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات با مصرف زیاد چربی و پروتئین متوسط به عنوان یک رژیم لاغری در بین جوامع، طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ هرچند این رژیم به علت داشتن چربی زیاد در صورت درست ایجاد خطایی در تجویز یا اجرای آن عوارض زیادی از جمله بیماری های قلبی و افزایش وزن دوبرابر را ایجاد می کند؛ با این حال ، در اکثر مطالعات علمی، رژیم های کتوژنیک به عنوان رژیم غذایی سالم و مفید نشان داده شده است. آیا می توانیم از طریق رژیم کتوژنیک عضله سازی کنیم؟

حلیم در رژیم کتوژنیک

نسخههای متفاوتی از رژیم کتوژنیک رایگان وجود دارد که افراد بنا به توصیه پزشک متخصص تغذیه میتوانند از آن استفاده کنند. معمولا افرادی که میخواهند در بازهی زمانی کوتاهی وزن زیادی کم کنند، میتواند رژیم ۲۱ روزه کتوژنیک بگیرند و از ۵ کیلوگرم تا مقادیر بیشتر وزن کم کنند. هنگامی که به کتوز برسید، بیشتر سلول های بدن از کتون برای تولید انرژی استفاده میکنند تا زمانی که ما مجدد خوردن کربوهیدرات را شروع کنیم. در رژیم کتوژنیک، شما میخواهید نسبتهای مناسبی از غذا بخورید که شما را در کتوزیس قرار دهد: حالت متابولیکی که در آن چربیها را برای سوخت بدن مورد استفاده قرار میگیرد.  Th is w as created by GSA Con​tent Generator D​emoversi on!

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

به همین دلیل، شما نمیتوانید رژیم کتوژنیک بگیرید ولی برنج یا ماکارونی بخورید. با توجه به این موضوع استفاده از اندکی نمک در وعده های غذایی شما می تواند مکمل مناسبی برای غذایی مدنظر شما شناخته شود، اگر روزانه ۳ تا ۴ گرم سدیم استفاده شود، می تواند میزان عوارض به وجود آمده از رژیم کتوژنیک را بسیار کاهش بدهد. اگر کتون بسیار زیاد باشد ، کتواسیدوز در دیابت نوع 2 امکان پذیر اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک است. اگر شما تصمیم گرفتید که رژیم کتو را امتحان کنید، به خاطر بسپارید که در واقع شما می خواهید به یک سری پارامترهای برنامه غذا بچسبید.

بنابر این ما نمی دانیم که آیا این رژیم در دراز مدت با بدن چه می کند ؟ در اصل رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی است که باعث میشود بدن کتون ها را در جریان خون آزاد کند. کتوژنیک ، چیز جدیدی نیست و در علم پزشکی تقریبا 100 سال است که برای درمان صرع مقاوم به دارو، بویژه در کودکان از این رژیم غذایی استفاده میشود. استفاده از رژیم کتوژنیک میتونه حتی به درمان و کنترل خیلی از بیماری ها مثل صرع، افرادی که با بیماری قلبی و مغزی دسته پنجه نرم میکنن میتونه مناسب باشه.

دانشمندان معتقدند که رژیم کتو تاثیر زیادی در کاهش وزن، درمان دیابت نوع ۲ و صرع دارد. در رژیم کتوژنیک باید زیر 50 گرم در روز کربوهیدرات مصرف کنید. در هر ۵ اونس، صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند. همه سبزیجات برگ سبز، از جمله قاصدک یا چغندر سبز، کولارد (نوعی کلم)، خردل، شلغم، آرژول، کاسنی تلخ، کاسنی سالادی، اسکارول، رازیانه، کاسنی قرمز، رومین (نوعی کاهو) ، گیاه گوزن نر، اسفناج، کلم پیچ و چارد (نوعی چغندر) و غیره که در ۱ فنجان، حدود ۵/۰ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. همه ی میوه ها: به جز تکه های کوچک زغال اخته ی آبی و توت فرنگی.