آیا شما در مورد رژیم کتوژنیک مناسب راه هستید؟ این 5 نکته آسان‌تر می‌کند پاسخ

چربی منبع اصلی انرژی در رژیم کتوژنیک است.بنابراین مطمئن شوید که بدن خود را به اندازه کافی از آن تغذیه می کنید. کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند. همچنین به دوستان و اعضای خانواده تان پیشنهاد دهید تا در کنار شما از رژیم کتو لذت ببرند. هر رژیمی در کنار فواید میتواند عوارض هم داشته باشد. در مطالب بالا ذکر کردیم که در برنامه های غذایی که برای رژیمی کتوژنیک صورت میگیرد، کالری شماری نیاز نمی باشد و این عملکرد می تواند روش رژیم شما را بسیار سادهتر جلوه دهد.

رژیم کتوژنیک، رژیمی پر چربی، با پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. این نوع رژیم حاوی درصد بیشتری از پروتئین است و درصدهای درشت مغذی در این رژیم شامل 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. مناسب برای افرادی که فعالیت بدنی شدید دارن نسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در این نوع رژیم کتوژنیک لازمه که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک یعنی چه

اگر شما گیاهخوار یا اصطلاحا “vegan” هستید و می خواهید به رژیم کتوژنیک روی بیاورید بخاطر داشته باشید که محدودیت های رژیم غذایی گاهی اوقات می تواند کمی شدید باشد. کدام داروها باعث درد معده می شوند ؟ صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید حملات تشنج در کودکان صرعی شود. رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی حاوی چربی بالا، پروتئین کامل و کربوهیدرات اندک است که میتواند تا حد زیادی به کاهش وزن بدن کمک کند. یکی از تحقیقها نشان داد، افرادی که رژیم کتو داشتند، ۲/۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم کردند که رژیم کمچرب و کم کالری داشتند.

حبوبات در رژیم کتوژنیک

در مورد رژیم کتوژنیک، انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) به میزان زیادی افت می کند که بدن شما را به دستگاه چربی سوزی تبدیل می کند. پس در رژیم کتوژنیک با خیال راحت و به دفعات زیاد می توانید در طول روز غذا بخورید فقط به شرطی که احساس گرسنگی کرده باشید . 4. آب بنوشید. سعی کنید روزانه بین 13 تا 16 لیوان آب بنوشید و اطمینان حاصل کنید که مقدار آب مصرفی به طور کامل منجر به هیدراته شدن و آبرسانی کامل بدن شود. • در کل 6 گرم کربوهیدرات در یک لیوان وجود دارد. با این وجود پیروی از رژیم کتوژنیک بدون نظر پزشک برای بعضی از افراد نامناسب و یا حتی خطرناک می باشد.

حداکثر میزان کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک

البته بد نیست بدونید که بعضی از افراد با وجود دریافت 50 گرم کربوهیدارت در روز، همچنان در حالت کتوزیس میمونن. محدود کردن کربوهیدرات ها به شما کمک می کند تا وارد کتوزیس شوید، حالتی که در آن چربی را به عنوان منبع اصلی سوخت خود می سوزانید. وقتی کتوزیس اتفاق می افتد، بدن شما از سوزاندن چربی برای تامین انرژی استفاده می کند. شاید دلیل محبوبیت این نوع رژیم غذایی آسان تر بودن آن نسبت به سایر رژیم ها و برنامه های غذایی است، چرا که اکثر رژیم های غذایی کاهش وزن سخت هستند اما روزه متناوب 8/16 چندان سخت نیست و با حداقل تلاش نتایج خوبی می توان از ان گرفت.

برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه میتوانید قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات چند هفته اول را با رژیم کم کربوهیدرات معمولی شروع کنید. سعی کنید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به صورت روزانه مصرف کنید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. خیلی از افرادی که درگیر عوارض خفیف این رژیم میشن، دلیلش خودشون و روش وارد شدنشون به رژیم هست. بسیاری از عوارض جانبی شروع رژیم کتوژنیک را میتوان از بین برد. رژیم کتوژنیک نیز از این قانون مستثنی نیست.

بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند. در حالی که شما ممکن است چربی های اشباع شده بیشتری (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی، یا آووکادو) بخورید، شما در این رژیم غذایی محدودیت مصرف بیشتری دارید که رعایت روزانه آن را مثلا هنگامی که با خانواده غذا می خورید و یا با دوستانتان برای شام بیرون رفتید دشوار می کند.

اگر در طول روز خود را گرسنه می بینید ، می توانید برای مهار اشتهای خود آجیل ، دانه ها ، انواع پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید، گرچه میان وعده می تواند پیشرفت لاغری شما را در طولانی مدت آهسته کند. در حالت ایده آل ، شما باید بین 1.3 گرم تا 1.7 گرم پروتئین در ازای هر کیلوگرم از وزن بدون چربی خود میل کنید. ران مرغی که در روغن زیتون پخته شده است ، همراه با کلم بروکلی و پنیر یا استیک با یک واحد کره و یک ظرف اسفناج که با روغن زیتون ترکیب شده است، میل کنید.

مطالعه دیگری نشان داد افرادی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، سه برابر بیشتر از کسانی که رژیم غذایی توصیه شده توسط انجمن دیابت انگلستان را پیروی میکنند، وزن کم میکنند. اگر برای شروع رژیم کتوژنیک اسرار دارید، میتوانید رژیم غذایی کتوژنیک دورهای (CKD) یا رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) را انتخاب کنید. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این شکل از رژیم به فرد این امکان را می دهد تا در هنگام تمرینات ورزشی، کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. اما اگر به غذاها و دستور العمل های توصیه شده ما پایبند باشید ، می توانید حتی بدون شمارش کتو باقی بمانید.

3 قوانین از رژیم کتوژنیک

اگر بین هر وعده احساس گرسنگی کردید میتوانید از این خوراکیهای سالم سازگار با رژیم کتوژنیک استفاده کنید. میتوانید چیزهای جدید امتحان کنید، حتی میتوانید ماکارونی کتوژنیک، نان، مافین، کیک، پودینگ، بستنی و غیره درست کنید. شما باید بر روی عادات مادامالعمر برای سلامتی کلی تمرکز کنید، مانند نوشیدن مقدار زیادی آب، داشتن خواب با کیفیت کافی و مدیریت استرس. رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم غذایی با مقدار کربوهیدرات کم و چربی بالا است که فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. اما هنگامی که این آستانه را در یک وعده غذایی رعایت کردید – که برای اکثر افراد 25 تا 35 گرم پروتئین در هر وعده غذایی است – هیچ مزیت دیگری برای عضله سازی وجود ندارد.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت ۱۴۰۱

استثنائاتی نیز وجود دارد که از جمله آووکادو ، میوه های ستاره ای و انواع توت ها را می توان در حد اعتدال مصرف نمود. رژیم غذایی کتوژنیک انواع مختلف و متنوعی داره که در ادامه اونها رو بهتون معرفی میکنیم. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن است. تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد. تحقیقات نشان داده اند که رژیم کتوژنیک بهتر از رژیمهای توصیه شده کم چربی عمل می کند. 5. روزه بگیرید. روزه داری می تواند ابزاری عالی برای تقویت سطح کتون به طور مداوم در طول روز باشد.

در این شرایط، چربیها در کبد به کتون تبدیل میشوند که این ماده انرژی اندامهای مختلف بدن از جمله مغز را تامین میکند. پروتئین وی (Whey): نوعی مکمل غذایی که میتوان برای افزایش دریافت پروتئین روزانه از آن در تهیه شیکها یا داخل ماست استفاده کرد. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید. در رژیم کتوژنیک میتوانید وعدههای متنوع، مغذی و خوشمزهای برای خود تدارک ببینید. This  post was  do​ne ᠎with the ᠎he lp of GSA  Content Gene᠎rator  DEMO.

رژیم کتوژنیک حاوی چه مقدار از درشت مغذی ها است؟ مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید و از مصرف بیش از حد غذاهایی با کربوهیدرات بالا مانند سیب زمینی، حبوبات، شکر و غلات خودداری کنید. دکتر متخصص رژیم کتوژنیک در این رژیم، افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش، ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزششان را افزایش بدهند (مقدار کربوهیدرات مصرفی در کل روز ۷۰ تا ۸۰ گرم است). پس از گذشت دو تا سه ماه میتوانید دوباره مثل قبل کربوهیدرات بخورید.

چرا رژیم کتوژنیک نه کار می‌کند…برای همه

آیا میتوان دوباره به رژیم کربوهیدرات برگشت؟ جالب است بدانید که در واقع، رژیم کتوژنیک به منظور روشی برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع به وجود آمد. در رژیم کتوژنیک به دلیل نوع غذاهایی که می خورید ، به طور طبیعی میزان قند خون را پایین می آید. مهمتر از آن ، چربی از این جهت که در نهایت بدن را در حالت سیری (“کامل”) قرار می دهد به طور طبیعی رضایت بخش تر است. دارویی با نام مهارکننده ناقل سدیم گلوکز ۲ (SGLT2) برای درمان دیابت نوع ۲ میتواند خطر کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، کتواسیدوز دیابتی شرایط خطرناکی است که میزان اسیدی بودن خون را افزایش میدهد.

از دست دادن وزن با هر روش تایید شده ای برای دیابت نوع و کاهش سطوح قند خون بالا مفید است، چه از طریق رژیم اتکینز یا برنامه غذایی دیگر. با توجه به اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و رژیم غذایی کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و بیشتر توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. رژیم کتوژنیک هدفمند(TKD):این رژیم به شما امکان میدهد تا در طول تمرینات ورزشی خود کربوهیدرات مصرف کنید.

آیا زمان گفتن بیشتر درباره رژیم کتوژنیک است؟

سبزیجات سبز تیره و برگ دار همیشه بهترین انتخاب برای مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک است. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در بلند مدت به صورت چرخشی استفاده کنید زیرا هرنوع غذا و خوراکی دارای مواد مغذی متفاوت بوده که فواید زیادی برای سلامتی دارند. مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد. برای بدنسازی کتو، اولین چیزی که باید ذهنیت خود یعنی “هر چه پروتئین بیشتر، بهتر” را تغییر دهید.

رژیم کتوژنیک برای تازه‌آمیزها و همه دیگران

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک وقتی میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید ، از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کنید که این امر می تواند باعث بهبود تمرکز شود. رژیم کتوژنیک یک راه مناسب برای بهبود بیماری های عصبی، همچون صرع می باشد از جمله فواید دیگر این نوع رژیم در درمان برخی بیماری هاست که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم. رژیم کتو بهویژه میتواند برای کاهش چربیهای اضافی بدن، بدون گرسنگی و همچنین بهبود دیابت نوع 2 مفید باشد. همچنین افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند علاوه بر رژیم میزان زیادی از تمرینات هوازی را انجام میدهند و این موضوع نیز ریزش عضلانی را به دنبال خواهد داشت.

چیزی که رژیم کتوژنیک کارشناسان نمی‌خواهند شما بدانید

رژیم کتوژنیک که به کتو هم شهرت دارد، یکی از مهمترین روشها برای لاغری بدن است. کربوهیدرات خالص کربوهیدراتهای رژیم غذایی هستند، بدون در نظر گرفتن فیبر. • این مقدار، 4 گرم کربوهیدرات خالص به ما می دهد. تحقیقات فراوان نشان می دهد که رژیم غذایی کربوژنیک با کربوهیدرات کم می تواند به افراد در کاهش سطح انسولین کمک کند. شاید در هفته دوم روند لاغری کمی کند شود ؛ با این حال کاهش وزن با توجه به اصولی بودن رژیم کتو به عواملی بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

Th is a rt​icle has ​been gen er ated ᠎wi th GSA C on​te nt G enerator  Dem ov​er sion.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک لطفا از سایت ما دیدن کنید.