راز رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک همیشه قبل از شروع رژیم کتوژنیک با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما بیخطر و مناسب اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک است. آن نیز برای از دست دادن چربی حتی در میان برخی از بدنسازان محبوب است این معمولا به علت کاهش عمده در اشتها است و یک رژیم غذایی بسیار موثر برای از دست دادن چربی است. به همین خاطر این ادعا رو داریم که هر کسی با هر بودجه ای میتونه بر اساس رژیم Z217 در دوره ی 21 روزه بین 7 تا 10 کیلو گرم وزن کم کنه.

رژیم کتوژنیک آنلاین 4 نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد که هر فرد با توجه به شرایط و هدفی که دارد می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند و برنامه غذایی خود را بر اساس همان رژیم برنامه ریزی کند. رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟ یک رژیم غذایی سرخپوشان کم کربوهیدرات نیست اما در عمل این امر منجر به کربوهیدرات نسبتاً کمی می شود. پس از 2 تا 3 ماه اول، میتوانید در مواقع خاص کربوهیدرات بخورید – فقط بلافاصله بعد از آن به رژیم غذایی خود بازگردید.

خانمها به ۷۵ میلیگرم ویتامین C. در روز و آقایان به ۹۰ میلیگرم از این ویتامین در روز نیاز دارند. زیرا اغلب قند و کربوهیدرات بالایی دارند. اغلب مردم این نوع رژیم را ترجیح می دهند چون میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. کاهش انسولین در اثر استفاده از این رژیم برای بانوانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند نیز مفید است. در دنیای رژیم های لاغری، رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین رژیم های کاهش وزن است.

Finest رژیم غذایی کتوژنیک را بسازید You’ll Read این سال (در 2023)

رژیم کتوژنیک جزو محبوب ترین رژیم لاغری های شناخته شده در سراسر جهان است که بسیاری از افراد برای سریع تر لاغر شدن از آن استفاده می کنند. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون (کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود) تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند. در واقع رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD) حاوی 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و 10 درصد کربوهیدرات است. به خصوص اگر از رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا استفاده کنید.  Art᠎icle h᠎as be en generated by GSA Con᠎tent G en​erator Dem ov ersion .

همینطور می توانید از کباب بدون نان و یا بدون برنج استفاده کنید. پنیر: پنیرهای فرآوری نشده مثل چدار، بز، خامه، آبی یا موزارلا. سبزیجات ریشهای: مثل سیب زمینی، هویج، سیب زمینی شیرین، ترب و … سبزیجات ریشه ای و غده ها: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، ازگیل و … در دهه 70 میلادی دکتر اتکینز برای کاهش وزن، رژیم غذایی کم کربوهیدرات را با یک مرحله کتوژنیک بسیار سخت دو هفته ای شروع کرد که بسیار در بین عموم رایج شده بود. رژیم غذایی که اکو اتکینز نامیده می شود اساساً یک نسخه گیاهی از رژیم غذایی اتکینز است.

رژیم کتوژنیک چیست

مواد غذایی رژیمی و بدون شکر: این مواد غذایی اغلب بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از الکل شکر بوده که میتواند سطوح کتونهای بدن را دچار تغییر کنند. اگر ادامه پیدا کرد، سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر بیشتری بخورید. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف میکنید، افزایش دهید. و سپس ۲ روز مقادیر کربوهیدرات دریافتی بدن را مقداری افزایش میدهید. باید در این روش 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات به بدن برسد، با این برنامه غذایی می توان به مقداری بیشتری کربوهیدرات را نسبت به دیگر برنامهها مصرف کرد. Th is content was wri​tten by G SA Con tent Gen​er ator Dem oversi᠎on!

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند

در این رژیم باید مواد غذایی را به گونه ای مصرف کرد که در نهایت 75 درصد چربی،20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات به بدن برسد. این نوع رژیم غذایی که معمولاً در گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل، دانه ها، سبزیجات، میوه ها و چربی های سالم است. شما می توانید در وعده های اصلی از غذاهایی همچون ماهی، گوشت گاو، گوسفند، مرغ، تخم مرغ و … در این رژیم است که در کربوهیدرات از یک رژیم غذایی اتکینز معمولی کمی بالاتر است اما هنوز هم بسیار پایین تر از یک رژیم غذایی گیاهخواری معمولی است. رژیم غذایی اتکینز در اصل شرور و اهریمن بود اما علم مدرن در حال حاضر نشان داده شده است که بی خطر و موثر است.

چند مطالعات کوچک نشان داده که یک رژیم غذایی سرخپوشان می تواند سبب کاهش وزن شود کاهش قند خون و بهبود عوامل خطر برای بیماری های قلبی وجود دارد. این رژیم غذایی شامل خوردن غذاهایی دوران پارینه سنگی قبل از انقلاب کشاورزی و صنعتی بوده است. افزایش انرژی از طریق کافئین می تواند میزان انرژی هایی را که در هنگام کاهش چربی در بدن افراد از طریق رژیم کتوژنیک اتفاق می افتد، بهبود ببخشد و عملکرد افراد بهینهتر باشد. بعلاوه ممکن است بعضی از افراد در طی استفاده از این نوع رژیم علایمی شبیه به آنفولانزا را تجربه نمایند که شامل ناراحتی معده ، سردرد ، خستگی و احساس گیجی باشد که به آن “آنفولانزای کتو” گفته می شود .

درمان عفونت، تنظیم فشار خون، کاهش درد مفاصل و همچنین یک محصول کامل برای ترک سیگار از جمله ویژگیهای درمانی پودر تارتار می توانند عنوان شوند. در واقع استفاده از چربی ها به عنوان سوخت در رژیم غذایی کتوژنیک باعث کاهش وزن و لاغری فرد می شود. البته ناگفته نماند که این رژیم از چربی های سالم نظیر روغن زیتون، روغن نارگیل و … روغن مایع، نارگیل سرد فشرده، میوه خرما، روغن زیتون، دانه کتان، فندق و روغن آووکادو که در هر قاشق غذاخوری، کاربید خاص صفر دارد. آجیل و دانه ها: بادام، گردو، دانه کتان، تخم کدو تنبل، دانه چیا و …

رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت

اگرچه آجیل و دانه ها معمولاً کربوهیدرات کمی دارند، اما بین انواع مختلف آن تفاوت هایی وجود دارد. وقتی این اتفاق می افتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای تبدیل آن به انرژی فوق العاده کارآمد می گردد. بسیاری از این اسیدهای چرب به کبد می رود جایی که که می تواند آنها را به اجسام کتونی تبدیل کند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات بسیار کم است سطح انسولین سبب می شود بدن مقادیر زیادی از اسیدهای چرب از ذخایر چربی بدن را عرضه کند. برخی از افراد مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را شروع می کنند ممکن است نیاز باشد بلافاصله دوز انسولین خود را تا 50٪ کاهش دهند. ​This ᠎po st was generated  by GSA Conte nt  Gen​erator Dem over​sion​.

فاز 2 – بالانس: آجیل، سبزیجات کم کربوهیدرات و میوه را به آرامی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برخی از مردم ترجیح می دهند تمام کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف کنند. به طور کلی کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز و گاهی اوقات به کمتر از 20 – 30 گرم محدود شده است. وقتی که این حالت رخ می دهد بدن به منظور تامین انرژی شروع به سوزاندن چربی ها و گاهی پروتئین ها می کند. بیماری پارکینسون: رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند.

قوانین رژیم کتوژنیک

این رژیم غذایی هنوز هم محبوب امروز است. 50 – 100 گرم: برای کاهش وزن آهسته و ثابت یا تعمیر و نگهداری وزن است لذا مقدار زیادی از سبزیجات و میوه جات مصرف می شود. اما این نتایج به طور دائمی باقی نمیماند و بعد از مدتی، چاقی و چربی های بازمیگردند و در برخی موارد افراد چاقتر از قبل شدهاند. اما قبل از شروع این رژیم بهتر است باید ها و نباید های آن را بدانید.

یاد بگیرید دقیقا چگونه رژیم غذایی کتوژنیک را در 2 روز بهبود دادم

در تحقیق دیگری گروهی از افراد که رژیم کتوژنیک داشتند ۱۱.۱ کیلوگرم و افراد گروهی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند ۶.۹ کیلوگرم وزن کم کردند. با این رژیم ذخیره کربوهیدرات از بین می رود و بدن وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز میشود، یعنی بدن جای مصرف کربوهیدرات برای تامین انرژی مورد نیاز خود از چربی استفاده می کند. آسیبهای مغزی: یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی میتواند ضربه مغزی را کاهش داده و به بهبودی پس از آسیب مغزی کمک کند. برخی از نسخه های یک رژیم غذایی کتوژنیک حتی مصرف پروتئین را محدود می کنند زیرا پروتئین بیش از حد ممکن است مقدار کتون تولید شده در برخی افراد را کاهش دهد.

البته این رژیم از آنجا که کلسترول خوب را افزایش می دهد و کلسترول بد را کاهش می دهد برای درمان و کنترل بیماری های قلبی و عروقی هم خوب است. آنها بسیار بحث برانگیز استفاده می شوند اما در حال حاضر مسیر پذیرش هموار شده است رژیم های غذایی کم کربوهیدرات بیش از رژیم های کم چربی، حداقل در کوتاه مدت منجر به کاهش وزن شده است. در یک مطالعه، افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب نمودند، ۲.۲ برابر بیشتر از سایر افرادی که یک رژیم غذایی کمچرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند.

کتون یا کتون ها، مولکول های محلول در آب هستند که می تواند از سد خونی مغزی عبور و در مغز تولید انرژی کند. برخی تحقیقات نشان میدهد که پیروی از رژیم کتوژنیک ممکن است به افزایش چربیسوزی در حین ورزش کمک کند. هیچ مطالعه اخیری وجود ندارد که نشان دهد یک رژیم غذایی صفر کربوهیدرات ایمن باشد تنها یک مطالعه موردی از سال 1930 وجود دارد که در آن دو مرد چیزی جز گوشت و اندام برای یک سال نخوردند و در سلامت عالی باقی ماندند.