بوتاکس دور چشم چیست؟ کاربرد، عوارض و مراقبت های بعد از بوتاکس اطراف چشم


بوتاکس دور چشم که به بوتاکس خطوط پنجه کلاغی هم معروف است همان چیزی است که چشم پزشکان با تزریق آن در اطراف یا زیر چشم در مرحله اول سعی بر رفع خطوط و آثار پیری پوست در این ناحیه می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از بیماری‌ها مانند تنبلی چشم، پرش پلک، میگرن، افتادگی پلک، ریزش اشک یا خشکی چشم هم با این روش کاربردی قابل کنترل و درمان است. در ادامه بیشتر از چیزی که گفته‌ایم درباره بوتاکس دور چشم و مزایا و معایب آن بخوانید. برای انجام دادن این تزریق هم سری به وبسایت بزنید و نوبت خود را از متخصص پوست و مو در سریع‌ترین زمان ثبت کنید.

‏بوتاکس دور چشم چیست؟

بوتاکس چیست؟ در این روش از سم بوتولیسم استفاده می‌شود. بوتاکس دور چشم به طور خاص برای نرم و برطرف کردن خطوط پنجه کلاغی، خطوط “۱۱” و حتی برطرف کردن مشکل نامتقارن بودن پلک‌ها یا ابروها انجام می‌شود.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

‏کاربرد بوتاکس دور چشم

بوتاکس دور چشم چه کاربردی دارد؟ در ادامه کاربردهای آن را بخوانید:

کاربرد توضیحات
رفع خطوط اخم یا یازده بالای بینی کاهش یا از بین بردن خطوط عمودی بین ابروها که به هنگام اخم کردن ایجاد می‌شوند، با استراحت دادن به عضلات مربوطه.
برطرف کردن خطوط پنجه کلاغی کاهش چروک‌ها و خطوط گوشه بیرونی چشم با استراحت دادن به عضلات اطراف چشم، که موجب صاف شدن پوست می‌شود.
رفع خطوط افقی روی پیشانی استفاده از بوتاکس برای استراحت دادن به عضلات پیشانی، که به نوبه خود خطوط افقی عمیق روی پیشانی را کاهش داده یا از بین می‌برد.
رفع وضعیت نامتقارن پلک‌ها یا ابروها تنظیم فعالیت عضلات به منظور ایجاد تقارن بیشتر بین دو طرف صورت، خصوصاً در اطراف چشم‌ها و ابروها.
درمان تنبلی چشم استفاده در موارد خاص برای کمک به بهبود عملکرد عضلانی و کاهش علائم مرتبط با تنبلی چشم.
درمان پرش پلک کمک به کاهش فعالیت بیش از حد عضلات پلک که موجب پرش پلک می‌شود، با استفاده از بوتاکس برای آرام کردن این عضلات.
کمک به کاهش عوارض میگرن کاهش تعداد و شدت حملات میگرنی در برخی افراد با استراحت دادن به عضلات اطراف سر و گردن که ممکن است در ایجاد سردرد نقش داشته باشند.
رفع افتادگی پلک بوتاکس می‌تواند به طور موقت فعالیت عضلاتی که موجب کشیده شدن پوست اطراف چشم به سمت پایین می‌شوند را مهار کند، به این ترتیب موجب بهبود ظاهر افتادگی پلک می‌شود.
درمان ریزش اشک یا خشکی چشم در برخی موارد، بوتاکس می‌تواند به تنظیم ترشح اشک کمک کند، که به نفع بیماران با مشکلات خاص چشمی مانند ریزش بیش از حد اشک یا خشکی چشم است.
کاربردهای بوتاکس اطراف چشم

‏بوتاکس دور چشم آقایان

رایج‌ترین نواحی برای تزریق بوتاکس در مردان نقاط گوشه چشم برای جلوگیری از ایجاد و افزایش خطوط پنجه کلاغی است. در این تزریق با تضعیف انقباضات عضلانی و مسدود کردن سیگنال‌های عصبی، پوست بالای عضله صورت می‌تواند صاف و بدون چین و چروک بماند. برای مردانی که دارای چین و چروک‌های عمیق پیشانی و خطوط پنجه کلاغی هستند، بوتاکس می‌تواند راهی با بازگشت به چهره قبلی باشد.

‏بوتاکس دور چشم گربه ای

در تزریق بوتاکس چشم گربه‌ای، بوتاکس به عضلات اطراف چشم و ابرو تزریق می‌شود. هدف از این روش تزریق، شل کردن ماهیچه‌هایی است که ابروها را به سمت پایین می‌کشند و ظاهری خسته یا عصبانی ایجاد می‌کند. شما می‌توانید به کمک این روش، ابروها را کمی بلند کنید و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به چهره خود ببخشید.

بوتاکس دور چشم هم برای زیبایی و هم درمان استفاده می شود.بوتاکس دور چشم هم برای زیبایی و هم درمان استفاده می شود.
برای کاهش خطوط دور چشم، کاهش علائم میگرن و رفع عدم تقارن ابروها می‌توان بوتاکس دور چشم انجام داد.

‏بوتاکس دور چشم برای چه افرادی مناسب است؟

این نوع درمان یک گزینه ایده آل برای بیمارانی است که می‌خواهند از جراحی پلک اجتناب کنند. برای رفع چروک دور چشم می‌توانید از این روش استفاده کنید.

‏چه افرادی نباید بوتاکس اطراف چشم انجام دهند؟

تزریق بوتاکس اطراف چشم به دلیل ماهیت حساس این ناحیه خطرناک است. تزریق بوتاکس برای افرادی که بیماری‌های خاص و مزمن دارند نباید انجام شود. اسکلروز جانبی آمیوتروفیک که اغلب با نام بیماری لو گریگ شناخته می‌شود و همچنین میاستنی گراویس و سندرم لامبرت ایتون از جمله این بیماری‌ها هستند.

علاوه بر این موارد، افرادی که باردار هستند، یا در دوران شیردهی قرار دارند یا مبتلایان به بیماری عصبی نباید بوتاکس دور چشم انجام دهند. از آنجایی که بوتاکس برای همه چین و چروکها موثر نیست، ابتدا با پزشک مشورت کنید. به یاد داشته باشید که اگر به پروتئین شیر گاو حساسیت دارید، نباید تزریق بوتاکس انجام دهید.

متن انگلیسی:
It is important to note that not all types of wrinkles are mitigated with Botox. For instance, patients whose cosmetic problems include fine lines caused by sun damage and deep creases due soft tissue atrophy (shrinkage) will achieve no or very little improvement from this treatment
ترجمه متن:
توجه به این نکته ضروری است که همه انواع چین و چروک با بوتاکس از بین نمی‌روند. به عنوان مثال، بیمارانی که مشکلات زیبایی آن‌ها شامل خطوط ریز ناشی از آسیب نور خورشید و چین‌های عمیق ناشی از آتروفی بافت نرم (چروکیدگی) است، از این درمان هیچ بهره‌ای نبرده یا بهبودی کمی را مشاهده می‌کنند.

plasticsurgery

‏فواید بوتاکس دور چشم

فواید تزریق بوتاکس دور چشم عبارتند از:

  • از بین بردن عمق خطوط و چین و چروک‌های اطراف چشم
  • از بین بردن خطوط پنجه کلاغی
  • ایجاد تعادل در صورت
  • اصلاح فرم نامتقارن پلک‌ها و ابروها
  • رفع افتادگی پلک

خطوط پنجه کلاغی اطراف چشمت زیاد شده؟

برای تزریق بوتاکس نوبت بگیر.

‏نحوه انجام بوتاکس دور چشم (بوتاکس دور چشم چگونه است؟)

یک پزشک متخصص دوز تجویز شده بوتاکس را به عضلات اطراف خطوط چشم تزریق می‌کند. این سم به طور موقت ماهیچه‌ها را فلج کرده و توانایی دریافت سیگنال‌های عصبی که معمولاً باعث انقباض می‌شود، از بین می‌برد. بعد از انجام این تزریق به مرور زمان چین و چروک‌های صورت ناپدید شده و ناحیه تحت درمان تا زمانی که اثر دارو از بین برود صاف به نظر می‌رسد.

‏بوتاکس دور چشم چند روز بعد اثر میکنه؟

بعد از ۵ تا ۷ روز، شروع به دیدن اثرات آن خواهید کرد. در این مدت  ناحیه صاف‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. اثر کامل و نهایی تزریق بوتاکس دور چشم هم بین ۱۰ تا ۱۴ روز بعد مشاهده می‌شود.

‏آمادگی قبل از بوتاکس دور چشم

به منظور آمادگی برای تزریق بوتاکس دور چشم موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • توصیه می‌شود حداقل یک هفته قبل از انجام بوتاکس دور چشم مصرف الکل را متوقف کنید. الکل می‌تواند خون شما را رقیق کند و خطر کبودی پس از انجام این روش درمانی را افزایش دهد.
  • داروهای ضد التهابی مختلف اثر رقیق کنندگی خون مشابهی دارند و می‌توانند خطر تورم و کبودی را افزایش دهند. اگر در حال مصرف داروهای ضد التهابی هستید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • معمولاً چهار ساعت تا یک روز بعد از تزریق بوتاکس ورزش کردن ممنوع است.
  • قبل از بوتاکس از مصرف مواد آرایشی، لوسیون‌های برنزه کننده یا لایه برداری شیمیایی خودداری کنید. این مواد می‌توانند با تزریق بوتاکس تداخل داشته باشند و منجر به قرمزی، تورم، درد و حتی عفونت شوند.
  • آبرسانی خوب پوست برای کمک به سلامت آن مهم است. قبل از تزریق بوتاکس، برای جلوگیری از خشکی و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، آبرسانی به پوست خود را فراموش نکنید.
  • درست قبل از درمان بوتاکس، صورت خود را با آب و یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا هرگونه چربی اضافی، مواد آرایشی یا مواد مرطوب کننده‌ای که ممکن است روی پوست باشد از بین بروند.

‏مراقبت های بعد از بوتاکس دور چشم

برای اینکه بیشترین نتیجه را از تزریق بوتاکس دور چشم ببینید، لازم است که علاوه بر رعایت مراقبت‌های پیش از انجام آن، مراقبتهای بعد از بوتاکس را هم جدی بگیرید. مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس دور چشم عبارتند از:

  • لمس نکردن یا مالش ناحیه تحت درمان
  • اجتناب از انجام سایر روش‌های درمانی
  • دوری از هرگونه ماساژ صورت
  • خودداری از دراز کشیدن روی صورت
  • دوری از قرار گرفتن در معرض مستقیم حرارت (حداقل به مدت ۴ ساعت سونا، جکوزی یا اتاق برنزه نروید. این کار به جلوگیری از کبودی کمک می‌کند؛ زیرا گرما می‌تواند فشار خون را افزایش دهد.)
  • اجتناب از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون
  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده از سمت پزشک
  • خم نکردن سر رو به پایین
  • درست خوابیدن
  • استفاده از کمپرس آب سرد به منظور برطرف کردن برخی عوارض احتمالی
  • عدم مصرف الکل و دخانیات
  • پرهیز از مصرف داروهای ضدالتهاب، آسپرین، ایبوپروفن، استامینوفن و ویتامین E
  • دوش نگرفتن و حمام نکردن تا چند ساعت پس از تزریق 
  • عدم انجام ورزش و فعالیت سنگین
مراقبت های بعد از بوتاکس دور چشم را از پزشک بپرسید.مراقبت های بعد از بوتاکس دور چشم را از پزشک بپرسید.
انجام ‏مراقبت های بعد از بوتاکس دور چشم برای افزایش تاثیر این روش درمانی ضروری است.

‏عوارض بوتاکس دور چشم

مضرات بوتاکس دور چشم عبارتند از:

  • مشکل در بستن چشم‌ها
  • بی حسی در چشم
  • افتادگی چشم
  • تورم در پلک پایین
  • کبودی
  • خونریزی
  • غش کردن
  • سرگیجه
  • قرمزی پوست
  • درد در محل تزریق

‏ورم دور چشم بعد از بوتاکس

تورم به دنبال تزریق بوتولینوم می‌تواند ناشی از کبودی (ناشی از خونریزی رگ‌های خونی کوچک) باشد که باعث تورم هم می‌شود. تورم بعد از بوتاکس دور چشم همچنین می‌تواند به دلیل شل شدن عضلات اربیکولاریس هم اتفاق بیفتد.

‏آیا بوتاکس دور چشم باعث افتادگی پلک میشود؟

شایع‌ترین واکنش منفی به تزریق بوتاکس، افتادگی پلک است که به آن پتوز یا بلفاروپتوز هم می‌گویند. اکثر مردم به این عارضه دچار نمی‌شوند. اما حدود ۵ درصد از افرادی که بوتاکس انجام می‌دهند دچار افتادگی پلک می‌شوند.

اگر پزشکی ماهر تزریق بوتاکس را انجام دهد این عدد به کمتر از ۱% می‌رسد. مشکل افتادگی پلک اگرچه ممکن است در موقعیت‌های اجتماعی باعث خجالت شود، اما تهدیدی برای زندگی نیست و معمولاً در عرض ۳ تا ۴ ماه و با از بین رفتن بوتاکس برطرف می‌شود.

نگران افتادگی پلک بعد از بوتاکس هستی؟ از بهترین متخصص‌ها نوبت بگیر.

‏هزینه بوتاکس دور چشم در کلینیک

تمامی هزینه‌های مربوط به بوتاکس دور چشم را می‌توانید در کلینیک مشاهده کنید. برای آگاهی از هزینه بوتاکس دور چشم در کلینیک کافیست به وبسایت مراجعه کنید. با قیمت‌های باورنکردنی پزشکان با تجربه و متخصص زیادی روبه‌رو خواهید شد.

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که بخاطر هزینه بالای برخی از روش‌های درمانی و زیبایی از انجام آن‌ها خودداری می‌کنید، در کلینیک گزینه ایده‌آلی را با قیمتی بسیار مناسب برای خود پیدا خواهید کرد.

‏نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

شاید بعد از خواندن این مقاله مصمم شده باشید که برای جوانسازی پوست اطراف چشم، افزایش کشیدگی و بزرگ‌تر کردن فرم چشم‌هایتان بوتاکس دور چشم انجام دهید. اگر پزشکی برای انجام این کار سراغ ندارید با مراجعه به وبسایت می‌توانید بهترین متخصص پوست را پیدا کنید.

شما می‌توانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

مراقب زیبایی شماست!



منبع