بوتاکس ابرو چه کاربردی دارد؟ مزایا، عوارض و نکات مراقبتی آن چیست؟


بوتاکس ابرو در سال‌های اخیر به یکی از چندین روش درمانی زیبایی پرطرفدار تبدیل شده است. افراد زیادی از این روش درمانی برای حذف چین‌وچروک‌های ناحیه ابروها و اطراف چشم خود استفاده می‌کنند. 

به همین خاطر ما در این مقاله به معرفی بوتاکس ابرو، فواید، نحوه تزریق و حتی نتایج بعد از تزریق بوتاکس ابرو پرداخته‌ایم. این مقاله به منظور آگاهی شما برای انتخاب بهترین روش درمانی است. تا انتهای این مقاله همراهمان باشید تا اطلاعات جامعی از بوتاکس ابرو بدست آورید.

اگر قصد بوتاکس ابرو را دارید، حتما با متخصص پوست و مو و زیبایی مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای شما مناسب است. شما می‌توانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

بوتاکس ابرو چیست؟

بوتاکس یعنی چه؟ متد بوتاکس ابرو یک روش غیر جراحی برای لیفت ابرو است که از تزریق یک ماده شل کننده برای بالا بردن ابروها استفاده می‌شود. شل کردن ماهیچه‌های پیشانی و اطراف چشم به ابروها اجازه می‌دهد تا به طور طبیعی بلند به نظر برسند و ظاهری جوان ایجاد کنند. نسبت به جراحی لیفت ابرو این درمان هم نتایج طولانی مدتی ارائه می‌دهد اما برخلاف آن نیاز به هیچگونه برش و بخیه نیست. این روش درمانی باعث بازتر شدن چشم‌ها که در نتیجه کشیدن ابرو و عضلات ناحیه اطراف چشم به بالا است می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد بوتاکس ابرو

لیفت ابرو با بوتاکس نوعی روش درمانی است که با تزریق سم بوتولینوم نوع A عضلات را شل کرده و ارتفاع ابروها را زیاد می‌کند. در این روش با شل کردن ماهیچه‌های زیرین، پوست صاف خواهد شد و چین‌وچروک ناپدید می‌شوند.

۱. بالا بردن ابرو (لیفت ابرو با بوتاکس)

لیفت ابرو با بوتاکس به کمک انجام تزریقات کوچک در عضلات پیشانی (به نام عضله فرونتالیس) برای ایجاد یک اثر صاف‌کنندگی کلی انجام می‌شود. این روش در عین حال ابروها را با شل کردن ماهیچه‌های آن قسمت بالا می‌برد و چشم‌ها را بازتر نشان می‌دهد.

متن انگلیسی:
The downside with this surgery is the scarring, downtime and that results are permanent. However, the Botox Brow Lift is non-surgical, so there is no scarring and results can last up to 6 months
ترجمه متن:
ایراد جراحی لیفت ابرو ایجاد جای زخم، از کار افتادگی و میزان ماندگاری نتایج حاصل از آن است. با این حال لیفت ابرو با بوتاکس روشی غیر جراحی است، بنابراین هیچ جای زخمی وجود ندارد و نتایج تا ۶ ماه باقی می‌ماند.

cosmeticskinclinic

۲. لیفت و از بین بردن چین و چروک پیشانی

ابرو و پیشانی به طور معمول اولین مناطقی هستند که علائم پیری را نشان می‌دهند. لیفت ابرو (که به آن لیفت پیشانی نیز گفته می‌شود) ابروها را بالا برده تا رفع چین و چروک پیشانی انجام شود و خطوط اخم کاهش یابد. همچنین ممکن است ظاهر پلک بالایی را بهبود بخشد.

این روش به خودی خود چربی و پوست اضافی را با دقت لیفت کرده و ماهیچه‌های ناحیه پیشانی را سفت می‌کند. همچنین می‌تواند افتادگی ابروها را اصلاح کند و شیارهای عمیق بین چشم‌ها را کاهش دهد.

بوتاکس ابروها به لیفت ابرو کمک میکند.بوتاکس ابروها به لیفت ابرو کمک میکند.
بوتاکس ابروها باعث بالا رفتن و لیفت ابرو و همچنین بازتر شدن چشم‌ها می‌شود.

۳. بوتاکس خط اخم ابرو

بوتاکس یک روش درمانی محبوب برای افرادی است که می‌خواهند پوستی صاف و سفت روی پیشانی داشته باشند. این روش با شل کردن ماهیچه‌های منقبض که باعث ایجاد خطوط اخم می‌شوند، عمل می‌کند. این درمان همچنین به جلوگیری از عمیق شدن بیشتر خط اخم بین ابرو کمک می‌کند.

۴. رفع عدم تقارن ابرو و اصلاح شکل ابرو

برای قرینه کردن و فرم دادن به ابروها می‌توان بوتاکس ابرو انجام داد. برخی از افراد برای بالا و پایین‌تر بردن نوک و انتهای ابروی خود با پزشک مشورت کرده و پزشک با تزریقات نواحی مختلف و در جهات متفاوت، فرم ابرو را تنظیم می‌کند. این روش باعث متقارن کردن ابرو و اصلاح شکل آن می‌گردد.

بوتاکس ابرو قبل و بعد

تغییرات ناشی از تزریق بوتاکس ابرو را در تصویر مشاهده می‌کنید:

تصویر قبل و بعد از انجام بوتاکس ابرو را در این عکس مشاهده می کنید.تصویر قبل و بعد از انجام بوتاکس ابرو را در این عکس مشاهده می کنید.
قبل و بعد از انجام بوتاکس ابرو در این تصویر مشخص است.

بوتاکس ابرو برای چه افرادی مناسب است؟

انجام بوتاکس محدودیت سنی دارد. این روش درمانی برای افراد بالای ۱۸ سال انجام می‌شود. هم مردان و هم زنان با خطوط اخم متوسط تا شدید می‌توانند از این روش درمانی بهره ببرند. اما این روش هم مانند سایر درمان‌‌ها برخی حساسیت‌‌ها و محدودیت‌های خاص دارد. به همین خاطر انجام مشاوره پیش از تزریق بوتاکس ابرو اولین مرحله برای انجام این روش زیبایی است.

بوتاکس ابرو برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگر باردار بوده یا در دوران شیردهی هستید، بوتاکس برای شما مناسب نیست. سموم استفاده شده در این تزریقات می‌تواند به نوزادان و جنین درون رحم شما آسیب برساند.

فواید بوتاکس ابرو

از جمله فواید بوتاکس ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش در مدت زمانی کوتاه و چیزی حدود ۲۰ دقیقه انجام می‌شود.
  • نتایج آن سریع بوده و چیزی حدود ۷-۵ روز بعد قابل مشاهده است.
  • پس از انجام بوتاکس ابرو خیلی زود به روند عادی زندگی بازمی‌گردید و محدودیت خاصی برای شما ایجاد نخواهد شد.
  • این روش غیر جراحی بوده و به دلیل نداشتن هیچگونه برش و بخیه، بدون جای زخم است.
  • مورد تایید FDA است و در صورت تجویز توسط متخصص بی خطر است.
  • می‌تواند با سایر درمان‌های لیفت چشم غیر جراحی ترکیب شود.
  • نتایج آن موثر است.

می‌خوای ابروهات لیفت بشه؟

برای تزریق بوتاکس نوبت بگیر.

نحوه انجام بوتاکس ابرو

لیفت ابرو چگونه انجام می شود؟ بوتاکس سیگنال‌های مغز را که به ماهیچه‌های خاصی دستور منقبض شدن می‌دهند، قطع و میزان حرکت آن عضلات خاص را کاهش می‌دهد. در لیفت ابرو با بوتاکس، بوتاکس ماهیچه‌های صورت را که ابروها را به سمت پایین می‌کشند، شل می‌کند.

متن انگلیسی:
Botox injections can only provide a limited amount of lift to the eyebrows and may not be suitable for individuals with more significant sagging or drooping
ترجمه متن:
تزریق بوتاکس فقط می‌تواند مقدار محدودی از ابروها را بالا ببرد و ممکن است برای افرادی که افتادگی شدیدتری در این ناحیه دارند مناسب نباشد.

myacare

محل تزریق بوتاکس ابرو

بوتاکس به عضلاتی که ابروها را به سمت پایین می ‌کشند مانند ماهیچه‌های موج دار و ماهیچه‌های پروسروس  (ماهیچه هرمی بین) تزریق می‌شود. با شل کردن این ماهیچه‌ها، این سم می‌تواند به مقابله با کشش رو به پایین آن‌ها کمک کند و در نتیجه لیفت ابرو با ظاهری طبیعی ایجاد شود.

میزان ماندگاری بوتاکس ابرو

بنابر گفته برخی بیماران نتایج بوتاکس ابرو تا ۶ ماه بعد از انجام آن قابل مشاهده است. اما از نظر برخی متخصصین به طور واقع بینانه نتایج بوتاکس ابرو چیزی حدود ۴-۳ ماه باقی می‌ماند.

آمادگی قبل از بوتاکس ابرو

یک هفته قبل از تزریق بوتاکس ابرو از مصرف برخی داروها و مکمل‌ها اجتناب کنید چرا که می‌توانند باعث خونریزی بیشتر و کبودی شوند. این داروها و مکمل‌ها را در ادامه نام برده‌ایم: 

موارد ممنوعه توضیحات
داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن، باید قبل از بوتاکس ابرو متوقف شوند.
الکل باید چند روز قبل از بوتاکس مصرف نشود.
مکمل‌های روغن ماهی قبل از بوتاکس مصرف نشوند تا از افزایش خطر خونریزی جلوگیری شود.
ویتامین E باید قبل از بوتاکس مصرف نشود تا از افزایش خطر خونریزی جلوگیری شود.
داروهایی که باید قبل از بوتاکس ابرو از آنها اجتناب کرد.

به این نکته توجه داشته باشید که باید قبل از قطع هرگونه داروی ضروری حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مراقبت های بعد از بوتاکس ابرو

پس از بوتاکس ابرو این مراقبت‌ها را جدی بگیرید:

  • پس از انجام بوتاکس ابرو تا چهار ساعت دراز نکشید چرا که دراز کشیدن خیلی زود می‌تواند بوتاکس را به اطراف صورت حرکت دهد.
  • حداقل چهار ساعت بعد از آن ناحیه تحت درمان را مالش ندهید، زیرا این کار می‌تواند باعث جابجایی بوتاکس و افزایش کبودی شود.
  • تا ۲۴ ساعت ورزش نکنید. افزایش جریان خون ناشی از ورزش می‌تواند باعث جابجایی مواد بوتاکس شود.

چند وقت بعد از کاشت ابرو میتوان بوتاکس کرد؟

برای انجام بوتاکس ابرو تا ۳ ماه بعد از کاشت ابرو صبر کنید. در این مدت تورم اطراف ابرو برطرف شده و ابروها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

بعد از فیبروز ابرو میشه بوتاکس زد؟

بعد از انجام یک درمان میکروبلیدینگ و پس از بهبود کامل می‌توانید بوتاکس انجام دهید. در نظر گرفتن زمان انجام بوتاکس پس از میکروبلیدینگ بسیار مهم است. حداقل ۲ هفته پس از درمان میکروبلیدینگ صبر کنید و پس از آن بوتاکس انجام دهید.

می‌خوای بعد از فیبروز ابرو، بوتاکس تزریق کنی؟ هر سوالی داری از پزشک بپرس.

عوارض بوتاکس ابرو

برخی از عوارض بوتاکس ابرو عبارتند از:

  • کبودی
  • سردرد
  • عفونت
  • افتادگی پلک
  • عدم تقارن بین ابروها و پیشانی
  • افتادگی ابروها (پتوز ابرو)
  • عدم کنترل عضلانی برای بالا بردن ابروها

افتادن وسط ابرو در بوتاکس اخم

افتادگی ابرو بعد از تزریق بوتاکس می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. یکی از دلایل آن این است که سم بوتولینوم بیش از حد بین ابروها تزریق شود یا روش تزریق درست نباشد. حتی می‌تواند ناشی از تزریق خیلی کم بوتاکس به ماهیچه‌ها باشد.

تورم بالای ابرو بعد از بوتاکس

تورم بعد از تزریق بوتاکس چیز عجیبی نیست، اگرچه باید به خاطر داشته باشید که این تورم تنها باید حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از درمان باقی بماند. اگر تورم برای مدتی طولانی‌تر باقی بماند ممکن است واکنش آلرژیک اتفاق افتاده باشد.

هزینه بوتاکس ابرو در کلینیک

برای اطلاع از هزینه بوتاکس ابرو می‌توانید به کلینیک مراجعه کنید. در کلینیک امکان مقایسه هزینه و خدمات مراکز مختلف برای شما فراهم شده است. شما می‌توانید در زمانی کوتاه بهترین مرکز را برای انجام بوتاکس ابرو انتخاب کنید.

جهت اطلاع از هزینه بوتاکس صورت در کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

برای حفظ اثرات بوتاکس ابرو از مالش آن ناحیه خودداری کنید.برای حفظ اثرات بوتاکس ابرو از مالش آن ناحیه خودداری کنید.
برای حفظ اثرات بوتاکس ابرو باید مراقبت‌های بعد از آن را جدی گرفت.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

لیفت ابرو با بوتاکس می‌تواند به درمان چین‌وچروک‌های ناحیه پیشانی و اطراف ابرو کمک کند. این روش همچنین می‌تواند ارتفاع و مدل ابروها را تغییر دهد. همچنین ممکن است با روش‌های دیگر مانند بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ترکیب شود.

به خاطر داشته باشید که بوتاکس ابرو یک راه حل دائمی برای از بین بردن خطوط اخم نیست. برای انتخاب این روش یا سایر روش‌های درمانی باید از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید. وبسایت یک مرجع کامل برای پیدا کردن بهترین پزشکان در زمینه بوتاکس ابرو است. شما می‌توانید نوبت مشاوره حضوری یا آنلاین خود را در زمانی کوتاه از دریافت کنید.

قبل از انجام بوتاکس ابرو حتما با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

مراقب زیبایی شماست!



منبع