رژیم غذایی کتوژنیک Higher از باراک اوباما را انجام دهید

چیت در رژیم کتوژنیک نی نی سایت البته باید بدانید که مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک گران و هزینه بر بوده و رعایت آن با عادات غذایی معمول ما نیز فاصله زیادی دارد. در این نوع از رژیم کتوژنیک علاوه بر کاهش درصد کربوهیدرات میزان کالری دریافتی روزانه فقط به حدود 800 کالری میرسد، البته نیازی نیست که در این رژیم هر روز هفته را رژیم خیلی کم کالری داشته باشید و میتوانید فقط از این رژیم برای دو روز در هفته استفاده کنید و پنج روز دیگر کتوژنیک معمول را بر اساس مقدار کالری مورد نیاز بدن خود رعایت نمایید. در هر رژیم لاغری امکان کم شدن مواد معدنی در بدن یک موضوع کاملا طبیعی هستش.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران یک فنجان کلم بروکلی خرد شده حدود شش کربوهیدرات دارد. خوشبختانه، علائم ناخوشایند آنفولانزای کتو برای اکثر مردم تنها حدود یک هفته طول می کشد. علیرغم پیشرفتهای مستمری که در دنیای پزشکی به وجود میآید، چاقی کماکان یک خطر عمده برای سلامتی با مرگومیر 8/2 میلیون در سال باقیمانده است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رژیم های کتوژنیک می توانند به کاهش وزن کمک کنند.آنها ممکن است به کاهش چربی، حفظ توده عضلانی و بهبود بسیاری از نشانگرهای بیماری کمک کنند. مطالعات حیوانی که در آن رژیم پرچربی استفادهشده بود، ارتباطی بین چربی برنامه غذایی و چاقی نشان نداد و برعکس کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالا نظیر کتوژنیک، کاهش وزن را تسهیل میکرد.

رژیم کتوژنیک 216

یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از رژیم های غذایی بسیار کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر است. در برخی مطالعات نشان داده شده که رژیم کتوژنیک میتواند باعث بهبود سطح هورمون انسولین و کاهش وزن و عوارض پوستی در افراد درگیر با سندرم تخمدان پلی کیستیک شود. نشان داده شده افرادی که به بیماری صرع مبتلا هستند خصوصا کودکان با داشتن یک رژیم کتوژنیک علائم کمتری دارند و تعداد حملات عصبی در آنها کاهش پیدا میکند. ظهور مجدد این رژیم، بهعنوان یک فرمول کاهش سریع وزن تا حدی جدید است و حداقل در کوتاهمدت مؤثر نشان دادهشده است.

این کاهش کربوهیدرات ها بدن را دچار یک وضعیت متابولیک خاص به نام کتوز می کند. رژیم غذایی کتوژنیک یک انتخاب عالی برای افرادی است که دچار اضافه وزن شدید یا دیابت هستند و یا به دنبال این هستند که وضعیت متابولیسمی بدن خود را بهبود ببخشند. صرع یک بیماری است که مغز فرد را درگیر میکند و باعث بروز حملات عصبی و تشنج در بیمار میشود. مصرف این مواد غذایی باعث برهم خوردن تعادل هورمونی و قند خون و همچنین اختلال در عملکرد باکتریهای رودهای میشود که هر دوی این موارد میتوانند به بروز جوش و آکنه پوستی منجر شوند.

این رژیم غذایی سال هاست برای درمان افراد مبتلا به صرع شدید استفاده می شود اما طی سال های اخیر استفاده آن برای کاهش وزن نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگرچه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن در افرادی که غیر از چاقی مشکل دیگری ازنظر سلامتی ندارند مؤثر است و کاهش وزن ایجادشده سریع، شدید و برای حداقل 2 سال قابل نگهداری است ولی درک تأثیرات بالینی، بیخطر بودن، قابلتحمل بودن توسط بدن، کارایی، مدتزمان درمان و پیشبینی پس از قطع رژیم کماکان چالشی است که نیازمند مطالعات بیشتر برای درک آن میباشد. البته پروتئین در بدن میتواند مجدد به گلوکز تبدیل شود و به همین دلیل پروتئین بالای این رژیم میتواند باعث کاهش کتوزیس در بدن فرد شود و اثر کمتری نسبت به رژیم استاندارد داشته باشد ولی باز هم میتواند باعث کاهش وزن خوبی در افراد شود.

علت این امر هم کاهش طبیعی سطح قند خون و حذف اثر منفی انسولین بالای خون در این بیماران است. بنابراین نشان داده شده رژیم کتوژنیک با حذف کامل این مواد غذایی و توصیه به مصرف سبزیجات فیبری میتواند باعث بهبود شرایط پوستی شود، البته برای ثابت شدن این اثر بر روی پوست هنوز به مطالعات بیشتری نیاز هست. آسیب های مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند سبب کاهش تومورها شده و به بهبود بیماری پس از آسیب های مغزی کمک می کند.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

یافتههای مطالعه سلامت مؤسسه ملی آمریکا حاکی از آن است که ترکیب یک رژیم لاغری و فعالیت بدنی منجر به کاهش ۷ درصدی ریسک پیشرفت دیابت میشود. رژیم کتو با پروتئین بالا مانند رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که میزان مصرف پروتئین در این نوع رژیم بیشتر است ولی مصرف کربوهیدرات ها همچنان محدود و زیر 10 درصد است .این رژیم مناسب کسانی است که فعالیت بدنی زیادی دارند. پذیرش طولانیمدت برای رژیم کتوژنیک خیلی کم گزارششده است و میتواند یک مسئله مهم و جدی باشد، ولی این مورد برای هر نوع تغییر در شیوه زندگی وجود دارد.

کبد چرب و رژیم کتوژنیک

ولی جای نگرانی نیست و با روشهای مختلفی میتوان این مشکل را برای ورزشکاران برطرف کرد. شاید از خود بپرسید چگونه این اتفاق میافتد و بدن به جای گلوکز از چه سوختی استفاده میکند؟ شاید باور نکردنی باشد اگر بگوییم بدن حتی در صورت نبود گلوکز باز هم با تغییر منبع تولید انرژی قادر به ادامه زندگی مثل قبل خواهد بود. اگر بعنوان سبک غذایی از انواع رژیم کتوژنیک استفاده میکنید، مانع و محدودیتی وجود ندارد، اما در صورتی که رژیم کتوژنیک را برای کاهش وزن و لاغری برگزیدید خوب است بدانید مدت این رژیم نباید از 3 ماه بیشتر باشد.

رژیم کتوژنیک و کیسه صفرا

ممکن است شروع یک کیتو رژیم برای شما سخت باشد، اما واقعیت این است که یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات بدن شما را دچار کتوز می کند. یک برنامه کتوژنیک شامل چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات ناچیز میباشد. پس اگر دیابت دارید و داروی خاصی مصرف میکنید رژیم کتوژنیک برنامه غذایی مناسبی برای شما نخواهد بود. حتی اگر در مدت کوتاهی رژیم کتوژنیک دارید سعی کنید حتما در کنار آن از مکمل های مربوطه استفاده کنید تا در همین مدت کم هم بدن شما دچار کمبود خاصی نشود. ما در این مقاله سعی داریم ابتدا چیستی و اصول رژیم کتوژنیک را بررسی کنیم، سپس فواید و عوارض آن را بیان کنیم و در آخر مقاله یک نمونه رژیم کتوژنیک رایگان قرار دادیم تا شما با انتخابهای غذایی این رژیم بهتر آشنا شوید، پس با ما همراه باشید.

رژیم کتوژنیک دکتر ضمیر روشن

برای رژیم کتوژنیک میتوان فواید زیادی را در نظر گرفت اما در کنار آن میتواند خطراتی را هم برای سلامتی فرد به دنبال داشته باشد، ما در این مقاله سعی داریم ابتدا به فواید رژیم کتوژنیک میپردازیم و سپس عوارض احتمالی آن را برای شما بررسی خواهیم کرد. برای کاهش بار رژیم کتوژنیک بر روی کلیهها سعی کنید به میزان کافی آب مصرف کنید و در صورتی که مکملهای حاوی سیترات مثل کلسیم سیترات مصرف میکنید و یا مشکل کلیوی و فشار خون دارید با پزشک و متخصص تغذیه خود حتما در میان بگذارید. شایعترین تأثیرات کوتاهمدت تخفیف این رژیم شامل مجموعهای از علائم تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، گیجی، بیخوابی، مشکل در تحمل ورزش و یبوست میباشند که بهعنوان آنفولانزای کنونی شناخته میشوند.

نمونه رژیم کتوژنیک 216

اگر روزهایی که ورزش دارید بیشتر از دو روز در هفته است و تمرینات قدرتی یا استقامتی مثل بدنسازی انجام میدهید بهتر است از این مدل رژیم کتوژنیک استفاده کنید. اگر ست ها 3 تکرار حداکثر اجرا شوند می تواند منجر به رشد عضلانی و قدرتی مشابه با ست های عادی بدنسازی شود ، اما با این شرط که مقدار کلی تمرین مساوی باشد. هیچ شکی در این نیست که اگر شما دچار اضافه وزن هستید و مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز میباشید، رژیم لاغری سالم قند شما را کاهش داده، منجر به بهبود سلامتی شده و به شما کمک میکند که حس بهتری داشته باشید.

اگر دنبال غذا های کم کالری و کم چربی هستید بهتر است با رژیم دوکان هم آشنا شوید. اگر در روز کمتر از ۵۰ گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود. این کتون بادیها هستند که به جای گلوکز مصرف میشوند و انرژی لازم برای بدن را فراهم میکنند. وجود پروتئین و چربی بالا (البته از نوع چربیهای سالم) در غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک باعث میشود بدن به جای استفاده از گلوکز به سراغ چربی و کتون بادیها برای تولید انرژی برود و به همین طریق باعث تسریع و بهبود روند چربی سوزی در افراد خواهد شد.

می توانید برای اینکه کمتر درگیر این عوارض شوید یک دفعه کربوهیدرات را قطع نکنید و به مرور کم کنید تا بدن عادت کند و برای تولید انرژی چربی بسوزاند. مطمئن شوید که در غذای شما شکر، آرد یا سیروپ اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک وجود ندارد. پس خطراتی که به دلیل میزان بالای HDL و کلسترول بد وجود دارد از بین می رود. رژیمهای غذایی که برای کاهش وزن طراحی مناسبی داشته باشند، اپیدمی چاقی را تا حدود زیادی می توانند مدیریت نمایند. در این مقاله به طور کامل به مقایسه این دو رژیم غذایی پرداختیم. پیشنهاد می شود مقاله رژیم فستینگ را مطالعه کنید.

حجم غذا در رژیم کتوژنیک

همان طور که گفته شد در رژیم کتو مصرف چربی ها بالا می باشد. در سال 1921 اولین بار راسل وایلدر این برنامه غذایی را برای درمان صرع ( تشنج) بکار برد، و این نام هم توسط خود او به این برنامه داده شد. در یک برنامه 2000 کالری در روز، میزان کربوهیدرات چیزی حدود 20 تا 50 گرم خواهد بود. امروزه یک برنامه غذایی که برای کاهش سریع وزن بسیارمعروف گشته است، برنامه ایای است با کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا وبا عنوان رژیم کتوژنیک شناخته میشود.

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچربی و بسیار کم کربوهیدرات است که با هدف کاهش وزن انتخاب میشود. یک رژیم کتوژنیک ممکن است از یک حداقل 2 الی 3 هفته تا 6 الی 12 ماه پیگیری شود. اینکه این رژیم چگونه به درمان تشنج در مبتلایان به صرع کمک میکند هنوز به طور کامل مشخص نیست؛ اما احتمالا کاهش کربوهیدرات و افزایش چربیهای سالم در رژیم کتو دلیل کاهش تحریک پذیری مغز و تشنج است. رژیم کتوژنیک با کاهش سطح انسولین که نقش اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد در درمان این بیماری موثر است. کافئین: کافئین میتواند برای انرژی، کاهش چربی و عملکرد مفید باشد.

رژیم کتوژنیک گردشی

آنفولانزای کتو موجب کاهش انرژی، تضعیف عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی افراد میشود. افراد دچار اضافهوزن که دارای سندروم متابولیک، مقاومت به انسولین و دیابت تیپ 2 هستند، با این رژیم و با کاهش کربوهیدرات، بهبودهایی در بیماری خود مشاهده خواهند کرد. در واقع رژیم کتوی استاندارد نمیتواند گزینه مناسبی برای ورزشکاران باشد، چون در این رژیم ذخایر گلیکوژنی (قند) موجود در کبد و عضلات کاهش پیدا میکنند و به دلیل نبود کربوهیدرات در رژیم غذایی، دیگر جایگزین هم نمیشوند و این اتفاق باعث میشود که عضلات ورزشکار تحلیل برود و مقاومت کافی برای انجام فعالیت ورزشی را نداشته باشد. Con te nt was c reated with GSA Content Gen​erator DE MO!

این اتفاق در طولانی مدت میتواند باعث کاهش و تحلیل بافت عضلانی شود. این رژیم نسبت به سایر رژیم های کتوژنیک انعطاف بالاتری دارد و از طرفی باعث جلوگیری از تحلیل عضلانی در افراد ورزشکار حین رژیم کتوژنیک میشود، چون مصرف کربوهیدرات در کنار پروتئین برای وعده قبل و بعد از تمرین مهم است و در این رژیم به صورت کامل رعایت میشود. تا آنجا که ممکن است، پروتئین خود را از این منابع دریافت کنید، و آمینو اسیدهای بیشتری را به بدن خود میدهید که برای حفظ و اضافه کردن توده عضلانی بدون چربی نیاز دارد.

آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد

آووکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ اضافی اضافه کنید. رژیم لاغری کتوژنیک The Ketogenic Diet یا به طور خلاصه رژیم کتو ، یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چرب است که فواید سلامتی زیادی را به همراه دارد. با کمک کارشناسان و متخصصان تغذیه یک رژیم لاغری دیابتیک را تنظیم نمایید. اما پیش از آنکه رژیم لاغری دیابتیک را شروع کنید، به خاطر داشته باشید که نظارت پزشک غدد یا پزشک متخصص دیابت حائز اهمیت است چراکه در زمان رعایت رژیم لاغری، بررسی قند خون، انسولین و دارو درمانی تان به توجه خاصی نیاز پیدا میکند.