شش رژیم غذایی کتوژنیک نمونه‌های باورنکردنی

این است که میبینیم رژیم کتوژنیک در فضای مجازی در حد یکسری باید نبایدها که فقط عنوان میشود چه چیزی مصرف شود و چه چیزی مصرف نشود! ایشان از معدود متخصصان تغذیه در زمینه رژیم کتوژنیک هستند که به عنوان بهترین دکتر رژیم کتو هم معروف میباشند. برای افرادی که ممنوعیت در مصرف قند و شکر دارند، برای مثال در رژیم های لاغری یا دیابتی که فرد تمایل زیادی به خوردن شیرینی جات پیدا می کند، این محصول بهترین جایگزین برای شیرینی ها و دسرهای مضر و پرکالری است. اما این رژیم برای ورزشکاران حرفه ای که قصد عضله سازی در بدنشان را دارند یا به دنبال افزایش وزن هستند، به هیچ عنوان مناسب نیست.

افزایش فیبر در رژیم غذایی و با استفاده از لاکتولوز میتوان یبوست را کاهش داد. هرگاه مقدار ذرات کتونی در خون بالا برود و کتوزیس ایجاد شود تعداد دفعات حملات صرعی کاهش مییابد. وقتی کربوهیدرات از طریق غذاها تامین نشود، بدن برای تامین سوخت مجبوراست به سراغ چربی های ذخیره شده در بدن و کبد برود. در صورتی که همچنان ادامه داشت به سراغ مصرف سبزیجات با فیبر بالا بروید. صورتهای کشیده و لاغر را باید به شکلی آرایش و فرم دهید که فرم صورت را به گردی و بیضی شکل بودن نزدیک کند.

رژیم کتوژنیک به چه صورت است

گیاهان تازه که در هر ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری، نزدیک به صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند. شات های پاریس هیلتون مدل، خواننده و وارث هتل های زنجیره ای هیلتون دنیا همراه همسرش کارتر ریم و عکس پسر تازه متولد شده شان (از طریق رحم جانشین) روی جلد شماره جدید مجلهGlamour منتشر شد. دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی معتبر با شماره نظام پزشکی ت-۷۳۳۵ میباشند که بطور قانونی و علمی رژیم تجویز میکنند. یکی از متخصصین تغذیه در زمینه رژیم کتو دکتر کوهدانی هستند که می توانید برای مشاوره و داشتن یک رژیم مناسب با شرایط بدنی خود از ایشان کمک بگیرید.

در ادامه که به بررسی دقیق تر رژیم کتوژنیک خواهیم پرداخت که منظور از رژیم کتوژنیک، نوع استاندارد آن است. همان طور که گفته شد در رژیم کتو مصرف چربی ها بالا می باشد. در مقابل مصرف چربی افزایش یافته و پروتیئنها نیز به میزان متوسطی در رژیم قرار میگیرند. برخی از افراد از رژیمهای کتوژنیک بهطور خاص برای افزایش عملکرد ذهنی استفاده میکنند. افکار مبهم و نوسانات خلقی: مغز برای عملکرد به قند حاصل از کربوهیدراتهای سالم نیاز دارد.

این ماده مزایایی برای افزایش انرژی، کاهش چربی و عملکرد دارد. یک مطالعه نشان داد که نمونه رژیم کتوژنیک موفق منجر به ازدیاد غلظت اسید کینورنیک (KYNA) در هیپوکامپ و استریاتوم شده و در نتیجه باعث افزایش فعالیت های عصبی می شود. بنابراین نباید نتایج صدها مطالعه علمی رژیم کتوژنیک اصلی را به اینها نسبت دارد. اگر قبل از شروع رژیم کتو از یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات استفاده میکردید، ممکن است نسبت به افرادی که رژیم کم کربوهیدرات مصرف میکنند، رسیدن به کتوز بیشتر طول بکشد. رژیم کتوژنیک برای چه افرادی خوب نیست؟ رژیم ها بر اساس مشخصات فردی هر شخص (قد، وزن، سن، جنس، فعالیت بدنی و…) محاسبه شده است.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

یکی از اصول های رژیم کتو، مصرف بالای چربی های سالم است زیرا که چربی در نبود کربوهیدرات ها وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارد. این باعث می شود سطح انسولین شما پایین بیاید، زیرا بدن شما دیگر وظیفه کنترل مقدار زیادی قند را ندارد. به همین دلیل زمانیکه در رژیم کتو گلیکوژن مصرف می شود این آب از طریق ادرار یا تعریق بدن دفع میشود. به طور مشابه، هرکسی که بیماری کلیوی و کبدی حاد دارد یا در دوران بارداری و شیردهی است نباید این رژیم را بگیرد. شیردهی با سوزوندن 500 کالری در روز میتونه به درمان چاقی بعد از بارداری کمک کنه، اما میزان وزنی که از دست میدید، برای هر کسی متفاوته.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

اگر مایل به گرفتن این نوع رژیم هستید، باید با متخصص تغذیهای که با این رژیم آشنایی دارد مشورت کنید تا تایید کند که این رژیم برای شما مناسب و بی خطر است. اگر نمیتوانید برنامه رژیم غذایی هفته چهارم را به عنوان رژیم غذایی خود رعایت کنید، می توانید، رژیم هفته 3 را دنبال کنید. تلاش میکند تا اثرات مثبت رژیم کتوژنیک را بازتولید کند، اگرچه امکان دریافت سخاوتمندانهتر کربوهیدراتها را در حدود 40 تا 50 گرم کربوهیدرات کل در روز فراهم میکند. Artic le w as c᠎reated ᠎wi᠎th the he lp  of G SA Conten t Generator  DEMO.

گرفتن رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتون زا (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مثلا مقداری نان یا میوه به رژیم کتوژنیک اضافه کردهاند که افراد ترغیب به گرفتن رژیم شوند. تقریبا در تمام رژیمهای لاغری مثل رژیم کتوژنیک احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید. پاسخ: تقریبا در تمام رژیمهای لاغری مثل رژیم کتوژنیک احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید.

برای مقابله با این مسئله، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره مرور کنید. رژیم کتو با پروتئین بالا مانند رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که میزان مصرف پروتئین در این نوع رژیم بیشتر است ولی مصرف کربوهیدرات ها همچنان محدود و زیر 10 درصد است .این رژیم مناسب کسانی است که فعالیت بدنی زیادی دارند. رژیم کتوژنیک می تواند برای چه کسانی مفید باشد؟ نتایج مطالعه نشان داده است که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، در مقایسه با کسانی که رژیمهای کمچرب با محدودیت مصرف کالری دارند، ۲/۲ مرتبه بیشتر، وزن کم می کنند.

برای افرادی که رژیم دارند به نظرم بادمجان گریل شده غذای رژیمی مناسبی می تونه باشه. وقتی بیرون غذا می خورید، غذای گوشتی، ماهی یا تخم مرغی را انتخاب کنید. ماهی قزلآلا با رویه شوید و پارمسان یک غذای خوشمزه و فوری در اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک وعدههای شما است. این احتمال وجود دارد که یک رژیم کتوژنیک پرچرب و پر کالری برای افراد مبتلا به nafld ایده خوبی نباشد، زیرا برخی از کالریهای اضافی به عنوان چربی کبد ذخیره میشود. یکی از روشهایی که برای بسیاری از افراد به خوبی جواب میدهد: کتو چرخهای، که در آن بیشتر هفته از یک رژیم کم کربوهیدرات پیروی میکنید، سپس یک روز مصرف مجدد کربوهیدرات دارید تا ذخایر گلیکوژن خود را دوباره پر کنید.

رژیم کتوژنیک و تخمدان پلی کیستیک

این رژیم موجب کاهش شدید مصرف کربوهیدرات شده و بدن را مجبور می کند که چربی ها را جایگزینی مناسب برای آنها قلمداد کند که در نتیجه این فرآیند حالت متابولیکی به نام کتوز در بدن ایجاد خواهد شد. همین موضوع باعث میشود تا کاهش وزن آنها با سرعت کمتری رخ بدهد. در واقع اغلب رژیمهای کتوژنیک اصلاح شده در واقع رژیمهایی ساختگی و تقلبی هستند که هیچ تحقیق علمی روی آنها وجود ندارد، در ثانی بدلیل مصرف بیشتر کربوهیدارت از حدی که فرد را وارد فاز کتوز کند، کتوز رخ نمیدهد. البته ذکر این نکته مهم است که در هر رژیم کاهش وزنی بخصوص کاهش وزن سریع کمی خستگی و بی حالی و حتی عوارضی چون یبوست و ریزش مو وجود دارد که این واکنش طبیعی بدن به کاهش وزن است.

قواعد رژیم کتوژنیک

اما برای اینکه اطلاعات بهتری در این زمینه در اختیار شما قرار بدهیم، لازم است بگوییم در منوی بسیاری از رستوران ها گزینه ماهی یا گوشت وجود دارد و اغلب آن ها این غذاها را طبخ میکنند. چگونه بفهمیم که در فاز کتوزیس قرار داریم یا خیر ؟ با پیروی از یک برنامه غذایی کیتو دایت کربوهیدرات ها را به شدت محدود خواهید کرد، بنابراین شروع به خوردن بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات در روز کنید و همچنین مطمئن شوید که کدام غذاها عمدتا حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند تا بتوانید انتخاب های درستی داشته باشید. همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش میگذارد.

رژیم کتوژنیک اصولی

با این حال، یک مطالعه تاثیرات مشابهی را بر کنترل تشنج با رژیم غذایی اصلاح شده اتكینز که بهتر تحمل میشود و با رژیم غذایی کتوژنیک محدودتر نشان داد، و تأکید کرد که انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است. طبق یک مطالعه سال 2012 ، با کاهش مصرف کربوهیدرات ، رژیم کتوژنیک می تواند علائم آکنه را در برخی افراد کاهش دهد. این ویتامین در رشد عضلات، کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کننده می باشد. در واقع، بیش از 20 مطالعه و تجربه میلیونها نفر که از رژیم کِتوژِنیک پیروی کرده اند، نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت کمک کند.

رژیم کتوژنیک آنلاین بااینحال، فقط رژیمهای کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا بهطور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. باید با نگاه چشمی و جلوی آینه بدن خود را مورد بررسی قرار دهید یا از دستگاههای اندازهگیری استفاده کنید. اما معمولاً مشخص نیست که منابع این مطالب چیست یا نویسندگان این مطالب، آیا تخصص لازم را دارند و گاهاً حتی اسم نویسنده مطلب هم مشخص نیست که خوانندگان بتوانند تحقیق کنند که چه کسی مطلب را نوشته است. تحقیقات نشان میدهد که به حداقل رساندن سطح گلوکز با استفاده از رژیم کتوژنیک بدن شما را مجبور به تولید کتون برای سوخت بدن میکند.

وقتی شما از این رژیم به منظور چربیسوزی و یا سبک زندگی تبعیت میکنید، مغز کتون را بیشتر از گلوکوز برای تامین انرژی ترجیح میدهد. اگر تصمیم گرفتید که رژیم کتوژنیک را شروع کنید باید در نظر داشته باشید که شروع کتوژنیک یا عوض کردن آن با یک رژیم دیگر با عجله و سرعت، میتواند نامناسب باشد (به خصوص اگرشما چاق هستید). بنابراین اگر میخواهید دچار هیچ عوارض و مشکلی نشوید باید رژیمی با حداقل کاهش وزن را انتخاب کنید. با کمک سن و وزن فرزند خود ببینید که شاخص توده بدنی او در چه محدوده ای قرار دارد و آیا وزن ایده آلی دارد یا خیر.

همانگونه که احتمالاً شما هم میدانید یا دیدهاید فضای مجازی از گوگل گرفته تا اینستاگرام مطالب بسیار زیادی در خصوص رژیم کتوژنیک منتشر میشود. بیست و یکم هستیم و مشکل وزن مشکل اساسی خیلی از مردم دنیاست و به دنبال گرفتن انواع رژیم مثلا لیمومی و یا غیره هستند. اگر روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات بخورید، معمولاً ۲ تا ۴ روز طول میکشد تا وارد کتوز شوید (برای بعضی یک هفته یا بیشتر ). در واقع، زمان لازم برای وارد شدن به این حالت به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر دنبال غذا های کم کالری و کم چربی هستید بهتر است با رژیم دوکان هم آشنا شوید.

یک اطلاعات به رژیم غذایی کتوژنیک در هر سنی

کتوز به کاهش گرسنگی و کاهش چربی بدن کمک میکند و در عین حال عضلات را حفظ میکند. رژیم غذایی کتوژنیک یکی از روشهای شناخته شده برای لاغری است که تاثیر آن در کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن اثبات شده است. والا در واقع رژیمهای کم کربوهیدرات یا لوکرب هستند، که البته بدلیل کاهش دریافت کالری، باعث کاهش وزن میشوند. اسنک کربوهیدرات دار، میله های گرانولا، بیشتر پروتئین ها یا جایگزین های مواد غذایی و غیره. مواد غذایی رژیمی و کم چرب که فراوری هستند و کربوهیدرات بالایی دارند.