تستوسترون چیست؟ | چگونه تستوسترون پایین را افزایش دهیم؟


تستوسترون هورمون کلیدی برای تمایلات جنسی و انگیزه مردانه

تستوسترون چیست و چه کاربردی دارد؟

تستوسترون هورمون جنسی مردانه است که کلید شادابی مردان است. این هورمونی است که:

  • جذابیت و قدرت جنسی را فراهم می کند.
  • به عضلات و استخوان ها استحکام می بخشد.
  • میل جنسی را تقویت می کند.
  • مسئول تولید اسپرم است.
  • هوشیاری ذهنی، انرژی و اعتماد به نفس را تحریک می کند.

هم مردان و هم زنان دارای تستوسترون هستند، اما سطح تستوسترون مردان تا 20 برابر بیشتر از زنان است. با این حال، این بدان معنا نیست که مردان 20 برابر میل جنسی دارند – مردان فقط برای تقویت میل جنسی خود به تستوسترون بیشتری نیاز دارند.

با افزایش سن، سطح تستوسترون مردان کاهش می یابد. این سطوح از حدود 30 سالگی بین 1 تا 2 درصد در سال کاهش می یابد و در 70 سالگی میانگین تولید تستوسترون مردان 30 درصد کمتر از اوج خود است.

تستوسترون بالا مردان آلفا را ایجاد می کند

لوان بریزندین، پزشک آمریکایی و متخصص در مورد چگونگی تأثیر هورمون ها بر مغز مردان، می گوید مردان با تستوسترون بالا می توانند مردان آلفا معمولی باشند. نقل شده در مغز مرد: کتابچه راهنمای مالک ضروری برای هر مرد و یک برگه تقلب برای هر زن او می‌گوید: «با تمرکز و هدف‌گرا، او با تب تمام چیزهای مردانه را می‌سازد، از جمله اجبار به پیشی گرفتن از مردان دیگر.

او غدد عرق، رابطه جنسی و پرخاشگری را فعال می کند و در تعقیب همسر مورد نظر خود بی اراده است. او یک اغواگر متقاعد کننده است، اما در هنگام عصبانیت بداخلاق ترین خرس ها است.»

اگرچه این دیدگاه کلیشه ای از یک مرد آلفا تمام داستان نیست. مطالعات اخیر نشان می دهد که تستوسترون یک هورمون بسیار پیچیده تر از محرک تحریک پرخاشگری است. بلکه می تواند مردان را به سمت جستجوی جایگاه بالاتر سوق دهد و در نتیجه مطلوب ترین زنان را تضمین کند.

تستوسترون در واقع می تواند همکاری اجتماعی را افزایش دهد و پس از پدر شدن برای حفظ زندگی خانوادگی باثبات آن را تعدیل کند. حتی یک مطالعه نشان داد که مردان با داشتن سطح تستوسترون سالم، بیشتر صادق هستند و کمتر دروغ می‌گویند.

تستوسترون نقش کلیدی در سلامت مردان دارد

تستوسترون در مردان

به طور فزاینده ای مشخص می شود که تستوسترون نقش کلیدی در کنترل وزن، حساسیت به انسولین و سندرم متابولیک ایفا می کند که منجر به بیماری های مزمن از جمله دیابت نوع 2 می شود.

آخرین تحقیقات تأیید می کند که تستوسترون یک عامل مهم در کنترل گلوکز خون، حساسیت بدن به انسولین و پردازش چربی هایی مانند کلسترول و تری گلیسیرید است.

  • بین تستوسترون پایین و افزایش مقاومت به انسولین ارتباط وجود دارد.
  • تستوسترون می تواند باعث کاهش چربی و افزایش توده عضلانی در مردان میانسال شود.
  • تستوسترون می تواند نقش کلیدی در کنترل چاقی – و به ویژه چربی شکم – که یک عامل پرخطر برای بیماری های قلبی عروقی است ایفا کند.

6 علامت کلی تستوسترون پایین

برخی از مردان اثر کمی از پایین بودن سطح تستوسترون را متوجه می شوند، اما برخی دیگر متوجه علائم قطعی کاهش تستوسترون می شوند. اگر کمبود تستوسترون دارید، می توانید برخی یا همه موارد زیر را تجربه کنید:

  1. کاهش میل جنسی، از جمله نعوظ های خود به خودی کمتر – مانند هنگام خواب – و ناباروری.
  2. بی خوابی یا اختلال در خواب.
  3. یائسگی مردانه، که با کاهش انرژی، افزایش وزن، کاهش قدرت عضلانی و استخوانی، سینه‌های متورم و حساس (ژنیکوماستی یا منبوس) مشخص می‌شود.
  4. کاهش اعتماد به نفس و انگیزه، کاهش انرژی، افسردگی، از دست دادن حافظه و کاهش تمرکز.
  5. خطر بیماری مزمن سطوح پایین تستوسترون با سندرم متابولیک مرتبط است – مجموعه ای از عوامل خطر متابولیک که شانس ابتلا به بیماری قلبی، سکته و دیابت را افزایش می دهد.
  6. اختلال در نعوظ. سایر داروهای تجویز شده برای نعوظ ممکن است در صورت پایین بودن سطح تستوسترون مؤثر نباشند، اما اگر سطح تستوسترون مکمل باشد، این داروهای نعوظ می توانند اثربخشی بالاتری نشان دهند. برخی از مردان پس از بازگشت سطح تستوسترون به حالت عادی، دیگر نیازی به دارو ندارند.

5 علامت جنسی تستوسترون پایین

جدای از علائم کلی بالا، مردانی که نیاز به افزایش تستوسترون دارند ممکن است این علائم مرتبط با جنسی را نشان دهند:

  1. کاهش میل – میل جنسی کم.
  2. اختلال در نعوظ.
  3. مشکل در رسیدن به ارگاسم.
  4. کاهش مقدار مایع انزالی.
  5. کاهش شدت ارگاسم.

دلایل کاهش تستوسترون

تستوسترون به طور طبیعی با بالا رفتن سن کاهش می یابد، به میزان حدود یک تا دو درصد در سال از 30 سالگی. با رسیدن به 40 و 50 سالگی تسریع می‌یابد و می‌تواند به شدت تحت تأثیر رویدادهای آسیب‌زای زندگی مانند از دست دادن شغل، طلاق و سایر اشکال شدید استرس قرار گیرد. حتی کمبود خواب نیز می تواند تستوسترون را کاهش دهد و میل جنسی مردان را از بین ببرد.

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که تستوسترون بیشتر از چاقی، دیابت و افسردگی تحت تاثیر قرار می گیرد تا پیری به تنهایی. گری ویتر، پروفسور پزشکی در دانشگاه آدلاید، در نتایج یک مطالعه روی تستوسترون گزارش داد که سن تنها تأثیر کمی بر سطح تستوسترون در 1384 مردی که در یک دوره پنج ساله مورد مطالعه قرار گرفتند، داشت. بر اساس این مطالعه، عوامل اصلی کاهش سطح تستوسترون چاقی، بیماری مزمن، افسردگی یا عوامل سلامتی مانند سیگار کشیدن بودند.

این یافته ها توسط مدیر مؤسسه تحقیقاتی ANZAC، پروفسور دیوید هندلزمن، که نویسنده اصلی یک مطالعه مهم دیگر تستوسترون است، به اشتراک گذاشته شده است. او معتقد است که تستوسترون بیش از حد برای مردان به عنوان یک درمان ضد پیری تجویز می شود، زیرا تحقیقات او نشان می دهد که تستوسترون پایین تنها با افزایش سن مرتبط نیست.

درمان تستوسترون پایین

پزشک ممکن است درمان های تستوسترون مانند تزریق، ژل، چسب یا گلوله های لثه را تجویز کند. مهم است که با متخصص سلامت خود مشورت کنید تا آزمایشات مربوطه را انجام دهید و در صورت لزوم درمان‌های تجویز شده را تجویز کنید. این ژل می‌تواند جایگزین جذاب‌تری برای تزریق‌های سنتی، چسب‌ها و داروهای خوراکی باشد که قبلا تنها راه اصلاح کمبود تستوسترون بودند.

توجه به این نکته مهم است که ممکن است خطرات مرتبط با درمان تستوسترون وجود داشته باشد و درمان جایگزینی تستوسترون (TRT) باید تحت نظر باشد تا اطمینان حاصل شود که سطح آن در محدوده ایمن باقی می ماند. چسب ها می توانند باعث تحریک پوست شوند و داروهای خوراکی می توانند باعث آسیب کبدی شوند. برخی تحقیقات سطوح بالای تستوسترون را با سرطان پروستات مرتبط می دانند.

طرفداران درمان برای تکمیل سطوح پایین تستوسترون، تستوسترون را به عنوان یک درمان جایگزین مهم برای اختلال نعوظ و به عنوان کلیدی برای بهبود علائم تستوسترون پایین، مانند خستگی و افسردگی، می دانند. مکمل تستوسترون همچنین ممکن است به کاهش وزن و برای معکوس کردن سندرم متابولیک پیش دیابت کمک کند.

اگر درمان‌های پزشکی جذاب نیستند، یا نگران عوارض جانبی منفی احتمالی هستید، قرص‌های تستوسترون طبیعی مانند Herbal Ignite وجود دارد.

چرا Herbal Ignite for Men یک انتخاب طبیعی خوب برای افزایش تستوسترون است؟

شعله ور شدن گیاهی برای اوHerbal Ignite for Men یک مکمل غذایی بدون نسخه است که روزانه همراه با غذا مصرف می شود تا سلامت و میل جنسی مردان را افزایش دهد. فرمولاسیون آن برای:

  • حمایت از سلامت جنسی مردان
  • از سطح تستوسترون حمایت کنید.
  • افزایش جریان خون به آلت تناسلی.
  • استرس و خستگی را از بین ببرید.
  • سطح انرژی و اعتماد به نفس را بهبود بخشید.
  • علاقه به رابطه جنسی یا میل جنسی را افزایش دهید.

سه گیاه کلیدی موجود در Ignite for Men – Tribulus Terrestris، Horny Goat Weed و Avena Sativa – قرن هاست که در طب سنتی برای جوان سازی سلامت جنسی و هورمونی مردان استفاده می شود. مشخص شده است که گیاه Tribulus Terrestris به طور طبیعی سطح تستوسترون را افزایش می دهد و به شکل کپسول در مکمل های گیاهی مانند Herbal Ignite موجود است.

در 30 سال گذشته، استفاده سنتی از این گیاهان توسط برخی از مطالعات علمی پشتیبانی شده است، اما هنوز چیزهای زیادی در مورد چگونگی عملکرد دقیق مواد فعال در این گیاهان وجود دارد.

  • قبیله زمینی سطح تستوسترون را بالا می برد و فعالیت جنسی و قدرت عضلانی را بهبود می بخشد. همچنین باعث ایجاد انرژی، اعتماد به نفس و استقامت مردانه می شود و مردانی که از Herbal Ignite استفاده می کنند، حس بهتری از تندرستی را گزارش می دهند. در حالی که Tribulus Terrestris از تولید طبیعی تستوسترون در بدن حمایت می کند و به آن کمک می کند، باید به وضوح درک کرد که این یک مکمل هورمونی نیست.

    با ترویج تولید هورمون های خود بدن، تنها در محدوده طبیعی بدن عمل می کند تا به مردان کمک کند تا قدرت و پتانسیل عضلانی خود را به دست آورند. Tribulus Terrestris باعث نمی شود بدن به طور نامحدود مقادیر فزاینده ای تستوسترون تولید کند – بلکه سطح هورمون های طبیعی را متعادل می کند.

  • علف هرز بز شاخدار میل و عملکرد جنسی را افزایش می دهد. مواد فعال موجود در این گیاه مهارکننده های PDE-5 هستند که جریان خون را در آلت تناسلی افزایش می دهند و به نعوظ بهتر کمک می کنند.
  • آونا ساتیوا استرس را از بین می برد و میل جنسی را افزایش می دهد. بسیاری از مردان متوجه کاهش میل جنسی و قدرت جنسی به دلیل اثرات استرس و ساعات کاری طولانی می شوند. این گیاه به مقابله با اثرات سبک زندگی سخت مدرن ما کمک می کند.

گیاه ایگنایت توسط هزاران مرد در نیوزلند و استرالیا برای افزایش سطح تستوسترون و افزایش میل جنسی و رضایت جنسی با موفقیت استفاده شده است. همچنین استرس و خستگی را از بین می برد و سطح انرژی و اعتماد به نفس را بهبود می بخشد. این یک فرمول گیاهی قوی دارد که در طول زمان برای کمک به رفع علل زمینه ای کاهش میل جنسی در مردان و به ویژه سطوح پایین تستوسترون ناشی از افزایش سن کار می کند.

گیاه ایگنایت 100% طبیعی و بدون عوارض جانبی ناخوشایند است. این در نیوزیلند با بالاترین استانداردها، با آزمایش کامل و تضمین عدم تقلب یا مواد اعلام نشده ساخته شده است.

گیاهی ایگنایت ویژه مردان را دریافت کنید: 2 بطری بخرید و 2 بطری رایگان دریافت کنید!

سلب مسئولیت. این اطلاعات فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی ارائه شده است و جایگزین توصیه های ارائه شده توسط متخصص پزشکی شما نمی شود. همیشه برای درمان مناسب خود به دنبال توصیه های پزشکی خاص باشید. نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد و تضمین نمی شود.

نظرات قبل از نمایش تایید می شوند.