برای روی کلیک کنید یا برای عدم کلیک: در مورد رژیم کتوژنیک و بلاگینگ

خاکشیر در رژیم کتوژنیک صبحانه: شیک مناسب برای رژیم کتوژنیک (مثل شیک کره بادام زمینی یا توت فرنگی). شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. اگر در طول روز خود را گرسنه می بینید ، می توانید برای مهار اشتهای خود آجیل ، دانه ها ، انواع پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید، گرچه میان وعده می تواند پیشرفت لاغری شما را در طولانی مدت آهسته کند.

بیماری آلزایمر: این رژیم غذایی میتواند نشانههای بیماری آلزایمر را کاهش بدهد و روند پیشرفت این بیماری را به تأخیر بیندازد. عجیب به نظر می رسد که یک رژیم غذایی پرچرب بتواند کلسترول “خوب” را افزایش داده و کلسترول “بد” را کاهش دهد، اما رژیم های کتوژنیک دقیقاً موجب کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شوند. در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد.

رژیم کتوژنیک قهوه

مردم اغلب از رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده می کنند،این رژیم نیز به مدیریت برخی از شرایط پزشکی مانند صرع نیز کمک میکند. این بدان دلیل است که رژیمهای کم کربوهیدرات در هفتههای اول، باعث کاهش آب اضافی بدن، کاهش سطح انسولین و کاهش وزن سریعتر خواهند شد. در واقع، بهترین راه برای به دست آوردن عضله در کتو این است که مصرف پروتئین متوسطتر را هدف قرار دهید و چربی با کیفیت را در اولویت قرار دهید. با وجود اینکه شیردهی به نوزاد باعث مصرف مقادیر قابل توجهی انرژی می شود، اما رابطه ی دقیقی میان افزایش/کاهش وزن و شیردهی در مطالعات کشف نشده است.

بتاگلوکان نوعی فیبر که در جو دوسر وجود دارد داخل معده به شکل محلول ژله ای مانند در می آید که فوایدی چون کاهش سطح کلسترول، کاهش قند خون، ایجاد احساس سیری بلند مدت و رشد باکتری های مفید دستگاه گوارش را در پی خواهد داشت. فواید بیشماری در مورد رژیم کتوژنیک وجود دارد: از کاهش وزن و افزایش سطح انرژی گرفته تا کاربردهای پزشکی درمانی. به دلیل وجود همین اثرات محافظتکنندگی عصبی، مزایای احتمالی این رژیم در بهبود سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون، آلزایمر، مالتیپل اسکلروزیس (ام اس)، اختلالات خواب، اوتیسم و حتی سرطان مغز مورد بحث و بررسی است.

همانطور که قبلا گفتیم موارد کمی از قدرت این رژیم غذایی بطور قطعی ثابت شده است پس اگر بیماری یا شرایط خاص دارید پیش از شروع این رژیم با پزشک متخصص مشورت کنید. یک فروشگاه جالب مواد غذایی کتویی است. مهمترین عارضه جانبی رژیم کتوژنیک آنفولانزای کتویی است که معمولا طی چند روز به طور کلی از بین میرود. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. نگران نباشید. دلیل این امر بهخاطر دفع محصولات جانبی حاصل از کتوز است. هرچه مصرف کربوهیدرات های خود را محدودتر کنید (کمتر از 25 گرم کربوهیدرات خالص در روز) ، سریعتر وارد کتوز می شوید.

در مورد رژیم کتوژنیک

آووکادو: مصرف آووکادوی کامل و تازه. آووکادو: میوه آووکادو کامل یا سس آووکادوی تازه. شام: مرغ مزهدار شده با سس پستو و پنیر خامهای همراه با سبزیجات. بهترین میان وعدهها برای رژیم کتو عبارتند از تکههای گوشت، پنیر، زیتون، تخممرغ آبپز، آجیل، سبزیجات خام و شکلات تلخ. از گوشت، پنیر، زیتون، تخممرغ آبپز، مغزها و شکلات تلخ میتوانید به عنوان میانوعدههای مناسب برای رژیم کتوژنیک استفاده کنید. کدام میوه ها برای رژیم کتوژنیک مناسب است؟

برای درمان چاقی رژیمهای غذایی زیادی وجود دارد که یکی از آنها رژیم کتوژنیک است. از آنجایی که فیبر در مواد غذایی بسیاری وجود دارد و تنها منبع آن مواد کربوهیدراتی نیست، شما میتوانید در انتخاب چربیها نیز، دانههای روغنی و آجیلهای سرشار از فیبر را جایگزین سایر انواع چربی کنید. سبزیجات سبز تیره و برگ دار همیشه بهترین انتخاب برای مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک است. بنابراین در انتخاب نوشیدنی های مناسب باید دقت زیادی کرد. بیشتر وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین با سبزیجات و چربی اضافی باشد.

رژیم کتوژنیک اصفهان

مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید و از مصرف بیش از حد غذاهایی با کربوهیدرات بالا مانند سیب زمینی، حبوبات، شکر و غلات خودداری کنید. صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. در رژیم کتوژنیک به دلیل نوع غذاهایی که می خورید ، به طور طبیعی میزان قند خون را پایین می آید. حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید. اکثر رژیمهای کتو سرشار از غذاهای حاوی چربی اشباع شده مانند گوشت، کره، روغن نخل و روغن نارگیل اسرار لاغری سریع برتر رژیم کتوژنیک هستند.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

روغن MCT می تواند انرژی را تامین کرده و به افزایش سطح کتون کمک کند. میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند. به علاوه این رژیم غذایی گرسنگی را کاهش داده و اشتها را کم می کند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. هنگامی که در دسترس بودن گلوکز بیشتر کاهش مییابد، تولید درونزا گلوکز قادر به تامین نیازهای بدن نیست و کتوژنز شروع میشود تا منبع جایگزین انرژی به شکل اجسام کتونی فراهم شود. این روش میتواند به بدنتان یاد بدهد که برای تولید انرژی باید چربی بیشتری بسوزاند.

این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کربوهیدرات بالا می باشد. از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید. از رایج ترین سبزیجات کم کربوهیدرات می توان به اسفناج،کاهو،گل کلم، کلم بروکلی و لوبیا سبز اشاره نمود. استثنائاتی نیز وجود دارد که از جمله آووکادو ، میوه های ستاره ای و انواع توت ها را می توان در حد اعتدال مصرف نمود. به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود داره: رژیم کتوژنیک استاندارد، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای، رژیم کتوژنیک هدفمند و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که در ادامه به طور مفصل در موردشون توضیح خواهیم داد.

رژیم کتوژنیک 28 روزه

دلایل متعددی وجود دارد که یک رژیم کتوژنیک برتر از یک رژیم غذایی کم چربی است، از جمله آنکه مصرف پروتئین افزایش می یابد که مزایای متعددی را به همراه دارد. سعی کنید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به صورت روزانه مصرف کنید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. بسیاری از عوارض جانبی شروع رژیم کتوژنیک را میتوان از بین برد. شاید شما نیز همواره اولین گام برای پیگیری رژیم لاغری در ماه رمضان را حذف چربیها از سبد غذایی خود بدانید. برای رسیدن به وزن مطلوب از طریق رژیم کتو، مطمئن شوید که غذایی می خورید که مصرف کربوهیدرات شما را زیاد افزایش نمی دهند.

رژیم کتو به جای اینکه بر روی کالری شماری، محدود کردن حجم غذا، ورزش بیش از حد یا انگیزه بسیار زیاد تمرکز کند، نگاه متفاوتی به کاهش وزن و بهبود سلامتی دارد. کاهش انرژی، تضعیف عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی افراد میشود. بیشتر افراد با خیال راحت می توانند از خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چرب بهره مند شوند. در حالت عادی، بیشتر انرژی مورد نیاز بدن توسط کربوهیدراتها تامین میشود؛ اما وقتی کربوهیدرات رژیم کم باشد، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت خود استفاده میکند. کتون ها منبع عالی سوخت برای مغز هستند. Post was g en᠎er ated by G​SA Conte᠎nt Gener᠎at​or Demov᠎ersion.

کبد چرب و رژیم کتوژنیک

روغن نارگیل یکی از منابع عالی MCT است. پنیر: پنیرهای غیر فرآوری (چدار آبی، موزارلا) دانه ها و مغزها: بادام، فندق، مغز کدو حلوایی، دانه های چیا روغن های سالم: روغن زیتون خام، روغن نارگیل، روغن آوکادو آوکادو: آودکادو به شکل کامل یا گواکامولی تازه صیفی جات با کربوهیدرات های پایین: بیشتر سبزیجات با رنگ تیره (سبز تیره)، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل ادویجات: شما می توانید از نمک، فلفل و انواع مختلفی از ادویجات استفاده کنید. سبزیجات ریشهای: مثل سیبزمینی، سیبزمینی شیرین و هویج.

بازیگرانی که رژیم کتوژنیک گرفتن

حبوبات: مثل نخودفرنگی، لوبیا، عدس و نخود. پس از گذشت دو تا سه ماه میتوانید دوباره مثل قبل کربوهیدرات بخورید. نه، در واقع درسته که مصرف کربوهیدرات تا حدود بسیار زیادی محدود میشه اما پس از گذشت ۲ الی ۳ ماه از رژیم کتو میتونید به آهستگی میزان کربوهیدرات رژیم خودتون رو افزایش بدید. مصرف این میزان از روغن MCT ممکن است در برخی کودکان، منجر به دلپیچه، اسهال و استفراغ شود. با توجه به اینکه لازم است بگوییم چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم اما قبل از پرداختن به این موضوع باید درک بهتری از این رژیم داشته باشید. این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است.

رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه قند و سطح انسولین خون شوند. آسیب های مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داده است که این رژیم غذایی می تواند سبب کاهش تومورها شده و به بهبود بیماری پس از آسیب های مغزی کمک می کند. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. بیماری پارکینسون: یکی از تحقیقات نشان داده است این رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند.

بعضی طعمدهندهها و سسها: این محصولات معمولا مملو از شکر و چربیهای ناسالم هستند. آکنه و جوش صورت: کاهش میزان انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده در این رژیم میتواند به بهبود جوش صورت و درمان آکنه کمک کند. شکر – عسل ، آگاو ، شربت افرا و سایر محصولات شیرین. محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود.