سابسیژن و تزریق ژل چه کاربردی دارد؟ مزایا، عوارض و نکات مراقبتی آن


آیا سابسیژن و تزریق ژل روش خوبی است؟ سابسیژن روش زیبایی غیرجراحی است که پزشک با استفاده از سوزن تیز و نازک، بافت اسکار پیوسته زیر پوست را شکسته و باعث کمرنگ شدن و از بین رفتن اسکار آکنه می‌شود. در برخی موارد سابسیژن همراه با تزریق ژل و فیلر انجام می‌شود که روش عالی برای از بین بردن اسکارهای آتروفیک بزرگ به شمار می‌آید. در ادامه با همراه باشید تا با تکنیک سابسیژن و تزریق ژل، کاربرد، مزایا و عوارض احتمالی آن بیشتر آشنا شوید.

قبل از انجام سابسیژن فیلر حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

سابسیژن و تزریق ژل چیست؟ (سابسیژن فیلر)

تکنیک سابسیژن همراه با فیلر یک روش درمانی است که برای بهبود اسکارهای فرورفته و ناهموار پوست استفاده می‌شود. در این روش برای تزریق ژل به صورت، از فیلرهایی مانند اسید هیالورونیک استفاده می‌شود تا حجم و حفرات ناشی از اسکار را تنظیم کند و ظاهر آنها را بهبود بخشد.

ابتدا، پزشک اسکار را از نزدیک مشاهده می‌کند و بر اساس شکل، اندازه و عمق آن، تصمیم می‌گیرد که کدام نوع فیلر و چه مقداری برای درمان بعد از سابسیژن استفاده شود. مزایای استفاده از سابسیژن و تزریق ژل شامل بهبود ظاهر اسکار، صاف شدن پوست، کاهش ناهمواری‌ها و تقویت اعتماد به نفس بیمار است و به‌خاطر اینکه درمان غیرجراحی محسوب شده نیاز به زمان بازیابی کمتری نسبت به روش‌های جراحی دارد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربرد سابسیژن و تزریق ژل

روش سابسیژن و تزریق ژل (فیلر) کاربردهای متنوعی در زمینه‌ پزشکی و زیبایی دارد:

  • جوان سازی پوست صورت: استفاده از سابسیژن همراه با تزریق ژل به صورت، یکی از محبوب‌ترین کاربردهای این روش است. با تزریق فیلر به نواحی مختلف صورت، مانند خطوط و چین‌های پیشانی، گونه‌ها، لب‌ها و زاویه‌های صورت، می‌توان ظاهر جوان‌تری به چهره بخشید و علائم پیری را کاهش داد.
  • اصلاح ناهمواری‌ها و اسکارها و رفع جای جوش: سابسیژن و تزریق ژل برای بهبود ناهمواری‌ها و اسکارهای پوستی استفاده می‌شود. با تزریق فیلر به نواحی مختلف پوست بعد از سابسیژن می‌توان حجم و حفرات اسکار را تنظیم کرده و پوست را صاف‌تر و ظاهر طبیعی‌تری نمایان ساخت.
  • پر کردن خطوط و چین‌های صورت و بدن: تزریق ژل (فیلر) به مناطقی مانند خطوط و چین‌های صورت، دست‌ها، گردن و سایر بخش‌های بدن، باعث بهبود ظاهری شده و حجم و جوانی را بازمی‌گرداند.
  • بهبود ظاهر دست‌ها و پشت دست: سابسیژن همراه با تزریق ژل به دست‌ها و پشت دست، می‌تواند ناهمواری‌ها و ریز خطوط را کاهش داده و به پوست جوانی و زیبایی بیشتری ببخشد.
سابسیژن فیلر برای درمان جای جوش استفاده میشود.سابسیژن فیلر برای درمان جای جوش استفاده میشود.
سابسیژن همراه با فیلر یک روش درمانی است که برای بهبود اسکارهای فرو رفته و ناهموار پوست استفاده می‌شود.

سابسیژن و تزریق ژل برای چه کسانی خوب است؟

این روش به‌خصوص برای نواحی بزرگتری توصیه می‌شود که بافت اسکار باعث فشردگی و چروک قابل توجه پوست شده است. افرادی که از سلامت جسمی و عمومی خوبی برخوردار بوده و انتظارات واقعی درباره نتایج این روش زیبایی دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای سابسیژن و تزریق ژل باشند.

متن انگلیسی:
Ideal candidates for scar subcision are individuals with deep, rolling acne scars or chickenpox scars
ترجمه متن:
کاندید مناسب برای انجام سابسیژن افرادی هستند که اسکار عمیق آکنه یا جای آبله مرغان دارند.

cosmeticlaserskinsurgery

چه کسانی نباید سابسیژن و تزریق ژل را انجام دهند؟

درست است که سابسیژن و تزریق ژل روش ترکیبی زیبایی غیرتهاجمی برای از بین بردن اسکار و لک‌های پوستی، رفع ناهمواری‌های روی پوست و جای جوش و آکنه محسوب می‌شود اما نمی‌تواند راهکار مناسبی برای همه باشد. افراد با شرایط زیر بهتر است این کار را انجام ندهند یا در صورتی که قصد انجام این کار را دارید حتما با پزشک متخصص مشورت کنند:

  • در دوران بارداری و شیردهی، بهتر است از انجام تزریق ژل و سابسیژن خودداری کنید چرا که ممکن است اثر منفی روی جنین یا نوزاد داشته باشد.
  • افرادی که به مواد تزریقی استفاده شده در تزریق ژل حساسیت یا آلرژی دارند بهتر است این کار را انجام ندهند.
  • در صورت وجود عفونت در مناطقی که قرار است تزریق انجام شود. عفونت می‌تواند خطراتی مانند تشدید عفونت، التهاب و تاخیر در بهبودی را افزایش دهد.
  • ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های خون، اختلال لخته‌ای خون، عفونت‌های مزمن و برخی بیماری‌های ایمنی سیستمیک

دنبال درمان جای جوش میگردی؟

برای انجام سابسیژن و تزریق ژل نوبت بگیر.

مزایای سابسیژن و تزریق ژل

سابسیژن در کنار تزریق ژل (فیلر) بهبود‌ قابل توجهی در ظاهر و پوست صورت ایجاد می‌کند. مزایای این روش ترکیبی عبارتند از:

  • کاهش چین و خطوط عمیق
  • افزایش حجم
  • بهبود ظاهر ندول‌ها، جوش و آکنه‌ها
  • ایجاد ظاهر طبیعی و جذاب
  • ماندگاری طولانی تا یک سال

روش انجام سابسیژن و تزریق فیلر

روش انجام سابسیژن همراه با تزریق ژل یا فیلر به عنوان یک روش ترکیبی برای از بین بردن اسکار، جای جوش و ناهمواری‌های صورت، بهبود چین و خطوط عمیق صورت استفاده می‌شود. این روش شامل دو مرحله است:

  • سابسیژن: ابتدا، پزشک زیبایی یک سوزن باریک را بعد از بی حسی موضعی وارد پوست صورت می‌کند. سوزن به طور دقیق زیر پوست حرکت و اتصالات زیر پوستی اسکار را شکسته و آزاد می‌کند. این کار باعث ایجاد فضای خالی زیر نقاط چین و خطوط عمیق می‌شود. با از بین بردن این بافت، جای جوش و آکنه، اسکار بخیه و ناهمواری‌های پوستی برطرف می‌گردد.
  • تزریق ژل یا فیلر: پس از انجام سابسیژن، ژل یا فیلر به عنوان یک ماده پرکننده و حجم‌دهنده به فضای خالی زیر پوست تزریق می‌شود. این ماده معمولا شامل هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود. تزریق ژل به فضای خالی، باعث بهبود چین و خطوط عمیق می‌شود و به صورت حجم مورد نظر را می‌بخشد. این فیلرها به طور موقت اثر دارند و مدت زمان ماندگاری آن‌ها ۶ تا ۱۲ ماه است.

روش ترکیبی سابسیژن و تزریق ژل به عنوان یک روش غیر تهاجمی شناخته شده که می‌تواند نتایج قابل توجهی در بهبود چین و خطوط عمیق صورت و رفع لک‌های عمیق پوستی داشته باشد.

ماندگاری سابسیژن و تزریق ژل

سابسیژن تغییرات ساختاری زیرپوستی را ایجاد می‌کند و معمولا اثرگذاری طولانی‌تری دارد. به عنوان روش غیرتهاجمی، تا زمانی که واکنش بدن به آن ادامه داشته باشد، نتیجه برقرار خواهد ماند. با این حال، همه افراد به طور یکسان به سابسیژن واکنش نشان نداده و مدت زمان ماندگاری برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

در صورتی که این تکنیک با تزریق ژل ترکیب شود ماندگاری بالاتر می‌رود. البته به خاطر داشته باشید که تزریق ژل به طور موقت است و نیاز به تجدید درمان در آینده دارد تا نتایج بهبودی حفظ شوند. مزیت این روش این است که می‌توانید در هر زمان آن را تمدید کنید و از تغییرات طبیعی در پوست بهره ببرید.

ماندگاری سابسیژن و تزریق ژل خوب است.ماندگاری سابسیژن و تزریق ژل خوب است.
سابسیژن تغییرات ساختاری زیرپوستی را ایجاد می‌کند و معمولا اثرگذاری طولانی‌تری دارد.

مدت زمان اثر سابسیژن فیلر

هرچند نتایج سابسیژن فیلر بلافاصله بعد از انجام قابل مشاهده است، اما معمولا ۲ تا ۴ ماه طول می‌کشد تا این تکنیک اثر کرده و نتیجه خود را نشان دهد.

متن انگلیسی:
As the scar tissue continues to remodel, further results can be seen for up to a year after treatment
ترجمه متن:
با ادامه بازسازی بافت اسکار، نتایج بیشتر تا یک سال بعد از درمان قابل مشاهده است.

midlandskin

آمادگی و مراقبت قبل از سابسیژن و تزریق ژل

همانند سایر روش‌های درمانی و زیبایی، پوست باید از قبل تمیز و بدون هیچ آرایشی باشد. بهتر است دو هفته قبل از انجام سابسیژن و تزریق ژل از مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید. ۳ روز قبل هم مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین، آسپرین و هپارین را متوقف کنید.

در صورتی که بیماری مزمن مانند دیابت، فشار خون، بیماری عفونی مانند هپاتیت یا ایدز دارید حتما از قبل به پزشک اطلاع دهید. بیمارانی که سابقه تبخال دارند باید از قبل قرص آسیکلوویر مصرف کنند و تا چند روز بعد هم ادامه دهند. افرادی که جوش فعال دارند باید پس از بهبودی و درمان آکنه‌ها برای سابسیژن و تزریق ژل اقدام کنند.

نمی‌دونی قبل از سابسیژن فیلر چه نکاتی رو رعایت کنی؟ از متخصص بپرس.

مراقبت های بعد از سابسیژن و تزریق ژل

تا ۲۴ ساعت بعد از سابسیژن و تزریق ژل از شستشوی محل درمان، دستکاری و وارد کردن فشار خودداری کنید. کبودی و ورم تا چند روز بعد طبیعی است و معمولا خود به خود برطرف می‌شود، برای بهبود و تسکین می‌توانید از کمپرس سرد یا داروهای مسکن به تجویز پزشک کمک بگیرید.

البته، در اینجا یک جدول خلاصه برای مراقبت‌های قبل و بعد از سابسیژن و تزریق فیلر آورده شده است. توجه داشته باشید که این اطلاعات عمومی هستند و باید همیشه قبل از انجام این روش‌ها با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

مراقبت های قبل از سابسیژن و تزریق فیلر مراقبت های بعد از سابسیژن و تزریق فیلر
اجتناب از داروهای رقیق‌کننده خون پیروی از دستورالعمل‌های پزشک برای مراقبت از ناحیه درمانی
پرهیز از مصرف الکل و مواد محرک استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی
عدم مصرف داروهای ضدالتهابی اجتناب از فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های شدید
پاکسازی پوست قبل از عمل مراقبت از پوست در برابر نور خورشید
مشورت با پزشک در مورد داروهای جاری استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌های ملایم
مراقبت های قبل و بعد از سابسیژن و تزریق فیلر

عوارض سابسیژن و تزریق ژل

شایع‌ترین عوارض سابسیژن و تزریق ژل عبارتند از:

  • کبودی
  • ورم
  • حساسیت در ناحیه درمان شده

این عوارض موقتی بوده و معمولا طی چند روز بعد درمان خود به خود برطرف می‌شوند.

هزینه سابسیژن و تزریق ژل در کلینیک

قیمت سابسیژن و تزریق ژل بسته به متخصص و نوع ژل تزریقی و میزان وسعت ناحیه درمانی متفاوت است. تعداد جلسات سابسیژن و دوز ژل مصرفی هم در تعیین قیمت نهایی تاثیر دارند. جهت اطلاع درباره قیمت سابسیژن و تزریق ژل در کلینیک به وب‌سایت سر بزنید.

برای اطلاع از هزینه سابسیژن در کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

مدت زمان اثر سابسیژن حدود یک سال است.مدت زمان اثر سابسیژن حدود یک سال است.
سابسیژن روش زیبایی غیرجراحی است که پزشک با استفاده از سوزن تیز و نازک، بافت اسکار پیوسته زیر پوست را شکسته و باعث کمرنگ شدن و از بین رفتن اسکار آکنه می‌شود.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

سابسیژن و تزریق ژل دو روش متداول در زمینه زیبایی پوست هستند که بدون نیاز به جراحی به افراد کمک می‌کنند تا ظاهر جوان‌تر و تازه‌تری داشته باشند. سابسیژن برای از بین بردن جای جوش، آکنه و اسکارهای باقی مانده از عمل جراحی، و رفع ناهمواری‌های پوستی استفاده می‌شود و تزریق ژل همراه این تکنیک باعث بهبود ظاهری پوست می‌شود.

تزریق ژل و فیلر، مواد ضخیم کننده یا حجیم را به طور مستقیم در پوست تزریق می‌کند تا حجم، شکل و لطافت صورت را بهبود بخشد و چین و چروک‌ها را برطرف کند. برای انجام این روش ترکیبی حتما باید با متخصص پوست مشورت کنید تا از عوارض جانبی احتمالی در امان بمانید و نتایج بهتر و ماندگارتری داشته باشید.

قبل از انجام سابسیژن و تزریق ژل بهتر است با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

مراقب زیبایی شماست!



منبع