جذاب حقایق من حدس شما به هیچ وجه درباره کتوژنیک رژیم نمیدانستید

این مقاله چگونگی تاثیر رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک بر مغز را بررسی اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک می کند. گلوکز معمولا سوخت اصلی مغز است. در این فرآیند، کبد گلوکز تولید می کند تا مغز از آن استفاده کند. کتون ها مولکول هایی هستند که می توانند تا حدی جایگزین کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی برای مغز شوند. درباره رژیم کتوژنیک اختلاف نظرات و داستان هایی وجود دارد اما به نظر می رسد برای اکثر افراد بی خطر است .

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم این آستانه در افراد مختلف متفاوت است ، اما یک راهنمای خوب برای اکثر افراد این است که بین 5 الی 15 درصد کل کالری دریافتی روزانه آنها باید به عنوان یک نقطه شروع عمل کند.به طور معمول ، سطح کتون می تواند به هر فرد کمک کند تا محدوده ای را پیدا کند که به آنها اجازه دهد در کتوزدگی بمانند. رژیم اصلاح شده اتکینز (MAD): 10 درصد کالری از کربوهیدرات ها بدون محدودیت در پروتئین در اکثر موارد.

چهار نوع رژیم غذایی با محدودیت کربوهیدرات وجود دارد که می تواند صرع را درمان کند. در این رژیم مصرف خوراکیهایی مانند کره، روغن، مارگارین، مایونز، چیپس، شکلات و پنیر محدود و درصورت امکان با انواع کم چرب جایگزین میشود. با مصرف شیر کم چرب و سبزیجات سبز کلسیم کافی برای بدن جذب میشه. مصرف بیش از اندازه ی کربوهیدارت و خوراکی های شیرین، باعث به وجود اومدن مقاومت انسولینی (Insulin Resistance) در بدن میشه. محصولات کم چرب و رژیمی به علت این که در فرآوری های زیادی تولید می شوند، دارای کربوهیدارت زیادی هستند و باید از رژیم کتوژنیک حذف شوند. This c ontent h᠎as be en wri​tten by GSA Conte nt  Gen erator Demov​ersion​.

رژیم های کتوژنیک

یک رژیم کتوژنیک ممکن است هنگام تمرین، به ورزشکاران استقامتی – مثلاً دونده ها و دوچرخه سواران – کمک کند. اگرچه مطالعات رسمی کمی انجام شده است، به نظر می رسد که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر مفید باشد. از سوی دیگر، بررسی اخیر مطالعات به این نتیجه رسید که مصرف زیاد چربی های اشباع شده به شدت با افزایش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط است. با این حال، کبد در طول روزه داری یا زمانی که مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز می رسد ، تولید کتون های خود را حتی بیشتر افزایش می دهد.

با توجه به تحقیقات و مطالعهای که بر روی مبتلایان به دیابت در راستای انجام رژیم کتوژنیک صورت گرفته شده، اشخاصی که این بیماری را داشته بعد از رژیم غذایی داروهای خود را قطع کرده اند. اگرچه بسیاری از داروهای ضد تشنج موثر وجود دارد، اما این داروها قادر به مدیریت موثر تشنج در حدود 30 درصد از افراد نیستند. به عنوان مثال، به خوبی شناخته شده است که آنها می توانند منجر به کاهش وزن و کمک به مدیریت دیابت شوند. در حالی که این نوع رژیم به عنوان یک رژیم کتو سخت گیرانه، ممکن است به شما کمک نکند که به آسانی وارد کتوز غذایی شوید، بسیاری می گویند که هنوز هم از نظر اهداف کاهش وزن و سایر مزایا می تواند مفید باشد.در قسمت پایین به مزایای رژیم لیزی کتو می پردازیم. ​C ontent was gener at ed with t he  help of GSA Conte᠎nt G᠎en​erator DEMO!

با رژیم کتوژنیک برای لاغری رابطه جنسی بیشتر و بهتر داشته باشید

یک مکمل مانند ام سی تی اویل یا کتون نیز ممکن است کمک کند. بنابراین اگر وزن فرد 150 پوند است، باید حداقل 123 گرم پروتئین در روز مصرف کند. به یاد داشته باشید که باید همیشه مصرف غذاها و نوشیدنیهای شیرین را محدود کنید. از آن جایی که رژیم کتوژنیک برای لاغری محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و با محدود کردن مصرف کربوهیدرات و استفاده از پروتئین و چربی های سالم به کاهش وزن کمک میکند بنابراین در این رژیم نمیتونید از نان معمولی و برنج استفاده کنید و باید به دنبال جایگزین های مناسب مثلا نان سویا باشد.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

مصرف کربوهیدرات به 20 تا 50 گرم در روز محدود می شود. بهترین و موثرترین نوشیدنی آب است که باید به صورت فراوان و در زمان های مختلف روز استفاده کنید. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع مواد مغذی و فواید سلامتی متفاوتی را ارائه می دهد. غذاهایی که از چربی های سالم به وجود آمده اند مانند آجیل، مغزها، ماهی ها، دانه ها میتواند روی سلامتی اسپرم مردان تاثیر بگذارد. ماهیهای چرب: ماهی سالمون، تُن، قزلآلا و ماکرل.

ماهیهای چرب: مثل سالمون، تن، قزلآلا و ماهی خالخالی. البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. خلاصه: اگر قصد دارید تا برای طولانی مدت از رژیم کتو پیروی کنید، برخی از عوارض جانبی شما را تهدید خواهد کرد که باید حتما درباره آنها با پزشک خود صحبت کنید. بنابراین قبل از این که رژیم غذایی خود را بررسی کنید، اهدافتان را مشخص کنید و آنها را در ذهن خود نگهدارید. اگر می خواهید با استفاده از برنامه غذایی کتوژنیک وزن کم کنید، بهتر است بدانید که این رژیم انواع مختلفی دارد.

شما همچنین متوجه خواهید شد که هر یک از دستور العملها حاوی مقدار کربوهیدرات (دور به نزدیکترین 0.1 گرم) میباشد. ورزش مناسب داشته باشید، زودتر وارد فاز کتوزیس خواهید شد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم میتواند کربوهیدراتها را در حین ورزش اضافه کند. تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، اما رژیم های کتوژنیک و مکمل های MCT ممکن است به بهبود حافظه و عملکرد مغز در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. نظریه دیگر این است که رژیم غذایی سرشار از چربی، از جمله چربی های اشباع، می تواند پروتئین های مضر تجمع یافته در مغز افراد مبتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

این یک بیماری پیشرونده است که در آن مغز پلاک ها و گره هایی ایجاد می کند که باعث از دست دادن حافظه می شود. اگرچه بیشتر مغز می تواند از کتون ها استفاده کند، بخش هایی وجود دارد که برای عملکرد به گلوکز نیاز دارند. در رژیم کتوژنیک، کتون ها منبع سوخت اولیه برای مغز هستند. رژیم کتو به راحتی سطح الکترولیت بدن را تغییر میدهد. برخی مطالعات نشان میدهد که این خوراکی مایع مؤثرتر از رژیم کتوژنیک جامد معمولی است و در مصرفکنندگان آن، سطح کلسترول خون پائینتر است.

رژیم کتوژنیک(رژیم کتوژنیک 28 روزه) که به اصطلاح رژیم کتو نامیده می شود، رژیمی است که بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بالای چربی طراحی شده است.هدف از رژیم کتوژنیک این است که بدن را به حالت “سوزاندن چربی” هدایت کنیم که بدین ترتیب بدن چربی بیشتری را نسبت به آنچه که در رژیم غذایی با کربوهیدرات وجود دارد، می سوزاند. دلیلش هم بالا بودن مصرف پروتئین هستش. برای جبران، بدن انسولین بیشتری تولید خواهد کرد که در نتیجه این فرایند، انسولین خون و هم قند خون بالا میروند. آیا رژیم لاغری کتوژنیک به کاهش قند خون کمک میکند؟

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک با ما در تماس باشید. درمان با شاخص گلیسمی پایین (LGIT) یکی دیگر از رویکردهای غذایی است که می تواند صرع را علیرغم تأثیر بسیار کم آن بر سطوح کتون مدیریت کند. یک مطالعه در کودکان نشان داد که رژیم غذایی MCT به اندازه رژیم کتوژنیک کلاسیک در مدیریت تشنج موثر است. در یک مطالعه در سال 2020 روی کودکان مبتلا به صرع مقاوم به درمان، افرادی که رژیم LGIT را به مدت 6 ماه اتخاذ کردند، کاهش تشنج داشتند. یکی از مهمترین مواردی که به آن اشاره میشود، در مورد دیابت است و افرادی که به این بیماری مبتلا هستند.

از دیگر فواید رژیم کتوژنیک نیز میتوان به افزایش کتون، کاهش مقدار قند خون و حساسیت نسبت به انسولین اشاره کرد. محققان دریافتند روزه گرفتن منجر به کاهش حملات تشنج شده و اثرات مثبتی بر چربی، قند و کلسترول خون دارد. مناسب برای بدنسازها نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعالی که رژیم کتو رو انتخاب کردن اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارن، متداوله. و همچنین عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به کسانی که رژیم کتوژنیک کلاسیک یا رژیم اصلاح شده اتکینز را اتخاذ کردند، تجربه کردند.

رژیم کتوژنیک کتاب

زمانی که مصرف کربوهیدرات بسیار کم باشد،

کبد کتون تولید می کند. اما مصرف چربیهای اشباع شده از روغن (پالم، نارگیل)، چربی گوشت، کره و کره کاکائو به مقدار زیادی توصیه میشود. تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط (MCTs) چربی های اشباع شده ای هستند که در روغن نارگیل و روغن نخل یافت می شوند. گلیسرول ستون فقرات است که اسیدهای چرب را در تری گلیسیریدها به یکدیگر متصل می کند، شکل ذخیره چربی بدن. در یک رژیم غذایی معمولی، بدن شما از گلوکز و گلیکوژن ذخیره شده در عضله برای انفجار سریع انرژی استفاده می کند. در یک رژیم غذایی استاندارد کم کربوهیدرات، مغز همچنان تا حد زیادی برای سوخت به گلوکز، قند موجود در خون شما وابسته است.

صرع یک بیماری است که با تشنج های مرتبط با دوره های هیجان بیش از حد در سلول های مغز مشخص می شود. حد پایین کربوهیدرات های غذایی سازگار ظاهراً صفر است. رژیم های کم کربوهیدرات از طریق فرآیندهایی به نام کتوژنز و گلوکونئوژنز انرژی مغز شما را تامین می کنند. به لطف گلوکونئوژنز، بخشهایی از مغز که به گلوکز نیاز دارند، حتی زمانی که مصرف کربوهیدرات شما بسیار کم است، یک منبع ثابت دریافت میکنند. این یکی از رایج ترین افسانه ها در مورد میزان مصرف کربوهیدرات سالم است . نکته مثبتی که در مورد این رژیم وجود داره این هست که عوارضش نسبت به خیلی از رژیم های دیگه، خطرناک و مشکل ساز نیستن.

با این حال، رژیم کتوژنیک حاوی کربوهیدراتهای کمتری است.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران در یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، کتون ها می توانند تا 75 درصد از مغز را سوخت رسانی کنند. یک نظریه این است که کتون ها با کاهش گونه های فعال اکسیژن از سلول های مغز محافظت می کنند. با این حال، رژیم کتوژنیک حاوی کربوهیدراتهای کمتری است. چربی های سالم برای رژیم کتوژنیک چربی های اشباع شده، چربی های تک سیر نشده و چربیهای دارای حلقه اشباع نشده به خصوص اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. رژیم غذایی یعنی استفاده از غذاهای سالم و متنوع بدون داشتن مواد مضری همچون کربوهیدرات و چربیهای اشباع شده بوده و در مدت کوتاهی باعث کم کردن وزن و اصلاح برنامه غذایی با استفاده از تغذیه مناسب خواهد شد.

رژیم کتوژنیک نمونه

رژیم کتوژنیک یا کتو The Ketogenic Diet یک رژیم کم کربوهیدرات ، با پروتئین متوسط و چربی بالا است که می تواند به فرد کمک کند تا چربی سوزی در بدن او به طور موثرتری انجام شود. البته همانطور که در قسمتهای قبلی گفتیم، باید این کار را تحت نظر پزشک معالج انجام دهید. اگرچه بیشتر مطالعات روی کودکان انجام شده است، اما برخی از بزرگسالان مبتلا به صرع نیز نتایج خوبی را با این رژیم مشاهده کرده اند. رژیم غذایی با اجازه دادن به 10 گرم کربوهیدرات در روز برای کودکان و 15 گرم برای بزرگسالان شروع می شود که در صورت تحمل، احتمال افزایش اندکی وجود دارد.

یبوست در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

انواع مختلف رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در کاهش تشنج در کودکان و بزرگسالان مبتلا به صرع مقاوم به دارو موثر است. رژیم کتوژنیک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است. شاید شنیده باشید که مغز شما برای عملکرد صحیح به ۱۳۰ گرم کربوهیدرات در روز نیاز دارد. و قادر به استفاده صحیح از گلوکز نیستند که منجر به التهاب می شود. کبد گلوکز را با استفاده از اسیدهای آمینه، بلوک های سازنده پروتئین می سازد. برخلاف چربی های تری گلیسیرید با زنجیره بلند، MCT ها می توانند برای تولید سریع انرژی یا کتون توسط کبد استفاده شوند. مشخص شده که تری گلیسیرید بالا در خون نشان دهنده احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی است.