حقایق اساسی رژیم غذایی کتوژنیک

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک اما قبل از این که از کاهش وزن به واسطه رژیم کتوژنیک استفاده کنید، بهتر است کاملاً با شرایط انجام آن آشنا شوید. متابولیسم بدن به واسطه این رژیم غذایی دچار تغییر و تحولاتی می شود. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. با این حال، مصرف سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، چغندر و یام(نوعی گیاه علفی) می توانند درروز میزان کربوهیدرات کلی بدن را کاهش دهند.

عوارض رژیم کتوژنیک

سبزیجات مغذی و سازش پذیر هستند و در کاهش خطر بیماریها موثر هستند. این نشان می دهد که رژیم کتو در کاهش وزن نتیجه بخش تر است و همانطور که می دانید، چاقی ارتباط نزدیکی با ابتلا به دیابت نوع ۲ دارد. با سلام، آیا شام نخوردن تاثیر منفی در کتوژنیک دارد و باعث کندی روند لاغری می شود؟ در ادامه میتوانید لیستی از غذاهای مجاز و غیرمجاز در این رژیم را مشاهده کنید. به همین دلیل ممکنه در رژیم کتوژنیک حسرت خوردن بعضی از میوهها به دلتون بمونه. بعضی طعمدهندهها و سسها: این محصولات معمولا مملو از شکر و چربیهای ناسالم اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک هستند.

آکنه و جوش صورت: کاهش میزان انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده در این رژیم میتواند به بهبود جوش صورت و درمان آکنه کمک کند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که مصرف زیتون میتواند از تحلیل استخوان ها جلوگیری کند و فشار خون را کاهش دهد.خلاصه:زیتون غنی از آنتی اکسیدانها است که می تواند به حفظ سلامت قلب و استخوان کمک کند. این ترکیبات زیتون با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریان، از سلامت قلب محافظت می کنند.روغن زیتون منبع چربی خالص است، و فاقد کربوهیدرات است بنابراین بهتر است روغن زیتون را به سس سالاد، سس مایونز سالم و غذاهای پخته شده اضافه کنید.

رژیم کتوژنیک پلاس

روغن زیتون بر خلاف چربیهای اشباع شده در دماهای بالا پایدار نیست، پس بهتر است روغن زیتون را در غذاهایی مصرف کنیم که نیاز به حرارت کم دارند و یا اینکه پس از پخته شدن، روغن زیتون را به غذاها اضافه کنید.خلاصه:روغن زیتون فرابکر( روغن زیتون تصفیه نشده) دارای چربی های غیر اشباع مونو و آنتی اکسیدان های ضروری برای سلامت قلب است، بنابراین بهتر است روغن زیتون را به سس سالاد، سس مایونز و غذاهای پخته شده اضافه کنید. مغز برای عملکرد درست به قند حاصل از کربوهیدرات های سالم نیاز دارد.

غذاهای کتوژنیک ایرانی

در این هنگام بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود به سوزاندن چربی ها روی می آورد که در این کار استاد است ! این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک حالت(وضعیت) متابولیک به نام کتوز قرار می دهد .وقتی این اتفاق می افتد، بدن شما درمتابولیسم (سوزاندن) چربی برای تامین انرژی بسیار کارآمد می شود . البته توجه داشته باشید که تنها رژیم کتو استاندارد و رژیم کتو با پروتئین زیاد به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. بستگی به اهداف شما دارد.پزشکان معمولا پیشنهاد میدهند برای زمان مشخصی از این رژیم استفاده کنید. جراحیهای مغزی: برخی از پژوهشها پیشنهاد داشتهاند که این رژیم میتواند در نتیجه جراحیهای مغزی (تومور مغزی) بسیار موثر باشد.

همچنین ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما ممکن است شما را به مصرف برخی مکمل های غذایی تشویق کند. همانطور که گفته شد ، اگر یک رژیم غذایی با چربی بالا ، پروتئین کم و کربوهیدرات بسیار کم مصرف کنید ، می توانید حالت کتون زدگی را به طور مرتب حفظ کنید. با مصرف کربوهیدرات، گلوکز خون بالا رفته و انسولین در واکنش به آن ترشح میشود. دیابت: دیابت موجب تغییراتی در سوختوساز، افزایش قند خون و اختلالاتی در ترشح انسولین میشود. هر ۲۰۰۰ کالری در روز، ۱۶۵ گرم چربی، ۴۰ گرم کربوهیدرات و ۷۵ گرم پروتئین را شامل می شود.

جایگزین قند در رژیم کتوژنیک

و در روزهای عادی ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات دارد.این نوع رژیم کتولوژیک راهی مناسب برای اضافه کردن چربی به رژیم غذایی با محاسبه کالری انواع غذا است. ترکیب دقیق آن ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود. می توانید از مکمل هایی همچون پروتئین وی ایزوله 100% استفاده نمایید ، زیرا مقدار کربوهیدرات آن ها بسیار ناچیز است. روغن زیتون مقدار اسید اولئیک بالایی دارد، یعنی اسیدچرب غیراشباع مونو است و در بسیاری از مطالعات کاهش عوامل خطر بیماری قلبی را نشان داده است. در روغن نارگیل ترکیب تری گلیسیرید با زنجیره متوسط و اسید لوریک سطح پایدار کتوز را افزایش می دهدعلاوه بر این، روغن نارگیل در کاهش وزن افراد بزرگسال چاق بسیار موثر است و چربی ناحیه شکم را میسوزاند.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

در واقع، روغن نارگیل برای افزایش میزان کتون در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اختلالات مغزی و سیستم عصبی مورد استفاده قرار میگیرد اسید چرب اصلی در روغن نارگیل اسید لوریک( یک اسید چرب اشباع شده) است و بنابراین یک اسید چرب با طول متوسط است. در حالی که آنها دارای مقداری کربوهیدرات هستند، اما هنوز هم در یک رژیم غذایی کتوژنیک قرار میگیرند.5 اونس (150 گرم) ماست ساده یونانی حاوی 5 گرم کربوهیدرات و 11 گرم پروتئین است. شما می توانید آنها را آنلاین یا از داروخانه محلی خریداری کنید.

رژیم اتکینز یا کتوژنیک

آبپنیر. برای افزایش پروتئین مصرفی روزانهتان، نصف پیمانه پروتئین آب پنیر را به شیر یا ماست خود خودتان اضافه کنید. آنها حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات و 5 کالری در هر وعده هستند زیرا، عمدتا حاوی آب هستند. مطالعات نشان داده که مصرف آنها باعث کاهش اشتها و احساس سیری میشوند. فیبر ویسکوز موجود در رشته فرنگی شیراتاکی هضم و جذب غذا را در معده کند می کند، در نتیجه احساس سیری می کنید و همچنین سطح قند خون ثابت باقی میماند. در این رژیم غذایی که به رژیم کتو نیز مشهور است، کربوهیدارتهایی که هضم و جذب آسانی دارند، مثل شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید به کمترین میزان ممکن میرسد.

رژیم کتوژنیک خوبه

ژل در معده سبب کاهش سرعت هضم و جذب مواد مغذی می شود، و سبب احساس سیری طولانیتر و کاهش اشتها و کاهش قند خون می شود. علاوه بر این، با خوردن تخم مرغ هورمون هایی در بدن آزاد می شود که موجب احساس سیری در فرد میشود و سطح قند خون را پایدار نگه می دارند و این منجر به کاهش جذب کالری تا 24 ساعت می شودمهم است که تمام تخم مرغ را بخورید، زیرا بیشتر مواد مغذی موجود در تخم مرغ در زرده یافت می شود که شامل آنتی اکسیدانهای لووتئین و زاکسنتین است و برای حفظ سلامت چشم موثر و مفید است.

مصرف ماست یونانی و پنیر کاتیج باعث کاهش اشتها و احساس سیری می شود. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است.علاوه بر این، آجیل و دانهها فیبر زیادی دارند. آجیل و دانهها در هر اونس حاوی 0 تا 8 گرم کربوهیدرات خالص هستند 8. روغن زیتونروغن زیتون مزایای سودمندی برای قلب دارد. چند نوع مختلف از رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد. این ویژگی فواید زیادی برای افراد دارای دیابت نوع ۲ و افراد مستعد دیابت دارد. رژیم کتوژنیک (یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

رژیم 21 روزه کتوژنیک

به هر حال پروتئینهای با کیفیت پایین مانند غلات و حبوبات معمولا در منوی رژیم غذایی کتوژنیک نیستند. غذاهایی مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر جزء اصلی رژیم کتو هستند زیرا حاوی کربوهیدرات نیستند. با این وجود به یاد داشته باشید که نتایج تحقیقات در بسیاری از این زمینهها هنوز کاملا قطعی نیستند. همیشه قبل از تغییرات زیاد در رژیم غذایی خود با پزشک صحبت کنید تا از این موضوع اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، مصرف بیشتر پتاسیم می تواند در شروع رژیم غذایی کتوژنیک موثر باشد. من یک ماهه که رژیم کتو رو شروع کردم و اخیرا اوریک اسیدم ۸ شده، برای ادامه ی رژیم با توجه به اینکه غذاهای چرب و گوشت سبب افزایش اسید اوریک میشوند، آیا مجاز به ادامه ی این رژیم هستم؟

شروع رژیم کتوژنیک می تواند سخت و چالش برانگیز باشد، ما در این قست نکاتی ارائه کردیم که استفاده از آن به آسان تر کردن این رژیم کمک می کند. رژیم کنوژنیک راهی برای درمان کردن بیماری های مربوط به عصب مثل صرع است. اگر برای آشپزی کردن زمان کافی ندارید، میتوانید غذای بیشتری بپزید و و به شیوهی مناسب از آن نگهداری کنید تا در وعدههای بعد هم بتوانید از آن استفاده کنید. آوکادو غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است ، از جمله پتاسیم، یک مواد معدنی مهمی که ممکن است افراد بسیاری به اندازه کافی نداشته باشند.

جایگزین برنج در رژیم کتوژنیک

در حال حاضر، تحقیقات کافی در مورد اثرات بلند مدت این رژیم انجام نشده است. حال توجه کنید هنگامیکه از رژیم غیر کتوژنیک استفاده میکنید، کاهش وزن در بدن شما صورت میگیرد. علاوه بر این، سبزیجات مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و گل کلم با کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی ارتباط دارندرژیم های حاوی کربوهیدرات اندک جایگزین های عالی برای مواد غذایی با کربوهیدرات بالا هستند. سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که به محافظت بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کنند، رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایدار هستند می توانند باعث آسیب های سلولی شوند.

برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. میزان کربوهیدرات خالص برای سبزیجات فاقد نشاسته شامل کمتر از 1 گرم کربوهیدرات برای 1 فنجان اسفناج خام تا 8 گرم کربوهیدرات برای 1 فنجان کلم بروکسل پخته شده می باشد. این دست از موارد می توانند سرعت جذب دیگر مواد غذائی را کمتر کنند. آنها می توانند جایگزین رشته های فرنگی معمولی شوندخلاصه:رشته فرنگی شیراتاکی حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات در هر وعده است. خوشبختانه همه آنها كربوهيدرات کم و چربي زيادي دارند كه باعث مي شود مناسب رژيم غذایی كتوژنيك باشند.

نمی‌خواهم آرزو کنم این زمان خیلی را روی رژیم غذایی کتوژنیک صرف کنم. در مورد شما چطور؟

همه ی میوه ها: به جز تکه های کوچک زغال اخته ی آبی و توت فرنگی. حال که نحوه کاهش وزن بدن را دانستید، ذکر این نکته مهم است که بدانید اثر رژیم کتوژنیک در بدن همه به این صورت نیست و ممکن است عدهای با پدیده استپ وزن در رژیم کتوژنیک مواجه شوند. پروتئین باید متوسط باشد زیرا مصرف بسیار زیاد می تواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون ها شود. 5. کره و خامهکره و خامه، در رژیم غذایی کتوژنیک به عنوان چربیهای خوب محسوب میشوند، زیرا هر دو دارای مقدار کمی کربوهیدرات هستند. آب نوشیدنی عالی است و قهوه یا چای نیز از موارد خوب است.

رژیم کتوژنیک برنامه هفتگی

وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز گزینه ایی عالی هستند مانند املت یا تخم مرغ و بیکن. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند. بدن افراد با هم متفاوت است و باید میزان کربوهیدرات مناسب برای بدن خود را پیدا کنید. با این حال، میزان کربوهیدرات در انواع مختلف صدفها متفاوت است. با این روش وزن کاهش می یابد و دیابت کنترل می شودرشته فرنگی شیراتاکی در انواع مختلف از جمله برنجی، فتوکسین و لینگوئینی یافت می شوند.

This conte​nt has been done  with the ​he᠎lp ᠎of GSA Content​ Gen er᠎at or Demov᠎er sion​.

15. سبزیجات دارای کربوهیدرات اندک:سبزیجات فاقد نشاسته، کم کالری هستند و کربوهیدرات اندکی دارند ، اما حاوی بسیاری از مواد مغذی، از جمله ویتامین C و مواد معدنی مختلف هستند. آووکادو و سبزیجات با کربوهیدرات پایین همچون فلفل، گوجه فرنگی، پیاز و سبزیجات سبزرنگ و همچنین انواع مغزها را با خیالی راحت مصرف کنید. سبزیجات ریشهای: مثل سیبزمینی، سیبزمینی شیرین و هویج. از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید. میوه: تمام میوهها به جز مقادیر کمی از خانواده توتها مثل توت فرنگی.