چرا به رژیم غذایی کتوژنیک نیاز دارید

یکی از پربحث ترین موضوعات پیرامون رژیم کتوژنیک ، تاثیری است که بر عملکرد دارد. رژیم کتوژنیک چرخشی (CKD): نوع چرخشی شامل دورههایی از کربوهیدراتهای بیشتر است؛ مثلا 5 روز کتوژنیک کمکربوهیدارت (کمکَرب) و 2 روز با کربوهیدرات بالا. اگر بعنوان سبک غذایی از انواع رژیم کتوژنیک استفاده میکنید، مانع و محدودیتی وجود ندارد، اما در صورتی که رژیم کتوژنیک را برای کاهش وزن و لاغری برگزیدید خوب است بدانید مدت این رژیم نباید از 3 ماه بیشتر باشد.

آلبرت انیشتین در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم در ادامه نگاهی به چیستی و سازوکار این رژیم میاندازیم. وقتی این اتفاق می افتد، کارایی بدن در سوزاندن چربی و تبدیل آن به انرژی بسیار زیاد می شود؛ هم چنین چربی را در کبد به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی مغز را تأمین کند. تحقیقات نشون دادن که این رژیم بیشتر از رژیمهای کمچرب توصیه میشه و تو این روش بدون کالری شماری به راحتی میشه وزن کم کرد. متخصص تغذیه گفت: رژیم « کتوژنیک » عوارض زیادی دارد، بنابراین برای افرادی که با سایر رژِیمهای معمولی می توانند کاهش وزن داشته باشند توصیه نمی شود.

بیش از همه نسخههای این رژیم در مورد نسخه استاندارد تحقیقشده است و همان نسخهای است که بیشتر توصیه میشود. آنفولانزای کتو: آنفولانزای کربوهیدرات کم، پس از چند روز از شروع رژیم ایجاد می شود که موجب کاهش انرژی، تضعیف عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی افراد میشود. گوشت مرغ یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت بالاست که نشان داده شده برای حفظ توده عضلانی در یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم کمک می کند.

رژیم غذای کتوژنیک

آسیب مغزی: یک مطالعه حیوانی نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند باعث کاهش تراکم آسیب دیدگی و کمک به بهبودی پس از آسیب مغزی می کند. صرع: طبق مطالعات، رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. بیماری آلزایمر: این رژیم غذایی میتواند نشانههای آلزایمر را کاهش بدهد و سرعت رو به رشد این بیماری را تغیزدهد. این رژیم با داشتن مقدار زیادی چربی برای متابولیسم میتواند شرایط فرد دچار بیماری کبدی را بدتر کند. در اصل، این رژیم غذایی باعث آزادسازی کتونها توسط بدن در جریان خون میشود.

رژیم کتوژنیک زهرا شیری

همچنین احتمالا رژیم غذایی پرچرب و پر پروتئین ما را بیشتر سیر میکند و باعث میشود کمتر غذا بخوریم؛ هرچند که این دلیل به طور قطعی هنوز ثابت نشده است. رژیم کتوژنیک چطور به کاهش وزن کمک میکند؟ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم شامل مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. میدانیم که دریافت پروتئین کافی در ساخت و حفظ توده عضلانی بسیار اهمیت دارد. راه حل لاغری با رژیم غذایی کتوژنیک : کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالاست که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند و با کاهش شدید مصرف کربوهیدرات ، چربی را جایگزین می کند.

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک

یکی از این عوامل، اتیولوژی یا علت چاقی در فرد درخواست کننده رژیم کتوژنیک می باشد. احتمال می رود یکی از دلایل این امر سطح بالای انسولین در بدن باشد. یکی از اصول اولیه رژیم کتوژنیک، کاهش روزمره اشتهای کاذب برای خوردن مواد غذایی مختلف هستش. رژیم های غذایی کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک، روشی موثر برای کاهش فشار خون است. رژیم کتو ابتدا به مدت دو دهه به طور گستردهای مورد استفاده قرار گرفت اما با آمدن داروهای ضد صرع، استفاده از آن کم شد ولی از اواخر دهه 90 میلادی دوباره روند صعودی گرفت.

رژیم کتوژنیک سریع

در این مقاله، پیش از آنکه درباره رژیم کتو و غذاهای کتویی صحبت کنیم، ابتدا به معرفی سابقه این رژیم میپردازیم و درباره کتوزیس چیست توضیح میدهیم. رژیم کتوژنیک در ابتدا برای افرادی که به بیماری صرع مبتلا بودند، به کار برده شد؛ اما پس از مشاهده تأثیر چشمگیر و این واقعیت که رژیم کتو برای افراد هیچ گونه ضرری ندارد، پزشکان و متخصصین تغذیه آن را برای افراد عادی نیز تجویز کردند. این رژیم در دهه 1920 و 30 به تقلید از متابولیسم روزه، به عنوان درمانی برای بیماری صرع معرفی شد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شامل ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

کتو، مخفف «کتوژنیک»، رژیمی است بر اساس خوردن مقدار زیادی چربی، مقدار متوسط از پروتئینها و مقدار بسیار کم کربوهیدرات. در رژیم کتو، کتوزیس یا کتوز اتفاق میافتد که وضعیتی است که در آن چربی میسوزد و مقدار زیادی کتون در بدن تولید میشود. بهصورت کلی، با شروع رژیم کتوژنیک، در برخی از افراد علائمی مانند سرگیجه، بد خوابیدن و خستگی دیده میشود. در رژیم کتوژنیک، بعضی از مکملها سودمند هستند. رژیم کتوژنیک سیکلی (CKD): در این رژیم، دورههایی با کربوهیدرات بیشتراست.

که در همون هفته اول برای بعضی از افراد ایجاد میشه به این اسم شناخته میشه. کتون ماده شیمیایی است که در کبدمان ساخته میشوند. وقتی بدن ما قادر نباشد انرژی کافی از قند را به دست آورد، چربیها را میسوزاند و کتون تولید میشود. به این ترتیب امکان ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود. غذاهای مورد علاقه ی دیگر افراد، همبرگرهایی با نان کمتر است.

در رژیم کتوژنیک با چای چی بخوریم

در مورد میوه ها و سبزیجات هم بهتراست که از سبزیجات غیر نشاسته ای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. 9-از زمانی که رژیم کتوژنیک رایگان گرفتم به مشکلات گوارشی دچار شدم، چه باید کنم؟ همانطور که در دیگر مقالههای لاغری با رژیم غذایی اشاره داشتیم هدف افراد در این زمینه برای انتخاب نوع رژیم از اهمیت بالایی برخوردار است، در این مورد نیز اینکه کدام رژیم کتوژنیک را انتخاب کنید کاملا وابسته به شرایط، هدف و دلیل شما برای لاغری و کاهش وزن یا تغییر سبک غذایی است.

معنی کتوزیس این است که برای اینکه بدن بتواند انرژی مورد نیاز خود را تامین کند کربوهیدرات ها که شامل قند یا گلوکز می شوند، در این رژیم وجود ندارد و مهم ترین عملکرد بدن این است که از طریق چربی ها می تواند منابع تامین انرژی خود را کسب کند. پیروان رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر برای کاهش وزن از آن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت بعضی از بیماریهای قلبی، مغزی خاص، آلزایمر و حتی درمان آکنه کمک کند. بعضی از مردم تنها با مصرف ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز به این وضعیت می رسند، در حالیکه بعضی دیگر با دریافت روزانه بیش از ۲۰ گرم به کتوزیس وارد می شوند.

رژیم کتوژنیک را رژیم کوتاهمدت میدانند که نسبت به بعضی رژیمهای دیگر، ممکن است به کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول کمک کند، به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی لازم است. بله، اما ممکن است مانند یک رژیم غذایی با کربوهیدرات در حد متوسط عضله بدست نیاورید. پیتزاهایی که نان آن از خمیر سبزیجاتی مثل گلکلم هستند، برای رژیم کتویی عالی است.

جایگزین قند در رژیم کتوژنیک

این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود. مصرف گوشت پر چرب و گوشتی که با علف تغذیه شده باشد، بهتر است زیرا حاوی چربی های امگا ۳ زیادی هستند. انسولین به بدن شما این اجازه را میدهد که از قند موجود در خون استفاده کنید یا آن را ذخیره کنید. این سطح پایین انسولین در بدن از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی آهسته شدن روند رشد سلولهای سرطانی کمک میکند.

رژیم کتوژنیک و بارداری

اضافه کردن ژامبون یا بیکن هم به این املت خوشمزهترش میکند. وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز گزینه بسیار خوبی هستند؛ مانند: املت یا تخم مرغ و بیکن. املت تخممرغ و سبزیجاتی مثل اسفناج یا گوجهفرنگی و پیاز میتواند صبحانه کتوژنیکی بامزهای باشد. سپس انواع رژیمها و غذاهای کتویی را بررسی خواهیم کرد و چند نمونه صبحانه کتوژنیک به شما معرفی میکنیم. غذاهای کتویی شامل چه مواردی هستند؟ مبنای اصلی برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. شما می توانید برای کنترل گرسنگی خود به مقدار متعادلی است پروتئین ها استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک خوبه

این نوع از رژیم کتوژنیک بهطور معمول محتوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است.برای دریافت رژیم لاغری آنلاین روی لینک کلیک کنید. بله از عوارض شایع این رژیم بوی بد دهان است. رژیم غذایی کتو عوارض جانبی دارد، درصورتیکه قصد دارید تا برای مدتی طولانی این رژیم را بگیرید باید با پزشک خود صحبت کنید. از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است. با وجود تنوع در این رژیم، فقط دربارهی رژیمهای کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گستردهتری مطالعه و تحقیق شده است.

شاید این رژیم فقط برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند طراحی شده است. قابلیت سیرکنندگی گروههای مواد غذایی این رژیم موجب میشود پیروان آن بدون وسواس و بینیاز از کالریشماری، تجربهی لاغری با کتوژنیک را داشته باشند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): در این نوع رژیم کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا مصرف میشود. در مطالعه دیگری که به دنبال بررسی تاثیر هرم رژیم کتوژنیک بر عملکرد دوچرخه سواری صورت گرفت ، رژیم کتوژنیک باعث بهبود ترکیب بدن و همچنین بهبود نسبی VO2 گردید.

 This c onte nt w as done wi᠎th GSA Co ntent Generator ​DEMO​.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

در عوض مستقیما وارد کبد می شود ، جایی که متابولیز شده و انرژی همچون کربوهیدرات را آزاد کرده و در این روند مقدار زیاد کتون ( که به عنوان سوخت استفاده می شوند ) ایجاد می کند. کربوهیدرات و چربی دو سوخت تامین کننده انرژی هستند. پس از آن بدن برای تامین انرژی به تجربه چربی و پروتئین روی آورده و درنتیجه وزن شما کاهش می یابد . رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و بیشتر از سوی بدنسازان و ورزشکاران دنبال میشود.

به این صورت که برای لاغری، بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است. تصور صبحانه، ناهار و شامی بدون نان و برنج کمی چالشبرانگیز است ولی آشپزی با ترکیبات متفاوت که پیوندی از پروتئین، چربی و فیبر است، جذابیتهای خودش را دارد و میشود از پس آن برآمد. مانند تمام رژیمها ،کتوژنیک تنها زمانی میتواند رژیم موثر باشد که در اجرای آن ثباتقدم داشته باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال کنید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک لطفا از صفحه ما بخواهید.