چگونه رژیم غذایی کتوژنیک درست کنیم

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران توصیه میکنیم از رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) که تغییرات کمی به نسب رژیم کتوژنیک عادی دارد و در لینک اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک بالا توضیح دادیم. برخی از خانواده ها دریافته اند که این نیز می تواند باعث تشنج یا تغییرات رفتاری شود. همچنین، بعضی از خانوادهها مشابه مواد غذایی فرآوری شده و شیرین کنندههای مصنوعی که قبلا مورد بحث قرار گرفته اند، نشان میدهند که غذاهای فرآوری شده میتواند منجر به تشنج یا تغییرات رفتاری شود و باید در اوایل فرآیند رژیم غذایی کتوژنیک اجتناب شود. اگر کودک شما ترجیح می دهد چای شیرین، شما میتوانید یک شیرین کننده مصنوعی برای شیرین کردن استفاده کنید.

محدود کردن استفاده از طعم دهندهها، از جمله شیرین کنندهها، به 15 قطره در روز است. در راستای اینکه بتوان متوجه شد چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم لازم است از انواع آن نیز اطلاعاتی کسب کنیم. چه مکمل های تغذیهای در رژیم کتوژنیک لازم است، استفاده شوند؟ به دلیل معایب و چالشهای احتمالی این دو رژیم، توصیه میشود قبل از پیروی از یک رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدرات، با پزشک یا یک متخصص تغذیه مشورتهای لازم را داشته باشید. پیش از آغاز هر رژیم جدیدی با پزشک خود مشورت کنید. بعد از اینکه پیاز از حالت خام درآمد، سیر را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه با پیاز تفت دهید.

رژیم غذایی کتوژنیک نی نی سایت

در این مرحله میتوانید خامه و پنیر فتا را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید. حتما برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کالری و کربوهیدرات آزاد است و حاوی شیرینی نیست که کودک شما حساس است. بدن انسان در رژیم کتوژنیک برای دریافت انرژی از سلول های چربی استفاده می کند، بدین ترتیب بدن در تمامی ساعات شبانه روز در حال چربی سوزی است. مطالعات مختلف نشان میدهد که روزه داری متناوب با ساعات کم و مشخص در طول زمان میتواند منجر به لاغری سریع شود. انتخاب مواد تازه یا میوه و سبزیجات یخ زده و کل گوشت، مرغ و ماهی به شما این امکان را میدهد که بیشتر از این مواد استفاده کنید و ممکن است به کاهش میزان چربیهای “بد” در رژیم غذایی خود مانند چربی ترانس کمک کند.

چای گیاهی خود را بدون چای کافئین در خانه بگذارید و یا گرم یا سرد استفاده کنید. زمان کم یعنی خود را در خانه با وعده ها و میان وعده ها محدود کنید. شما همچنین میتوانید آنها را بدون طعم خریداری کنید و از عصارهها و شیرینیهای مصنوعی برای عطر و طعم در خانه استفاده کنید. اگر انتخاب شما وجود ماست در این ترکیب است، در این قدم آخر ماست و سبزیجات خشک را نیز اضافه کنید.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران رژیم کتوژنیک باعث میشود تا بدن شما به سمت رژیم غذایی مؤثر برای لاغری قدم بردارد. این بدان معنا نیست که شما میتوانید هر زمان که بخواهید همانطور که میخواهید استفاده کنید. شما همچنین میتوانید آب را به کرم یا شیر بادام / نارگیل اضافه کنید که قبلا به دستورالعملهای شما محاسبه شده است. رژیم کتوژنیک هدفمند، در بین ورزشکاران و افراد فعالی متداول است که رژیم کتو را انتخاب کردهاند و به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند. به علاوه 95.2 درصد از افراد با رژیم کتوژنیک در مقایسه با 62 درصد افرادی که از کربوهیدرات استفاده می کردند، توانستند مصرف داروهای دیابت را متوقف و یا آن را کمتر کنند.

چه کسانی در معرض خطر آن هستند؟

رژیم کتوژنیک می تواند برای افرادی که اضافه وزن یا دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامتی متابولیک هستند، فوق العاده باشد. رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند،فوق العاده است. چه کسانی در معرض خطر آن هستند؟ این در صورتی که فرد اضافه وزن زیادی داشته باشه ( چاق باشه ) خطر بیشتری هم داره. قسمت و اندامی که چربی را در خود ذخیره میکند، اصلیترین تعیین کننده نوع و اندام چاق است. رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع عاملی موثر است.

گرفتن رژیم کتوژنیک

سعی کنید این را به یک محدود کنید. قبل از انجماد گوشت را قبل از انجماد گوشت را به قطعات نیش بزنید تا به راحتی بتوانید مقدار کمی را برای هر وعده مصرف کنید. اگر بیش از یک حد از هر چاشنی مورد استفاده میکنید، باید در برنامه غذا محاسبه شود. طرفداران این رژیم همچنین معتقدند که این رژیم باعث افزایش انرژی و کاهش تمایل به غذا خوردن می شود. در حالت طبیعی سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست می آید. این یعنی بدن نیازی به سوزوندن چربی های زائد خودش نداره چون انرژیش از جای دیگه تامین میشه.

رشد عضلانی زمانی اتفاق میافتد که بدن آن بافت را ترمیم کند. آنتی اکسیدان از تشکیل رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کند و برای ترمیم پوست نیز مفید است. برخی علائم دیگر نیز ممکن است نشان دهند که وارد کتوز شده اید، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها. در آزمایشهای خون، ادرار و تنفس میتوان با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، میتوان تعیین کرد که آیا وارد کتوز شدهاید یا خیر.برخی علائم نیز ممکن است نشان دهند که وارد کتوز شده اید، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها.

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

اما چه غذاهایی در این رژیم مجاز است و چه غذاهایی خوردن آن توصیه نمی شود. ممکن است اسم قهوه بولتپروف را شنیده باشید اما رژیم بولتپروف نیز روز به روز محبوبتر میشود. رژیم کاهش وزن کتو در دو حالت سخت گیرانه و متعادل می تواند اجرا گردد، در رژیم لاغری کتو اصلاح شده برای بانوان ترکیبی از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی آلکالاین و رژیم کاهش وزن کتو استفاده می شود که نتایج آن در کاهش وزن بسیار بی نظیر است. زرده و سفیده ی تخم مرغ هر دو ارزش غذایی بالایی دارند. طبقهبندی مواد غذایی توسط آسپری به دو گروه سمی یا بولتپروف ممکن است باعث ایجاد یک رابطه ناسالم با غذا شود.

این میتواند برای افزودن طعم و مزه به غذا مفید باشد، و این باعث می شود که خوشمزه تر شود. همچنین، طعم دهندههایی مانند آنهایی که از Bickford Flavors نیز غذای آزاد هستند، زیرا آنها به محتوای تغذیهای از غذا کمک نمیکنند. این غذا را میتوانید با نان سفید نیز سرو کنید. توجه کنید که در این فرایند باید تکههای پنیر بهخوبی در مواد حل شوند. شام: برگر فاقد غلات با بیکن، تخم مرغ و پنیر. انواع قند، انواع غلات و غذاهای فرآوری شده را در این رژیم به هیچ عنوان استفاده نکنید.

در حالت ایدهآل، از هیچ شیرینکنندهای برای نوشیدنی لاغری استفاده نکنید. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود. برخلاف سایر رژیم های لاغری که برای کاهش وزن شخص مجبور به تحمل گرسنگی فراوان و خوردن غذاهای محدود می باشد در رژیم کتوژنیک منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می گردند.

وقتی شما از این رژیم به منظور چربیسوزی و یا سبک زندگی تبعیت میکنید، مغز کتون را بیشتر از گلوکوز برای تامین انرژی ترجیح میدهد. هنگامی که دستورالعمل برای کرم خرد شده یا سفید پوستان تخم مرغ را فرا میگیرد، ابتدا شلاق بزنید و سپس اندازه گیری کنید. در روزهای تغذیه مجدد با کربوهیدرات توصیه میشود که سیبزمینی شیرین، کدو و برنج سفید مصرف کنید تا مصرف روزانه کربوهیدراتتان را از حدود ۵۰ گرم یا کمتر به ۳۰۰ گرم افزایش دهید. گاهی اوقات از آنها به عنوان رژیم های کتوژنیک یا “کتو” یاد می شود. اما چگونه میتوانید همه آنها را در یک برنامه غذایی کتو بدنسازی پر از وعدههای غذایی کمکربوهیدرات، پرچرب و سرشار از پروتئین قرار دهید؟

برخی افراد میتوانند مقادیر بالایی را تحمل کنند، اما برای کودکان، بهتر است استفاده از این محصولات را به حداقل برسانید. تحقیقات انجام گرفته بر روی این رژیم نشان می دهد، افرادی که از روش کتو استفاده می کنند، حدود ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم کالری و کم چرب استفاده کرده اند، کاهش وزن دارند و حتی مقدار چربی خون و کلسترول بد آنها نیز درمان شده است، همچنین این قبیل افراد حدود ۳ برابر بیشتر از افراد دیگر که رژیم دیابت داشتند، کاهش دانلود رژیم کتوژنیک pdf وزن خواهند داشت. آسپری با وجود آنکه موسس شرکت و یک مدیر اجرایی موفق بود اما در اواسط دهه ۲۰ زندگیاش ۱۳۶٫۴ کیلوگرم وزن داشت و از سلامتش غافل شده بود.

​Th​is po st w as wri tten  wi​th GSA᠎ C on tent Generator D em᠎oversi on.

او یک مدیر اجرایی تکنولوژی بود که بعدها به مربی بیوهکینگ تبدیل شد. خلاصه: دِیو آسپری، مدیر اجرایی سابق پس از سالها مبارزه برای غلبه بر چاقی، رژیم بولتپروف را ابداع کرد. به یاد داشته باشید پس از مدت طولانی قصد دارید تا کربوهیدراتها را به رژیم غذاییتان بیافزایید. در روزهای کتو شما باید ۷۵ درصد از کالریهایتان را از چربی، ۲۰ درصد را از پروتئین و ۵ درصد را از کربوهیدراتها دریافت کنید. رژیم کتوژنیک یا کتو با مصرف مواد غذایی خاصی همراه است، بنابراین باید غذاهای مختص رژیم را به طور روزانه تهیه کنید. هنگام تهیه وعدههای غذایی کتو همیشه بهترین انتخاب مواد غذایی است.

علاوه بر این، چرخه ساعتها گرسنگی و سپس خوردن یک وعده غذایی بزرگ و مفصل ممکن است برای سلامت روانی افراد مفید نباشد. برای تهیه چای از تخم کرفس، مقداری آب جوش روی یک قاشق چایخوری از تخم تازه کوبیده شده بریزید و باید به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه خوب دم بکشد. پنیر موزارلا: یکی از رایج ترین پنیرهای دنیا که بافت نرم و چرب داشته و در تهیه ی پیتزا، لازانیا و سایر غذاها استفاده می شود. پنیر: پنیر فرآوری نشده مثل پنیر بز، چدار، خامهای، موزرلا یا بلوچیز. توجه کنید که در این مرحله هنوز پنیر انسجام دارد و به همین دلیل نیازی نیست که مواد را به هم بزنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک به شما امکان میدهد تا در طول تمرینات کربوهیدرات اضافه کنید. آب همیشه بهترین گزینه برای هیدراتاسیون است، اما اگر کودک شما آب ساده را دوست ندارد، گزینههای دیگر برای ملاقات نیازهای مایع وجود دارد. غذاها مانند چیپس، پیتزای مرغ، هات داگ، سیبزمینی سرخ شده و سایر غذاهای فرآوری شده به طور کلی به عنوان چربی زیاد دیده میشوند، اما به دلیل پرکنندهها و انواع چربی موجود در آنها، از نظر کتو دوستانه نیستند. این محصولات همچنین معمولا به شدت فرآوری شده هستند.

ما همچنین مقدار کمی از گوشت فرآوری شده از قبیل بیکن، هات داگ و گوشت گاو استفاده کرده ایم. غیر از پنکیک های سنتی پر اجتناب کرده اند کربوهیدرات، بررسی کنید این پنکیک کتو خوش ذوق. این مطالعه مروری به بررسی تاثیر یک رژیم کتوژنیک بر کنترل تشنج، شناخت (مثل یادگیری، تمرکز و عملکرد آکادمیک در کودکان، یادگیری شناخت و حافظه در بزرگسالان) و رفتار کمک کرده است. آنفلوآنزای کتو شامل کاهش انرژی و عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مسائل خواب، حالت تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی است. در واقع عوارض عمومی مثل سردرد، کاهش انرژی بدن و …

روغن MCT : روغن ام سی تی از طریق مکانیسم انتقال غیرفعال از دستگاه گوارش جذب خون شده و به سرعت وارد گردش خون کبدی (سیستم پورت) می گردند و به عنوان منبع انرژی، مورد استفاده واقع می شوند. این غذاها میتوانند بهخوبی باعث سیر شدن شما شوند و مقدار کمی از آنها، انرژی مورد نیاز شما را بهخوبی تأمین خواهد کرد. او در کتاب پرفروشش با عنوان «رژیم بولتپروف» از سفر ۱۵ سالهاش برای کاهش وزن و بدست آوردن مجدد سلامتیاش بدون متوسل شدن به رژیمهای غذایی سنتی میگوید؛ همچنین ادعا میکند که شما میتوانید با دنبال کردن روش او به همان نتایج دست یابید.