کشف کنید رژیم های کتوژنیک چیست

رژیم های کتوژنیک چیست رژیم های کتوژنیک دوره ای یا هدفمند روش های تغذیه ای پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران حرفه ای استفاده می 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 شوند. قبل از اینکه پزشکان یا محققان بتوانند بین کتو و MS ارتباطی پیدا کنند ، آنها به نمونه های بیشتر و تحقیقات دقیق تر نیاز دارند. رژیمهای مد روز اغلب همراه با ادعاهای اغراقآمیزی همچون کاهش وزن سریع (معمولاً بیش از ۱ کیلوگرم در هفته) هستند و ادعاهای بهبود سلامتی به کمک سمزدایی و گاهی پیشنهادهای خطرناک همانند انتخاب وعدههای بسیار محدود و ناچیز غذایی را نیز مطرح میکنند که در برخی مواقع، پیشنهادهای غیر خوراکی و نامعقولی همچون کرک پنبه هم در آنها یافت میشود. با این حال ، برخی از مطالعات گزارش می دهند که نوشیدن نوشابه رژیمی با 6 تا 121 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت است. نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. اگر تمایل به نوشیدن شیک های پروتئین بعد از اتمام تمرین دارید ،فقط کافیست مطمئن شوید که در طول روی به مقدار زیاد پروتئین دریافت نکرده اید. در این رژیم شما با یک اشتباه ۱۹ نخواهید شد بلکه ۰ می شوید!

مرحله 4: زمانی که سطح کتون خون شما به یک نقطه خاص می رسد، وارد حالت کتوز می شوید. هنگامی که تجربه های شخصی بیشتری درباره رژیم لاغری کتوژنیک به دست آورید ، می توانید میزان پروتئین دریافتی روزانه خود را نیز به مقدار دقیق مشخص کنید. در رژیم کتوژنیک شما می بایست دریافت کربوهیدرات روزانه خود را کاهش دهید بنابراین مصرف انواع نان ها و برنج و شیرینی جات در این رژیم بسیار محدود می شود . همانطور که میدانید گرانولا، خوراکیهای شیرین و نان برای شما ممنوع است. فرضیه رژیم غذایی کتو این است که بدن شما به طور معمول از کربوهیدرات برای تولید گلوکز (قند) برای انرژی استفاده میکند. رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری سریع است که بواسطه اجرا آن، بدن به جای قند، مواد کتونی را تولید و مورد استفاده قرار میدهد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین و چربی برای تولید انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن کمک کند. می توانید از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کنید تا به بدن خود شوک وارد کنید. از بهترین نوشیدنی ها در رژیم کتوژنیک میتوان به چای اشاره کرد که مصرف آن برای افزایش چربی سوزی، کاهش قند خون خوب است، ولی تعداد کثیری از افراد نمیتوانند چای را بدون قند و یا شکر مصرف کنند.  This was g ener​ated wi​th GSA Co nt en᠎t Genera᠎tor DEMO!

اصطلاح فست در رژیم کتوژنیک چیست

همچنین شواهد نشان داده است که مصرف چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک لاغری باعث افزایش سطح LDL یا همان «کلسترول بد» خون میشود که میتواند منجر به بیماریهای قلبی شود. جالب اینجاست که کاهش مصرف چربی نسبت به گروهی که کربوهیدرات را محدود کرده اند ، منجر به کاهش کمی چربی در بدن می شود. آجیل و دانهها برای قلب مفید و سرشار از فیبر هستند و ممکن است منجر به روند پیری سالمتری شوند. با این حال اگر کودک ۲ یا ۳ داروی ضد تشنج را بدون موفقیت تجربه کرده است یا از مصرف داروها اثرات جانبی جدی متوجه وی است رژیم کتوژنیک شانسی جهت داشتن زندگی طبیعی در اختیار او قرار میدهد. از یک عضو خانواده یا دوستتان کمک بخواهید تا شما را در پیادهروی یا ورزش همراهی کند. هنگام آغاز رژیم کتوژنیک، بالقوه است بخواهید اجتناب کرده اند بازدید صبحگاهی شخصی به استارباکس . در بیمارانی که این رژیم مفید واقع میشود، نیمی ظرف ۵ روز، شاهد کاهش تشنجها هستند (در صورتی که رژیم غذایی با ۱ تا ۲ روز گرسنگی اولیه شروع شده باشد)، سه چهارم ظرف ۲ هفته و ۹۰٪ ظرف ۲۳ روز، شاهد کاهش تشنجها خواهند بود. میوه ها(میوه خشک) ، لوبیا ، غلات سبوس دار و سبزیجات را که به طور مداوم با کاهش بیماری مرتبط هستند ، محدود کنید.

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان

قبل از شروع هر رژیم جدید با پزشک خود صحبت کنید. یعنی در زمان اجرای رژیم دوره ای ۵۰٪ مواد مصرفی مربوط به کربوهیدرات می شود و نصف باقی مانده را چربی و پروتئین تشکیل نی دهد. پیشنهادات مربوط به مواد اولیه به شما کمک می کند تا دستورالعمل ها را به راحتی بپزید و یکی از بهترین برنامه لیست مواد غذایی کتوژنیک است. تحقیقات بسیاری نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک مؤثرترین رژیم برای کاهش وزن است که کمترین ریسک را برای بیماریهای ناشی از رژیم بهدنبال دارد. امروزه افراد سبک سالم زیستی را بر می گزینند و تمایل بسیاری به گرفتن رژیم لاغری مختلف از خود نشان می دهند. مواد غذایی که برای این نوع تهیه می شود بر اساس چربی می باشد. رژیم لاغری استاندارد به محدودیت صحیح مواد اعتقاد دارد، نه حذف آنها. خوشبختانه شیرین کننده های کم کربوهیدرات دیگری وجود دارند که شما میتوانید از آنها به عنوان جایگزینی برای شکر در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. در اوایل دهه ۲۰۰۰ حدود ۲۰ نوع داروی ضد تشنج وجود داشت که به مبتلایان صرع داده میشد. فقط کاملاً متفاوت می تواند.این ماده موضوع به این علت ایجاد است کدام ممکن است برنامه کاهش وزن مرحله انسولین را تثبیت می تدریجی را انتخاب کنید و انتخاب کنید سیستم بدن ما خواهید داشت را در جهت تأمین منبع مفید نشاط برای ذهن را انتخاب کنید و انتخاب کنید احساس بدن ما سوق می دهد.

پاسخ: بله. اما باید دقت داشت که حتما و در ابتدای راه میزان ورود و دریافت مواد غذایی کربوهیدراتی را در حد بسیار کم نگه دارید، در غیر اینصورت روند افزایش وزن نسبتا شدید در انتظارتان خواهد بود. شما در یک رژیم کم کربوهیدرات قرار خواهید گرفت و از مواد غذایی شامل سبزیجات، میوه ها و آجیل تغذیه می کنید. وقتی سبک کتو را در تغذیه میپذیرید باید تمام وعدهها را با تفکر و برنامهریزی آماده کنید. مصرف سبزیجات و میوه ها در رژیم کتو باید محدود باشد زیرا کربوهیدرات این مواد هم در رژیم غذایی محاسبه میشوند و میزان کربوهیدرات نباید از میزان معینی بیشتر باشد. در این مقاله می خواهیم هر آنچه که در مورد این رژیم غذایی باید بدانیم و تمام باید ها و نباید های این رژیم غذایی را و اینکه چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند را عنوان کرده و به تفصیل آن را شرح دهیم. در مجموع، نتایج حاصل از مطالعات پیشبالینی اگر چه حاوی تناقضاتی بود اما بیشتر به نفع اثرات ضد تومور این رژیم در سرطانهای سفت بود تا اثرات تومورزایی آن. از آنجایی که در این رژیم غذایی، برخی از مواد غذایی به طور کامل حذف می شود و برخی نیز به اندازه به بدن نمی رسد به همین دلیل زنان باردار و زنان شیرده نباید از این رژیم غذایی استفاده نمایند.

انواع غذا در رژیم کتوژنیک

اما برای اینکه بخواهیم این رژیم را انتخاب کنیم باید بدانیم چه کسی می تواند این رژیم را دریافت کند و چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند. در این رژیم چه چیزهایی میتوانیم رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر بخوریم؟ با درک اینکه بیشتر روزها چه تعداد کربوهیدرات مصرف می کنید شروع کنید. پروتئین آبپنیر: میتوانید نصف ملاقه پروتئین آبپنیر را به میلکشیک یا ماست اضافه کنید تا مصرف پروتئین روزانهتان افزایش یابد. اما سبزیجات نشاستهدار مانند سیب زمینی و چغندر میزان زیادی کربوهیدرات دارند؛ بهتر است سیبزمینی و چغندر را در زمان رژیم غذایی خود به کلی حذف کنید یا مصرف آن را کم کنید. اگر از خوردن تخم مرغ برای صبحانه خسته شدهاید، اسموتی کره بادام زمینی یک صبحانه کتوژنیک خیلی خوب است. از سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کنند (هویج، شلغم، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین) اجتناب کنید و بیشتر روی مصرف سبزیجات غیر نشاسته ای تمرکز کنید. اگرچه این رژیم فواید بسیاری دارد اما نکته بسیار مهم آن است که هرگونه تصمیمگیری دربارهی شروع، ادامه و پایان این رژیم میبایست زیر نظر متخصص تغذیه باشد. بسیاری از پزشکان آن را غیرضروری یا بسیار آزاردهنده ارزیابی کردند.

برنامه کامل رژیم کتوژنیک

پروتئین وی (Whey): نوعی مکمل غذایی که میتوان برای افزایش دریافت پروتئین روزانه از آن در تهیه شیکها یا داخل ماست استفاده کرد. زمانی که میزان پروتئین و کربوهیدرات مورد نظر خود را تنظیم کردید ، الباقی کالری روزانه خود را با چربی پر کنید. کلید رعایت هر رژیم غذایی تنوع زیاد است و ما بیش از 40 ایده برای صبحانه آسان و خوشمزه برای شما داریم که میتوانید امتحان کنید. مثل بستنی است. آن را امتحان کنید و بعداً از ما تشکر کنید. از استویا برای هر چیزی میتوان استفاده کرد، از نوشیدنی گرفته تا بستنی و کیک و مربا و خوراکی های دیگر. در این رژیم غالبا هر چیز شیرینی حذف میشود و مطمئنا شکر در اولویت این مواد قرار دارد ولی اگر برای شیرینی جات، نوشیدنی ها، دسر، غذاهای خودمان از استویا استفاده کنیم نه تنها هیچ ضرری ندارد و از رژیم خارج نمیشویم. زمانی که کربوهیدرات حذف شود در عمل فرد چیز زیادی نمیخورد و انتخابهای غذایی زیادی ندارد. پیروی از رژیم کتو سطح انسولین را به طور چشمگیری کاهش میدهد که میتواند به فرد کمک کند به ذخایر چربی بدن خود برای انرژی دسترسی داشته باشد.

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک

روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. در سال ۱۹۲۱ پزشکی در مرکز پزشکی مایو به نام دکتر وایلدر رژیمی برای بیماران صرعی ایجاد نمود که تغییرات بیوشیمیایی در حالت گرسنگی و روزه داری را شبیه سازی نمود؛ شامل کتوز، اسیدوز و کمآبی. مقادیر کتونی در صورتی که رژیم به طور صحیح کار کند باید بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد. شیرین کننده طبیعی استویا به عنوان یکی از موادی است که در رژیم کتوژنیک مجاز به مصرف آن هستید. از آنجایی که بیس رژیم کتوژنیک، بر دریافت چربی استوار می باشد به همین دلیل افرادی که با بیماری های کیسه صفرا و یا پانکراس درگیر هستند به هیچ وجه مجاز به دریافت این رژیم نمی باشند. 2. رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک با پروتئین متوسط، چربی زیاد و کربوهیدرات کم تنظیم میشود. پس لازمه رژیم کتو محدود کردن شیرین کننده هایی چون عسل و شکر است. برای کسانی که دیابت دارند و همچنین کسانی که به دنبال رژیم لاغری هستند، شیرین کننده طبیعی استویا میتواند بسیار مناسب باشد چون جذب بدن نمیشود ولی کام شما را شیرین میکند. سعی کنید از شیرین کننده های دیگر استفاده نکنید چون باعث افزایش سطح قند خون میشوند و یا ممکن است برای رژیم کتو مناسب نباشند.

نمونه رژیم های کتوژنیک

اما در پس تمام این رژیم ها باید به این توجه نمود که آیا بدن ما توانایی و کشش پذیرش چنین رژیمی را دارد و می تواند آن را تحمل کند یا نه؟ رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم بزند. ماهی و میگو اولین گروه از مواد غذایی هستند که می توانید بدون زحمت در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم به شما اجازه میدهد در دورههای تمرینات شدید و سنگین، کربوهیدرات را اضافه کنید. اگر میخواهید از شیرین کننده در دستور غذایی خود استفاده کنید. شما میتوانید با جایگزین کردن شیرین کننده های دیگر مثل استویا و اریتریتول و زایلیتول بدون هیچ نگرانی کام خود را شیرین کنید. بنابراین به این نتیجه میرسیم شیرین کننده طبیعی استویا بهترین شیرین کننده دنیاست و تاکنون هیچ ضرری برای آن ثابت نشده است البته از این نکته هم نباید غافل شویم که مصرف اریتریتول و زایلیتول به مراتب خیلی بهتر از مصرف شکر سفید و قند است زیرا کالری و کربوهیرات کمی دارد. در طول رژیم گوشتخواری، نباید هیچ یک از مواد غذایی و خوراکیهای زیر استفاده شوند.