بوتاکس مو چیست؟ آیا ریزش مو را کاهش میدهد؟ مزایا و عوارض این روش


بوتاکس مو یکی از روش‌های زیبایی محبوب است. موهای سر شما نیز مانند پوست صورت با افزایش سن پر پشت بودن و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و از این رو به درمان‌هایی نیاز است که بتوان با کمک آنها به پرتر شدن موها، صافی بیشترشان و کاهش موخوره‌ها کمک کرد. بوتاکس مو یکی از این درمان‌هاست که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این مقاله به صورت کامل با بایدها و نبایدهای این روش و کاربردهایی که دارد آشنا می‌شویم.

اگر قصد تزریق بوتاکس مو را دارید، حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد. در این مقاله به اصول و نکات مراقبت بعد از بوتاکس مو می‌پردازیم.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو یک درمان حالت‌دهنده عمیق برای موهاست که کوتیکول‌های موهای آسیب‌دیده را با یک ماده پرکننده مانند کراتین می‌پوشاند. این تزریق می‌تواند به طور موثری نقاط آسیب‌دیده یا نازک شده روی تارهای مو را پرکرده و آنها را ترمیم کند.

درمان بوتاکس می‌تواند ظاهر موها را بهبود ببخشد و باعث شود که موها پرتر به نظر برسند. درعین‌حال موها را از ریشه تغذیه می‌کند. نکته مهم در خصوص این روش این است که بوتاکس مو در واقع حاوی ماده سم بوتولینوم نیست که ماده اصلی بوتاکس است (بوتاکس چیست؟). در عوض، این نامی است که بر اساس نحوه عملکرد محصول روی آن گذاشته شده است.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربردهای بوتاکس مو

بوتاکس مو در واقع یک درمان حالت‌دهنده عمیق است که الیاف مو را با پرکننده‌هایی مانند کراتین می‌پوشاند. این درمان هر قسمت شکسته یا نازک روی هر تار مو را پر می‌کند تا موها پرتر و براق‌تر به نظر برسند. در نتیجه می‌تواند برای مواردی مانند درمان موخوره، ترمیم موهای آسیب‌دیده در اثر رنگ و دکلره زیاد، تار موهای نازک و شکننده، ریزش مو و مواردی از این دست کاربرد داشته باشد. بوتاکس مو یک گزینه ایده‌آل برای رفع وزی مو و صاف‌کردن موهاست.

متن انگلیسی:
“hair Botox” works by filling in individual fibers of hair to help give it fullness and make it smooth
ترجمه متن:
بوتاکس مو با پر کردن فیبرهای تکی مو به پر کردن و صاف‌کردن آنها کمک می‌کند.

healthline

۱. بوتاکس مو برای موهای فر

کسانی که تار موهای آنها وز و فر است هم می‌توانند از بوتاکس مو برای صافی مو استفاده کنند. این روش می‌تواند بسته به میزان فر بودن موها، تا ۷۰ درصد صافی را به موها بدهد. با این حال باید در نظر داشت که بوتاکس نمی‌تواند موها را لخت و شلاقی کند و تنها با نرم‌تر کردن و ابریشمی کردن تار موها، وز آنها را می‌گیرد تا ظاهر مو صاف‌تر دیده شود.

۲. بوتاکس مو برای موخوره

یکی از کاربردهای مهم بوتاکس موها درمان موخوره یا تارهای موی دو شاخه شده است. مواد موجود در بوتاکس می‌تواند تارهای مو را آبرسانی کند و با از بین بردن خشکی و ضعیفی تار موها، به درمان موخوره نیز کمک می‌کند. علاوه بر این ویتامین‌هایی که در بوتاکس وجود دارد می‌تواند به از بین رفتن موخوره‌ها کمک کند.

۳. بوتاکس مو مردانه

بوتاکس مو می‌تواند برای موهای مردانه هم کاربرد داشته باشد و با تقویت تار موها، به پرپشت شدن آنها کمک کند. همچنین می‌تواند با پر کردن فضاهای توخالی موها، سلامت آنها را بیشتر کند و جلوگیری از ریزش مو در مردان را به دنبال دارد.

کاربردهای بوتاکس مو زیاد است. کاربردهای بوتاکس مو زیاد است.
بوتاکس مو نه تنها باعث لخت شدن مو می‌شود بلکه موها را پرتر و براق‌تر نشان می‌دهد.

۴. درمان ریزش مو با بوتاکس

درحالی‌که درمان بوتاکس مو باعث افزایش رشد مو نمی‌شود، می‌تواند موهای شما را پرتر و پرپشت‌تر نشان دهد. این درمان موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند و موخوره را کاهش می‌دهد و موهای شما را پرتر و سالم‌تر می‌کند تا از این طریق با ریزش موها مقابله کند. علاوه بر این ترکیبات مغذی موجود در بوتاکس می‌تواند به کاهش و درمان ریزش مو زنان کمک کند.

متن انگلیسی:
these ingredients in hair botox have been shown to help reduce hair loss
ترجمه متن:
مواد موجود در بوتاکس مو به کاهش ریزش مو کمک می‌کنند.

jaxsonmaximus

قبل و بعد بوتاکس مو

شما تنها با مقایسه عکس قبل و بعد از درمان موها با بوتاکس می‌توانید متوجه تغییرات قابل‌توجه تار موها شوید. موها بعد از بوتاکس صاف‌تر، درخشان‌تر، ابریشمی‌تر و پرپشت‌تر می‌شوند. به همین دلیل این روش امروزه طرفداران زیادی دارد.

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی در صورت داشتن موارد زیر می‌تواند از بوتاکس برای موهای خود استفاده کند:

  • انتهای تقسیم شده در موها یا همان موخوره داشتن موها
  • موهای بسیار ظریف، فاقد حجم یا درخشندگی
  • کسانی که موی آسیب‌دیده دارند.
  • کسانی که با موهای وز شده درگیرند.
  • کسانی که می‌خواهند موهای خود را صاف کنند.
  • کسانی که به دلیل رنگ کردن‌های مکرر و استفاده از دکلره روی موهایشان، تار موهایشان سوخته و ضعیف شده است.

به‌طورکلی، بوتاکس مو برای هر نوع مویی ایمن در نظر گرفته می‌شود و اکثر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

با وجودی که بوتاکس در کل یک روش ایمن و با کمترین میزان عوارض جانبی است؛ اما در برخی از شرایط انجام آن برای افراد توصیه نمی‌شود. افراد زیر ۱۲ سال، زنان باردار و زنان شیرده نمی‌توانند بوتاکس مو را انجام دهند.

بوتاکس برای ریزش موهات مناسبه؟

همین الان مشاوره بگیر.

مزایای انجام بوتاکس مو

این روش درمانی مزیت‌های زیادی دارد که می‌تواند به بهبود و ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک کند. ترکیبات مورد استفاده در بوتاکس بسته به نوع محصول معمولاً ترکیبات طبیعی تغذیه‌کننده مو بوده که می‌تواند با تقویت موها، از ریزش آنها هم جلوگیری کند.

این روش موجب درمان شکنندگی موها شده و تار موها را ضخیم‌تر می‌کند. علاوه بر این می‌تواند خاصیت صاف‌کنندگی هم داشته باشد و وزی و بی‌حالتی موها را از بین ببرد. یکی دیگر از فواید بوتاکس برای موها این است که می‌توان با کمک آن پوست سر را هم تقویت کرد تا میزان شوره سر هم کنترل شود. این روش کمترین میزان عوارض را دارد و می‌توان آن را یک روش ایمن برای اکثر افراد در نظر گرفت.

روش انجام بوتاکس مو (بوتاکس مو چگونه انجام میشود؟)

برخلاف بوتاکس مورد استفاده برای پوست، در بوتاکس مو از هیچ نوع تزریقی استفاده نمی‌شود. در عوض این ترکیب یک عامل حالت‌دهنده است که مستقیماً روی تارهای مو اعمال می‌شود. نکته مهم این است که برای بوتاکس مو نیازی به رفتن به کلینیک نیست و در آرایشگاه و خانه هم می‌توان آن را انجام داد.

درمان با استفاده از یک شامپو شروع می‌شود که کار آن باز کردن کوتیکول‌های مو و آماده کردن تار موها برای حالت دادن است. سپس بوتاکس مو با ماساژ محصول از ریشه تا نوک موها اعمال می‌شود. این ترکیب باید برای مدت ۲۰ تا ۹۰ دقیقه روی موها بماند. بعد از آبکشی با خشک کردن و صاف کردن موها به نفوذ بیشتر محصول در تارهای مو کمک می‌کنند.

مواد بوتاکس مو چیست؟

مواد به کار رفته در بوتاکس موها بسته به نوع محصول مورد استفاده متفاوت است. همان‌طور که گفته شد ماده تزریقی در این درمان هیچ ربطی به سم بوتولینوم ندارد. در عوض در بوتاکس برای موها معمولاً از یک ماده پرکننده برای بازگرداندن ضخامت موها استفاده می‌شود که این ماده می‌تواند شامل کراتین، کلاژن، ویتامین‌های B5 و E، روغن خاویار یا پپتید BONT-L باشد.

ایا بوتاکس مو نیاز به اتوکشی دارد؟ایا بوتاکس مو نیاز به اتوکشی دارد؟
برخی از متخصصان بعد از بوتاکس از اتوکشی هم استفاده می‌کنند تا نتایج بهتری اعمال شود.

ایا بوتاکس مو نیاز به اتوکشی دارد؟

بعد از بوتاکس موها و شستن مواد، با باد سشوار موها خشک می‌شوند. اتوکشی بخش اصلی کار نیست اما می‌توان برای افزایش اثربخشی و نفوذ بیشتر مواد بوتاکس به تارهای مو، از اتوکشی هم استفاده کرد.

بوتاکس مو چقدر زمان میبرد؟

معمولاً پروسه بوتاکس مو از ابتدا تا انتها بین یک تا دو ساعت زمان می‌برد و این مدت زمان بسته به حجم و نوع موها ممکن است کمی بیشتر یا کمی کمتر باشد. مواد بوتاکس باید بین ۲۰ تا ۹۰ دقیقه روی موها بماند.

آیا بوتاکس مو صافی دارد؟

بله بوتاکس برای موها علاوه بر درمان تار موهای آسیب‌دیده و ضخیم‌تر کردن تار موها، می‌تواند موجب صافی آنها هم شود. میزان صافی به‌دست‌آمده توسط بوتاکس موها بسته به ساختار اولیه آنها و موادی که برای بوتاکس استفاده می‌شود، بین ۲۰ تا ۷۰ درصد است.

ماندگاری بوتاکس مو (بوتاکس مو چقدر ماندگاری دارد؟)

اثرات خود بوتاکس روی موها زیاد طولانی‌مدت نیست و معمولاً سه ماه باقی می‌ماند. بااین‌حال در برخی از افراد نتایج همچنان باقی می‌ماند. گاهی هم لازم است برای نتیجه‌گیری بهتر، درمان بوتاکس موها را مجدداً بعد از چند ماه انجام داد.

سن مناسب بوتاکس مو

تمامی افرادی که بالای ۱۲ سال دارند می‌توانند از درمان بوتاکس برای رفع مشکلات موها و صافی مو استفاده کنند.

آمادگی برای انجام بوتاکس مو

برای انجام بوتاکس موها به آمادگی خاصی نیاز نیست. بهتر است قبل از درمان بوتاکس موها را با یک شامپو شست‌وشو داد تا چربی اضافه آن گرفته شود. همچنین قبل از درمان از ماسک مو، روغن یا سایر ترکیبات روی موها استفاده نکنید.

بوتاکس مو در زمان پریودی ممکن است؟

در دوران پریودی معمولاً تنظیم هورمون‌های بدن به هم می‌خورد و تغییراتی در میزان چربی پوست و مو هم به وجود می‌آید. گاهی نیز ممکن است حساسیت پوست و مو به برخی از درمان‌ها بیشتر شود. در نتیجه بهتر است در زمان پریودی بوتاکس موها را انجام نداد.

نمی‌دونی بوتاکس مو چه مراقبت‌هایی نیاز داره؟ از متخصص سوال کن.

مراقبت های بعد از بوتاکس مو (بعد از بوتاکس مو چه باید کرد؟)

رعایت نکات مراقبتی بعد از بوتاکس موها برای حفظ نتایج موثر ضروری است تا اثر بوتاکس روی موها برای مدت بیشتری باقی بماند. برای جلوگیری از آسیب مو از استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده حرارتی مانند سشوار، صاف‌کننده و غیره خودداری کنید.

برای حفظ نرمی و درخشندگی از یک شامپوی بدون سولفات و ملایم استفاده کنید. حداقل یک هفته پس از انجام درمان، در آب‌شور یا استخرهای کلردار شنا نکنید. فقط از شامپو، نرم‌کننده، سرم مو و ماسک مو توصیه شده توسط متخصصان استفاده کنید. این کار ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد؛ اما اثرات درمان را افزایش می‌دهد.

عوارض بوتاکس مو (معایب بوتاکس مو)

در واقع عوارض جانبی بوتاکس برای مو بسیار کم است. یکی از این عوارض این است که موهای شما ممکن است در هفته اول پس از درمان چرب به نظر برسند. یکی دیگر از عوارض جانبی این است که ممکن است کمی خارش را روی پوست سر خود تجربه کنید. این طبیعی است و پس از چند روز برطرف می‌شود.

برخی افراد ممکن است در موارد نادر واکنش آلرژیک به ماده مشابه بوتاکس را تجربه کنند. علائم یک واکنش آلرژیک شامل قرمزی، تورم و خارش است. اگر این علائم را تجربه کردید، بلافاصله با پزشک یا متخصص پوست خود تماس بگیرید.

آیا بوتاکس مو باعث ریزش مو میشود؟

اگر آرایشگر یا کسی که این کار را انجام می‌دهد به‌صورت اصولی کار کند و از مواد مرغوب و باکیفیت روی موها استفاده کند، بوتاکس مو موجب ریزش مو نمی‌شود. دلیل آن هم این است که اساساً مواد بوتاکس نباید با ریشه موها تماس داشته باشند.

مراقبت‌های بعد از بوتاکس مو (بعد از بوتاکس مو چه باید کرد)مراقبت‌های بعد از بوتاکس مو (بعد از بوتاکس مو چه باید کرد)
بعد از بوتاکس مو حتما از شامپوی فری سولفات استفاده کنید.

بوتاکس مو بهتره یا پروتئین تراپی؟

در جدول زیر می‌توانید تفاوت این دو روش را مشاهده کنید.

ویژگی‌ها بوتاکس مو پروتئین تراپی موها
میزان صافی موها صافی کمتر صافی بیشتر
میزان احیای موها تقویت بیشتر موها و احیای بیشتر تقویت موها نسبت به بوتاکس کمتر است.
ترکیبات پروتئین، ویتامین و پپتید محصولاتی بر پایه ترکیبی از پروتئین‌ها
میزان ماندگاری میزان ماندگاری سه ماه میزان ماندگاری کمی بیشتر از بوتاکس مو
عوارض عوارض کم عوارض کم
هزینه بیشتر کمتر
مقایسه بوتاکس مو و پروتئین تراپی

 مزوتراپی یا بوتاکس؟

مزوتراپی مو یک درمان تزریقی است که در آن یک کوکتل تقویت‌کننده به پوست سر تزریق می‌شود. این ترکیب می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد موها را هم تقویت کند. اثربخشی و کارایی این درمان در مقایسه با بوتاکس مو بسیار بیشتر است و کسانی که ریزش موی ارثی دارند هم می‌توانند با کمک مزوتراپی درمان شوند. این در حالی است که بوتاکس مو تنها می‌تواند تارهای موی موجود را درمان و تقویت کند.

ویژگی‌ها بوتاکس مو مزوتراپی مو
کاربرد و عملکرد برای صافی موها و کاهش ریزش مو جلوگیری از ریزش مو، کمک به رشد موها و رفع شوره سر
شیوه درمان بدون تزریق تزریق به پوست سر
اثربخشی اثربخشی بر اساس نوع مواد مصرفی اثربخشی بالا
عوارض جانبی عوارض جانبی بسیار کم عوارض جانبی متوسط
میزان ماندگاری کوتاه‌مدت ماندگاری طولانی‌مدت
مراقبت بعد از درمان بسیار کم نیاز به مراقبت بعد از درمان دارد.
هزینه کمتر بیشتر
مقایسه بوتاکس مو و مزوتراپی مو

پی آر پی یا بوتاکس؟

پی آر پی یک درمان تخصصی برای رفع مشکلات مو و پوست سر است که در آن از پلاسمای غنی از پلاکت خود فرد، برای ترمیم بافت آسیب‌دیده و ترمیم موها استفاده می‌شود. در این روش رشد مو تحریک می‌شود. این در حالی است که بوتاکس مو موجب تحریک رشد موها نمی‌شود و تنها می‌تواند با تقویت تار موها، از ریزش آنها جلوگیری کند؛ بنابراین انتخاب بین این روش‌ها بسته به شرایط هر فرد متفاوت است.

ویژگی‌ها بوتاکس مو پی آر پی مو
کاربرد و عملکرد صاف‌کنندگی و تقویت موها، جلوگیری از ریزش مو جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد موها
اثربخشی قابل قبول بالا
عوارض جانبی کم عوارض جانبی دارد.
میزان ماندگاری کوتاه ماندگاری بالا
مراقبت بعد از درمان کم نیاز به مراقبت بعد از درمان دارد.
هزینه کم زیاد
مقایسه بوتاکس مو و پی آر پی

کراتین یا بوتاکس مو؟

کراتینه کردن موها نیز یکی از روش‌های رایج صاف کردن موهاست که افراد زیادی آن را انجام می‌دهند. بااین‌حال معمولاً بوتاکس مو نسبت به کراتینه کردن ترجیح داده می‌شود.

ویژگی‌ها بوتاکس مو کراتینه کردن مو
ترکیبات مورد استفاده پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و پپتیدها کراتین و فرمالدهید
روش انجام کار استفاده از یک ترکیب طبیعی و مغذی روی موها استفاده از ترکیبات شیمیایی روی موها
ماندگاری سه ماه ۶ ماه
عوارض جانبی و آسیب به موها به موها آسیبی نمی‌رساند. ممکن است موجب ریزش مو و شکنندگی موها شود.
میزان صافی موها میزان صافی متوسط موها را صاف و لخت‌تر می‌کند.
مقایسه کراتین و بوتاکس مو

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

موها از طرق مختلف، از کارهای روزمره گرفته تا عوامل محیطی، مستعد آسیب هستند. ابزارهای حالت‌دهنده حرارتی مانند صاف‌کننده‌ها یا فر کننده‌ها نیز پروتئین‌های مو را ضعیف می‌کنند و منجر به شکستگی و تیرگی مو می‌شوند. درمان بوتاکس مو نه‌تنها نگرانی‌های رایج مو مانند آسیب، موخوره و عدم درخشندگی مو را برطرف می‌کند، بلکه تقویت‌کننده‌ای مغذی برای بازگرداندن سلامت مو از درون است.

قبل از بوتاکس مو برای بررسی علت مشکلات مو و انتخاب بهترین روش درمان حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

مراقب زیبایی شماست!



منبع