آیا در کتوژنیک رژیم خوب هستید؟ این است سریع امتحان برای جستجو

رژیم کتوژنیک و پیاده روی رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، ازاین رو میتواند برای بعضی از افراد مشکلاتی را بوجود بیاورد. در اینجا پاسخ برخی از سؤالات متداول در مورد رژیم کتوژنیک را برای شما آوردهایم. حتی انحرافات کوچک از این رژیم می تواند اثرات مفید را معکوس کند و ممکن است باعث تشنج شود. یکی از اصول های رژیم کتو، مصرف بالای چربی های سالم است زیرا که چربی در نبود کربوهیدرات ها وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارد. همچنین برخی تحقیقات نشان می دهند که این رژیم باعث محافظت از بدن در برابر دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر می شود.

رژیم کتوژنیک هدفمند

رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فواید زیادی داشته باشند. همانگونه که احتمالاً شما هم میدانید یا دیدهاید فضای مجازی از گوگل گرفته تا اینستاگرام مطالب بسیار زیادی در خصوص رژیم کتوژنیک منتشر میشود. احتمالاً اگر از پزشکان و متخصصین تغذیه سوال خود را در مورد بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک بپرسید، از روغن mct نام میبرند. اگر برای شما نیز سوال عوارض رژیم کتوژنیک چیست؟ برای عضلهسازی بر روی کتو، گاریسون توصیه میکند که حداقل 30 درصد از کل کالری باید از پروتئینهای با کیفیت مانند پروتئینهای حیوانی کامل و فرآوری نشده باشد.

با این نکات هشت در هنر رژیم کتوژنیک مسلط شوید.

این محصولات همچنین معمولا به شدت فرآوری شده هستند. به طوری که حدود ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات مواد خوراکی دریافتی بدن را تشکیل میدهند. در یک مطالعه دیگر، گروهی که رژیم کتوژنیک داشتند ۱۱.۱ کیلوگرم وزن از دست دادند و گروهی که کربوهیدرات بالایی مصرف می کردند ۶.۹ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کردند. رژیم درمانی ممکن است به کاهش دفعات تشنج در کودکانی که از دارو یا جراحی سود نمی برند کمک کند. Data was g enerat᠎ed ᠎by GSA​ C on​te nt  Gen​erat or  Demov ersion.

با آنکه نتایج بدستآمده در بزرگسالان با مطالعات معاصر همخوانی دارد، باربورکا نتیجه گرفت بزرگسالان از این نوع رژیم درمانی چندان بهره نمیگیرند و رژیم کتوژنیک از آن زمان تا ۱۹۹۹ میلادی، دیگر در بزرگسالان بررسی نشد. تاثیر رژیم کتو روی سلامتی باید هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت بررسی شود. این رژیم غذایی هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

توجه فرمایید تمام عوارض در یک رژیم اصولی قابل کنترل و پیشگیری است. روزانه با کاهش مصرف کربوهیدرات انرژی مورد نیاز بدن تمام میشود سپس بدن برای تامین کالری شروع به شکستن چربی میکند که کاهش وزن را به دنبال دارد. علت این پدیده این است که لذت ناشی از خوردن چربی به پیشگیری از پرخوری کمک میکند. یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چربی است . مواد غذایی رژیمی و کم چرب که فراوری هستند و کربوهیدرات بالایی دارند.

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک رژیم کتو ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد بخصوص وقتی که غیر اصولی باشد. استفاده از سال 1920 کمک به کنترل تشنج به دلیل صرع، کاهش نیاز به استفاده از دارو، تجویز برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو دچار بودند. یکی از ویژگی های بیماری پارکینسون تجمع غیر طبیعی پروتئینی است که با نام آلفا سینوکلئین شناخته می شود. اما بعضی افراد، با دستکاریهایی که دررژیم کتوژنیک اصلی کردهاند که اغلب به آن رژیم کتوژنیک اصلاح شده می گویند و ادعا میکنند که دیگر عوارض رژیم کتوژنیک را ندارد، البته اینها در واقع اصلا کتوژنیک نیستند.

فقط مهم این است که افراد متوجه باشند که این رژیمها، کتوژنیک نیستند و فاز کتوز اغلب حاصل نمیشود. کسانی که معده درد دارند این رژیم به دلیل محدود کردن بعضی مواد غذایی می تواند مشکل این افراد را بیشتر کند. همانطور که توضیح دادیم بازسازی و حفظ عضلات علاوه بر پروتئین به کربوهیدرات هم احتیاج دارد تا گلیکوژن مصرف شده عضلات دوباره بازسازی شود. این مورد باز هم در مورد همه صدق نمیکنه و بیشتر افرادی که اضافه وزن دارن، اتفاقا از این که سایز بدنشون هم کم بشه، خیلی خوشحال میشن. والا در واقع رژیمهای کم کربوهیدرات یا لوکرب هستند، که البته بدلیل کاهش دریافت کالری، باعث کاهش وزن میشوند.

در واقع می توان گفت کتوز یک فرآیند طبیعی در بدن انسان است. این رژیم موجب کاهش شدید مصرف کربوهیدرات شده و بدن را مجبور می کند که چربی ها را جایگزینی مناسب برای آنها قلمداد کند که در نتیجه این فرآیند حالت متابولیکی به نام کتوز در بدن ایجاد خواهد شد. این مورد و بروز مشکلاتی مثل اسهال ( که درموردش صحبت شد ) یا یبوست جزو عوارض شایع رژیم غذایی کتوژنیک هستن که معمولا بعد از ۳-۴ هفته اتفاق میوفته، برای برطرف شدن این حالت سعی کنید از سبزیجات پر فیبر بیشتری استفاده کنید.  This art᠎ic le has ​be᠎en  do᠎ne ᠎wi th t᠎he ​help of GSA᠎ Con​tent G᠎enerat​or᠎ Demov᠎ersion!

اگر روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات بخورید، معمولاً ۲ تا ۴ روز طول میکشد تا وارد کتوز شوید (برای بعضی یک هفته یا بیشتر ). در واقع، زمان لازم برای وارد شدن به این حالت به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر نمیتوانید برنامه رژیم غذایی هفته چهارم را به عنوان رژیم غذایی خود رعایت کنید، می توانید، رژیم هفته 3 را دنبال کنید. این است که میبینیم رژیم کتوژنیک در فضای مجازی در حد یکسری باید نبایدها که فقط عنوان میشود چه چیزی مصرف شود و چه چیزی مصرف نشود!

از طرفی رژیم خصوصی هست یعنی مستقیماً میتوانید با خود دکتر در تماس باشید، هر سوالی دارید چه کتبی چه شفاهی میتوانید بپرسید. در هر 1 قاشق غذاخوری 100 کالری، 0 گرم کربوهیدرات، 0 گرم پروتئین، 11 گرم چربی. اگرچه این اتفاق فورا نمیافتد و مدتی طول میکشد تا بدن خود را با سوزاندن چربی و کتون بهجای کربوهیدرات تطبیق بدهد. زیرا در این رژیم، دیگر نیازی نیست که افراد با نگرانی بالا مراقب کالری دریافتی خود باشند.

از طرفی برخی افراد با کنار گذاشت مصرف سبزیجات نیز دچار برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز مشکل می شوند. بنابراین اگر میخواهید دچار هیچ عوارض و مشکلی نشوید باید رژیمی با حداقل کاهش وزن را انتخاب کنید. این کمک میکنه که پوست کمتر دچار آکنه و جوش های زیر پوستی بشه. شواهد دیگر حاکی از آن است که افراد مبتلا به قند خون بالا و دیابت در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان هستند. رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک (SKD) با توجه به توانایی آن در کمک به کاهش وزن و کنترل قند خون، بیشترین تحقیق علمی را دارد.

برای افرادی که ممنوعیت در مصرف قند و شکر دارند، برای مثال در رژیم های لاغری یا دیابتی که فرد تمایل زیادی به خوردن شیرینی جات پیدا می کند، این محصول بهترین جایگزین برای شیرینی ها و دسرهای مضر و پرکالری است. آووکادو یک انتخاب واقعاً محبوب برای افرادی است که از رژیم کتو پیروی می کنند، زیرا یک آووکادو کامل حاوی تنها ۱۷ گرم کربوهیدرات – که ۱۴ گرم آن فیبر است – و ۳۰ گرم چربی است. محققان برای درک کامل فواید احتمالی رژیم کتوژنیک در پیشگیری از سرطان و درمان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند. همه رژیمهای کتوژنیک رژیمهای کم کربوهیدرات و پرچرب هستند که برای تغییر متابولیسم انرژی بدن به منظور استفاده از چربی به جای شکر طراحی شدهاند.

رژیم کتوژنیک سایت

اگر قبل از شروع رژیم کتو از یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات استفاده میکردید، ممکن است نسبت به افرادی که رژیم کم کربوهیدرات مصرف میکنند، رسیدن به کتوز بیشتر طول بکشد. انجام رژیم کتو برای افرادی که میخواهند هرچه سریع تر وزنشان را کم کنند بسیار تاثیرگذار است. بجای این مواد غذایی جایگزین هایی مانند سبزیجات مارپیچ یا نودل را در نظر بگیرید، که گزینه های سالم تری با کربوهیدرات کم هستند. حداقل 68 اونس (2 لیتر) آب در روز بنوشید تا از دست دادن آب که اغلب در مراحل اولیه کتوز رخ می دهد، جایگزین کنید.

در واقع عامل اصلی بیماری های قلبی کربوهیدرات ها هستند.

در واقع اغلب رژیمهای کتوژنیک اصلاح شده در واقع رژیمهایی ساختگی و تقلبی هستند که هیچ تحقیق علمی روی آنها وجود ندارد، در ثانی بدلیل مصرف بیشتر کربوهیدارت از حدی که فرد را وارد فاز کتوز کند، کتوز رخ نمیدهد. در واقع رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی سالم برای هر فرد است. در واقع عامل اصلی بیماری های قلبی کربوهیدرات ها هستند. اگر سؤال و یا تجربهای درباره رژیم کتوژنیک دارید، میتوانید در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید. در این مقاله درباره خصوصیات این رژیم، مزایا و عوارض آن صحبت میکنیم. ما به شما توصیه میکنیم که اگر تمایل دارید در رژیم کتوژنیک خود عضلهها را از دست ندهید، حتما میزان پروتئین را افزایش دهید و نگران این موضوع نباشید که مصرف پروتئین سبب خارجشدن بدن از فاز کتوز خواهد شد.

مطالعه دیگر نشان داد که برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به کمک رژیم کتوژنیک می توانند مصرف داروهای دیابت را قطع کنند. ممکن است برق قطع شود و قطعا اگر ترازوی شما کار نکند ناراحت خواهید شد. اگر مایل به گرفتن این نوع رژیم هستید، باید با متخصص تغذیهای که با این رژیم آشنایی دارد مشورت کنید تا تایید کند که این رژیم برای شما مناسب و بی خطر است. صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ. امروزه روشهای بسیار متنوعی برای کاهش وزن معرفی میشوند که برخی از آنها با کاهش مواد غذایی ضروری در بدن منجر به بروز مشکلات دیگر میشوند.

بله. به هرحال بسیار مهم است که میزان مصرف کربوهیدرات خود را در ابتدای رژیم خیلی کاهش دهید. دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی معتبر با شماره نظام پزشکی ت-۷۳۳۵ میباشند که بطور قانونی و علمی رژیم تجویز میکنند. برای تقریباً یک دهه ، رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم درمانی برای صرع کودکان از جایگاهی در دنیای پزشکی برخوردار بود و تا زمانی که محبوبیت آن با معرفی عوامل ضد صرع متوقف شد ، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت. از آنجا، می توانید عوامل دیگری را برای یافتن کالری دریافتی مناسب با توجه به بدن و اهداف مرتبط با سلامتی در نظر بگیرید.

چراکه می تواند عوامل خطرزای بیماری ها و اختلالات مرتبط با چاقی، از جمله دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها را کاهش دهد. چرا که برخلاف بسیاری، ایشان مطالب علمی را با توجه به تخصص خود و با استناد به منابع علمی منتشر میکند. تحقیقات نشان میدهد که به حداقل رساندن سطح گلوکز با استفاده از رژیم کتوژنیک بدن شما را مجبور به تولید کتون برای سوخت بدن میکند. افراد دیابتی نوع ۱ باید قبل از شروع چنین رژیمی، با پزشک خود مشورت کنند.

بزرگسالان مبتلا به صرع گاهی اوقات از رژیم اصلاح شده اتکینز پیروی می کنند. اما معمولاً مشخص نیست که منابع این مطالب چیست یا نویسندگان این مطالب، آیا تخصص لازم را دارند و گاهاً حتی اسم نویسنده مطلب هم مشخص نیست که خوانندگان بتوانند تحقیق کنند که چه کسی مطلب را نوشته است. رژیم کتوژنیک برای چه افرادی خوب نیست؟ برای افرادی که رژیم دارند به نظرم بادمجان گریل شده غذای رژیمی مناسبی می تونه باشه. تحقیقات نشان داده است که کتوز چندین فایده برای سلامتی دارد.

برای اینکه بیشترین بهره را از کسب و کار خود ببرید، رژیم کتوژنیک خود را اولویت بندی کنید

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک لطفا از سایت ما دیدن کنید.