رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا آن! درس از اسکار

چیت در رژیم کتوژنیک نی نی سایت رژیم غذایی کتوژنیک باعث کاهش ماهیچه ها می شود، حتی افرادی که تمرین های مقاومتی انجام می دهند نیز دچار این عارضه می شوند؛ زیرا جهت عضله سازی تاثیر پروتئین به تنهایی از میزان تاثیر پروتئین و کربوهیدرات ها با هم، کمتر است. شما می توانید همین غذاها یا بجای غذاهای پرکربوهیدرات، غذاهایی با سبزیجات فراوان را سفارش دهید. ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما احتمالاً شما را به خوردن طیف گسترده ای از غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل مانند برنج ارگانیک و منابع پروتئین بدون چربی تشویق می کند. بااینحال در رژیم کتوژنیک با کمتر خوردن و القای کتوز بدن راحتتر به سراغ ذخایر انرژی خود میرود و در بین وعدهها پرانرژی باقی میماند. Po᠎st was g ener᠎at ed wi​th t​he he lp of GSA Content G​enerat​or Demoversion.

این اجسام کتونی به مغز رفته و جایگزین گلوکز میشود. در رژیم کتوژنیک، تلاش بر این است تا مصرف کربوهیدرات به طرز قابلتوجهی کم شده و چربی جایگزین آن شود. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. گیرد. چرا که این رژیم جدای از آنکه می تواند شما را در رسیدن به وزن دلخواه تان یاری نماید، همزمان می تواند به بدنتان آسیب جدی نیز وارد آورد. این در حالتی اتفاق می افتد که استفاده از مواد چربی در طول روز طبق معمول انجام میگیرد.

رژیم کتوژنیک در شیراز

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم طبق تحقیقات انجامشده، افرادی که رژیم کتوژنیک میگیرند ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کمکالری کمچربی میگیرند وزن کم میکنند. در حقیقت، تحقیقات نشان میدهد رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازهی رژیم کمچربی برای کاهش وزن مؤثر باشد. افرادی که رژیم کتو را دنبال کردند بهطور متوسط ۲ پوند (۰.۹ کیلوگرم) بیشتر از گروهی که رژیم کمچربی را دنبال کردند، از دست دادند. یک مطالعه نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند.

علاقهمندان به

برنامههای غذایی کتوژنیک باور دارند که با استفاده از چربی احساس انرژی بیشتری دارند، هوشیارتر هستند و حتی از عملکردهای بهتر مغزی برخوردار میشوند. در ابتدای کتوز ممکن است طیفی از علائم منفی را تجربه کنید که به آنها عموما «آنفلوانزای کم کربوهیدراتی» یا «آنفلوانزای کتو» گفته میشود زیرا علائمش همانند آنفلوانزا است. در طی این فاز تطبیق، ممکن چند اثر جانبی موقت را تجربه کنید که به آنها عموما «آنفلوانزای کم-کربوهیدراتی» یا «آنفلوانزای کتو» گفته میشود. ♦ آیا بعد از اینکه رژیم کتو گرفتم نیاز به جبران کربوهیدرات مصرفی یا لود کربوهیدرات دارم؟ اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک هم منجر به کاهش وزن میشه.

شواهد نشان میدهد که این رژیم ممکن است برای برخی افراد با شرایط پزشکی خاص مناسب باشد، اما شواهد بسیار محدودی وجود دارد که افراد سالم باید از آن به عنوان یک رژیم غذایی طولانی مدت استفاده کنند. این موضوع به شما کمک میکنه تا مدت زمان بیشتری رو با احساس سیری به سر ببرید. در ادامه در حالی که مرغ ها توی فر قرار دارن، کلم بروکلی ها رو خرد کنید و به مدت 5 دقیقه توی یک قابلمه حاوی آب شور، روی گاز قرار بدین تا جوش بخورن. انواع مختلفی از روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش شامل محدودکردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتابودن برای ۱۶ ساعت باقی مانده روز است.

انواع مختلف روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و روزهداری برای ۱۶ ساعت باقیمانده است. یک بررسی از ۱۳ مطالعه نشان داده است که پیروی از کربوهیدرات بسیار کم در رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن طولانیمدت نسبت به رژیم کمچربی، کمی مؤثرتر است. بعلاوه مطالعات بسیار نشان داده است که این رژیم همراه با عوارض متعددی بوده است که اغلب به علت کم شدن آب بدن، اختلال در الکترولیتهای بدن و افت قندهای شدید منجر به ویزیت و پذیرش در اورژانس گونه است. همچنین چربی را به کتونهای کبدی تبدیل میکند که میتواند انرژی مغز را تأمین کند.

به همین دلیل است که پس از شروع رژیم کتو ، اکثر افراد تقریباً بلافاصله متوجه کاهش قند خون خود می شوند. بااینحال، رژیمهای کتوژنیک به طرز جالبی میتوانند باعث کاهش قابلتوجه قند خون و سطح انسولین شوند؛ ولی سلامتی را در پی داشته باشند. بهطور کلی، این رژیم شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز و استفاده از چربیهایی مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم است. در این شرایط، آزمایشهایی مانند آزمایش خون، ادرار و تنفس در دسترس است که میتواند با اندازهگیری مقدار تولید کتونهای تولیدشده توسط بدن، در تعیین کتوزیس کمک کند. Content was created with t he he᠎lp of GSA  C᠎onte᠎nt Gen᠎er᠎ator D emoversion.

از مزایای رژیم کتوژنیک میتوان به این موضوع اشاره کرد که با رژیم کتوژنیک بدون اینکه احساس گرسنگی کنید و زحمت کالریشماری به خود بدهید، وزن کم خواهید کرد. در این رژیم مصرف کربوهیدرات به حداقل ممکن می رسد و از چربی ها به عنوان منبع اصلی تامین انرژی استفاده می شود. بعضی اوقات به رژیم های کتوژنیک, اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک “کتو” گفته می شود. پیروی از رژیم کتوژنیک، مؤثرترین راه ورود به کتوز است. تحقیقات بسیاری نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک مؤثرترین رژیم برای کاهش وزن است که کمترین ریسک را برای بیماریهای ناشی از رژیم بهدنبال دارد.

حداکثر میزان کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک

با دادن منبع انرژی بهتر و مطمئن تری به بدن خود ، در طول روز انرژی بیشتری خواهید یافت.چربیها مؤثرترین مولکول سوختی برای متابولیسم هستند. در حقیقت بسیاری از مطالعات نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. بنابراین، شما باید میزان کربوهیدرات قابل هضم(کربوهیدرات خالص) را در نظر بگیرید، که همان میزان کربوهیدارت کلی منهای فیبر است.اکثر سبزیجات دارای کربوهیدرات های خالص بسیار کمی هستند. البته صرفنظر از نوع آن، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط، تصمیم به رعایت این رژیم گرفتید، باید مقدار زیادی سبزیجات غیرنشاستهای مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از کمبود فیبر نشوید. Content was generat ed with GSA C ontent᠎ Gen​erat or​ Demoversi​on !

این تمام چرخهای است که در رژیم کتوژنیک انجام میشود. قبلاً دیدهایم که میتوانید در دوران شیردهی از سبک زندگی کتو پیروی کنید (و حتی ممکن است به شما کمک کند تا مقداری از وزن اضافه شده در دوران بارداری را کاهش دهید)، اما باید آن را به درستی انجام دهید. رژیم کتوژنیک یا به اختصار «کتو» یک رژیم غذایی پرچرب با پروتئین متوسط و کم کربوهیدرات است. در این رژیم افراد اجازه دارن قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنن تا بتونن شدت ورزششون رو افزایش بدن (مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم هست).

چربی خون و رژیم کتوژنیک

در واقع تنظیم درست غذاها، میان وعده ها، مقدار هر ماده غذایی و ترتیب مصرف هست که چربی سوزی خودکار بدن رو فعال میکنه. در هنگام خوردن میان وعده نیز زیاده روی ننمایید. در بسیاری از رژیمها، دریافت کالری کمتر به معنای کاهش وزن است؛ اما مسئلهای که در این میان وجود دارد این است که کالری کمتر یعنی بیشتر از همیشه نیز احساس گرسنگی خواهید کرد. حال اگر در رژیم غذایی، مقدار قند کم باشد، کبد، چربی را به اسید چرب و اجسام کتونی مبدل میکند. سعی کنید آب طعمدار طبیعی یا آدامسهای بدون قند مصرف کنید.

یک گزینه خوب دیگر، همبرگر بدون نان است. رژیم غذایی کتوژنیک بر خلاف بسیاری از رژیم های غذایی دیگر، رژیم غذایی کاملا مناسب و موثر برای چربی سوزی می باشد. چربی: چربی کندتر از کربوهیدرات ها هضم می شود، بنابراین شما چند ساعت پس از خوردن غذا، از غذای خود انرژی دریافت خواهید کرد. با خوردن یک دانه سیب یا یک برش لیمو و غیره به گرسنگی خود فائق آئید و بعد با خیال آسان غذا درست کنید. برنامه غذایی که میوهجات را ممنوع یا محدود میکند ولی کره و خامه را نامحدود نگاه میدارد نمیتواند سلامتی به ارمغان بیاورد.

رژیم کتوژنیک تبادل نظر

این شاخص در طی سالهای اخیر توسط متخصصان تغذیه مورد استفاده قرار گرفته است ولی هنوز نیاز به بررسیهای تحقیقاتی بیشتری دارد. مطالعهی دیگر روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع دوم نشان داد که کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکردند بهطور متوسط در طی یک دورهی ۲ ساله، چیزی حدود ۱۲ کیلوگرم وزن کم کردند. همچنین مهم است که مقدار پروتئین مصرفی خود را تعدیل کنید. علاوه بر این، با رژیم کتوژنیک و قابلیت سیرکنندگیاش میتوانید بدون شمارش کالری یا جذب مواد غذایی، وزن کم کنید.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

شخص لاغر هم میتواند چیزی حدود ۵۰ هزار کالری را به شکل چربی با خود داشته باشد. رژیم کتوژنیک به دو شکل متفاوت وزن بدن و توده آن را کاهش میدهد، یک با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و دیگری با کاهش میزان ترشح انسولین در برنامه غذایی 21 روزه کتو رگهای خونی است. این نسبت به طور معمول به این شکل است: ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات. ایجاد این تغییر و استفاده از چربیهای ذخیرهشده به جای گلوکز به عنوان منبع انرژی، معمولاً طی دو تا چهار روز با خوردن کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز اتفاق میافتد.

رژیم کتوژنیک و عضله سازی

طرفداران این رژیم معتقدند که شما با خوردن پروتئین و چربی نامحدود و تنها با اجتناب از مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، میتوانید وزن کم کنید. رژیم کتوژنیک، بهعنوان یکی از رژیمهای چربیسوزی است که با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، میتوان به بهبود بیماریهایی مانند دیابت و پارکینسون نیز کمک کرد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک، مانند رژیم استاندارد کتوژنیک است؛ با این تفاوت که شامل پروتئین بیشتری است. رژیم اولیهی درمانی که در صرع کودکان بکار میرود، فقط آن اندازهای پروتئین دارد که برای رشد و ترمیم بدن و تأمین کالری لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد.

معمولا این رژیم به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست. اما در رژیم کتوژنیک کلاسیک، که در ابتدا برای مدیریت اختلالات تشنج استفاده می شده است، 80 تا 90 درصد کالری از چربی، 5 تا 15 درصد از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات ها تامین می شود. اما این رژیم در نهایت می تواند کاهش وزن برای افراد را به دنبال داشته باشد و روش بهینه تری شناخته شود.