زمان-تست‌شده روش‌ها به رژیم کتوژنیک هدفمند

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک • رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از سرطانها مورد استفاده قرار گرفته است. رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از سرطانها و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات نشان میدهد که خوردن غذاهای کتو میتواند میزان کلسترول بد را کاهش داده و باعث افزایش کلسترول مفید در بدن شود رژیمهای غذایی کتوژنیک همچنین میتوانند خطر بیماری قلبی عروقی در بیماران چاق را به طور مؤثر تر از رژیم غذایی کم چربی یا متوسط چربی کاهش دهند.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم رژیم کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر برای بیماری است. اکثر افراد می توانند با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، از این مزایای رژیم غذایی به طور امن و بی خطر برخوردار شوند. سبزیجات با کربوهیدرات پایین: اکثر سبزیجات سبز بزرگ، گوجه فرنگی، پیاز و … البته این مسئلهای است که شامل اکثر رژیمهای غذایی میشود، اما در کتو میزان گزارش شده در مقایسه با سایر رژیمها بیشتر است. A᠎rticle has been cre ated wi᠎th the he lp of GSA Con​te nt G᠎enerat᠎or Demover si on !

در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز همه چیزهایی را که باید درباره رژیم غذایی کتوژنیک بدانید از جمله میزان اثرگذاری، مزایا و معایب و خطرات آن بیان خواهیم نمود. همچنین اگر به سرعت وزن زیادی کم کنید، ممکن است آن اندازه که باید چربی نسوزانید و در عوض وزنی که از شما کم میشود وزن آب و حتی عضلهای است که از دست دادهاید؛ زیرا آب کردن چربی بسیار سخت است و شما نمیتوانید در مدت کوتاهی کالری ناشی از چربی را بسوزانید. باید بگوییم کاهش وزن و از استفاده از رژیم کتوژنیک در کاهش یافتن بیماری های خطرزا عملکرد بسیار زیادی به دنبال دارد.

رژیم کتوژنیک متناوب

دیابت با تغییر در متابولیسم، باعث افزایش قندخون و اختلال در عملکرد انسولین میشود. همچنین، در رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن مایحتاج بدن شما در موقع انجام کارهای سخت، مؤثر است ولی هرچند رژیم کیتو به ورزش کردن کمک می کند، امکان دارد همانند دیگر رژیم ها به اوج عملکرد شما کمک نکند. نتیجهی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام «کِتوز» است. روغنهای MCT: این روغنها با نام زنجیره چربی متوسط هم شناخته می شوند که میتوانید آن را به نوشیدنیها و یا ماست خود اضافه کرده و برای شما انرژی به ارمغان میآورند و همچنین باعث افزایش سطح کتون ها میشوند.

این کاهش کربوهیدرات، بدنمان را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز یا کتوزیس قرار میدهد. دلیل دیگر این است که شما در یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و چربی زودتر احساس سیری میکنید و کمتر غذا میخورید. این ممکن است به این دلیل باشد که تولید انسولین کمتر (که نتیجه این رژیم است) می تواند از تولید بیشتر کلسترول توسط بدن جلوگیری کند، بدین معنا که شانس شما برای داشتن فشار خون بالا، شریانهای سخت شده، نارسایی قلبی و دیگر شرایط قلبی کاهش مییابد. استفاده از بعضي مواد غذايي در كمتر شدن عوارض جانبي داروها در اين بيماري كمك كننده خواهد بود، به عنوان مثال مصرف انواع نان و ماكارني تهيه شده با آرد كامل به جاي ساير انواع، به دليل داشتن فيبر غذايي فراوان از بروز يبوست ناشي از مصرف داروها در اين افراد پيشگيري مي كند.

الکل: بسیاری از مشروبات الکلی به دلیل داشتن مقادیری از کربوهیدرات ها ممکن است شما را از فاز کتوزیس خارج کنند. محدود کردن مصرف کربوهیدرات به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات کل به شما کمک می کند سریعتر به کتوزیس بازگردید. برخی ادویهها: نمک، فلفل و پودر گیاهان مختلف برای طعم دار کردن غذا. انواع مختلف روزه داری متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و روزه داری برای 16 ساعت باقیمانده است. این یک تصادف نیست که برخی از بهترین غذاهای ضد سرطانی در لیست رژیم غذایی کتو قرار دارند.

حالت تهوع در رژیم کتوژنیک

برخی از نسخهها حتی چربی بیشتری دارند. بدن ما با انجام رژیم با کربوهیدرات بسیار پایین کتوژنیک چربی بیشتری به عنوان انرژی میسوزاند. همان طور که پیش از این نیز عنوان شد، در رژیم کتوژنیک تلاش بر کاهش سطح کربوهیدرات مصرفی می باشد. علاوه بر محافظت از بدن در مقابل بیماری ها، به لاغری و کاهش وزن نیز کمک می کند. اما هنگامی که بدن شما از چربی ها به عنوان منبع سوخت و تولید انرژی خود استفاده می کند ، ترکیبات کتونی تولید میشود .

رژیم کتوژنیک علم ورزش

کبد وظیفه ی تبدیل ذخایر چربی به اجسام کتونی را بر عهده دارد و سوخت جایگزین را می سازد. با تعیین میزان متابولیسم بدن متوجه میشوید که سرعت سوخت و ساز بدنتان چقدر است، چه فعالیتی باید انجام بدهید و چه مقدار کالری باید بسوزانید تا بتوانید به وزن ایدهآل برسید. همانطور که تا کنون متوجه شدید کربوهیدراتها در این رژیم غذایی باید کم شوند. نتایج به دست آمده نشان میدهد که نوزادانی که در تمرینات شنا شرکت کردهاند و آن را ادامه دادهاند، توانایی تعادل بدنی آنها افزایش پیدا میکند. این رژیم غذایی به شما اجازه میدهد تا به تدریج بتوانید میزان کربوهیدرات را حین تمرینات اضافه کنید.

رژیم کتوژنیک و تیروئید

وقتی غذا میخورید سطح گرلین پایین میره، اما اگر اضافه وزن داشته باشید سطح این هورمون اونقدرها که باید، پایین نمیره. رژیم کتوژنیک در ابتدا برای افرادی که به بیماری صرع مبتلا بودند، به کار برده شد؛ اما پس از مشاهده تأثیر چشمگیر و این واقعیت که رژیم کتو برای افراد هیچ گونه ضرری ندارد، پزشکان و متخصصین تغذیه آن را برای افراد عادی نیز تجویز کردند. گفتیم که پروتئین زیادتر از مصرف یعنی چاقی؛ پس باید ببنیم در هر روز و در هر وعده چقدر باید گوشت و … این نوع رژیم آنلاین آردایت هم مانند استاندارد بوده اما میزان بیشتری پروتئین داشته و نسبت چربی به پروتئین اغلب ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵ % کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک مقالات

در حقیقت تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک به مراتب نسبت به رژیمها کم چربی برتری دارد. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک میکنند سه برابر بیشتر و سریعتر از افرادی که با رژیمهای معمولی قصد لاغر شدن دارند، ورن از دست میدهند، در مطالعه قبلی این عدد ۲.۲ برابر ذکر شده بود. بیشتر کربوهیدرات هایی را که هضم آسانی دارند، مانند شکر، نوشابه، شیرینی ها و نان سفید کاهش می دهید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم در میان ورزشکاران که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند، رایج است.

رازهای داخلی رژیم غذایی کتوژنیک کشف شد

بنابراین عدم استفاده از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات در این رژیم می تواند خطرات جبران ناپذیری برای آن ها به همراه داشته باشد. لازم است بدانید که عمومیترین نوع رژیم غذایی کتوژنیک نوع استاندارد آن است و انواع دیگر آن بیشتر برای ورزشکاران و بدنسازان تجویز میشود. که افراد باید هر دورهی چند هفتهای مجددا هزینه بدهند و تمدیدکنند، برای جدولی دیگر. اگر خلال دندان، تمیز بیرون آمد، یعنی که نان کتو آماده شده است، ولی اگر روی نان شما قهوه ای طلایی نشده و به خلال دندان مقداری خمیر چسبیده بود، آن را حدود ۵ دقیقه دیگر درون فر بگذارید و این کار را تا زمان پخت کامل نان ادامه بدهید. ᠎Da ta w as c reated wi th G​SA  C᠎onte nt G ener at᠎or  DE᠎MO !

در این نوع رژیم غذایی میزان دریافت کربوهیدرات به بدن محدود میشود و در عوض چربیها و پروتئینها جای آن را میگیرند تا بدن از آنها به عنوان منبع انرژی استفاده کند. در این سالاد الویه به جای سیب زمینی از گل کلم استفاده شده است. در برخی از دستورهای نان کتو به جای آرد بادام و نارگیل از بذر کتان استفاده می کنند و این در حالی است که سایر دستورات تهیه ی نان کتو پودر psyllium را نیز شامل می شود که این هم ایده خوبی است، چرا که هر دو نوع آن هم متناسب با رژیم کتوژنیک بوده و هم سرشار از فیبر است.

در رژیم زون توصیه میشود که هر وعدهٔ غذایی شامل یکسوم پروتئین، دوسوم میوهها و سبزیجات رنگارنگ و مقدار کمی چربی (شامل روغنهای تکاشباعنشده (monounsaturated) مانند روغن زیتون، آووکادو اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک یا بادام) باشد. ناهار: شیر بادام، کره بادام زمینی، اسفناج، پودر کاکائو، میلک شیک استویا که یک طرف آن با برشهای توت فرنگی تزئین شده باشد. کره و خامه: در صورت امکان از کره و خامه گاوهایی که از چمنزا تغذیه کردهاند استفاده کنید. اخیرا در میان رژیمهای غذایی مختلف، رژیم کتوژنیک برای لاغری بسیار آموزش رژیم کتوژنیک تکنیکها که در کتابهای 1402 شهرت یافته است.

قیمت رژیم کتوژنیک

اما ظاهرا مواردی مثل بیماری «صرع» هم با این رژیم لاغری تا حدودی بهبود پیدا میکند. یکی از مواردی که باید در مورد رژیم ها بررسی شود تاثیر آن در لاغری است! رژیم کتوژنیک با بهبود عوامل خطرزا مانند سطح کلسترول بد (HDL)، فشار خون و قند خون در جلوگیری از بیماری های قلبی بسیار موثر است. رژیم لاغری سریع و موثر همیشه مثل یک برنامه غذایی که از طرف یک متخصص تغذیه دریافت می کنید نیست، چون در ادامه با رژیم هایی باورنکردنی و البته موثر آشنا می شوید که در نوع خود بی نظیر هستند.

رژیم کتوژنیک هفت روزه

آسیب مغزی: در مطالعات حیوانی نشان داده شد که این رژیم غذایی میتواند کاهش تراکم و کمک به بهبود پس از آسیب مغزی را همراه داشته باشد. تمامی میوهها – بجز مواردی که در پست گفته شد – قند بالایی دارن و مناسب مصرف در رژیم کتو نیستن. رژیم کتوژنیک در چه مدت من را لاغر میکند؟ وب سایت من و رژیم در راستای ارائه انواع رژیم لاغری و رژیم چاقی طراحی شده و رژیم های خود را مطابق با استانداردهای روز دنیا آماده می نماید.

نقاط مهمی که در ادامه این مطلب قصد داریم به آن ها بپردازیم در رابطه با درشت مغذی ها می باشد که اطلاعات بسیاری در این موارد در اختیار شما قرار می دهیم. بعد از این مدت بدن برای تأمین انرژی مورد نیاز خود مصرف پروتئین و چربی ذخیره شده در بدن را آغاز میکند و این امر در نهایت منجر به کاهش وزن شما میشود که به آن در اصطلاح به آن “کتوز” میگویند. در عین حال، آنها ظرفیت آنتیاکسیدانی را در بدن افزایش میدهند. آیا این رژیم حجم عضلات را کاهش می دهد؟

کلمه پایانی تکنیک به رژیم غذایی کتوژنیک

اما این رژیم ممکن است برای ورزشکاران حرفهای و افرادی که به دنبال ایجاد حجم زیاد در عضلات خود هستند مناسب نباشد. رژیم غذایی کتوژنیک دورهای (CKD) که شامل دورههایی برای افزایش میزان کربوهیدرات است به طور مثال در هر هفته ۵ روز میزان کربوهیدرات کم و دو روز باقیمانده کربوهیدرات بالا دریافت میشود. با وزن ۷۵ کیلو خوب اینجوری که تقریبا هیچی نباید بخورم چون تنها گزینه ش گوشت مرغ ماهی و تخم مرغ و سالاد ..یعنی من دو تیکه فیله کل روز میتونیم بخورم ؟