نحوه انتخاب زنان با رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران مطالعه انجامشده بر زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که پس از پیروی از رژیم کتوژنیک برای ۹۰ روز، میزان هموگلوبین A1C که معیار کنترل قند خون بلندمدت است، به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد. رژیم کتوژنیک، یک رژیم بسیار کم کربوهیدرات و پرچربی است که با رژیم غذایی اتکینز و رژیم غذایی کم کربوهیدرات شباهتهایی دارد. این اتفاق همراه با افزایش کتونها فواید زیادی برای سلامتی دارد. در این بخش لیست کاملی از غذاهایی که مجاز به مصرف اونها در رژیم غذایی کتوژنیک نیستین قرار داده شده. البته در نظر داشته باشید که باید از پنیرهای فراوری نشده استفاده شود.

هدف اصلی رژیم کتوژنیک اینه که در تمام مدت در حالت کتوز تغذیهای باشید. هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا بازدید از خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز همراه خود ببرید؛ که میتواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسانتر کند. مطالعه برچسب مواد غذایی، برنامهریزی وعدههای غذاییتان از پیش و بههمراهداشتن غذای مخصوصتان در زمان ملاقات با اعضای خانواده و دوستان، پایبند ماندن به رژیم کتوژنیک را آسانتر میسازد. کار را با بررسی برچسب مواد غذایی و بررسی میزان چربی و کربوهیدرات و فیبر نوشتهشده بر روی آن آغاز کنید تا ببینید چطور میتوانید مواد غذایی موردعلاقهتان را در رژیم بگنجانید.

رژیم 14 روزه کتوژنیک

آووکادو یک انتخاب واقعاً محبوب برای افرادی است که از رژیم کتو پیروی می کنند، زیرا یک آووکادو کامل حاوی تنها ۱۷ گرم کربوهیدرات – که ۱۴ گرم آن فیبر است – و ۳۰ گرم چربی است. اما پس از تقلب، به شما توصیه میکنم که فقط به شمارش کربوهیدراتهای کل روی بیاورید، فیبر را کم نکنید و آن را کمتر از 20 گرم در روز نگه دارید. اما نکته حائز اهمیت دیگر این است که هنگامیکه سطح کلسترول در رژیم کتوژنیک مثبت پیش می رود، در نهایت سلامت قلب و سلامت متابولیک را به دنبال خواهد داشت. This content has been done by GSA᠎ Con​tent G ener ator DEMO!

که البته هدف از اون در رژیم های کالری شماری و…

اگرچه به هیچ مکملی نیازی نیست اما استفاده از بعضی از آنها مفید است. شواهد نقلشده درباره عوارض رژیم کتوژنیک، آنها را آنفولانزای کتو مینامند. برخلاف رژیم سخت کتوژنیک، شما در این رژیم نیازی به اندازه گیری میزان پروتئین یا چربی ندارید. درواقع هدف از ایجاد رژیم کتوژنیک، ایجاد ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع بوده است. که البته هدف از اون در رژیم های کالری شماری و… یکی از رژیم های غذایی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و برای لاغر شدن از آن استفاده می کنند رژیم کتوژنیک یا کتو می باشد. رژیم کتوژنیک میتواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد؛ خصوصا در بیماریهایی که با فرایند متابولیک، سیستم عصبی یا انسولین مرتبط هستند.

اکثر بیماریهای مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی تا حد زیادی به چاقی مربوط میشوند که معمولاً محصول یک سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی ضعیف است. مصرف هر ماده غذایی دارای کربوهیدرات بالا باید به حداقل برسد. نسخههای متفاوتی از رژیم کتوژنیک وجود دارند که عبارتند از: – رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات با مصرف پروتئین در حد متوسط و چربی زیاد است. رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین و افزایش کتون ها که برای سلامت مفید هستند، شوند. بعضی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند، مانند آجیل (بادام، گردو)، دانه ها، آووکادو، توفو و روغن زیتون.

رژیم کتوژنیک اصلاح شده

در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی هایی مثل آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشوند. به نظر می رسد برنامه غذایی کتوژنیک یک رژیم مد روز (Fad diet) است و اخیرا بر سر 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 زبان ها افتاده. بسیاری از افراد برای دستیابی به وزن ایدهآل خود به دنبال یک برنامه غذایی ساده و سریع هستند؛ رژیمی که علاوه بر تأمین مواد معدنی مورد نیاز بدن، بتواند به کاهش وزن در کوتاهترین زمان ممکن نیز کمک کند.

لیست خرید کتو یکی دیگر از ویژگی های هیجان انگیز است که می تواند خرید شما را کمی آسان کند. زمانی که وقت کمی دارید، از وعدههای غذایی کتوی منجمد و سالم استفاده کنید. اگرچه شروع رژیم غذایی کتوژنیک میتواند چالشبرانگیز باشد، اما نکات و ترفندهایی وجود دارند که با استفاده از آنها شروع این رژیم آسانتر میشود. رژیم کتو ممکنه برای افراد سالم است، اما تا زمانی که با بدن سازگار بشود مشکلات در بدن ایجاد می کند. کتون زدگی وضعیت سوختوسازی است که در آن بدن شما برای تجدیدقوا بهجای کربوهیدراتها از چربی استفاده میکند.

زمانی که این اتفاق میافتد، بدن شما برای تأمین انرژی از طریق چربیسوزی بسیار بهتر عمل میکند. از طرف دیگر، بعضی از غذا فروشیهای بیرون بر، دارای غذاهای سازگار با رژیم کتو هستند که راهی سریع و آسان برای لذت بردن از وعده غذایی کتو در خانه است. رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است). در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت رژیم لاغری سریع رایگان برای افراد خیلی چاق. بنابراین، این خیلی مهمه که مکمل سدیم و پتاسیم رو مصرف کنید.

نگاه کن مادر، شما می‌توانید در واقع یک کسب‌وکار با رژیم کتوژنیک و پیاده روی ساخت

رژیم کتوژنیک و پیاده روی به علاوه، این آنفلوانزای کتویی، ممکن است بین 1تا 4 روز طول بکشد تا زمانی که مجددا وارد فاز کتوزیس شوید. اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد است. بااینحال، تنها رژیمهای کتوژنیک با پروتئین بالا و رژیم کتوژنیک استاندارد تحت مطالعه قرار گرفتهاند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این نوع از رژیم تا حدودی شبیه به روش استاندارد است با این تفاوت این روش حاوی مقدار بیشتری پروتئین است. انواع مختلفی از فستینگ متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتایی برای 16 ساعت باقی مانده است.

از آنجایی که رژیم غذایی کتوژنیک علاوه بر لاغری در یک دوره محدود در سبک غذایی و رعایت اوصول مصرف کالری تاثیر داشته، میتوان کاربرد انواع رژیم کتوژنیک تحت نظارت پزشک و اصولی را یک ایده خوب برای تناسب اندام افراد برشمرد. افرادی که جراحی چاقی اسلیو یا بایپس کردند به هیچ وجه از این رژیم استفاده نکنند. علائم مشخصی نشان میدهند که شما وارد وضعیت کتون زدگی شدید؛ مانند افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها یا کاهش گرسنگی.

درواقع پژوهشها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک بهاندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن مؤثر است. مرور سیزده پژوهش نشان داد که پس از رژیم بسیار کم کربوهیدرات، رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن در بلندمدت مؤثرتر است. برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است. برای دیابت نوع 2، فرکانس تست قند خون متفاوت است. رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندروم متابولیک دارد، به شما کمک میکند.

رژیم کتوژنیک و کیسه صفرا

برای تقریبا یک دهه، این رژیم در دنیای پزشکی جایگاه یک برنامه غذایی درمانی را برای کودکان مبتلا به تشنج از آن خود کرده بود تا این که معروفیت آن توسط معرفی داروهای ضد تشنج متوقف گردید. برای کسب راهنمایی بیشتر، پزشک خود را در جریان برنامه غذایی رژیم کتو قرار دهید. در زمان حضور در مراسم اجتماعی یا بازدید از خانواده و دوستان، میتوانید غذای شخصیتان را به همراه ببرید چون با این کار هم جلوی هوس خود را میگیرید و هم به برنامه غذایی رژیم کتو پایبند میمانید. هنگام رفتن به یک گردهمایی اجتماعی، بازدید اعضای خانواده یا دوستان، میتوانید غذای خود را با خود ببرید.

همچنین میتوانید سبزیجات را جایگزین سیبزمینی سرخکرده کنید و آووکادو، پنیر، بیکن یا تخممرغ بیشتری به آن اضافه کنید. به یاد داشته باشید که با حذف صبحانه نه تنها وزن کم نمیکنید، بلکه احتمالا دچار اضافه وزن نیز میشوید. افرادی که کبد چرب بخصوص گرید 2 به بالا دارند حتما از این رژیم پرهیز کرده و با پزشک خود مشورت کنند. همچنین افرادی که داروی خاص مصرف میکنند باید با پزشک خود در مورد رژیم مشورت کنند. از آن مهمتر، رژیم کتوژنیک موجب کاهش فشار خون دیاستولیک و میزان تری گلیسرید میشود .مطالعه دیگر بر روی ۳۴ فرد بزرگسال پی برد افرادی که برای هشت هفته رژیم کتوژنیک گرفته بودند، نسبت به افرادی که رژیم کمچرب گرفته بودند، پنج برابر بیشتر چربی کل بدنشان را کاهش دادند.

از آن مهمتر، افراد تحت مطالعه کنترل قند خون بهتری را تجربه کردند و در کل دوره مطالعه، استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکتکنندگان مطالعه کاهش یافت. رژیم کتو به طور عمدی مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهد تا بدن را تشویق به سوزاندن چربی کند. اگر قبلاً گلوکز خون بالا دارید، خوردن کربوهیدرات زیاد می تواند خطرناک باشد. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود. در واقع، مطالعات با تمرکز بر تمرینات مقاومتی مردان نشان میدهد که رژیم کتو را میتوان برای ساخت عضلات و سوزاندن چربی بدون تداخل در عملکرد قدرت استفاده کرد. Th is data h as been written ​by G SA C​on᠎te nt Generator  DE MO​!

البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. خوراکیهای تازه، کنسروشده یا یخزده نیز معادل هم هستند، اما سبزیجات پخته و خام با هم تفاوت غذایی دارند و غذاهای فراوریشده نیز یک معضل جداگانه محسوب میشوند. شکلهای مختلفی از روزه منقطع وجود دارد اما مرسومترین روش شامل محدود ساختن مصرف مواد غذایی به حدود ۸ ساعت در روز و گرفتن روزه در ۱۶ ساعت باقیمانده است. اصلاح رژیم غذاییتان و گرفتن روزه منقطع به شما کمک میکند تا سریعتر وارد وضعیت کتون زدگی شوید.

تمرین روزه منقطع کتون زدگی را سرعت میبخشد. یکی از روشهای اجرای این رژیم این است که 8 ساعت در روز غذا بخورید و 8 ساعت به مانند فرد روزه دار دست از خوردن و آشامیدن بکشید. این وضعیت زمانی رخ میدهد که شما مصرف کربوهیدراتها را به طور قابلتوجهی کاهش دهید و منبع گلوکز (قند) بدنتان که مهمترین منبع انرژی سلولها به شمار میرود را محدود کنید. کربوهیدراتها به کمتر از 50 گرم محدود میشوند.

رژیم کتوژنیک دکتر سعید اوسطی

به طور کلی می توان گفت چربی هایی که در این رژیم غذایی استفاده می شود حدود ۷۵ درصد از کالری بدن را تامین می کند. در واقع اینطور بگیم که اطراف تخمدان یک سری کیسه های کوچیک مایع تشکیل میشه که علت اون هم بالا رفتن مقدار انسولینی هست که در بدن ترشح شده. تغییر در سوختوساز، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین از مشخصههای دیابت هستند. از علائم آنفولانزای کتو میتوان به احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش اشاره کرد. در ادامه فهرستی از مواد غذایی ارائه میشود که در رژیم کتوژنیک مصرف آنها باید کاهش پیدا کند و یا قطع شود: – غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، اسموتیها، کیک، بستنی، آبنبات و غیره.

وقتی بیش از حد محدود باشید، ممکن است متوجه شوید که “من برای ناهار همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده داشتم، بنابراین ممکن است برای شام پیتزا بخورم.” در عوض، سعی کنید بگویید ، “من یک ناهار بزرگ خوردم، بنابراین باید یک شام سالم تر را بخورم”. رژیم کتوژنیک برای افراد با بی ام ای 25-30 مناسب بوده و به افرادی که چاقی بیش از حد دارند توصیه نمیشود. همچنین لازم است تا پروتئین را در حد معتدل مصرف کنید.

بازیگرانی که رژیم کتوژنیک گرفتن

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک وب سایت خود باشید.