چگونه یک رژیم های کتوژنیک را به زمین بزنیم

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 را بسیار شنیدهاید. اسیدهای چرب موجود در تن ماهی از نوع اشباع نشده هستند. در واقع روزانه با مصرف چند دانه بادام زمینی در زمان های مشخص، بدن مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت میکند و میل به خوردن غذا یا تنقلات مضر که یکی از عوامل مبتلا شدن به کبد چرب است، کاهش مییابد.یکی دیگر از مغزهای آجیل برای کبد چرب گردو است. بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند. در این رژیم غذایی که به رژیم کتو نیز مشهور است، کربوهیدارتهایی که هضم و جذب آسانی دارند، مثل شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید به کمترین میزان ممکن میرسد. به همین دلیل نیاز است با عوارض رژیم کتوژنیک نیز آشنا باشیم. رژیم کتوژنیک هدفمند به فرد این اجازه را میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند.

کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

این رژیم برای بدنسازها مناسب است. شاید در نظر اول اینطور به نظر نرسد اما رژیم کتو میتواند برای آکنه هم مفید باشد. زیرا اقدام به کاهش وزن میتواند سلامتی شما را تحت تاثیر قرار بدهد و به همین منظور باید از یک رژیم قاعدهمند و درست، تحت نظر مشاور پیروی کنید. زیرا این خوراکی فاقد کربوهیدرات است و منبعی از چربیهای سالم میباشد. زیرا تن ماهی ارزش غذایی بالایی دارد. اما به صورت کلی ارزش غذایی بسیار بالایی در این خوراکی وجود دارد. تن ماهی دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. از مصرف غلات، مواد غذایی دارای نشاسته و حبوبات بپرهیزید. علاوه بر این تهیه یک لیست خرید می تواند مانع از این شود که شما مواد غذایی ناسالم را در سبد غذایی خود قرار دهید. همانطور که گفته شد، در این رژیم باید میزان مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانید و تا حدامکان از خوراکیهایی استفاده کنید که چربی بالایی دارند. به این ترتیب، میتوانند متابولیسم بدن خود را تقویت و سوخت و ساز بدن را افزایش دهند. البته میزان تاثیر آن به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد و نمیتوان عدد دقیقی برای آن بیان کرد. به واسطه داشتن آمینواسید آرجینین که باعث دفع سم آمونیاک میشود و همچنین داشتن گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا ۳ در سم زدایی کبد نقش به سزایی دارد.

رژیم کتوژنیک چگونه است

هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند ؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند. رژیم کتوژنیک استاندارد (Standard ketogenic diet) برای تازهکارها مناسب است. در رژیم کتو میتوانید غذاهایی که چربی دارند و از کربوهیدرات تشکیل نشدهاند را میل کنید. اکثر مردم از رژیم کتوژنیک فقط برای افزایش فعالیت ذهنی خود استفاده میکنند. رژیم کتوژنیک اخیرا روی 1900 نفر برای درمان بیماری صرع مورد استفاده قرار گرفته است.این روش هنوز هم یکی از بهترین روش های درمان برای کودکانیست که بیماری صرع خارج از کنترل دارند. اما توصیه ما این است که از این محصول در خوراکیهایی استفاده کنید که کربوهیدرات زیادی نداشته باشند. اما قبل از شروع این رژیم بهتر است باید ها و نباید های آن را بدانید. کتون نوعی مولکول انرژیزا است که کبد از چربی ذخیره شده تولید میکند. چربی مصرفشده، در وضعیت کتوز، در کبد به کتون تبدیل میشود که میتواند انرژی مورد نیاز مغز را هم تامین کند. هنگامی که این اتفاق میافتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار میکند؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل میکند که میتواند انرژی را برای مغز فراهم کند. This po᠎st was c​reated wi th G​SA  C᠎on tent Generator DE MO!

همچنین پروتئین برخی از این رژیم است. رژیم کتو برخلاف رژیمهایی که در آنها میزان مصرف چربی کم میشود، عمل میکند ولی در مواردی حتی بسیار بیشتر از این دسته رژیمها موثر بوده است. در واقع چاره این کار این است که چربیهای مفید و اشباع نشده را جایگزین چربیهای غیر مفید کنید. دوم اینکه چربیهای اشباع نشده به چربیسوزی کمک میکنند. مطالعات نشان میدهد که هم ماست و هم پنیر به کاهش اشتها و احساس سیری کمک میکنند. به عنوان مثال فیبر موجود در این سالاد اشتها و میل شما را به غذا کاهش میدهد. این اسیدها باعث شکسته شدن ساختار چربیهای انباشه شده میشوند. اما چربیهای تن ماهی قسمت مورد علاقه ما هستند. در این مطلب توضیحات کلی در مورد رژیم کتوژنیک را مطالعه کنید. بنابراین اگر پتانسیل یبوست دارید سراغ این دست رژیم ها نروید تا دچار مشکل نشوید. سایر تغییرات هورمونی به افزایش تجزیه (سوختن) چربی ها که منجر به اسیدهای چرب می شود کمک کند. در این شرایط، بدن شما نتوانسته است چربی را جایگزین کربوهیدرات کند و بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و به مرور آن را حذف کنید تا بدن شما عادت کند.

برای رژیم کتوژنیک چی بخوریم

اگر احساس میکنید از نظر بودجه برای شما امکانپذیر نیست که چنین مواد غذایی را تهیه کنید، از نزدیکترین مواد غذایی به آنها استفاده کنید. همچنین سبزیجات غدهای و ریشهای همچون سیب زمینی و هویج، انواع چاشنی و سس که حاوی شکر و چربی ناسالم هستند، الکل و هرگونه غذایی که از چربی ناسالم تهیه شده و یا دارای قند اضافی و مواد افزودنیست، در این رژیم ممنوع هستند. ریشه و غده سبزیجات: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، هویج وحشی و غیره. رژیم پالئو شامل غذاهایی مانند ماهی، گوشت، تخم مرغ، سبزی ها، میوه ها، دانه ها، آجیل، ادویه جات و غیره است. این رژیم برای بدنسازان مناسب است. برای شروع میتوانید با استفاده از برنامه پیشنهادی زیر نمونه رژیم کتو دو هفته ای را بگیرید و نتیجه آن را ببینید. البته باید مصرف خوراکیها را با توجه به برنامه غذایی خود هماهنگ کرده و در این زمینه میتوانید با متخصص رژیمهای غذایی نیز مشورت کنید. حتی ممکن است خطر حملات قلبی را نیز افزایش دهد. رژیم کتوژنیک میتوانید سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد و درنتیجه ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. ​This art icle has  be en wri tt​en  with GSA C᠎ontent᠎ Gen er​ator  Demov᠎er​sion.

4. داخل قالبی که از قبل آماده کرده ایم یک کاغذ روغنی پهن کرده و مواد و خمیر را داخل آن می ریزیم. این غذا را میتوانید در ماکروویو یا بر روی اجاق تهیه کنید و در تهیه آن میتوانید از چاشنیهای دلخواه استفاده نمایید. این کار از دو جهت مفید است. نورونهایی که پیامرسان مهاری از انتهای خود ترشح میکنند به «نورون مهاری» و آنهایی که پیامرسان تحریکی از انتهایشان ترشح میشود به «نورون تحریکی» شهرت دارند. هنگامی که بدن به دلیل کاهش مصرف به کمتر از 50 گرم در روز از کربوهیدرات محروم میشود، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش مییابد و بدن وارد حالت کاتابولیک میشود. تنها در این شرایط است که از خطرات کاهش سریع و خطرناک قند خون در امان خواهید ماند. نکته دیگری که باید درباره این رژیم غذایی بدانید، این است که رژیم های کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند. در شروع رژیم کتو شما به یک برنامه ریزی نیاز دارید.به این صورت یک برنامه ی غذایی قابل اعتماد پیش رو دارید.چیزی که میخورید بستگی به این دارد که شما چقدر برای رسیدن به حالت کتوز بدن خود عجله دارید.بیشترین حد کاهش کربوهیدرات بدن(کمتر از 15 گرم در روز)سریع ترین روش رسیدن به کتوز است.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی برای رسیدن به پاسخ این سوال عجله نکنید. این اجسام کتونی به عنوان جایگزینی برای گلوکز عمل کرده و انرژی موردنیاز مغز را تامین میکنند. اما برای جایگزینی مصرف کربوهیدرات، بدن چربی را در کبد به اسیدچرب و اجسام کتونی تبدیل میکند. با کاهش شدید مصرف کربوهیدارت در برنامه غذایی و جایگزینی آن با چربی، بدن شما در یک وضعیت متابولیک به نام کتوز قرار میگیرد. در ابتدا، اصلاح و تعدیلهای اندکی لازم است تا اطمینان حاصل شود کتوزیس به سطح مورد نیاز رسیده و بیمار به برنامه غذایی عادت کند. وقتی بدن شما در وضعیت کتوز قرار میگیرد، یعنی در سوزاندن چربی برای کسب انرژی مورد نیاز، بسیار کارآمد میشود. روغن نارگیل دارای خواص بینظیری است که آن را برای یک رژیم کتوژنیک مناسب میکند. دارای کربوهیدرات بالایی هستن. چرا که رژیم کتوژنیک بر پایه جذب چربی و حذف کربوهیدرات با دریافت متوسط پروتئین است. ایده اصلی این رژیم این است که ما انرژی بیشتری از پروتئین و چربی و کمتر از کربوهیدراتها دریافت کنیم. مقدار زیادی چربی مضر به بدن خواهد رسید که به دنبال آن ممکن است کلسترول بد بدن به هیچ وجه از بین نرفته و در رگها و حتی قلب رسوب کند.

9 راه برای تسلط بر رژیم کتوژنیک رایگان بدون عرق کردن

البته استفاده از سالاد تن ماهی به عنوان وعده اصلی هم ممکن است. کتوژنیک، اصطلاحی است برای رژیم غذایی کمکربوهیدارت، با این ایده که شما کالری بیشتری از پروتئین و چربی دریافت کنید و در عوض، کربوهیدارت کمی بخورید. برخی از وبسایتها به متقاضیان خود پیشنهاد دریافت رژیم کتوژنیک رایگان را میدهند؛ اما به خاطر داشته باشید، ممکن است حتی با پیروی درست از قواعد رژیم کتوژنیک نیز به وزن ایدهآل خود نرسید و حتی به سلامت خود صدمه بزنید. اصطلاح رژیمهای کتوژنیک برای داشتن تعادل مناسب، همیشه توصیه میشود که غذاهای سالم (گوشت، ماهی، پروتئینهای گیاهی و سبزیجات) را برای دریافت پروتئین، لیپید و کربوهیدرات در طول دوره کتوژنیک مصرف کنید. مانعی ندارد. ماهیهای چرب همچون ماهی سالمون و تن ماهی نیز از غذاهایی هستند که در این رژیم مجاز به مصرف آنها هستید.کره و خامه که ترجیحا از شیر طبیعی تهیه شده باشند، تخم مرغ و پنیرهای فرآوری نشده همچون پنیر موزارلا و چدار نیز از انواع سالم تغذیه در رژیم کتوژنیک هستند. برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغنهای ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویهها برای خوشمزه کردن وعدههای غذایی خود استفاده نمایید.

بالای فهرست این خطرات، مصرف بالای چربی اشباع قرار دارد. تمام این مقدمات گفته شد، تا به یک مطلب مهم برسیم. این رژیم استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشوند. در این رژیم غذایی میتوانید از برخی میوهها، انواع گوشتهای پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و… امیدواریم لذت برده باشید و از این مقاله بیشترین استفاده را برده باشید. برای افرادی که به دنبال یک مقاله جامع در مورد طرز تهیه صبحانه کتوژنیک هستن. در این روش کربوهیدرات حذف میشود و به همین دلیل میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد. اما امروزه همچنان برای افرادی که بدن سالمی دارند اما صرع آنها مقاوم به درمان است، از این رژیم غذایی استفاده میکنند و این عارضه را کنترل مینمایند. جالب است بدانید از این رژیم در سالیان دور، برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی، داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین شدند. شاید از خودتان بپرسید که چرا به آن کتو می گویند؟ اگر یک بار وزن خود را کاهش داده اید و در حالت نگهداری وزن هستید می توانید کمی هدف روزانه کربوهیدرات خود را افزایش دهید و به صورت گه گاهی از موز استفاده کنید.