مطالعه چیزی جدید از رژیم کتوژنیک برای لاغری این روزها؟ ما پرسیدیم، شما پاسخ دادید!

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه توی بخش قصد داریم تا یک برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری ( یک هفته ای ) رو 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 براتون قرار بدیم. باید بگوییم که این رژیم اغلب در دوره های متفاوتی (یک هفته یا 21 روز) انجام گرفته می شود. به خصوص اگر هدفتون کاهش وزن نیست و سعی دارید بدن سالم تری داشته باشید، این مدل عدم پیگیری توی یک نمونه رژیم کتوژنیکبیشتر بهتون کمک میکنه. یک رژیم غذایی کتو سالم به همراه تمرین می تواند تغییرات فوق العاده ای در سبک زندگی شما ایجاد کند. در اینجا یک راهنمای مبتدیان مفصل برای رژیم کتو آورده شده است. البته طرفداران کتو معتقدند که با وجود چربی، کتوژنیک یک رژیم کمکالری نیست. در این بخش به شما یک نمونه رژیم کتوژنیک رایگان می دهیم! علاوه بر این، افرادی که مشکلات قلبی دارن، باید حتما با پزشک مربوطه قبل از گرفتن این رژیم مشورت کنن. علاوه بر این، حبوبات، بعضی از میوه ها و سبزیجات مثل موز و سیب زمینی هم کربوهیدرات خیلی زیادی دارند. با این کار می توان بدنتان را قبل از اینکه کل کربوهیدرات ها را کاملا حذف کنید، به بدنتان یاد دهید که می تواند چربی هایش را بسوزاند. شما می توانید از فهرست میوه های زیر در برنامه غذایی خود استفاده کنید، اما زیاده روی نباید کنید چراکه ممکن است چاق شوید.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

بنابراین اگر در طول روز نمی توانید آب بخورید نباید این رژیم را بگیرید. ردیاب رژیم کتو به طور موثر کالری دریافتی، پروتئین، کربوهیدرات شما را هر روز ردیابی می کند و برای هر وعده غذایی در روز یک پیشنهاد هوشمندانه ارائه می دهد. نکته: این برنامه غذایی صرفا یک نمونه است تا خیلی بیشتر با این برنامه غذایی آشنا شوید. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای افراد دارای اضافه وزن هستند، دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیکی خود استند، عالی باشد ول ممکن است برای ورزشکاران زبده یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضلات یا وزن هستند، خیلی مناسب نباشد و همانند هر رژیم غذایی، تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که بتوانید در طول زمان با آن سازگار شوید. این غذاها را سفارش بدهید و هرگونه غذایی را که محتوی مقدار زیادی کربوهیدرات است، با سبزیجات اضافه جایگزین کنید. این عارضه جانبی معمولاً پس از 3 تا 4 هفته از بین می رود.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

اگر لازم است قبل از گرفتن رژیم خرید بروید و همه مواد لازم را در ابتدای هفته خریداری کنید. با رژیم کتوژنیک بیش از 56 هفته یک متا آنالیز (که تجزیه و تحلیل چندین مقاله منتشر شده است) نشان داد که «افراد در رژیم کتوژنیک نسبت به افرادی با رژیم غذایی کم چرب در دراز مدت، کاهش وزن بیشتری دارند. حداقل در ابتدای رژیم، مهم است که تا زمان سیر شدن غذا بخورید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. و در کل روز باید ۶ وعده غذا بخورید. به همین خاطره که توی رژیم کتوژنیک Z217 برای هر روز ورزشهای سبکی ( مثل 5 دقیقه پیاده روی که البته اختیاری هست ) پیشنهاد داده شده. البته همانطور که در قسمتهای قبلی گفتیم، باید این کار را تحت نظر پزشک معالج انجام دهید. البته این ادعا چندان هم بیراه نیست. با توجه به این موضوع وقت اون رسیده تا یک قدم دیگه به سمت جلو برداریم.

با این وجود، با توجه به اینکه رژیمغذایی میتواند بر مغز و سیستم عصبی تأثیر بگذارد (همانطور که در مورد صرع این اتفاق میافتد)، ممکن است بر خلق و خوی فرد نیز تاثیرگذار باشد. رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع عاملی موثر است. در نظر داشته باشید که یک موز متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد. به صورت کلی باید همان سهم 10 درصدی کربوهیدرات روزانه را مد نظر قرار دهید. کتوژنیک استاندارد شایعترین نوع آن است و حدود 10 درصد کالری روزانه در این نوع، از کربوهیدراتهای مجاز تامین میشود. همین میزان گل کلم، بخش اعظم نیاز روزانهی بدن به ویتامین سی را تامین میکند. اما در حات عادی بدن سوخت خود را کربوهیدراتهای ساده و گلوکز تامین میکند. این برنامه غذایی شما را به خوبی لاغر میکند! در مورد رژیم های لاغری و برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری هم کتاب ها و منابع خوبی وجود داره. » در جواب به این سوال باید بگیم میشه این دو مورد رو با هم ترکیب کرد و اتفاقا نتیجه خوبی رو هم به همراه داره. این نکتهای است که فعلاً در ابهام باقی مانده است.

نابغه! چگونه تعیین اگر بهترین است واقعا روش کتوژنیک را انجام دهید

روش کتوژنیک این کاهش مصرف کربوهیدرات (۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز) بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار میدهد. افراد مبتلا به افسردگی نسبت به افراد سالم در مغز خود سطوح پایینتری از آدنوزین تری فسفات (ATP که، یک ترکیب تأمین کننده انرژی است، را دارند. کتواسیدوز خطرناک است، اما کتوز در رژیم کتوژنیک معمولاً برای افراد سالم مناسب است. همهی ما به دنبال یک سبک زندگی سالم و پایدار هستیم. هرچیزی که نیاز است در یک دوره یکماهه به افراد با سبک ارائه و ارتباط مستقیم با متخصص علاوه بر خود رژیم، آموزش داده می شود. به خانم های باردار هم اکیداً توصیه میشود قبل از گرفتن نمونه رژیم کتوژنیک لاغری با پزشک خود مشورت کنند. توصیه می کنیم هم مشکلات و هم فواید را بررسی کنید و در آخر تصمیم بگیرید آیا رژیم غذایی کتوژنیک به درد شما می خورد یا خیر ؟ به هیچ وجه توصیه نمیکنیم که افراد با مشکل قلبی با تشخص خودشون اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک اصولی کنن. با اینکه کتواسیدوز دیابتی معمولا به آرامی شروع می شود، استفراغ ممکن است روند آن را سریعتر کند و در عرض چند ساعت دچار کتو اسیدوز شوند. در نتیجه این مواد غذایی جزء غذاهای محبوب رژیم کتو به شمار می روند.  This c on tent h as  be᠎en written by G SA Con tent᠎ Gen er​ator Dem ov​ersion !

غذای کتوژنیک چیست

یعنی 50 گرم. همانطور که قبلاً گفتم این سهم را به سبزیجات پر از فیبر اختصاص بدهید. مدیر کربوهیدرات کتون های قند خون را کنترل می کند و ماکروها را برای هر کدام محاسبه می کند. تنقلات با قند بالا را دور بریزید. قارچ میتواند سیستم ایمنی را تقویت کند همچنین سرشار از ویتامین بی است. برنامه کاهش وزن کتو همچنین شامل یک تقویم کاهش وزن است که به شما امکان می دهد به طور موثر در برنامه رژیم غذایی کتو ، ماکروها و همچنین تمرین وارد شوید. ردیاب رژیم کتو همچنین بر اساس جزئیاتی که وارد سیستم می شوید پیشنهاداتی را ارائه می دهد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان میدهد که رژیم کتو کیفیت تمرینهای ورزشی را بهبود میدهد. برای این افراد حتما به خاطر داشتهباشید که پرهیز از موارد غذایی مضر کافی است و نیازی به رعایت یک رژیم کاهش وزن نیست. ماشین حساب کتو یک مدیر کربوهیدرات هوشمند است. در هر وعده با وزن حدود 80 گرم، 224 کالری، 0 گرم کربوهیدرات خالص، 22 گرم پروتئین و 14 گرم چربی وجود دارد.

در هر 1 فنجان (خرد شده) 5 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 0 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. این یک رژیم حاوی کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی بالا است. رژیم کتوژنیک یک رژیم پرچرب با کربوهیدرات کم است که شباهت زیادی به رژیم کم کربوهیدرات آتکینز دارد. رژیم کتوژنیک هدفمند TKD: در این نوع رژیم در زمان ورزش کردن می توانید کربوهیدرات مصرف کنید. اما در این رژیم به دلیل کاهش مصرف قند، ممکن است فرد دچار بیقراری و گیجی شود. اما در این رژیم سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تأمین میشود. اما بر اساس رژیم کتوژنیک شما به صورت کامل احساس سیری رو تجربه میکنید و در عین حال کاهش وزن هم خواهید داشت. با این حال، در حال حاضر به طور گسترده به عنوان یک روش کاهش وزن استفاده میشود. در این صورت مهم ترین نکته فقط استفاده از یک رژیم کتوژنیک اصولی هست که ما بهترین رژیم کتوژنیک ایرانی یعنی رژیم Z217 رو بهتون پیشنهاد میکنیم.

دکتر اکس در این مورد بیشتر توضیح میده و میگه: «ممکنه بعضی افراد کالری رو به عنوان یک ابزار مفید قلمداد کنن تا بیشتر از روی خوراکی هایی که میخورن کنترل داشته باشن. افزایش GABA: گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) یک انتقال دهنده عصبی است که نقش کلیدی در کنترل استرس، اضطراب و خلق و خو ایفا میکند. این رژیم برای ورزشکاران یا افرادی که مایل به افزایش حجم عضلات یا وزن هستند، مناسب نیست. بنابراین باید این نکته را نیز در نظر بگیرید. در این بخش به بررسی مواد غذایی از نظر این رژیم می پردازیم! مواد غذایی زیادی هستن که ما میتونیم از اونها استفاده کنیم و از نظر رژیم کتوژنیک هم مجاز به حساب میان. در واقع، رژیم غذایی کتوژنیک با افزایش کلسترول LDL یا کلسترول بد همراه است که با بیماری قلبی مرتبط است. داشتن برنامه ورزشی منظم در کنار وفادار موندن به برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، سطح کتون و متابولیسم بدنتون رو افزایش میده.

انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود. رژیم لاغری کتوژنیک این خاصیت مهم را دارد و می تواند شما را لاغر کند. کتوژنیک چرخهای یکی دیگر از اَشکال این سبک زندگی است. یکی از مواردی که باید در مورد رژیم ها بررسی شود تاثیر آن در لاغری است! دستور العمل ها برای شما بر اساس شرایط سلامتی و BMI شما شخصی سازی شده است. وزن، قد، سن، شرایط بدنی، میزان فعالیت و … ● باید خودتان را از کربوهیدرات ها محروم کنید و چیزی کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید. در قسمت قبل نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری در 7 روز براتون قرار داده شد. اگر قرار باشه شما نقش کارشناس رو بازی کنید و خودتون رژیم رو تنظیم کنید دقیقا همین اتفاق میوفته. مطالعات دیگر نشان می دهد رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم در کمک به مبتلایان به سندرم متابولیک، مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 نقش دارد.