آنچه دالایی لاما می تواند در مورد کتوژنیک و شیردهی به شما بیاموزد

مشکلات رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که سریعترین و علمی ترین رژیم غذایی کاهش وزن است یک رژیم خاص میباشد که مصرف کربوهیدرات در آن بسیار محدود شده، لذا برای آشنایی با این سبک غذایی نمونهای ۱۰ روزه از رژیم کتوژنیک در اینجا آورده شده 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 است. نشانه های آن چیست؟ چربی های سالم موجود در پسته باعث تقویت عضله ها و ماهیچه های صورت می شود؛ در نتیجه چاق شدن صورت را به همراه خواهد داشت.بادام علاوه بر حجیم کردن عضلات و ماهیچه های صورت، باعث تامین مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز بدن می شود. علاوه بر محاسبه مقدار غذا و … علاوه بر این، در آن دسته از بیماران که در آن پیشرفت سرطان می تواند مورد بررسی قرار گیرد، روزه داری از کاهش شیمی درمانی در حجم تومور و یا نشانگرهای تومور جلوگیری نمی کند. خوب است اول بدانیم کتونی که رژیم کتوژنیک بر پایهی آن است، چیست. بر عکس چیزی که همیشه شنیدیم، صبحانه نخوردن یا دیر خوردن لزوما بد نیست. در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. می توانید با استفاده از اسکوپ نان های کوچکی را آماده سرو کنید..

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی این نسبت غالبا 60% چربی، پروتئین %35 و 5% و کربوهیدرات است با این حال، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند. کمبودهای تغذیه ای خطری برای هر رژیم غذایی با شدت محدود است و در سال 2008 گزارشی از دو مورد از ایست قلبی ناگهانی در کودکانی که به مدت سه سال در رژیم کتوژنیک بودند گزارش شده است. مطابق فرمول او، پروتئین مصرفی میبایست ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کودکان به همراهِ ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات در روز باشد و مابقی کالری مورد نیاز از چربی بدست آید. پروتئین مصرفی روزانه باید بین ۸۰ تا ۱۸۰ گرم باشه. پروتئین بالای ۳۰ گرم در هر وعده، به قند (گلوکز) تبدیل میشه؛ این یعنی چاقی، مخصوصا دور شکم. شما کل زندگیتون رو با گلوکز زندگی کردید و حالا دارید تقریبا حذفش میکنید. حالا که نحوه عملکرد رژیم کتوژنیک را شرح دادیم، پاسخ دادن به این پرسش بسیار ساده تر است. بخاطر از دست دادن آب بدن و تغییر سطح الکترولیت ممکنه دچار احساس خستگی، بدندرد و سردرد بشید. خیر. هدف از این سبک تغذیه عادت دادن بدن به چربی بعنوان سوخت اصلی هست.

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیست

بدن کربوهیدرات رو به قند (گلوکز) میشکنه تا هورمون انسولین اون رو از خون بگیره و به سلولها ببره که ازش بعنوان سوخت استفاده کنن. در این حالت سلولهای بدن به انسولین پاسخ نمیدن و نمیتونن از قند خون بعنوان سوخت استفاده کنن. میتونید از نی استفاده کنید که اسیدش به دندوناتون آسیب نزنه. به جز کتوی استاندارد، رژیمهای ‘کمتر محدودکنندهای’ هم طراحی شدن که متناسب با سبک زندگیتون میتونید اونها رو انتخاب کنید. اگه اصول این سبک تغذیه رو رعایت کنید، نه تنها سالم و متناسب میمونید بلکه با یکی دو وعده در روز کاملا سیر میشید. سبزیجاتی که میتوانید مصرف کنید، محدود به سبزیجات برگدار مانند کلم پیچ، چغندر، اسفناج، گلکلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، فلفل دلمهای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس و کدوهای تابستانی هستند. اما هرچه کربوهیدرات و گلوکز کمتری مصرف کنید، نتایج بهتری به دست خواهید آورد. • محتوای چربی مادۀ غذایی: چربی سبب تأخیر در تخلیه معده و سبب کند شدن جذب گلوکز رژیم غذایی می شود. خوردن هر چیزی که در بدن به قند ساده یا گلوکز تبدیل بشه، انسولین رو بالا میبره؛ اما شیرینی دیگه انسولین رو میچسبونه به سقف! اگه میخواید تغییراتتون در بلندمدت حفظ بشه، رژیم باید سبک تغذیه شما باشه نه جو لاغری.

تغذیه کتوژنیک چیست

اگه رژیم رو رعایت میکنید اما ولع غذایی دارید، ممکنه چربی غذاتون کافی نباشه؛ وگرنه با کتو میتونید حداقل ۵ ساعت رو بدون میانوعده و بدون گرسنگی بگذرونید. میتونید دستور تهیه غذاهای کتو و لیست خرید رو هم در انتهای این پست دانلود کنید. برای تهیه این مکمل، لیست خرید انتهای پست رو دانلود کنید. با مصرف این مقدار زیاد از چربی برای متابولیسم، رژیم غذایی میتواند شرایط فعلی کبد را بدتر کند. مصرف مکمل هایی مانند روغن MCT و کتون ها نیز میتواند به خارج شدن از این وضعیت کمک کند. برگشتن به وضعیت کتوز بعد از یه تقلب حتی کوچولو ممکنه یکهفته طول بکشه. پس زمان میبره تا بدنتون به وضعیت جدید عادت کنه. قبل از شروع هر رژیم غذایی جدید با پزشک خود صحبت کنید. این روند، معمولا 3 تا 4 روز طول میکشد و بعد تجزیه پروتئین و چربی شروع میشود که میتواند در نهایت باعث کاهش وزن شود. Con tent was generated with G​SA C᠎on​te​nt Generat᠎or D​emoversi​on!

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوزنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزشهای سبک انجام میدهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. برای جبران، بدن انسولین بیشتری تولید میکنه؛ در نتیجه هم انسولین خون بالاست و هم قند خون. این خبر خوب است که بدانید رژیمهای کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا میزان بیشتری از چربی احشائی را از طریق زیر پوستی کاهش دهید، که این موضوع به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی یا دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد. برای یک رژیم کتوژنیک ۲۰۰۰ کالری، این معادل ۱۶۵ گرم چربی، ۴۰ گرم کربوهیدرات و ۷۵ گرم پروتئین است. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بی خطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید. برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند.

همه این علائم با مصرف الکترولیت پتاسیم، قرص مخمر، نوشیدنی سرکه-لیمو – که توضیح داده شد – و نمک معدنی از بین میره. خیلی نگران نباشید. بعداً همه چیز خوب خواهد شد. سلام خسته نباشید….مرسی ازمطالب فوق العاده مفیدتون… یک دسته اضافی درست کنید و غذاهای باقیمانده را برای صبحانه های سریع در طول هفته فریز کنید. چگونه غلات کتو درست کنیم؟ غلات و نشاسته: خوراکیهایی که آرد گندم دارن و نون، برنج، پاستا، جو پرک، ذرت و … خیلی از ما ایرانی ها، تصوری که از یک صبحانه ی ایده آل توی ذهنمون هست، به خوردن نون، پنیر، خامه، کره، عسل و مربا و … در ضمن با جدا کردن شلتوک برنج و سبوس نون، زیاد روی ویتامیناشون حساب نکنید. تابدیکس گفت: «کم کردن میزان کربوهیدرات معمولا زمینه را برای پرخوریِ آنها در جای ریزش مو در رژیم کتوژنیک علل و درمان دیگری فراهم میکند. رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیک شان را بهبود بدهند، فوق العاده است. در این مطلب نکات اولیه برای شروع رژیم کتوژنیک را توضیح دادیم و همچنین در پایان، کتاب کتوژنیک را برای افرادی که میخواهند کتوژنیک را حرفهای شروع کنند، معرفی کردهایم.

واکنش آدما به مصرف سبزیجات مختلف با هم فرق میکنه.

مرحله سوم: در این ضمن، در غیاب گلوکز، بدن نیز شروع به سوختن چربی و تولید کتون میکند. بنابراین کسب آگاهی و مراجعه به متخصصین میتواند مسیر شما را هموار کند. هرچه سن بیشتر می شود میزان چربی نیز افزایش پیدا می کند و میزان افزایش آن در رده های سنی مختلف و در دخترها و پسرها متفاوت است. اگرچه تمام مغزها و دانهها کربوهیدرات خالص کمی دارند، اما مقدار آن در انواع مختلف آجیلها کاملاً متفاوت است. واکنش آدما به مصرف سبزیجات مختلف با هم فرق میکنه. از لحاظ تاریخی در دهه 1920 از این سبک تغذیه برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده میکردند. فرقی نمیکند دلیل شما برای خروج از کتوژنیک چه چیزی باشد، اگر چند هفته رژیم کتوژنیک را ادامه دادید باید برای خروج سالم و بدون عوارض از این رژیم غذایی باید با احتیاط عمل کنید. در اینجا لیستی از غذاهایی که مصرف آنها در رژیم غذایی کتوژنیک باید محدود یا حذف شود آوردهایم. به گفته دانشمندان، قند نه تنها سلول های سرطانی را بیدار و تحریک می کند، بلکه آنها را بسیار تهاجمیتر می سازد. پس انسولین زیاد نه تنها باعث میشه بدن با قند کار کنه؛ بلکه چربیسوزی رو هم متوقف میکنه.

نحوه خارج شدن از رژیم کتوژنیک

نه نیستن! تنها شباهتشون اینه که هر دو کربوهیدرات رو محدود میکنن. روغن MCT به تأمین انرژی و افزایش سطح کتونها کمک میکند. مقاومت انسولینی مقدمه دیابت نوع ۲ و افزایش وزنه. فقط حتما ابتدا مواد تشکیل دهنده ی شیر را روی بسته بخوانید و نوع شیرین نشده آن را انتخاب کنید. از آنجایی که میلیونها نفر آن را قبلاً تجربه کرده اند، مزایای اثبات شده زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد دارد اینها شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. استیک حاوی فلز روی نیز میباشد، یک ماده معدنی برای تقویت عملکرد غدهی تیروئید. این کمبود رو با آب معدنی و نوشیدنی سرکه لیمو جبران کنید. جذب مواد معدنی و ویتامینها رو بهتر میکنه. بعضی از کسایی که رژیم کتو رو شروع میکنن بعد از مدتی احساس میکنن دچار استُپ وزنی شدن؛ یعنی دیگه لاغر نمیشن یا حداقل، وزنشون پایین نمیاد. ممکنه چند روز تا چند هفته بعد از شروع رژیم، خودشو نشون بده؛ ممکنم هست اصلا پیش نیاد.

با این وجود ، وقتی اولین بار این رژیم غذایی را شروع کردید دریافت مقادیر زیاد چربی آسان نخواهد بود. ادویه جات بسته بندی شده و یا مواد غذایی کنسرو شده – انواع ادویه جات مانند کچاپ گوجه فرنگی، پوره گوجه فرنگی، سس کباب، و غیره حاوی مقادیر زیاد قند، چاشنی و طعم دهنده های مصنوعی و رنگ، کربوهیدرات ها و مواد نگهدارنده هستند. سفیده های تخم مرغ رو از زرده جدا کرده و هم بزنید. دوندههایی که رژیم کتوژنیک اتخاذ کرده اند، دو تا سه برابر بیش از سایر دوندهها که رژیم پر کربوهیدرات معمولی دارند چربی میسوزانند. در رژیم کتوژنیک به سه فاکتور کربوهیدرات، پروتئین و چربی توجه میشود. اما سه گروه از افراد هستند که ممکن است کاهش وزن سریع و تغییرات ناگهانی در قند خون برایشان مشکل ساز شود. رژیم میگیرید اما چربی نمیسوزونید. غذاهای مجاز و غیرمجاز این رژیم کدوما هستن. غذاهای رژیمی بدون قند: این خوراکیها معمولا الکل قندی یا sugar alcohol بالایی دارن که سطح کتون رو تغییر میده و معمولا هم فراوری شده هستن. مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار میشود تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید. وقتی بدن ما قادر نباشد انرژی کافی از قند را به دست آورد، چربیها را میسوزاند و کتون تولید میشود.