درد پایین کمر


مشکلات کمردرد

اگر تا به حال با کمردرد ناگهانی از خواب بیدار شده اید، یا چرخشی ایجاد کرده اید که عملاً ساعت ها شما را بی حرکت و در عذاب رها کرده است، می دانید که چگونه این وضعیت اساساً می تواند زندگی را به طور ناگهانی متوقف کند. کمردرد یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی است و علت بسیاری از غیبت های کاری در سال های اخیر است.

بسیاری از افراد ساعات کار خود را از دست خواهند داد و برای برخی افراد، غلبه بر مشکلات غیرممکن است. حتی اگر ممکن است برای برخی تاریک به نظر برسد، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به کاهش احتمال ابتلا به انواع خاصی از صدمات کمک کنید. همچنین چند نوع مختلف ورزش و درمانی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. اگر به خواندن این مقاله ادامه دهید، چند نکته برای مدیریت پیدا خواهید کرد درد پایین کمر و همچنین درد را تا حد زیادی کاهش می دهد.

چگونه درد در قسمت پایین کمر بر تحرک شما تأثیر می گذارد

کمر شما و سلامت آن می تواند بر تحرک شما تأثیر بگذارد که تا زمانی که آن را تجربه نکنید هرگز به آن فکر نمی کنید. این به این دلیل است که آن قسمت از کمر شما بخش بزرگی از وزن شما را تحمل می کند و مملو از اندام ها و بافت های پیچیده است.

بخش حساسی از سیستم عصبی شما نیز در پشت شما قرار دارد. ستون فقرات شما مانند یک بزرگراه فیبری است که دائماً اطلاعات را بالا و پایین می فرستد. هر گونه آسیب به آن منطقه می تواند زندگی را تغییر دهد. اینکه بتوانید به درستی خم شوید و بپیچید بسیار مهم است، و ممکن است مجبور شوید خود را آموزش دهید و بیشتر از آنچه در موقعیت های خاص عادت دارید مراقب باشید.

ستون فقرات شما دائماً اطلاعات را به قسمت های مختلف بدن شما منتقل می کند

1. علائم

اگرچه برخی از چیزها در مورد کمردرد به خودی خود قابل توضیح هستند، همیشه ایده خوبی است که به جزئیات بیشتر فکر کنید تا به کاهش میزان مواردی که می توانند باعث درد شوند کمک کنید. موارد زیر علائم خاصی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

● درد عضلانی دارید

● دردهای تیراندازی ناگهانی دارید

● دردی دارید که به پاهایتان سرایت می کند

● دردی دارید که هنگام انجام هر نوع فعالیتی بدتر می شود

● دردی دارید که با تکیه دادن به عقب از بین می رود

اگر یک یا همه این علائم را تجربه می کنید، اطلاعات زیر به احتمال زیاد در مورد شما صدق می کند.

2. علل

کمردرد می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، اما شایع ترین عوامل در اینجا مورد بحث قرار خواهند گرفت. در بیشتر موارد، پزشک این توانایی را دارد که محل آسیب دیدگی را پیدا کند و از شما سوالاتی بپرسد تا مشخص کند علت اصلی چه بوده است. چند مورد از دلایل ممکن است:

شما یک عضله یا رباط را کشیده اید.اگر حرکات ناگهانی انجام می دهید که متعادل نیستند، یا حرکات خاصی را تکرار می کنید، ممکن است خود را در معرض آسیب قرار دهید. به دلیل فشار مداومی که بر روی بافت‌های شکننده ستون فقرات شما وارد می‌شود، نامناسب بودن می‌تواند بهبود این نوع جراحات را دشوارتر کند. یک حرکت اشتباه می تواند احساسات بسیار ناخوشایندی را در بدن شما ایجاد کند.

مهره های شما یا بافت نرم بین آنها آسیب دیده است. با بالا رفتن سن افراد، بافت‌های نرمی که اغلب به آنها دیسک گفته می‌شود، آسیب می‌بینند. وقتی این اتفاق می‌افتد، وزن بالاتنه شما می‌تواند به استخوان‌ها فشار بیاورد و باعث شود استخوان‌ها به یکدیگر ساییده شوند. بدیهی است که این چیزی است که بسیار دردناک است، بنابراین مهم است که فوراً به آن توجه شود.

آرتروز. آرتریت یکی از شایع ترین علل کمردرد است. هنگامی که به پشت قرار می گیرد، می تواند برخی از مسیرهای مورد نیاز برای عملکرد سالم کمر را کوچک کند.

ناهنجاری های اسکلتی. انواع مختلفی از مشکلات رشد وجود دارد که می تواند بر ستون فقرات شما تأثیر بگذارد. اگر انحنای ستون فقرات خود ایجاد کنید، به راحتی می تواند باعث دردی شود که زندگی شما را مختل می کند.

پوکی استخوان. این می تواند باعث شود ستون فقرات شما دچار شکستگی های کوچک و شکستگی های خط مو شود که می تواند باعث درد شما شود.

3. تشخیص

چه متوجه شده باشید که کمردرد دقیقاً از کجا ناشی می شود یا خیر، مهم است که تشخیص صحیح را از پزشک دریافت کنید. این می تواند به رد سایر علل بالقوه کمک کند و شروع به مدیریت درد کند. آنها چند روش خواهند داشت که به آنها امکان می دهد در مورد محل آسیب دیدگی شما نیز تصمیم بگیرند. تعدادی از آنها عبارتند از:

اشعه ایکس. این روش همیشه برای این نوع آسیب‌ها روش خوبی بوده است، زیرا می‌تواند به پزشک اجازه دهد تا ساختار اسکلتی شما را ببیند و اگر اخیراً آسیبی رخ داده باشد. این همچنین می تواند به آنها کمک کند تا مسائلی را پیدا کنند که ممکن است هنوز از آنها آگاه نبوده باشید.

پزشکان می توانند ستون فقرات شما را با اشعه ایکس و سایر اسکن ها مشاهده کنند.

اسکن های ام آر آی. MRI می تواند به ایجاد تصویری از آنچه در داخل بدن شما می گذرد کمک کند و جزئیات بیشتری نسبت به اشعه ایکس دارد. آنها حتی می توانند به پایانه های عصبی و رگ های خونی نگاه کنند تا ببینند آیا این مسائل مربوط به آن قسمت های کوچک بدن شما است یا خیر.

الکترومیوگرافی (EMG). EMG سیگنال های الکتریکی ایجاد شده توسط اعصاب شما را اندازه گیری می کند و می تواند نحوه تحت تاثیر قرار گرفتن عضلات شما را پیگیری کند. این نوع آزمایش ها برای تشخیص انواع آسیب های ناشی از مسائل عصبی مهم هستند. آنها همچنین می توانند نشان دهند که دیسک های شما فشرده شده اند.

درمان های کمردرد

فقط به این دلیل که شما درد را تجربه می کنید به این معنی نیست که باید با آن زندگی کنید. چند راه وجود دارد که می توانید کمی تسکین پیدا کنید، و در برخی موارد ممکن است برای بهبودی کاملا ضروری باشد. پزشک شما ممکن است به شما کمک کند درمانی پیدا کنید که به کمردرد شما کمک کند و برخی از مواردی که او ممکن است پیشنهاد کند به شرح زیر است…

دارو

مواد مخدر. داروهایی که نسبتاً قوی هستند ممکن است برای مدت کوتاهی مفید باشند. اگر برای شما مواد افیونی تجویز می شود، به دلیل ماهیت اعتیادآور دارو، تحت نظارت یک متخصص پزشکی قرار می گیرد.

تسکین درد بدون نسخه. داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن از رایج ترین راه هایی هستند که افراد برای مقابله با این نوع دردها استفاده می کنند. اگرچه خطر کمتری نسبت به مواد مخدر با آن دارد، مصرف بیش از حد آنها می تواند به طور جدی بر سلامت شما تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که دوزها را به مقدار مجاز خود نگه دارید.

مسکن های موضعی درد کرم‌هایی که درد را محدود می‌کنند دومین روش محبوب برای کاهش کمردرد هستند. اینها با مالش مستقیم روی محل درد استفاده می شوند.

درمان های طبیعی

وضعیت بدن خود را بهبود بخشید

وضعیت نامناسب یکی از دلایل اصلی کمردرد نیز هست. اگر برای مدت طولانی نادرست بنشینید، می توانید عضلات متصل به ستون فقرات خود را تحت فشار قرار دهید. اگر از هر دو طرف به درستی تعادل نداشته باشید و خیلی سریع از جای خود بلند شوید، احتمال کشیده شدن چیزی وجود دارد. وقتی در حال مطالعه یا انجام هر نوع فعالیت متمرکزی هستید، صاف بنشینید.

تمرین اصلی

یکی از بخش‌های مجرمانه نادیده گرفته شده در سلامت کمر، ورزش اصلی است. هنگامی که یک هسته قوی دارید، ماهیچه های شما چیزها را می پوشانند و محافظت می کنند. آنها همچنین به نگه داشتن اندام‌ها و بافت‌های شما در جای خود کمک می‌کنند تا کمتر ممکن است شوک شوند، له شوند یا بین استخوان‌ها قرار بگیرند.

ماساژ بگیرید

ماساژ یک هنر باستانی است که به بهبود سلامت عضلات و گردش خون کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که حتی یک بار ماساژ در هفته می تواند تا حد زیادی درد بدن شما را کاهش دهد. حتی می توانید افرادی را پیدا کنید که برای اصلاح ناهنجاری های ستون فقرات از طریق دستکاری آموزش دیده اند. بسیاری از بیماران افزایش تحرک پس از جلسات دستکاری ستون فقرات را گزارش کرده اند.

ماساژ می تواند کمردرد را کاهش دهد..

بهتر بخوابید

خواب بخش مهمی از سلامت کمر شما نیز هست. پیدا کردن یک موقعیت خواب مناسب که برای شما مفید باشد زمان می برد، اما خوابیدن به پهلو یکی از بهترین راه ها برای خوابیدن است. وقتی در رختخواب می روید، مراقب باشید که فشار در کجا قرار دارد و مطمئن شوید که هر چیزی که باعث آن می شود را اصلاح کنید.

اگر برای شما تشخیص داده شده است یا فکر می کنید ممکن است نوعی کمردرد به نام سیاتیک داشته باشید، در ادامه بیابید که چگونه می توانید از شر این درد خلاص شوید و دوباره زندگی خود را بدون درد زندگی کنید.

چگونه به سرعت از شر درد سیاتیک خلاص شویم؟