هشت راه برای رشد در مورد رژیم کتوژنیک خود بدون سوزاندن روغن نیمه‌شب

رژیم کتوژنیک (یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک و پرچرب است. اطلاعات این مقاله بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) کاربرد دارد، اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد سایرنمونه ها نیز صدق می کند. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی ها به برنامه ی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. یکی از علتهای انتخاب چربی در این نوع رژیمها این است که چربی بسیار سیرکننده است؛ بنابراین برنامهی غذایی که سرشار از چربی باشد کمک میکند برای طولانیمدت احساس سیری داشته باشید.

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند

ازآنجاییکه در این نوع رژیم، چربی کمتری به کار میرود، مقدار بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن اضافه کرد و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد. تمامی آرد بکینگ پودر و نمک را در آن ریخته و با یکدیگر مخلوط نمایید. علاوه بر این، این افراد همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکتکنندگان در طول دورهی مطالعه نیز کاهش یافت. در ۱۲ سال گذشته بیش از ۲۰ مطالعه نشان دادهاند که رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات در کاهش وزن مؤثرند و برای سلامتی فواید بسیاری دارند.

در رژیم کتوژنیک، تلاش بر این است تا مصرف کربوهیدرات به طرز قابلتوجهی کم شده و چربی جایگزین آن شود. کاهش کربوهیدرات، بدن افرادی را که از رژیم کتو استفاده میکنند در حالت متابولیسمی قرار میدهد که به آن کتوسیس گفته میشود. بهتر است که پایه رژیم غذایی خود را بر روی مواد غذایی کامل و فرآورینشده بگذارید. توی این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل همه چیز رو در مورد رژیم لاغری کتوژنیک بهتون توضیح بدیم. اگر میخواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید که همه درباره آن صحبت میکنند، ارزش غذایی که از این رژیم دریافت میکنید تمام چیزی است که نیاز دارید، اما باید همه چیز را درست انجام دهید.

خارج شدن از رژیم کتوژنیک نی نی سایت

به طور کلی، انواع توت ها مانند توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و تمشک گزینه خوبی برای زندگی شما با کربوهیدرات کم هستند. و میتوانند با خیال آسوده، از زندگی لذت ببرند. متناوباً برخی از خدمات تحویل غذا حتی گزینههای مناسب کتو را برای یک روش سریع و راحت برای لذت بردن از وعدههای غذایی کتو در خانه ارائه میدهند. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و کم کردن خطر ابتلا به بیماری هاست. در واقع در رژیم کتوژنیک بدن شما را مجبور میکنید تا به جای قند از چربی برای تامین انرژی خود استفاده نماید.

خوراکی های مجاز در رژیم کتوژنیک از مزیتهای رژیمهای غذایی کتوژنیک این است که چنین مشکلی را احساس نخواهید کرد؛ چون بیشترین کالری که مصرف میکنید چربی است. در صورت تمایل به مصرف شیر، بهتر هستش مقداری ازاون رو با قهوه مخلوط کنین. در واقع این نوع رژیم همراهبا افزایش کتونها، دارای مزایای سلامتی است. این رژیم غذایی در درمان بیماری های مختلف از جمله صرع ممکن است مفید باشد. رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شد.

رژیم های کتوژنیک می توانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند. علاوه بر این در حدود 95% از افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کردند توانستند میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند و یا قطع کنند که این عدد در برابر 62% از افرادی که از رژیم پرکربوهیدرات استفاده کردند و توانستند میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند به مقدار قابل توجهی بیشتر است. یک مطالعهی کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دوم همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت ۹۰ روز، بهطور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را که اندازهگیری مدیریت قند خون در طولانیمدت را بر عهده دارد، کاهش میدهد.

در میانهی دههی ۹۰ میلادی، جیم آبراهامز که پسرش از صرع شدید و مقاوم به درمان رنج میبرد و با این روش بهخوبی درمان شده بود، با تأسیس «بنیاد چارلی» به ترویج دوبارهی آن پرداخت. این مشکلات ممکن است شما را از ادامه دادن رژیم کتوژنیک قبل از بهرهوری از مزایای آن ناامید کند. رژیم کتوژنیک چیست؟ براساس تحقیقات این رژیم می تواند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند.

کتوز یا کتوزیس چیست؟ به عنوان مثال، رژیم کتوژنیک ممکن است برای زنان باردار یا شیرده، کودکان و نوجوانان مناسب نباشد. رژیم لاغری کتوژنیک برای تازه کارها مناسب است. دمنوشهای گیاهی علاوه بر سمزدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریعترین روش لاغری و چربیسوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفتانگیزی خواهید شد. در این شرایط، چربیسوزی بدن و بالا رفتن انرژی در آن بهطور شگفتانگیزی افزایش پیدا میکند. در دورههای رژیم کتوژنیک از هر غذایی که سرشار از کربوهیدرات است، باید اجتناب کرد و مصرف آن را حداقل رساند. در این نوع رژیم غذایی، همیشه سعی کنید سبزیها و گوشت را به مدت طولانی چرخ کنید؛ زیرا هر نوع مواد مغذی و فواید مختلف سلامتی را فراهم میکند.

هر کدام از انواع رژیم کتوژنیک لاغری بر روی تغییرات جزئی در نسبت چربی، پروتئین و کربوهیدرات تمرکز دارند. رژیم کتوژنیک با مقدار کم کربوهیدرات و چربی زیاد خود، شباهتهای بسیاری با رژیمهای اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. دو غذا با مقدار کربوهیدرات یکسان، میتوانند شاخص گلایسمی متفاوتی داشته باشند. مغز شما نیاز به گلوکز دارد، زیرا بعضی از قسمتهای آن فقط میتوانند این نوع قند را بسوزانند. بااینحال، رژیمهای کتوژنیک به طرز جالبی میتوانند باعث کاهش قابلتوجه قند خون و سطح انسولین شوند؛ ولی سلامتی را در پی داشته باشند. برای به حداقل رساندن این مسئله ، می توانید برای چند هفته اول رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید.

رژیم کتوژنیک ایرانی

علاوه بر این، با رژیم کتوژنیک و قابلیت سیرکنندگیاش میتوانید بدون شمارش کالری یا جذب مواد غذایی، وزن کم کنید. علاوه بر این، رژیم غذایی کتوژنیک آنقدر پر است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش بدهید. علاوه بر این، این امر منجر به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تریگلیسیرید میشود. کربوهیدراتها بد یا خوب نیستند اما اگر مقدار زیادی غذا با شاخص گلیسمی بالا بخورید، ممکن است تولید انسولین را افزایش بدهید که منجر به افزایش وزن و در بدترین حالت دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی میشود.

رژیم کتوژنیک غذاها

همچنین از آنجایی که رژیم غذایی کتوژنیک فاقد کربوهیدرات و سرشار از پروتئین و چربی است، معمولاً شامل مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ، گوشت های فرآوری شده، سوسیس، پنیر، ماهی، آجیل، کره، روغن، دانه ها و سبزیجات فیبری است. پس از آن رژیم اتکینز در سرتاسر جهان معروف شد و کتابهای زیادی در مورد آن نوشته شد. شما میتوانید سوالات خود را درباره رژیم کتو و تاثیر آن روی سلامتی از ایده آل مگ بپرسید.

​This a rticle has ᠎be en wri tt en by GSA Co᠎nt᠎ent Ge​nera᠎tor  DE MO.

رژیم کتوژنیک مهدی علیرضالو

با رژیم غذایی کتوژنیک چقدر وزن کم میکنیم؟ در این مقاله نمونهای از محبوبترین و تأثیرگذارترین رژیمهای غذایی معرفی شد تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. یک نمونه برنامه ی رژیمی برای شما آماده کردیم که تا یک هفته می توانید استفاده کنید. با زومیت همراه باشید تا برنامهی وعده غذایی کتو به مدت یک هفته را بررسی کنیم. به یاد داشته باشید که باید همیشه مصرف غذاها و نوشیدنیهای شیرین را محدود کنید. فرد اجازه دارد قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کند تا بتواند شدت ورزش را افزایش دهد.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

برای کم کردن شانس بروز این عوارض می بایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدرات ها به بدن، چند هفته ای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. از مزایای رژیم کتوژنیک میتوان به این موضوع اشاره کرد که با رژیم کتوژنیک بدون اینکه احساس گرسنگی کنید و زحمت کالریشماری به خود بدهید، وزن کم خواهید کرد. همین موضوع باعث میشود تا کاهش وزن آنها با سرعت کمتری رخ بدهد. این موضوع یک مزیت مهم در این رژیم است؛ زمانیکه رابطهی بین وزن و دیابت نوع دوم را در نظر میگیریم.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. برنامهریزی برای وعدههای غذایی شما از قبل نیز ممکن است مفید باشد و به شما کمک کند در وقت اضافی در طول هفته صرفهجویی کنید. سرطان: رژیم غذایی در حال حاضر بهعنوان یک روش درمانی اضافی برای سرطان در حال بررسی است؛ زیرا ممکن است به کند شدن رشد تومور کمک کند. با این وجود، تنها نوع استاندارد و ورژن پروتئین بالای این رژیم به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند.

بااینحال، فقط رژیمهای کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا بهطور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. رژیم کتو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، از جمله کلسترول بالا و تری گلیسیرید را کاهش دهد. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کاهش سرعت پیشرفت آن کمک کند. رژیم اولیهی درمانی که در صرع کودکان بکار میرود، فقط آن اندازهای پروتئین دارد که برای رشد و ترمیم بدن و تأمین کالری لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد. در حقیقت، تحقیقات نشان میدهد رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازهی رژیم کمچربی برای کاهش وزن مؤثر باشد.