راهنمای گمشده مایاها برای در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

رژیم غذایی کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی محبوب و شناخته شده برای سریع لاغر شدن است و افراد مشهور زیادی برای کاهش وزن از این رژیم لاغری استفاده 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 کردند. تحقیقات زیادی نشان میدهند که مصرف کربوهیدرات برای فعالیت بهتر بدن ضروری است. ممکنه این سوال پیش بیاد که در نبود پروتئین چه اتفاقی برای بدن ما میوفته؟ با این حال، آنچه برای یک فرد موثر است امکان دارد برای دیگری کارساز نباشد. رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم نیز مانند رژیم دورهای، یک نمونه رژیم کتوژنیک با ارفاق در مصرف کربوهیدرات است.در حقیقت این رژیم به شما امکان مصرف کربوهیدرات بیشتر را در برخی مواقع میدهد. این رژیم با تمام ایراداتی که دارد، روندی محبوب برای برخی از افراد است. همانطور که می دانیم کبد محل ذخیر و تجزیه چربی و گلوکز در بدن است. اگر توصیه ما را بخواهید شما می توانید از سایر رژیم ها مثل رژیم کنترل کربوهیدرات استفاده کنید تا با کمترین آسیب وزن کم کنید. برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. به طور کلی در این رژیم می بایست غذاهایی مثل گوشت، تخم مرغ، ماهی، آجیل، کره، انواع روغن های سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات مصرف کنید.

به عنوان مثال ، افراد مبتلا به اختلال متابولیک نادر فنیل کتونوری نمی توانند اسید آمینه فنیل آلانین را که در آسپارتام یافت می شود متابولیزه کنند. چربیهای ناسالم.، تنها چربیهایی که باید مصرف کنید، روغنهای گیاهی و چربیهای مفیدی است که در موادی مانند آووکادو یافت میشود. آقای دکتر کریس مور که یک متخصص تغذیه ورزشی است میگوید: کربوهیدرات مصرفی خود را از میان سبزیجات پر از فیبر انتخاب کنید. بهتر است از قبل میان وعده های هر روز را انتخاب کنید. اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید، میتوانید به عنوان میان وعده از آجیل، انواع دانه، پنیر یا کره بادام زمینی برای محدود کرد رژیم غذایی خود استفاده کنید (اگرچه استفاده از میان وعدهها در دراز مدت میتواند روند کاهش وزن را کند نماید). قهوه و چای تلخ، بدون کربوهیدرات است و میتواند به افزایش میزان سوخت و ساز بدن و همچنین عملکرد جسمی و روحی کمک کند. ممکن است با شروع رژیم کتو از نظر جسمی احساس بهتری داشته باشید. برخی از شیرین کننده های مصنوعی ممکن است علائم ناخوشایندی مانند سردرد ، افسردگی و تشنج را در برخی افراد ایجاد کنند. با اینکه رژیم کارنیور توانسته برای برخی افراد نتیجه بخش باشد اما این موضوع دلیل بر علمی بودن و درست بودن آن نمیشود.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری نی نی سایت

گلوکز سادهترین مولکول برای تبدیل و استفاده از آن به عنوان انرژی برای بدن شما است. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن بهویژه مغز پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. آنها معتقدند سیستم گوارشی انسان مطابق سیستم گوارش حیوانات گوشتخوار است و باید بیشتر گوشت مصرف کنند. جالب است بدانید احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ، در افرادی که گوشت زیادی مصرف میکنند، نسبت به افرادی که رژیم غذایی متعادل پیروی میکنند، خیلی بیشتر است. یک مطالعه نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا میزان کالری دریافتی را کاهش میدهد و ممکن است در مدیریت وزن موثر باشد. شما باید بر روی عادات مادامالعمر برای سلامتی کلی تمرکز کنید، مانند نوشیدن مقدار زیادی آب، داشتن خواب با کیفیت کافی و مدیریت استرس. مقدار زیادی چربی مضر به بدن خواهد رسید که به دنبال آن ممکن است کلسترول بد بدن به هیچ وجه از بین نرفته و در رگها و حتی قلب رسوب کند.

برای رژیم کتوژنیک چی بخوریم

نان کتوژنیک چیست فعالیت بدنی مناسب نیز بسیار موثر بر بالا بردن چربی سوزی خواهد بود که باید بیش از 40 دقیقه روزانه انجام شود. با این حال ، یک مطالعه افزایش فعالیت مغزی در کودکان مبتلا به تشنج غیابی را گزارش کرد. در حالی که اکثر مطالعات هیچ ارتباطی بین آسپارتام و سردرد گزارش نداد. با این حال ، برخی از مطالعات گزارش می دهند که نوشیدن نوشابه رژیمی با 6 تا 121 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت است. در کشورهای غربی متخصصان اطفال در حال حاضر با تعداد بی شماری از خانواده ها روبرو هستند که رژیم گیاهخواری را انتخاب می کنند. به طور کلی در تحقیقات زیادی که بر روز افرادی که از این رژیم تبعیت می کردند، از مزایای آن پرده برداشته شد. به طور معمول در یک رژیم غذایی معمولی با کربوهیدرات بالا، بدن از گلوکز به عنوان شکل اصلی انرژی استفاده می کند. هنگامی که شما یک وعده غذایی پر کربوهیدرات میخورید، بدن شما گلوکز و انسولین تولید میکند. باید بدانید که قدرت و مهارت یک دونده به توانایی آنها در مصرف گلوکز نیست، بلکه بستگی به میزان سوزاندن چربی دارد.

اگر رژیم کتو برایتان مناسب نباشد، علائمی مانند یبوست، تهوع، استفراغ و یا اسهال را تجربه خواهید کرد که به صورت کلی مشاهده این علائم در طول دوره رژیم به آنفولانزای کتوژنیک معروف است. مبتلایان به اختلالات خلقی در پاسخ به مصرف آسپارتام مبتلا به علائم افسردگی میشوند. شایعترین و نسبتاً جزئیترین عوارض کوتاهمدت رژیم کتوژنیک شامل مجموعهای از علائم مانند تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بیخوابی، دشواری در تحمل ورزش و یبوست است که گاهی اوقات به آن آنفولانزای کتو نیز گفته میشود. بر خلاف رژیم های کم کربوهیدراتی که روی مصرف زیاد پروتیین تمرکز می کنند، رژیم کتوژنیک روی مصرف زیاد چربی ها متمرکز می شود. اجسام کتونی در مقایسه با گلوکز، آدنوزین تری فسفات که گاهی به درستی «سوپر سوخت» نامیده می شود بیشتری تولید می کنند. چیزی که در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است این است که این رژیم میتواند برای کاهش وزن و ارتقا سلامتی موثر باشد. مهمترین تفاوت ورزش کردن در حالت کتوز با ورزش کردن در حالت معمولی این است که بدن شما چقدر میتواند برای تامین نیازهای اولیهی بدنتان، چربی بسوزاند. قهوه و کراتین بهترین، محبوب ترین و به صرفه ترین مکملهایی هستند که میتوانید پیش از ورزش کردن مصرف کنید.

چه خوراکی های کتو دوستی میتوانیم قبل از ورزش کردن مصرف کنیم؟ البته از آنجا که چربی نسبت به پروتئین و کربوهیدرات، کالری بیشتری دارد پس قبل از آنکه از رژیم کتو دست بکشید حتما حجم کالری مصرفیتان را بررسی کنید. کتوژنیک هدفمند (TKD): در این نوع از رژیم، میتوانید زمانی که ورزش میکنید، کربوهیدرات مصرف کنید. این رژیم کتوژنیک فرقی که با رژیم استاندارد دارد این است که افراد در طی پنج روز از رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک پیروی می کنند سپس برای دو روز مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهند. کاهش مصرف کربوهیدرات ها باعث می شود که بدن انسان در یک حالت متابولیک که به آن کتوز گفته می شود قرار گیرد. ، غلات، حبوبات، سیب زمینی، هویج، مایونز و فراورده های تهیه شده از روغن های مضر، سبزیجات به خصوص آنهایی که حاوی کربوهیدرات بالایی هستند، سودا، نوشیدنی های الکلی، بستنی، شیرینی، آب نبات، برنج و نان از خوردنی و نوشیدنی های ممنوع در این رژیم هستند. اعداد ذکرشده، میزان کربوهیدرات خوراکی به واحد گرم کربوهیدرات خالص در هر 100 گرم (3.5 اونس) است.همچنین از غذاهای کاملاً فرآوری شده خودداری کرده یا آنها را محدود کنید و بهجای آن از کل غذاهای توصیهشده رژیم کتو پیروی کنید. Con tent w as creat​ed ᠎with G SA Cont ent  Ge᠎ne rator DE​MO .

ناهار: خامه وگان و سوپ سبزیجات کم کربوهیدرات.

سعی کنید به خوبی برچسبها، میزان گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر مواد غذایی را بشناسید. در این رژیم اجازه مصرف کربوهیدرات زمانی داده می شود که افراد به انجام حرکات ورزشی می پردازند و در سایر مواقع از مصرف کربوهیدرات ها خودداری می کنند. در هنگام پیروی از رژیم کتوژنیک در بدن چه اتفاقی می افتد؟ از طرف دیگر پیروی از این رژیم میتواند نفخ و دل پیچه را نیز به همراه داشته باشد. این رژیم میتواند برای بدن افرادی که از کلسترول بالا رنج میبرند بسیار مضر باشد. حفره دندان که به پوسیدگی یا پوسیدگی دندان نیز معروف است زمانی رخ می دهد که باکتری های موجود در دهان شما قند را تخمیر می کنند. حالا می توانید املت صبحانه کتوژنیک خودتون رو توی بشقاب سرو کنید و در صورت تمایل، پیاز سبز خرد شده هم روی اون بریزید. سبزیجات کم-کربوهیدرات: اکثر سبزیجات سبز رنگ، پیاز، فلفل و گوجه. ناهار: خامه وگان و سوپ سبزیجات کم کربوهیدرات. در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد. رژیم کتو برای کاهش وزن مناسب به نظر میرسد اما مهمترین خاصیت آن را میتوان کاهش قند خون دانست.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد

در واقع حجم پروتئین به ۳۵ درصد و چربی به ۶۰ درصد میرسد. شامل مقدار قابل توجهی از پروتئین که برای ساخت عضلات بسیار اهمیت دارد. در اینجا لیستی از غذاهایی که مصرف آنها در رژیم غذایی کتوژنیک باید محدود یا حذف شود آوردهایم. به طور کلی، اکثر بیمارانی که رژیم کتوژنیک دارند بدون عوارض خوب عمل میکنند یا ممکن است عوارض جانبی قابل تحمل یا قابل کنترل داشته باشند. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکول های انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل میکند که مغز و سایر اندام ها میتوانند از آن بهعنوان منبع انرژی برای سوخت مورد نیاز خود استفاده کنند. رژیم کتوژنیک چه مزایایی برای ورزشکاران دارد؟ اهمیت این موضوع بهخاطر تأثیری است که اضافه وزن بر دیابت نوع ۲ دارد. این شواهد نشان میدهند که رژیم کتوژنیک برای هر فردی ( ورزشکار یا غیر ورزشکار) مناسب است. معمولا برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو دچار بودند تجویز میشود. بسیاری از افراد سعی میکنند رژیم کتوژنیک را امتحان کنند تا دریابند که آیا این رژیم با سبک زندگی آنها سازگاری دارد یا خیر.

وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز گزینه ایی عالی هستند مانند املت یا تخم مرغ و بیکن. در ادامه کره ذوب شده رو با وانیل، تخم مرغ و شیر بادام مخلوط کنید. آجیل و مغزیجات: بادام، گردو، دانه کتان، تخم کدو تنبل، دانه چیا و غیره. افزودن غذاهای غنی از چربی مانند آووکادو، آجیل و دانه ها می تواند گزینه های سالمی باشد که چربی های غیراشباع همراه با فیبر مفید را برای شما فراهم کند. به طوریکه با مصرف آنها کالری دریافتی به طور طبیعی کاهش می یابد. رژیم کتوژنیک سطح قند خون و به تبع آن سطح انسولین را کاهش میدهد، که میتواند به بدن کمک کند به ذخایر چربی خود برای مصرف بهعنوان منبع انرژی دسترسی داشته باشد. راه مناسب کاهش وزن پیش گرفتن رژیمی است که تخصصی تنظیم شده باشد و بعد از پایان آن هیچ آسیبی را برای بدن ایجاد نکرده باشد. برای افزایش میزان چربی میتوانید از پنیر خامهای، ماست یونانی، ریکوتا یا گردو نیز استفاده کنید. غذاهایی که با استفاده از نگهدارنده ها و همچنین رنگ های مصنوعی تهیه گردیده اند.