چگونه یک روغن کتوژنیک را به زمین بزنیم

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند برخی مطالعات نشان میدهند که رژیمهای کتوژنیک در برخی موارد، خطر ابتلای بیماریهایی مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر را کاهش 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 میدهند. مصرف منظم این ترکیبات، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و چند نوع سرطان و سایر بیماری های دیگر را کاهش می دهد. جالب است بدانید از این رژیم در سالیان دور برای درمان بیماری صرع استفاده میشد، اما با پیشرفت علم پزشکی داروهایی برای درمان این بیماری جایگزین شدند. اگر چه شیر کامل غنی تر از چربی است، اما این باعث نمی شود آن را با کتو سازگار کنیم. امروزه مارگارین از روغن هایی مانند سویا، نخل یا هسته خرما تهیه می شود که در رژیم کتو توصیه نمی شود. امروزه رژیمهای متفاوتی مرسوم شده است و بسیاری از ورزشکاران در شبکههای اجتماعی رژیم مخصوص به خودشان را ترویج میدهند و دنبالهروهای خاص خود را دارند. برخی دیگر هم رفتن به باشگاه ورزشی و برنامه غذایی مربی یا متخصص تغذیه را انتخاب میکنند که هر کدام هزینه خاص خودش را دارد و از همه پرهزینهتر رژیم ورزشکاران است که تهیه مکملها و پروتئینها خودش مبلغ زیادی میخواهد.

A᠎rtic le was cre​ated by GS᠎A ​Cont​en t Generato r DEMO!

نظرات درباره رژیم کتوژنیک

مشکلات رژیم کتوژنیک نسرین هم برای شروع یک رژیم مناسب به متخصص تغذیه مراجعه کرده و بعد از انجام آزمایشهای مربوطه رژیم خودش را شروع کرده، با اینکه برنامه رژیمیاش ساده بوده اما هزینه مکملهای غذایی که پزشک برای او تجویز کرده بالاست و هر بار هم مجبور است این مکملها را گرانتر از ماه قبل تهیه کند. در حالیکه برای حضور در افت پوند همراه خود روزه تکل میبایست همراه خود اتمام روزه را انتخاب کنید و انتخاب کنید آغاز کردن به مصرف کردن ساده اجتناب کرده اند چرخ دنده غذایی بیشترین استفاده را ببرید کدام ممکن است انرژی آنها کم هر دو تقریبا با بیرون انرژی میباشد. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا از شر اثرات برنزه شدن خلاص شوید. کره انتخاب خوبی برای رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید. به جای موز از انواع توت ها استفاده کنید. مانند تمام رژیمها و انواع روشهای لاغری، رژیم کتوژنیک تنها زمانی میتواند ثمربخش باشد که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال کنید. یکی از این رژیمها با عوارض بالا «کتوژنیک» یا همان «کتو» است که در حال حاضر طرفداران سفت و سختی هم پیدا کرده و بواسطه استفاده زیاد پروتئین چندان هم ارزان نیست. Th is po᠎st was c᠎reated  wi​th t​he he lp of G SA C ontent Gener at​or DE MO!

سپس انواع رژیمها و غذاهای کتویی را بررسی خواهیم کرد و چند نمونه صبحانه کتوژنیک به شما معرفی میکنیم. شاید خیلی پیش اومده باشه که رژیم های متعدد گرفته باشین و نتیجه دلخواه رو نگرفته باشین ، ما اینجا رژیمی به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از محبوب ترین رژیم غذایی در جهان هست؛ رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات باعث لاغری سریع میشه، همچنین ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند. این دستور پخت همانند خوردن کیک شب گذشته برای صبحانه است، با این تفاوت که به دلیل داشتن دانه چیا سرشار از فیبر است. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتیین: این رژیم بسیار شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتر ی دارد. دلایل مختلفی وجود دارد که رژیم کتوژنیک تاثیرات بیشتر و بهتری به نسبت رژیمهای غذایی کم چرب دارد. هر چند این مطالعات در ابعاد کوچک انجام شدند، اما دلایل و شواهدی ارائه کردند که ثابت میکند هر مقداری که دوست دارید میتوانید میوه بخورید. البته این بدان معنا نیست که رژیم کتوژنیک رژیم خوبی نیست، بلکه در حقیقت پیروی از این رژیم به شما کمک میکند وزن کم کنید و حتی برای مبارزه با بیماریهای گوناگون مفید است.

مکملی مصرف کنید که حاوی پتاسیم بالا، مقدار

متوسط منیزیم و مقادیر کمتر سدیم و کلسیم باشد. بهترین راه برای رسیدن به کتوز، کاهش شدید مصرف کربوهیدرات است. از آنجایی که رژیم کتو وگان محدودتر از رژیمهای وگان معمولی است، بسیار مهم است که کسانی که از آن پیروی میکنند ویتامینها و مواد معدنی با کیفیت بالا را تکمیل کنند و وعدههای غذایی خود را طوری برنامهریزی کنند که یک رژیم غذایی مناسب را دنبال کنند. تمامی میوهها – بجز مواردی که در پست گفته شد – قند بالایی دارن و مناسب مصرف در رژیم کتو نیستن. توصیهی کلی برای مصرف میوهها و سبزیها، حداقل ۴۰۰ گرم در روز یا ۵ وعدهی ۸۰ گرمی است. یک وعدهی ۸۰ گرمی معادل یک تکهی کوچک میوه، تقریباً به اندازهی یک توپ تنیس است. کرب منیجر یکی از بهترین کربوهیدراتهای دیابتی است. این رژیم خطرات زیادی دارد و سرشار از چربیهای اشباعشده است در حالی که متخصصان تغذیه میگویند برای جلوگیری از مشکلات قلبی، این چربیها فقط باید هفت درصد از کالری روزانه ما را تامین کنند. رژیم کتو باعث افزایش کلسترول، سردرد، ایجاد مشکلات کبدی و مشکلات کلیوی و بسیاری از مشکلات دیگر میشود. امروزه مراجعان بیشترین نیاز به مشاور تغذیه در جامعه را در خصوص مشکلات مربوط با کاهش وزن میدانند زیرا ارتباط مستقیم چاقی با بیماریهایی مثل قلب و عروق، دیابت، کبد چرب، فشار خون، افزایش پروفایلهای لیپیدی (چربیهای خون) و بسیاری از بیماریهای دیگر ثابت شده است.

غذا برای رژیم کتوژنیک

کودک باید مکمل مولتی ویتامین و مواد معدنی به خصوص کلسیم در حین رعایت رژیم کتوژنیک مصرف کند. در بین تنوع برنامهریزی غذایی، مصرف مواد غذایی زیر محدودیتی ندارد و بهراحتی میتوانید از آنها استفاده کنید. با داشتن 1 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان، می توانید این ماده غیر لبنی را در رژیم کتو خود جایگزین کنید. بنابراین عملاً امکان پذیر نیست که هر روز مقدار زیادی میوه بخورید. مصرف روزانه عسل بر عملکردهای مختلف بدن تاثیر میگذارد و از همینرو توصیه میشود هر روز کمی عسل میل شود. چون میوهها آب و فیبر زیادی دارند که باعث میشود واقعاً سیرکننده باشند، پس به همین علت، بعد از خوردن کمی میوه احساس سیری خواهید کرد. بنابراین به وعدههای غذاییتان کمی نمک اضافه کنید یا از مکمل های غذایی استفاده کنید. سوزاندن چربی راه ایدهآلی برای کاهش وزن به نظر میرسد اما واداشتن کبد به ساخت اجسام کتون، دشوار و مستلزم این است که بدن را از کربوهیدرات محروم کنید. معمولا هزینه پشتیبان را هم بصورت جداگانه دریافت میکنند اما بعد از دریافت برنامه متوجه میشوید که یک رژیم ساده برای شما چندان ارزان هم در نمیآید و باید برای شروع سالمخواری یک خرید جانانه داشته باشید و ممکن است بخش زیادی از حقوق شما برای این کار صرف شود.

آجیل نمکی ساده یا بو داده گزینه های عالی برای میان وعده هستند. یک وعده یک اونسی از چیپس (تقریباً 22 ورقه ی چیپس) حدود 14 گرم کربوهیدر خالص دارد. در این رژیم شخص احساس گرسنگی نمی کند و تقریبا تمام غذاهایی را که دوست دارد می تواند بخورد. از قدیم این نکته شناخته شده بود که گرسنگی های طولانی مدت برای افراد صرعی نتایج خوبی به دنبال داشته است. نکته ظریفی که باید در این رژیم به آن توجه کرد، تعدیل مصرف پروتئین است. او آخرین برنامه غذاییاش را ۳۰۰ هزار تومان گرفته، برای یک ماه باشگاه ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرده و هزینه یک ماه رژیم حدودا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برایش آب خورده است. او جدا از مبلغهایی که برای رژیمش هزینه کرده و حالا یادش نمیآید که در کل چقدر بوده، هر بار دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای استفاده از دستگاه چربیسوزی هزینه کرده است. در یک مطالعه، ۱۰ نفر به مدت دو هفته هر روز ۲۰ وعده میوه خوردند و هیچ تأثیر بدی را تجربه نکردند. در همان ابتدا بگوییم که هیچ کربوهیدراتی در رژیم کتو مجاز نیست. میزان مجاز مصرف کربو در رژیم کتو کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز است.

آیا کشک در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

اساس این رژیم بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربی های انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد. از قدیم سیاست کلی نظام سلامت بر اساس تغییر سبک زندگی و کاهش وزن افراد در معرض خطر بوده و آگاهیهای زیادی هم در این زمینه وجود نداشته به همین دلیل امروزه اهمیت زیادی به این موضوع داده میشود. اساس این رژیم از نظر علم و متخصصان بر کارآیی موثر سوخت و ساز سلولی، سلامت عمومی بدن، چربی سوزی و از بین بردن بیماری ها است. شکلات تلخ به دلیل داشتن فلاوانول به کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن شریان ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. علاوهبر این، سبزیجات چلیپایی هم مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و گلکلم با کاهش سرطان و خطر بیماریهای قلبی مرتبط هستند. نخود فرنگی جزو سبزیجات نشاسته ای می باشد که حاوی مقادیر بیشتری از کربوهیدرات در مقایسه با سبزیجات غیر نشاسته ای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز است.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد. شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات. در این غذا بهجای سبزیجات نشاسته دار از تربچه استفادهشده و با ترکیب آووکادو، تخممرغ و جالاپنو تهیه میشود. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. 15 غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید! شما می توانید آجیل را در یک آسیاب خرد کنید و به آن سرکه و نمک اضافه کنید. اگر میخواهید بدون افزودن به تعداد کربوهیدرات های روزانه تان طعم بیشتری به غذایتان بدهید، به سراغ سسهای دارای سرکه یا شیشه ادویه بروید. در میان تمام میوهها، انواع توت کمترین کربوهیدرات را دارند بنابراین اگر میخواهید کربوهیدرات کمتری مصرف کنید میتوانید سراغ تمشک، توت سیاه، تمشک آبی و توت فرنگی بروید. بهتر است برای درمان این عارضه پوستی به پزشک مراجعه کنید. دکتر «کتی مک مانوس» متخصص تغذیه و مدیر دپارتمان تغذیه بیمارستان «بریگام» وابسته به دانشگاه هاروارد هشدار داده که سلامت رژیم کتوژنیک هنوز در طولانیمدت ثابت نشده است.

اما در این میان، رژیم کتوژنیک مقداری متفاوت است.

تعدادی مطالعه گسترده نشان میدهند که مصرف گردو بهطور چشمگیری کلسترول کل و کلسترول LDL را کاهش داده و درعینحال باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) گردیده است. بسته به برنامهای که پزشک برای هر فرد مینویسد، هزینههای تهیه صبحانه، ناهار، شام، میانوعده و مکملهای غذایی متفاوت است. اما در این میان، رژیم کتوژنیک مقداری متفاوت است. مدت زمان رژیم کتوژنتیک از فردی به فرد دیگر متفاوت است ان هم بسته به زمان واردشدن کتوزیس دارد. رژیم کتوژنیک، یک رژیم جامع، بیخطر و طبیعی برای درمان صرع نیست و همانند هرگونه دارودرمانی دیگر، احتمال بروز عوارض وجود دارد. در تحقیقی دیگر، ۱۷ نفر به مدت چند ماه، هر روز ۲۰ وعده میوه خوردند و آنها هم اثر نامطلوبی را مشاهده نکردند. به عبارتی دیگر، اگر قصد دارید رژیم کتوژنیک را در پیش بگیرید باید پزشک خود را در جریان بگذارید تا سلامت کلیههایتان را مرتباً بررسی کند. هرگونه قند موجود در ترکیبات دارویی یا مکملهای غذایی را باید از میزان قند محاسبهشده رژیم روزانه کم کرد. ↑ در این مقاله، kcal بهمعنای کیلوکالری بهعنوان واحد اندازهگیری انرژی (۴٫۱۸۶۸ کیلوژول) و کالری واحد انرژی بدستآمده از غذاهاست. یک موز کوچک بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد، این بدان معناست که شما ممکن است کل واحد کربوهیدرات تعیین شده یک روز خود را روی یک واحد موز از دست بدهید.