بالا سه در رژیم غذایی کتوژنیک

جالبه بدونید کمتر کسی در طول برنامه غذایی کتوژنیک دچار اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک هوس غذایی میشه. چربی سالم توسط کبد به کتون تبدیل میشه و این فرآیند گرسنگی شما رو ااز بین میبره. برخی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند – مانند آجیل (بادام ، گردو) ، دانه ها ، آووکادو ، توفو و روغن زیتون. ناهار: گوشت گوسالهی سرخشده در روغن نارگیل همراه با سبزیجات. شما میخواهید کربوهیدراتها را کم نگهدارید تا حالت چربی سوزی کتوز را حفظ کنید – اما همچنین میخواهید برای عضلهسازی با کالری مازاد غذا بخورید. رژیم کتوژنیک یا کتو نحوه استفاده بدن از غذا را تغییر میدهد.

انواع مختلفی از فستینگ متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتایی برای 16 ساعت باقی مانده است. اما بعضی افراد، با دستکاریهایی که دررژیم کتوژنیک اصلی کردهاند که اغلب به آن رژیم کتوژنیک اصلاح شده می گویند و ادعا میکنند که دیگر عوارض رژیم کتوژنیک را ندارد، البته اینها در واقع اصلا کتوژنیک نیستند. قانون این رژیم این است که مصرف کربوهیدرات کم، مصرف چربی زیاد و پروتئین به اندازه باشد. وقتی رژیم کتو دارید، خوردن مقادیر زیاد پروتئین در واقع میتواند شما را از کتوز خلاص کند.

رژیم پالئو کتوژنیک

پوکی استخوان: رژیم کتوژنیک به مراحل اولیه و مراحل بعدی نازک شدن استخوان کمک میکند. نشان داده شده افرادی که به بیماری صرع مبتلا هستند خصوصا کودکان با داشتن یک رژیم کتوژنیک علائم کمتری دارند و تعداد حملات عصبی در آنها کاهش پیدا میکند. دکتر طاهری میگوید: چربی خود یک پیش ماده برای استروژن است، یک نوع ضعیف از استروژن که توسط سلولهای چربی ساخته میشود. اگر این اتفاق برای فرد افتاد، سعی کنید مصرف چربی در رژیم غذایی خود را افزایش دهید تا انرژی در دسترس بیشتری برای سلولهای خود ایجاد کنید. دکتر طاهری میگوید: هر چه بیشتر چربی مصرف کنید، سلولهای شما استروژن بیشتری تولید میکنند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان بالا میرود.

دکتر ویناندی میگوید: شما مرتبا در حال ادرار کردن هستید و با آن الکترولیتها، سدیم، پتاسیم، و کلسیم از دست میدهید. این رژیم مقدار کربوهیدراتها را به شدت محدود میکند ( حدود ۱۰ درصد ) و به خاطر اینکه بسیاری از غذاها را برای ما ممنوع میکند، استفاده از آن در طولانی مدت بسیار سخت و حتی شاید غیر ممکن باشد. این در مقایسه با 30 تا 40 درصد کالری پروتئینی که توسط متخصصین جامعه بدنسازی تبلیغ میشود، زمانی که هدف “رشد عضلانی” است، بسیار کم است. با این حال، مهم است که بدانید فواید رژیم کتوژنیک برای یائسگی موقتی است.

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک این فرایند که کتوز گفته میشود دلیل بسیاری از فواید رژیم کتوژنیک از کاهش وزن سریع تا بهبود دیابت است. مساله مهمی که در مورد چهل روز تا لاغری وجود دارد ، مقاومت بدن در برابر تغییرات است. البته یک متخصص میتواند رژیم کتوژنیکی طراحی کند که تنوع زیادی داشته باشد و کربوهیدرات هم زیر ۳۰ گرم حفظ شود اما طبیعتا مصرف بعضی مواد مثل نان و برنج در این رژیم محال است. دیگر رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات هم ممکن است ادعا کنند رژیم کتو هستند؛ اما این ادعا به این شرط پذیرفته است که شامل کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز و فقط مقدار متوسطی پروتئین شوند (پروتئین میتواند در چربیسوزی اختلال ایجاد کند)، در غیر این صورت شما را وارد فاز چربیسوزی نخواهند کرد. Th᠎is da᠎ta has be᠎en do ne  with the ​help of GSA  Con​te᠎nt​ G en erat᠎or Demov​ersi on᠎!

این مقدار بسیار کم است و در واقع فقط با مصرف سبزیجات، مغزیجات و تعداد کمی میوه ها این ۳۰ گرم تامین میشود. فقط پروتئینهای بدون چربی مصرف کنید. در رژیم کتو، منبع انرژی اولیه از مصرف چربی در رژیم غذایی تامین میشود – اما باید پروتئین کافی نیز مصرف کنید. با این حال، دستیابی به چنین سطوح پایین کربوهیدرات به معنای حذف حبوبات، سبزیجات ریشه دار، بیشتر میوهها و سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی نیز است. با این حال، مصرف زیاد پروتئین و سطوح بالای کتونها در به حداقلرساندن این مساله مفید خواهند بود، مخصوصا اگر در کنار تمرینات قدرتی باشد.

کبد چرب و رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک برای Develop Greater|نقشه راه گام به گام جدید برای رژیم کتوژنیک|هشت دلیل چرا داشتن عالی رژیم کتوژنیک آیا کافی}

دکتر طاهری میگوید: حتی اگر وزن شما زیاد نشده باشد، باز هم وزن در قسمت شکم جمع میشود. دکتر لیز ویناندی متخصص تغذیه در مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو میگوید: هر دو نوع رژیم کتوژنیک بسیار با رژیم معمولی که افراد استفاده میکنند تفاوت دارد. دکتر ویناندی میگوید: این رژیم معمولا در خود کلسیم و مواد مغذی که در میوهها و سبزیجات یافت میشود را ندارد. گاریسون میگوید: «این به بهترین وجه با پروتئین بدون چربی ترکیب میشود تا یک پاسخ انسولین ایجاد کند که گلیکوژن ماهیچهای را دوباره پر میکند و اسیدهای آمینه را به عضلات میفرستد تا بازیابی عضلانی آغاز شود».

دکتر طاهری میگوید: اگر دوست دارید که بعد از یائسگی کاهش وزن خود را سریعتر کنید، استفاده از رژیم کتوژنیک در کوتاه مدت ایرادی ندارد. دکتر ویناندی میگوید: بیشتر بر روی چربیهای اشباع نشده تمرکز کنید. البته مصرف پروتئین تو رژیم کتوژنیک محدودیت داره و اینطور نیست که هرچقدر دلتون خواست بتونید مصرف کنید. از نظر تئوری، رژیم کتوژنیک که در خود مقادیر زیادی چربی دارد ممکن است باعث کاهش بعضی از علائم یائسگی بشود.

آه خدای من! بهترین رژیم کتوژنیک تا کنون!

مقدار پروتئین ممکن است بین ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد. در حقیقت ، رژیم کتو با افزایش کلسترول LDL “بد” همراه است که مقدار آن در خون با خطر بیماری قلبی ارتباط مستقیمی دارد. همچنین احتمال کاهش سطح آب بدن و مواد معدنی وجود دارد که باید از مکمل های حاوی سدیم، پتاسیم و منیزیم استفاده شود. کاهش وزن همیشه یک روند خطی نخواهد بود. رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی است، که با محدود کردن مصرف بعضی از غذاها سوخت مورد استفاده بدن شما را تغییر میدهد.

در سال 1920 محققین سعی کردن از این رژیم برای کنترل بیماری افرادی استفاده کنن که نسبت به دارو های صرع واکنش مثبتی نشون نمیدادن. یک رژیم غذایی کتوژنیک در کاهش وزن، کنترل قند خون و سایر اهداف مربوط به سلامتی موثر است. این کاهش در کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیک تبدیل میکند که نامش کتوز است. در رژیم کتوژنیک همانطور که بدن، چربی را بجای کربوهیدرات تجزیه میکند، ترکیبی به نام کتون تولید میکند.

این باعث میشود کبد تولید کتون را افزایش دهد تا اطمینان حاصل شود که میتواند انرژی کافی برای مغز فراهم کند. هنگام استفاده از رژیم کتوژنیک که در خود چربیهای اشباع شده زیادی دارد، شما ناخودآگاه میزان کلسترول مضر خون را بالا میبرید و در نتیجه درمعرض خطر بیماری قلبی قرار میگیرید. این رژیم در مدت زمان کم کاری میکنه که شما خیلی سریع به وزن ایده آل و چیزی که میخواستین برسید. در واقع با کاهش مصرف کربوهیدرات بدن میآموزد که به جای قند برای سوخت، چربی بسوزاند. در این بین رژیم کتوژنیک در دهه گذشته به دلیل اینکه در میلیونها رژیم گیرنده باعث بهبود قابل توجهی در سلامت متابولیک و کاهش وزن شده است، توجه روزافزونی را به خود جلب کرده است.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

اما اگر به استفاده از رژیم ادامه دهید، ممکن است علائم نه تنها از بین نروند بلکه بدتر شوند. مورد اول طبیعی بوده، اما مورد دوم تنها زمانی رخ میدهد که فرد مبتلا به دیابت بوده و وضعیت بیماری مدیریت نشده باشد. دکتر طاهری میگوید: در بعضی از افراد استفاده از رژیم کتوژنیک نه تنها باعث کم شدن علائم یائسگی نمیشود بلکه آنها را تشدید نیز میکند. دکتر مایکل طاهری متخصص زنان و زایمان در لس آنجلس میگوید: رژیم کتوژنیک از قدیم وجود داشته است و برای یائسگی مفید است.

صبحانه: شیک مناسب برای رژیم کتوژنیک (مثل شیک کره بادام زمینی یا توت فرنگی). اگر میخواهید از رژیم کتوژنیک برای از بین بردن گرگرفتن و یا دیگر علائم یائسگی استفاده کنید، دکتر طاهری میگوید که این رژیم نتایج مطمئنی برای شما نخواهد داشت. بطور خلاصه کتوز در رژیم کتوژنیک همه چیز است و هر فایدهای که از این رژیم در صدها مطالعه علمی دیده شده ناشی از همین کتوز میباشد. یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم ورزشی نشان داد که مصرف 0.6-0.8 گرم پروتئین (به طور مساوی بین 3-4 وعده غذایی توزیع شده در حالی که کالری مازاد آن نیز وجود دارد) برای بهینه سازی سطح سنتز پروتئین ماهیچهای کافی است.

صدمات مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی می تواند باعث کاهش احتقان و بهبودی پس از آسیب مغزی شود. جای تعجب نیست که کاهش دریافت کربوهیدرات به زیر ۳۰ گرم در روز به معنای حذف کامل نان، ماکارونی، برنج و اکثر مواد غذایی مشابه است. کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی، مشکلات مفصلی و سرطان. این رژیم باعث تشدید علائم یائسگی میشود و خطر بروز بعضی از مشکلات سلامتی را بالا میبرد.

رژیم 21 روزه کتوژنیک

این رژیم باعث میشود بدن انسان دیگر از گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده نکند. صحبت اصلی رزیم کتوژنیک اینه که ما کربوهیدات ها رو گزینه ی اول بدن برای به دست آوردن انرژی هستن رو حذف کنیم. این کتونها به منبع اصلی انرژی بدن و مغز تبدیل میشوند. منبع چربی برای تولید کتون ممکن است از رژیم غذایی یا از ذخایر چربی بدن باشد. استروژن به تولید کلسترول مفید خون کمک میکند و از تولید کلسترول مضر جلوگیری میکند.

رژیم کتوژنیک پی دی اف

رژیم کتوژنیک و یائسگی- وقتی که بانوان به سنی میرسند که تولید استروژن، دوره ماهانه و زمان بارداری در آنها متوقف میشود، به اصطلاح وارد حالت یائسگی شدهاند. اما تجربه ۲۵ ساله من میگوید که استفاده از رژیمهای محدود کننده فایدهای ندارد. اما رژیم کتوژنیک به بیماری های دیگری نظیر بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و اختلال های خواب کمک می کند. به ویژه افرادی که صرع در آن ها توسط دارو کنترل نمی شود، می توانند از این رژیم البته با مشورت با پزشک پیروی کنند.