سابسیژن با اندولیفت چه کاربردی دارد؟ مزایا، عوارض و نکات مراقبتی آن


سابسیژن با اندولیفت روش ترکیبی برای درمان اسکار است. اسکارهای آکنه یکی از عوارض رایج آکنه است که می‌تواند هم از نظر عاطفی و هم جسمی روی افراد تاثیر منفی داشته باشد. با اینکه بهترین راه مدیریت اسکارهای آکنه مهار آنها و کنترل فاکتورهایی است که می‌توانند موجب بروز آکنه‌ها شوند، اما همیشه نمی‌توان آکنه‌ها و اسکارهای ناشی از آنها را درمان کرد.

گاهی اوقات این اسکارها موجب بروز یک سری زخم‌های آتروفیک می‌شوند که تغییر شکل داده و می‌توانند مشکل‌ساز شوند. گزینه‌های درمانی مختلف می‌توانند برای درمان این اسکارهای آکنه کاربرد داشته باشند. یکی از این روش‌ها سابسیژن است که به‌صورت ویژه به‌عنوان روشی برای ازبین‌بردن اسکارهای آکنه شناخته می‌شود. اما در مواردی نیز این روش زیبایی و درمانی با سایر تکنیک‌ها از جمله لیزردرمانی یا اندولیفت ترکیب می‌شود.

قبل از تصمیم‌گیری به اقدام به سابسیژن با اندولیفت، حتما با متخصص پوست و مو صحبت کنید تا مطمئن شوید بهترین راه برای نتیجه گرفتن شماست. در پنل می‌توانید بهترین متخصصان پوست ومو را در سرتاسر ایران پیدا کرده و نوبت حضوری یا تلفنی دریافت کنید.

سابسیژن با اندولیفت چیست؟

همانطور که گفته شد در بسیاری از مواقع برای نتیجه‌گیری بهتر از ترکیب دو درمان زیبایی برای رفع اسکارهای پوست و بهبود کشش و ظاهر پوست صورت استفاده می‌شود که یکی از آنها ترکیب سابسیژن با اندولیفت است.

اندولیفت صورت چیست؟ در این روش همراه با سابسیژن درست مانند تکنیک‌های سنتی از یک ابزار مخصوص در زیر پوست استفاده می‌شود که می‌تواند اتصال بین اسکارهای زیر جلدی با بافت پوست را جدا کرده و موجب بهبود این فرورفتگی‌ها شود. درعین‌حال با تحریک کلاژن‌سازی، پوست را سفت‌تر و شاداب‌تر می‌کند. اما ابزار مورد استفاده در سابسیژن با اندولیفت متفاوت است و این ابزار جدید ایمنی بیشتری دارد.

این درمان با کمترین میزان تهاجم ممکن می‌تواند ظاهر پوست صورت را بهبود ببخشد و اسکارها را از بین ببرد. اساس این تکنیک، مبتنی بر لیزر دایود است و در آن پزشک از یک میکرو فیبر نوری لیزری بسیار نازک روی پوست صورت استفاده می‌کند. این ابزار باریک می‌تواند بدون نیاز به هر نوع برش یا زخمی روی پوست وارد لایه‌های هیپودرم شود و با حرارت ناشی از لیزر، موجب آزادسازی بافت‌های اسکار از پوست می‌شود.

درعین‌حال که می‌تواند درم را بازسازی کند، تولید کلاژن را هم تحریک می‌کند. برخلاف روش‌های قبلی سابسیژن، در روش سابسیژن مبتنی بر اندولیفت تنها یک سوراخ روی صورت ایجاد می‌شود و از طریق همین مجرا، درمان اسکارهای آکنه انجام خواهد شد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت

کاربردهای سابسیژن با اندولیفت

اکثر کاربردهایی که سابسیژن با اندولیفت دارد مشابه همان اهداف درمانی استفاده از سابسیژن است. این درمان زیبایی با اهداف زیر انجام می‌شود:

  • رفع جای جوش و ترمیم فرورفتگی‌های ناشی از جوش و زخم روی پوست (چگونه جای جوش را از بین ببریم؟)
  • جدا کردن بافت‌های عمیق و کهنه اسکار آکنه و درمان اسکارهای آکنه
  • رفع چین و چروک صورت و افزایش کشش و سفتی پوست صورت
  • درمان سلولیت‌های پوستی
  • درمان زخم‌ها و جای اسکارهای ناشی از آبله‌مرغان، جراحی یا سایر زخم‌های قدیمی
  • از بین بردن خط اخم و خط لبخند و زاویه دهی به فک
  • افزایش شادابی پوست از طریق تحریک کلاژن‌سازی
  • بهبود ساختار پوست
  • از بین بردن بافت‌های چربی و زاویه دهی به فک و صورت
  • افزایش جریان خون‌رسانی به پوست
  • جوانسازی پوست صورت

متن انگلیسی:
Subcision with the Endolift seems to be a safe and effective method for acne scar treatment
ترجمه متن:
به نظر می‌رسد سابسیژن با اندولیفت یک روش ایمن و موثر برای درمان اسکار آکنه باشد.

onlinelibrary

سابسیژن با اندولیفت برای چه کسانی مناسب است؟

روش سابسیژن با اندولیفت می‌تواند یک درمان مناسب برای کسانی باشد که اسکارهای آتروفیک عمیق و کهنه آنها با روش‌های معمول درمان نمی‌شود. همچنین کسانی که می‌خواهند کمترین میزان ناراحتی، درد و تورم پوستی را تجربه کنند می‌توانند با خیال راحت از این روش درمانی استفاده کنند.

سابسیژن با اندولیفت برای چه کسانی مناسب نیست؟

ممکن است سابسیژن با اندولیفت برای کسانی که سابقه حساسیت به سایر روش‌های زیبایی با لیزر را داشته‌اند گزینه مناسبی نباشد. علاوه بر این کسانی که در حال حاضر عفونت‌های پوستی فعال دارند، بهتر است تا زمان بهبود عفونت‌ها و التهابات پوستی خود انجام اندولیفت سابسیژن را به تعویق بیندازند. روش اندولیفت و سابسیژن گزینه مناسبی برای زنان باردار یا شیرده نیست.

آیا روش سابسیژن با اندولیفت جواب میده؟

همین الان مشاوره بگیر.

مزایای انجام سابسیژن با اندولیفت

روش سابسیژن مبتنی بر اندولیفت مزیت‌های زیادی دارد که موجب شده امروزه اکثر بیماران این روش را به روش قبلی سابسیژن ترجیح دهند. اول از همه این که این روش عوارض بسیار کمتری نسبت به روش قبلی دارد. ایمنی آن بسیار بالاتر است و تقریباً می‌توان گفت که یک روش با بالاترین درصد بهبودی برای درمان اسکارهای آکنه است.

این روش کمتر تهاجمی است و می‌تواند کمترین میزان تورم و کبودی را به دنبال داشته باشد. از طرفی به دلیل این که تعداد سوراخ‌های بسیار کمتری نسبت به سابسیژن روی پوست ایجاد می‌کند، خبری از زخم‌های متعدد، قرمزی زیاد و التهابات شدید نیست.

تعداد سوراخ‌های کمتری که در این روش روی پوست ایجاد می‌شود می‌تواند موجب کاهش درد و خطر اسکار در بیماران شود. همچنین سابسیژن مبتنی بر اندولیفت به جلسات درمانی کمتر و زمان بهبودی کوتاه‌تر با التهاب و اریتم کمتر نیاز دارد.

در نهایت یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش درمانی این است که اثربخشی آن بسیار زیاد است و به همین دلیل معمولاً نیازی نیست که از سایر روش‌های درمانی نیز استفاده شود. نتایج نیز ماندگاری طولانی‌مدتی دارند و نیازی نیست در بازه‌های زمانی کوتاه درمان را تکرار کرد.

روش انجام سابسیژن با اندولیفت

در روش سابسیژن با اندولیفت از یک کانول یا فیبر نوری ۲۰۰ نانومتری تا ۴۰۰ نانومتری (بستگی به نوع اسکار آکنه) استفاده می‌شود که می‌تواند تنها با یک سوراخ در هر طرف صورت بیمار (بدون نیاز به ایجاد سوراخ‌های متعدد)، به درمان اسکارهای آکنه کمک کند.

این فیبر نوری لیزری (ابزاری که مبتنی بر لیزر است) به‌صورت مستقیم وارد قسمت هیپودرم می‌شود. در نتیجه به‌راحتی به لایه‌های عمیق پوستی دسترسی خواهد یافت. سپس پزشک میکروفیبر نوری را به‌آرامی داخل پوست جابه‌جا می‌کند تا لایه‌های عمیق‌تر هم هدف قرار بگیرند. به‌تدریج با حرارت نور لیزر وارد شده به پوست بافت‌های کهنه و عمیق اسکار و رشته‌های کلاژن فیبروتیک از لایه‌های سطحی پوست جدا می‌شود و درمان انجام خواهد شد.

روش انجام سابسیژن با اندولیفت برای رفع جای جوش استفاده میشود.روش انجام سابسیژن با اندولیفت برای رفع جای جوش استفاده میشود.
با کمک روش سابسیژن با اندولیفت می‌توان خیلی سریع از شر جای جوش و اسکار پوست خلاص شد.

سابسیژن با اندولیفت چند در صد جواب میده؟

اثربخشی روش درمانی سابسیژن با اندولیفت بسیار بالاست و معمولاً اکثر بیماران به نتایج مطلوبی دست می‌یابند. با این حال در یک مطالعه که در خصوص اثربخشی اندولیفت سابسیژن انجام شده بود مشخص شد که این روش در حدود ۹۰ درصد بیماران نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

به چند جلسه سابسیژن با اندولیفت نیاز است؟

در این روش به تعداد جلسات درمانی کمتری نیاز است و معمولاً بیماران در یک جلسه به درمان پاسخ می‌دهند. تعداد جلسات کمتر در این روش از مشخصات یا بهتر است بگوییم مزیت های روش سابسیژن اندولیفت است. البته ممکن است در برخی مواقع بر اساس نوع اسکارها و عمق و میزان کهنگی آنها به دو جلسه درمانی نیز احتیاج باشد.

با این حال به‌صورت کلی تعداد جلسات موردنیاز برای درمان کامل باید توسط پزشک و بعد از معاینه و بررسی اسکارهای آکنه تعیین شود.

آمادگی برای انجام سابسیژن با اندولیفت

برای انجام درمان سابسیژن ترکیبی با اندولیفت باید قبل از درمان به یک سری نکات مراقبتی توجه کرد که اکثر آنها همان نکاتی است که باید قبل از انجام اندولیفت و سابسیژن به‌صورت مجزا رعایت کرد. در درجه اول باید در خصوص تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید به پزشک اطلاع دهید. ممکن است برخی از داروها با این روش تداخل داشته باشد یا حتی نیاز باشد برای انجام درمان مصرف برخی از داروها را موقتاً قطع کرد. از جمله این داروها می‌توان به وارفارین، هپارین و آسپرین اشاره کرد.

از طرفی به بیمارانی که می‌خواهند درمان سابسیژن با اندولیفت را انجام دهند توصیه می‌شود که قبل از درمان مصرف الکل یا دخانیات را قطع کرده باشند. در صورتی که روی پوست هر نوع زخم فعال، عفونت پوستی یا تب‌خال وجود داشته باشد، بهتر است تا زمان بهبود منتظر ماند و برای جلوگیری از بروز ضایعات شدیدتر قرص آسیکلوویر را مصرف کرد.

بیمارانی که می‌خواهند درمان سابسیژن اندو را دریافت کنند باید یک هفته قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و آفتاب سوختگی دوری کنند. در نهایت قبل از درمان باید حتماً پوست صورت را تمیز کرد تا هیچ ماده آرایشی یا کرم روی پوست وجود نداشته باشد.

پوستت به چند جلسه سابسیژن نیاز داره؟ همین الان مشاوره بگیر.

مراقبت های بعد از سابسیژن با اندولیفت

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم روش سابسیژن با اندولیفت این است که این روش عوارض بسیار کمتری در مقایسه با سابسیژن تنها دارد و در نتیجه دوره نقاهت یا مراقبت‌های بعد از آن نیز بسیار محدود است. تقریباً می‌توان گفت که در این روش نوین افراد می‌توانند به‌سرعت به فعالیت روزمره خود بازگردند و شرایط عادی را داشته باشند.

با این حال بهتر است برای بهبود نتایج ناشی از درمان بعد از سابسیژن مبتنی بر اندولیفت تا چند روز از انجام ورزش‌های سنگین یا سایر فعالیت‌های بدنی که موجب تعریق می‌شوند خودداری کرد.

رفتن در محیط‌هایی مانند سونا، جکوزی یا استخر و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز توصیه نمی‌شود، چرا که بعد از درمان لیزر ممکن است پوست حساس‌تر شود. برای جلوگیری از ملتهب شدن پوست صورت بهتر است به این موارد توجه کرد.

مراقبت های قبل از سابسیژن با اندولیفت مراقبت های بعد از سابسیژن با اندولیفت
اجتناب از داروهای رقیق‌کننده خون مراقبت دقیق از ناحیه درمان شده
عدم مصرف داروهای ضدالتهابی استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم
پرهیز از الکل و مواد محرک پرهیز از فعالیت‌های سنگین
مشورت با پزشک در مورد داروهای جاری استفاده از مرطوب‌کننده‌ها
پاکسازی پوست قبل از عمل اجتناب از مواجهه مستقیم با نور خورشید
رعایت زمان ناشتایی در صورت نیاز پیروی از دستورالعمل‌های پس از عمل
مراقبت های قبل و بعد از سابسیژن با اندولیفت

عوارض و خطرات سابسیژن با اندولیفت

با وجودی که روش سابسیژن با اندولیفت خطرات و عوارض بسیار کمی دارد، اما باز هم ممکن است یک سری عوارض در برخی از افراد دیده شود. میزان ورم و کبودی در ترکیب روش اندولیفت با سابسیژن کم است، اما باز هم وجود دارد. ممکن است حساس شدن پوست و کمی التهاب در ناحیه تحت درمان ایجاد شود.

در موارد بسیار محدود و نادر احتمال بروز عفونت در ناحیه تحت درمان وجود دارد. یکی دیگر از عوارض احتمالی این روش تغییر رنگ پوست در ناحیه تحت درمان است، خصوصاً اگر دستورالعمل‌های بعد از درمان رعایت نشود و بیماران در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند.

هزینه سابسیژن با اندولیفت به تعداد جلسات بستگی دارد.هزینه سابسیژن با اندولیفت به تعداد جلسات بستگی دارد.
ممکن است کمی التهاب و حساس شدن پوست پس از سابسیژن تجربه شود.

هزینه سابسیژن با اندولیفت در کلینیک

تکنیک سابسیژن با اندولیفت یک تکنیک درمانی زیبایی مدرن است که نتایج بسیار بهتری را ارائه می‌دهد؛ بنابراین از نظر هزینه کمی نسبت به سایر تکنیک‌ها گران‌تر است. با این حال قیمت و هزینه‌ای که برای اندولیفت سابسیژن می‌پردازید بر اساس تعداد جلسات موردنیاز برای درمان اسکارها، هزینه‌های کلینیک، نوع دستگاه‌ها و ابزارهای مورد استفاده و مهارت و تخصص پزشک معالج تعیین می‌شود. از آن جایی که این روش جزء درمان‌های زیبایی است، قاعدتاً معمولاً شامل پوشش بیمه‌ای نمی‌شود.

برای اطلاع از هزینه سابسیژن در کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

درمان اسکارهای آکنه، خصوصاً اسکارهای آتروفیک عمقی و کهنه همیشه برای بیماران و پزشک معالج آنها یک چالش بوده است. علاوه بر این افرادی که اسکار آکنه دارند همیشه از تخریب و آسیب‌هایی که برای از بین بردن آنها روی سطح پوستشان ایجاد می‌شود رنج می‌برند. در نتیجه در برخی مواقع درمان اسکارهای آکنه می‌تواند به چالشی تبدیل شود که برای درمان آن به ترکیب چند روش نیاز است.

با وجودی که سابسیژن یک تکنیک موثر و جدید برای درمان اسکارهای آکنه است، اما پزشکان زیبایی به این نتیجه رسیدند که با ترکیب کردن این روش با تکنیک زیبایی اندولیفت می‌توان به نتایج بهتری دست یافت. از طرفی نیز عوارضی مانند هماتوم، تورم و خونریزی را کاهش داد.

اگر از اسکارهای آکنه خود خسته شده‌اید و تاکنون درمان‌هایی که دریافت کرده‌اید نتیجه‌بخش نبوده است، بهتر است با مراجعه به یک کلینیک معتبر زیبایی با یک پزشک متخصص در ارتباط با انجام روش سابسیژن با اندولیفت و اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای دریافت آن هستید یا خیر مشورت کنید.

قبل از انجام سابسیژن با اندولیفت بهتر است با دکتر پوست مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

مراقب زیبایی شماست!



منبع